دیجیتال مارکتینگ راهکار بازاریابی در دوران کرونا

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=3933

5/5 - (1 امتیاز)

ویروس کرونا نه تنها سلامت بشر را تحت تأثیر قرار داده است، بلکه بر روی اقتصاد و مشاغل مختلف نیز تأثیر گذار بوده و نگرانی های زیادی را هم از نظر سلامت و هم از بعد اقتصادی برای مردم ایجاد کرده است. صاحبان کسب و کارهای مختلف در پی این هستند که این ضررهای مالی نشأت گرفته از ویروس کرونا را به حداقل برسانند. اگر شما صاحب کسب و کاری باشید احتمالاً از آن دسته از افرادی هستید که سؤال های بی شماری برایشان پیش آمده است. مثلاً اینکه چگونه ویروس کرونا بر تجارت و اقتصاد تأثیر می گذارد؟ چگونه باید تجارت خود را در این مدت به بازار عرضه کنم؟ آیا باید برای تجارت خود در این مدت بازاریابی داشته باشم یا خیر؟

در جواب به سؤال آخر بایستی بگوییم نه تنها نباید بازاریابی آنلاین خود را در این دوران متوقف کنید، بلکه باید از آن به عنوان فرصتی برای پیشی گرفتن از رقبای خود استفاده کنید.

شما به عنوان کسی که صاحب شغلی می باشد، دو گزینه پیش روی خود دارید:

یکی اینکه هیچ کاری نکنید و تمام تلاش های تبلیغاتی خود را متوقف کنید و اجازه دهید تا کسب و کار شما کاملاً از بین برود.

دوم اینکه از این فرصت حداکثر استفاده را برای رقابت و پیروزی در این میدان ببرید.

به احتمال زیاد تمام دارندگان کسب و کار های مختلف خواهان عدم از دست دادن شغل و حرفه ی خود هستند. اما برای رسیدن به این موضوع لازم است که از تبلیغات و بازاریابی در فضای مجازی دست برندارید. برای رسیدن به این مقصود دیجیتال مارکتینگ و راهکار های آن می تواند مفید باشد.

دیجیتال مارکتینگ و راهکار های آن برای بازاریابی در ایام شیوع کرونا

  • بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

اکنون به خاطر شیوع ویروس کرونا مردم بیش از هر زمان دیگری آنلاین هستند و در دنیای مجازی سیر می کنند. تعداد زیادی از بزرگسالان از خانه کار می کنند، بچه هایی که در خانه کلاس های آموزشی خود را می گذرانند و به طور کلی مردمی که سعی می کنند در دوران کرونا از منازل خود بیرون نروند. مردم در این دوران در شبکه های اجتماعی هستند. این می تواند فرصتی باشد برای دارندگان کسب و کار های آنلاین باشد تا با حضور در شبکه های اجتماعی، با مردم در تعامل باشند و از طریق دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی های آنلاین، کاربران و مخاطبان بیشتری را به حرفه و کسب خود جذب کنند.

  • بهینه سازی برای موتور های جستجو یا همان سئو

با توجه به ماهیت تجارت شما، آیا کاربران این امکان را دارند که با جستجو در موتور های جستجوگر گوگل به محصولات و خدماتی که شما ارائه می دهید دسترسی داشته باشند؟

سئو می تواند در این زمینه به شما کمک کند تا در رتبه بندی صفحات برتر در صفحه ی نتیجه ی گوگل ظاهر شوید. کسانی که با سئو مقداری آشنا هستند، می دانند که سئو روالی است که ممکن است کمی به طول بیانجامد تا نتیجه داشته باشد، مگر اینکه رقبای شما دست از بهینه سازی بر دارند. این به معنای اینست که اگر شما به عنوان کسی که کسب و کار آنلاینی دارد، اگر دست از بهینه سازی بر دارد، عملاً فرصتی طلایی برای رقبای خود ایجاد کرده است تا کاربران شما را به خود جذب کند. پس از سئو غافل نشوید.

  • بازاریابی از طریق ایمیل

به عنوان یک تاجر آیا تا به حال از شناخت مشتریان خود دست برداشته اید؟ آیا با مشتریان بالقوه قطع رابطه کرده اید؟ اگر شما یک تاجر حرفه ای باشید قطعاً جواب شما خیر خواهد بود.

برای از دست ندادن رابطه با مشتریانتان ارسال ایمیل می تواند یک راهکار دیگر باشد. شما بایستی سعی کنید تا از طریق ارسال ایمیل کابران خود را در جریان اخبار کسب و کار خود بگذارید.

با بازاریابی از طریق ایمیل می توانید اعتماد مشتریان خود را جلب کنید. همانطور که می دانید کاربران از برند هایی خرید می کنند که به آن اعتماد دارند و از آن اعتماد به نفس می گیرند. پس بازاریابی از طریق ایمیل می تواند بسیار مفید و کمک کننده باشد.

  • تبلیغات از طریق گوگل و شبکه های اجتماعی

وقتی که کسب و کارها رکود می کنند، معمولاً صاحبین مشاغل مأیوس می شوند و دست از تبلیغات بر می دارند. اما بایستی این موضوع را در نظر داشته باشید که حتی در دوران رکود کسب و کار ها، باز هم افرادی هستند که خریدارمحصولات و خدمات شما هستند و به آنها نیاز دارند. پس شما بایستی برای عرضه ی محصولات و خدمات خود به آنها حاضر باشید.

به طور قطع، پس از پایان دوران کرونا یا همان کوید 19 مردم برای تأمین مایحتاج خود به سراغ آنهایی می روند که قبلاً تبلیغاتی از آنها دیده بودند و حضورشان در ذهن و زندگی مردم پرزنگ تر بوده است. پس تبلیغات در گوگل و شبکه های اجتماعی می تواند نام شما را در ذهن مردم زنده نگه دارد، به گونه ای که هنگامی که آنها آماده ی خرید هستند از شما خرید کنند و نه از رقبای شما.

نکاتی درباره ی اجرای این اقدامات بازاریابی آنلاین و دیجیتال مارکتینگ در دوران کوید 19

  • از هشتگ های مرتبط استفاده کنید

همانطور که قبلاً گفتیم، مردم بیش از پیش در شبکه های اجتماعی سیر می کنند. استفاده از هشتگ های مرتبط می تواند هم نشانی از اعتبار کسب و کار شما باشد و هم وسیله ای برای دسترسی به گستره ی وسیعی از مخاطبان.

به عنوان مثال #StopTheSpread میتواند یک هشتگ مناسب مربوط به متوقف کردن کوید 19 باشد.

یک هشتگ مناسب دیگر#SocialDistancing میتواند باشد، مرتبط با فاصله گرفتن اجتماعی در دوران ویروس کرونا.

  • تصویر سازی از برند

برای ساختن یک تصویر خوب از برند خود در ذهن مردم می توانید کاری متفاوت انجام دهید. مثلاً ارسال محصولات خود برای کاربران به منظور حمایت از عدم حضوری مشتریان.

با این کار ضمن در معرض دید قرار دادن برند خود، به مشتریان خود نیز کمک می کنید و این کار می تواند برای شما هم سودمند باشد.

اگر تیم کاری شما از منزل کار می کنند، این موضوع را به مشتریان خود اعلام کنید و به آنها بگویید که برای پایان دادن به کووید 19 این کار را انجام می دهید، اما همچنان مسئولیت های خود را برای خدمت رسانی به مشتریانتان انجام می دهید. با این کار می توانید یک تأثیر مثبت از برند خود در ذهن مشتریانتان بسازید.

خلاصه

اگرچه خیلی از مشاغل ممکن است بخاطر ویروس کرونا متضرر شوند ولی شما بایستی با استفاده از دیجیتال مارکتینگ و راهکارهای بازاریابی آنلاین تمرکز خود را روی ادامه ی ارتباط با مشتریانتان بگذارید. با این کار می توانید برند خود را معتبرتر کنید و یک تصویر خوب از برندتان در ذهن مشتریان خود بسازید.

برنامه ریزی های شما باید بلند مدت باشند. پس بخاطر داشته باشید تجارت شما نباید در دوران کرونا از بین برود. زیرا جبران آن بسیار زمانبر و مستلزم هزینه ی زیاد خواهد بود. بازاریابی آنلاین می تواند بسیار مفید و کمک کننده باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز