سئو تصویر: بالا آوردن تصاویر سایت در گوگل

نوشته شده توسط فائزه محمودی فرد

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=17739

سئو تصویر: بالا آوردن تصاویر سایت در گوگل
5/5 - (3 امتیاز)

طراحی وب سایت دارای روش ها و مراحل مختلفی می باشد. زمانی که یک سایت را می سازید باید به آن رسیدگی کنید به عنوان مثال پس از طراحی یک سایت می بایست محتوای مربوط به موضوع سایت را در آن قرار دهید. زیرا یک سایت نباید خالی باشد و این محتوای سایت است که به سایت معنا می دهد و باعث جذب مشتری می شود. پس شما باید ابتدا هدف خود را از طراحی سایت در نظر بگیرید سپس شروع به فعالیت در سایت نمایید. در این صورت متوجه خواهید شد برای این که بتوانید از سایت خود درآمد به دست آورید باید مشتری های بیشتری را جذب کنید. بنابراین لازم است به بهینه سازی سایت خود را بپردازید. همچنین لازم است حتما به این موضوع توجه نمایید که سایت های بسیاری در فضای اینترنت وجود دارد که با سایت شما دارای یک موضوع هستند در واقع این سایت ها رقیب سایت شما هستند.

سئو تصویر: بالا آوردن تصاویر سایت در گوگل

شما باید سایت خود را به گونه ای بهینه سازی نمایید که از همه ی سایت های رقیب بهتر باشد. یکی از انواع محتوای مهم در سایت ها تصاویر هستند در این مقاله قصد داریم در مورد سئو تصویر و بالا آوردن تصاویر سایت در گوگل صحبت کنیم.

معرفی سئو

حتما این سوال برایتان پیش می آید که سئو چیست؟ در این جا به این سوال پاسخ می دهیم. سئو یا بهینه سازی سایت مجموعه ای از فرآیندها و دستورالعمل هاست که باعث بهینه سازی موتورهای جست و جو می شود این بهینه سازی شامل فرآیندهای بهینه سازی یک وب سایت و محتوای آن برای بهبود رتبه ی سایت در صفحات نتایج موتورهای جست و جو می باشد. در واقع هدف از سئو افزایش ترافیک ارگانیک سایت  است. هدف از سئو این است که افراد از طریق موتورهای جست و جو به وب سایت ما وارد شوند. سئو دارای انواعی ست که در ادامه آنها را معرفی می کنیم:

  • سئوداخلی: یکی از انواع سئودر سیت مربوط به سئو داخل سایت است. کار این سئو بهینه سازی صفحه های درون سایت و متناسب نمودن صفحات برای موتورهای جست و جو است. در واقع سئو داخلی به مجموعه ی کارهایی مربوط است که در درون سایت انجام می شود که برخی از آن ها شامل: تولید محتوا، لینک سازی، استفاده از تصاویر بهینه و … است.
  • سئو محتوا: یکی از مهم ترین بخش ها در هر سایت تولید محتوا می باشد. محتوای خوب و با کیفیت باعث جذب کاربران به سایت می شود. برای این کار لازم است به مساله سئو محتوا بیشتر اهمیت دهید. سئو محتوا نوعی از سئو داخلی محسوب می شود. سئو محتوا باید به صورت متوالی و چی در چی انجام شود چرا که روز به روز محتوای جدیدتری را می توانید به سایت خود اضافه نمایید.
  • سئو خارجی: نوعی دیگر از سئو مربوط به سئو خارج سایت است. در واقع به مجموعه فعالیت هایی که در خارج است سایت برای جذب مشتری انجام می دهید سئو خرج سایت گفته می شود. کنترل نمودن سئو خارجی به دست شما نیست و بستگی به فعالیت های شما در خارج از سایت دارد. یکی از مهم ترین فاکتورهای مربوط به سئو خارجی بک لینک سازی می باشد. این کار باعث می شود لینک سایت شما در سایت های دیگر و یا در شبکه های اجتماعی قرار داده شود و از آن طریق افراد زیادی به سایت شما سر بزنند.
  • سئو فنی: نوعی دیگر از سئو مربوط به سئو فنی یا سئو تکنیکال است. این نوع سئو باعث بهتر شدن قسمت های فنی یک سایت می شود. وضعیت خزش سایت توسط خزنده های موتور جست و جوی گوگل یکی از مهم ترین نکات در سئو فنی است. بنابراین باید مطمئن شوید که تمامی صفحات سایت توسط خزنده های گوگل دیده می شوند. لازم است این نوع سئو یک بار و به صورت درست انجام شود.

سئو تصویر چیست؟

در صورتی که می خواهید یک وب سایت موفق داشته باشید باید همه ی قسمت های سایت خود را بهینه سازی نمایید. بنابراین تصاویر در سایت نیز به سئو نیاز دارند. یکی از سوالاتی که برای افراد در زمینه ی بهینه سازی سایت پیش می آید این است که سئو تصویر چیست؟ به مجموعه ی اقدامات و اعمالی که بر روی عکس های مورد استفاده در سایت انجام می شود و باعث به دست آوردن رتبه برای تصاویر در موتورهای جست و جو می شود سئو تصویر می گویند. در واقع تصاویر در سرعت سایت نقش مهمی دارند چرا که کاربران به محتوایی که دارای عکس هستند علاقمندترند. بنابراین بخش مهمی از تولید محتوا و سئو به سئو تصاویر مربوط می شود. خوب است بدانید که نحوه ی بررسی سایت توسط موتورهای جست و جو به چه صورت است، الگوریتم های موتورهای جست و جو به رفتار کاربران که در تجربه ی کاربری مشخص می شود توجه می کنند. در صورتی که از اصول سئو برای تصاویر در سایت خود به درستی استفاده نمایید می توانید تصاویر سایت خود را در صفحه اول نتایج گوگل مشاهده نمایید.

نکات مهم در سئو تصاویر

برای این که بتوانید تصاویر وب سایت خود را سئو نمایید لازم است در دوره های آموزش سئو عکس شرکت نمایید. در واقع از هر عکس که در وب سایتتان قرار است استفاده کنید باید به یک سری نکات توجه نمایید تا برای موتورهای جست و جو بهبنه سازی شده باشد. در ادامه برخی از نکات مربوط به بهینه سازی تصاویر وب سایت را بیان می کنیم:

  • استفاده از تصاویر با کیفیت: برای این که بتوانید به بهینه شدن سایت خود کمک کنید می بایست از تصاویر با کفیت بالا استفاده نمایید. در صورتی که تصاویر در وب سایتتان بی کیفیت باشند ظاهر خوبی به سایت نمی دهند و باعث می شوند سایتتان غیر حرفه ای به نظر برسد.
  • استفاده از تصاویر مرتبط با سایت: یکی دیگر از نکاتی که حین بهینه سازی سایت می بایست به آن توجه نمایید استفاده از تصاویری ست که با موضوع سایت شما مرتبط هستند. به طور مثال شما نمی توانید در سایت مربوط به باشگاه تصاویری مربوط به اتومبیل را قرار دهید.
  • انتخاب حجم مناسب برای تصاویر: تصاویری که دارای حجم زیادی هستند و از آن ها در وب سایت خود استفاده می کنید باعث می شوند سرعت سایتتان پایین بیاید. همین عاملی ست که باعث می شود کاربران سایت شما را نپسندند و از آن خارج شده و به سایت های دیگری بروند.
  • انتخاب فرمت مناسب برای تصاویر: یکی دیگر از نکات بسیار مهم در سئو تصویر انتخاب فرمت مناسب برای تصاویر است. فرمت ها دارا انواعی هستند که برای استفاده ی تصاویر در وب سایت می بایست از فرمتی استفاده نمایید که کیفیت تصاویر را افزایش دهد و مناسب وب باشد.
  • بهبود سئو تصاویر: یکی از مهم ترین کارها در سئو تصاویر استفاده نمودن از ویژگی alt می باشد. در واقع موتورهای جست و جو این توانایی را ندارند که تصاویر را ببینند و تشخیص دهند آنها تنها با خواندن ویژگی alt می توانند موضوع تصویر را بفهمند. ویژگی alt باید توصیفی از تصویر باشد به طوری که کلمات کلیدی متن اطراف آن را نیز در بر بگیرد.
  • شخصی سازی نمودن نام فایل: یکی از کارهای جالب و در عین حال ساده شخصی سازی نمودن نام فایل است. لازم است قبل از این که تصویر مورد نظرتان را در سایت بارگذاری نمایید، با استفاده از نرم افزار فتوشاپ اطلاعات مربوط به عکس و سایت را وارد کنید. همچنین در همین نرم افزار فتوشاپ می توانید سایز و حجم تصویر و همچنین نوع فرمت آن را ویرایش نمایید.
  • استفاده از تصاویر غیر تکراری: در صورتی که در وب سایت خود از تصاویر تکراری و یا کپی استفاده کنید سئو سایتتان پایین می آید. بهتر این است که تصاویر از با دوربین خودتان تهیه کنید. همچنین می توانید از تصاویر با کیفیت در وب سایت ها گوگل نیز استفاده نمایید و تغییراتی را روی آن ها انجام دهید.
  • اضافه نمودن تصاویر به نقشه سایت: برای این که صفحات یک وب سایت توسط موتور جست و جو بهتر خزیده و ایندکس شوند می بایست یک نقشه سایت تصاویر جداگانه در کنسول گوگل ثبت نمایید. علاوه بر این می توانید تصاویر را در نقشه سایت اصلی وارد کنید. در صورتی که از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنید می توانید با  پلاگین هایی که در یک نقشه سایت هستند تصاویر را برای سایتتان تهیه کنید.

سئو تصاویر در وردپرس

بسیاری از وب سایت ها با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس ساخته می شوند بنابراین لازم است افرادی که با استفاده از این cms کار طراحی سایت را انجام می دهند با نحوه ی سئو تصاویر وردپرس آشنا شوند. در واقع سئو تصاویر در ورپرس به این معناست که به موتورهای جست و جو در جهت پیدا کردن تصاویر سایت با استفاده از کلمات کلیدی مناسب کمک کنید. عاملی که نقش مهمی در سئو و تجربه ی کاربری سایت دارد سرعت سایت است. وب سایت هایی که سرعت بالاتر و بهتری دارند سریع تر رتبه ی خوبی دریافت می کنند. حجم تصاویر برای بهتر شدن سرعت سایت و زودتر لود شدن تصاویر باید کم باشد.

مراحل یادگیری سئو

با توجه به پیشرفت تکنولوژِی و علم هر روزه سئو نیز پیشرفت می کند و به روز می شود. بنابراین لازم است حتما افرادی که در زمینه ی سئو فعالیت می کنند علم خود را به روزرسانی نمایند. سئو مانند هر دانش دیگر لازم به یادگیری دارد و دارای مراحلی ست. در این بخش مراحل یادگیری سئو را بیان می کنیم:

  • آشنایی با اصول و استفاده از موتورهای جست و جوگر: در اولین مرحله از سئو سایت می بایست مفاهیم و اصول کار موتورهای جست و جوگر را بدانید. در واقع همانطور که قبلا هم بیان شد بهینه سازی نمودن سایت برای موتورهای جست و جو را سئو سایت می گویند.
  • آشنایی با خدمات سئو: در واقع سئو علمی گسترده می باشد با توجه به این که بسیاری از کارها از جمله فروش محصول در فضای مجازی انجام می شود که این کارها بخشی از سئو هستند لازم است اصطلاحات سئو را بیاموزید. با یادگیری سئو می توانید مشکلات فنی سایت را رفع نمایید و به تولید محتوا بپردازید و در شبکه های اجتماعی فعالیت نمایید و … .
  • مراحل کلی سئو سایت: برای این که بتوانید در کار سئو حرفه ای شوید لازم است مراحل مربوط به مباحث سئو سایت را به درستی انجام دهید. بنابراین لازم است مفاهیم اولیه ی سئو را به خوبی درک نمایید.
  • شرکت در دوره های آموزشی سئو: برای یادگیری سئو بهتر است در یک دوره آموزشی سئو شرکت نمایید. با شرکت کردن در دوره بهتر می توانید آموزش ببینید. یکی از شرکت های معتبر در زمینه ی آموزش طراحی سایت و اصول سئو و بهینه سازی سایت شرکت طراحی سایت دارکوب می باشد. شما می توانید در دوره های آفلاین و یا آنلاین که توسط این شرکت برگزار می شوند شرکت کنید.
  • انجام پروژه های مختلف: یکی دیگر از روش هایی که باعث تقویت شما در این حرفه می شود، انجام پروژه های مختلف است. یک یادگیری در صورتی نتیجه بخش است که به همراه انجام پروژه باشد. چرا که انجام پروزه باعث می شود ایرادات خود را پیدا کرده و پیشرفت کنید.
  • آشنایی و تسلط با ابزار کار سئو: در مورد سئو نمودن ابزارهای زیادی وجود دارد از جمله مهم ترین ابزارها در سئو کردن سایت گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس هستند. این ابزارها به شما کمک می کنند تا راحت تر بتوانید به یک سئوکار پیشرفته و متخصص تبدیل شوید.

آموزش سئو وب سایت

همانطور که می دانید سئو و بهینه سازی تنها به سایت مربوط نمی باشد و به طور کلی به هر نوع فعالیتی که باعث بازاریابی و موفق شدن یک کسب و کار که در صدد جذب مشتری به صورت اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ است، می شود سئو و بهینه سازی می گویند. با توجه به این که وب سایت هم در زمینه ی بازاریابی فعالیت می کند و به عرضه ی خدمات و کالا می پردازد سئو وب سایت مسئله ی مهمی است. افرادی که وب سایت دارند و یا می خواهند وب سایت بسازند می بایست به سئو سایت خود اهمیت دهند و در دوره های آموزش سئو وب سایت شرکت نمایند.

دلایل اهمیت سئو چیست؟

یکی از مهم ترین اهداف در آموزش سئو افزایش محبوبیت و فروش و درآمد زایی از طریق فضای مجازی است. یکی از دلایل دیگر اهمیت سئو افزایش تعداد کاربران در فضای مجازی ست. بنابراین با توجه به این که اخیرا فضای مجازی رشد زیادی داشته و دارد افرادی در این عرصه موفق می شوند که بتوانند کسب و کار خود را به خوبی نشان دهند لذا در صورتی که می خواهید موفق شوید می بایست با مفهوم سئو آشنا شوید و خود را به سطح بالایی از آن برسانید. آموزش به دست آوردن درآمد از طریق سئو فرصتی است که هر شخصی با توجه به توانایی های خود می تواند از آن استفاده نماید. در واقع  با یادگیری مهارت های مربوط به سئو می توانید به متخصص سئو تبدیل شوید و مشغول به ارائه خدمات آنلاین برای بهینه سازی سایت شوید و درآمد خود را از طریق سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی و … بیشتر نمایید. سئو باعث می شود مشتری های واقعی برای کسب و کارها پیدا شوند و باعث بهبود تجربه کاربری می شود. بنابراین سئو بخش مهی از بازاریابی می باشد.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد سئو تصاویر صحبت شد و شما را تا حدودی با مبحث تاثیر عکس در سئو آشنا نمودیم. سئو یکی از مباحث پیچیده و در حال تغییر و تحول است بنابراین برای موفق شدن وب سایتتان از این جهت که مشتریان خود را از دست ندهد لازم است به آن اهمیت دهید. شما می توانید مباحث مربوط به آموزش سئو وب سایت را در سایت آموزشگاه دارکوب دنبال کنید. به طور کلی برای این که بتوانید در عرصه ی دیجیتال مارکتینگ فعالیت نموده و موفق شوید باید حتما با بحث سئو آشنایی داشته باشید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز