خرید قالب آماده و یا طراحی قالب اختصاصی؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=5902

5/5 - (4 امتیاز)

هنگام راه اندازی وب سایت برای خیلی از افراد سؤال پیش می آید که از قالب های آماده استفاده کنند بهتر است و یا قالب های اختصاصی؟! در پاسخ به این سؤال باید بگوییم برای اینکه بتوانید بهترین تصمیم گیری را کنید را باید نکات قوت و ضعف هر مورد را بررسی کنید و بسته به هدفتان بهترین گزینه را انتخاب کنید.

قالب های آماده توسط توسعه دهندگان وب طراحی و به فروش می رسند. این قالب ها برای هر کسی که بخواهد آنها را بخرد، در دسترس هستند. شما می توانید با خریداری قالب های آماده، آنها را تنظیم و نصب کنید. برخی از توسعه دهندگان، نصب و تنظیم قالب های آماده ای که ارائه می دهند را نیز پشتیبانی می کنند.

ایراد اصلی قالب های آماده این است که دیگر افراد هم می توانند از همان قالب برای طراحی سایت خود استفاده کنند. بنابراین، احتمال اینکه ظاهر وب سایت شما شبیه به ظاهر خیلی از وب سایت های دیگر شود، زیاد است. در چنین حالتی شاید نتوانید وب سایت خود را از بقیه متمایز کنید.

در مقابل، طراحی قالب های اختصاصی باعث ایجاد وب سایتی منحصر به فرد برای شرکت شما می شوند. با طراحی قالب های اختصاصی می توانید وب سایتتان را مطابق با اهداف تجاری خود و نیاز های کاربران طراحی و ساماندهی کنید. وب سایت های سفارشی و قالب های اختصاصی، نیاز به حضور در رقابت ها را برآورده می کنند.

خرید قالب آماده و یا طراحی قالب اختصاصی؟

خرید قالب های آماده و یا طراحی قالب های اختصاصی؟

مقایسه ی قالب های آماده و قالب های اختصاصی

بودجه

یکی از مواردی که می تواند بر تصمیم گیری های کاربران تأثیر زیادی بگذارد، بودجه است. اگر به اندازه ی کافی بودجه ندارید شاید فکر کنید که استفاده از قالب های آماده بهترین گزینه است. اگرچه استفاده از قالب های سایت آماده در ابتدای امر باعث کاهش زیاد هزینه های طراحی وب سایت نسبت به طراحی های سفارشی می شوند، اما شاید برای سفارشی سازی کردن آن در آینده مجبور به صرف هزینه هایی شوید.

ایجاد نام تجاری

اگر به دنبال ایجاد نام تجاری برای شرکت خود هستید، استفاده از طراحی های سفارشی بهتر است. با قالب ها و طراحی های سفارشی می توانید تأثیر بهتری بر مخاطبان خود بگذارید و با آنها رابطه ی عاطفی و بلند مدت برقرار کنید. با قالب های سفارشی می توانید بر تصویر و درکی که می خواهید کاربران از تجارت شما داشته باشند، بیشتر تمرکز کنید.

معمولاً وب سایت ها با این هدف راه اندازی می شوند که اهداف و پیام تجاری شما را به مخاطبان هدف برسانند و آنها را ترغیب به اقدام کنند. این چیزی است که با طراحی های سفارشی، بهتر به دست می آید. استفاده از قالب های سفارشی این فرصت را به شما می دهد که وب سایت خود را برای مخاطبان و رسیدن به اهدفتان بهینه کنید.

بازه ی زمانی

خرید قالب های آماده، کار طراحی را خیلی سریع پیش می برند. این در حالیست که استفاده از قالب های اختصاصی ممکن است زمانبر باشد. اگر به دنبال راه اندازی وب سایت در بازه ی زمانی کوتاه هستید و برنامه های زمانی کوتاه مدت برایتان مهم است، خرید قالب های آماده بهتر کنید.

انعطاف پذیری

اگر صاحب شغل و تجارتی هستید که می خواهید در آینده آن را توسعه دهید، مطمئناً باید این توسعه و پیشرفت را در وب سایت خود نیز انعکاس دهید. بنابراین ممکن است بعداً بخواهید در وب سایت خود ویژگی هایی را اضافه و یا برخی ویژگی های غیر ضروری را کم کنید. قالب های آماده مانند بسته هایی ثابت با یک سری ویژگی ها هستند. اگر شما بخواهید قابلیت هایی به آنها اضافه کنید و یا ویژگی های غیر ضروری را کم کنید، با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد. اما قالب های اختصاصی انعطاف لازم را دارند و با پیشرفت کاریتان می توانید آنها را تنظیم کنید.

خرید قالب های آماده

با خرید قالب های آماده می توانید آنچه که می خواهید را ببینید. اما طراحی قالب های اختصاصی چنین امکانی را به شما نمی دهند و بایستی برای دیدن طرح کامل، تا پایان طراحی صبر کنید.

تنوع قالب های آماده زیاد است. بنابراین حتماً می توانید یک قالب مناسب پیدا کنید. بیشتر قالب های آماده بر اساس سیستم های مدیریت محتوای کاربر پسند طراحی می شوند که باعث می شود بروزرسانی آنها آسان باشد.

خرید قالب های آماده با تمام جوانب مثبتی که دارند، ویژگی های منفی نیز دارند. برای ایجاد تغییر در قالب های آماده نیاز به کدنویسی دارید و دست شما برای ایجاد تغییر باز نیست.

وجود ویژگی های زیاد در قالب های آماده، آنها را سنگین و بارگذاریشان را کند می کند. این امتیاز منفی در مورد وب سایت هایی که بازدید زیادی دارند بیشتر حس می شود و نرخ ترک از صفحه ی زیادی را ممکن است تجربه کنند.

خرید قالب آماده بهتر است و یا طراحی های سفارشی؟

خرید قالب آماده و یا طراحی قالب های سفارشی؟

طراحی قالب های اختصاصی

طراحی قالب های اختصاصی باعث می شوند تا وب سایت شما برای موتور های جستجو بهینه شود. کد های اضافی و غیر ضروری در وب سایت شما وجود نخواهند داشت.

اما طراحی قالب های اختصاصی با تمام امتیازات خوبی که دارند، نقاط ضعفی نیز دارند.

طراحی وب سایت های سفارشی هزینه بر و زمانبر است. طراحی های اختصاصی با کیفیت به حداقل زمان 2 ماه نیاز دارد. برای کسانی که بودجه ی محدودی دارند و یا طراحی های سریعی می خواهند، طراحی قالب های اختصاصی گزینه ی خوبی نیست.

اگر به دنبال طراحی سایت برای کسب و کار خود هستید، استخدام شرکت های معتبر طراحی سایت می تواند کمک زیادی به رونق کسب و کار شما کند. شرکت های طراحی وب با داشتن منابع زیاد و کادر حرفه ای می توانند بهترین طراحی ها و راه حل ها را ارائه دهند.

شرکت طراحی سایت دارکوب با بیش از 15 سال سابقه ی طراحی حرفه ای، سفارشات انواع طراحی و خدمات سئو را می پذیرد.

نتیجه

اینکه خرید قالب های آماده برای طراحی سایت بهتر است و یا طراحی قالب های اختصاصی به هدف و انتظارات شما از طراحی بستگی زیادی دارد.

با صرف هزینه ی کمی برای خرید قالب های آماده خیلی سریع می توانید صاحب یک وب سایت کارآمد شوید. اما قالب های آماده انعطاف بالایی ندارند و همچنین ممکن است از نظر ظاهری با وب سایت های دیگر شباهت زیادی داشته باشد.

طراحی قالب های اختصاصی زمانبر و هزینه بر است، اما انعطاف بیشتری دارند و برای مشاغلی که به دنبال اضافه کردن ویژگی هایی در آینده هستند، بهتر است.

یک وب سایت در صورت صحیح طراحی شدن می تواند یک ابزار بسیار قدرتمند برای تجارت شما محسوب شود. اما اگر طراحی وب سایت شما بد انجام شده باشد می تواند بار منفی بیشتری برای کسب و کارتان داشته باشد. نکته ای که وجود دارد این است که فارغ از نوع قالبی که برای طرح وب سایت خود در نظر می گیرید باید توسعه دهنده ی خوبی پیدا کنید تا طراحی وب سایتتان را به نحو احسن انجام دهد. برای بسیاری از مشاغل، طراحی قالب های سفارشی گزینه ی بهتری است. زیرا منعطف است و می تواند همگام با رشد کاری کاربران، تنظیم شود.

شرکت طراحی سایت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای، انواع سفارشات خدمات سئو و طراحی قالب های اختصاصی را انجام می دهد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز