سئو (SEO) و استراتژی بازاریابی دیجیتال

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

بسیاری  از کاربران فکر می کنند سئو و بازاریابی دیجیتال یکی است. در حالیکه هر دو آنها دو موضوع کاملا مجزا و جداگانه هستند. می توانید برای بهبود رتبه سایت و بهینه سازی سایت خود با یک شرکت خدمات طراحی و سئو سایت همکاری کنید. آنها از طیف گسترده ای از استراتژی های بازاریابی دیجیتالی و بهترین شیوه های سئو برای دستیابی به رتبه بندی بالاتر در موتور های جستجو استفاده می کنند.  سئو و بهینه سازی در واقع زیرمجموعه ای از بازاریابی دیجیتال است.

متخصصان سئو و مدیریت بازاریابی دیجیتال

شباهت های بسیاری بین سئو و بهینه سازی سایت و بازاریابی دیجیتالی وجود دارد. یک متخصص سئو، تخصص و دانش و تجربه کافی بهینه سازی وب سایت برای افزایش ترافیک سایت را دارد.  یک مدیر بازاریابی دیجیتال، ممکن است در کنار یک متخصص سئو، در یک کمپین بازاریابی کار کند. سئو به عنوان زیر مجموعه ای از بازاریابی دیجیتال است. متخصصان دیجیتال مارکتینگ چند گزینه دیگر نیز در اختیار دارند مانند تابلوهای تبلیغاتی، اس ام اس تبلغیاتی، تابلوهای تبلیغاتی و یا منابع رادیویی.

نقش سئو در دیجیتال مارکتینگ

همانطور که می دانید ، سئو و بهینه سازی سایت در طول زمان تغییرات زیادی کرده است. شرکت های بزرگ در اواسط دهه 1990 شروع به جذب متخصصان سئو کردند.تا به امروز که هر روز استراتژی های زیادی ارائه داده اند.

اهمیت سئو در دیجیتال مارکتینگ چیست؟  چرا بدون سئو بازاریابی دیجیتال مرده و یا شکست خورده است؟

سئو وبهینه سازی سایت واقعا یک بخش جدایی ناپذیر از بازاریابی آنلاین است. باید بتوانید سایت خود را در رتبه بندی موتورهای جستجو در موقعیت بالاتری نسبت به رقبای خود قرار دهید. هر چه رتبه بندی بهتر باشد کاربران سایت بالا بیشتر می شود در نتیجه بازدید سایت بالاتر می رود هر چه بازدید سایت بالا رود فروش بالا می رود.

بازاریابی اینترنتی تکنیک های زیادی از دیجیتال مارکتینگ است که شامل بسیاری از موارد دیگر می باشد.  این یک نوع بازاریابی  برای ترویج نام تجاری، محصول و یا خدمات از طریق فناوری های آنلاین مانند ایمیل، تلفن همراه، تلویزیون، رادیو و غیره است. بهینه سازی موتورهای اجتماعی، بهینه سازی رسانه های اجتماعی، بازاریابی موتورهای جستجو، اتوماسیون محتوا، بازاریابی محتوا، بازاریابی تجارت الکترونیک، بازاریابی رسانه های اجتماعی،  تبلیغات صفحه نمایش، بازاریابی ایمیل و غیره مجموعه ای از بازاریابی آنلاین هستند. بازاریابی اینترنتی در مورد خرید و فروش محصولات و خدمات نیست.

بهینه سازی موتورهای جستجو، در واقع یک روش برای جمع آوری ترافیک کاربران در یک وب سایت است. این شامل استراتژی های مختلف است که باعث افزایش تعداد بازدیدکنندگان و در نتیجه افزایش رتبه بندی وب سایت می شود. بهینه سازی موتورهای جستجو(SEO)  بیشتر به عامل سئو بستگی دارد. روش های متفاوتی برای استراتژی سئو وجود دارد:

  • سئو در صفحه ( ON PAGE SEO)
  • سئو بر صفحه (off page seo)

سئو در صفحه ( ON PAGE SEO)، یک تکنیک برای افزایش بازدید و ترافیک وب سایت است. این رفتار که باعث می شود وب سایت برای موتورهای جستجو، دوستانه تر شود . بنابراین باعث افزایش رتبه بندی سایت  (serp) می شود. با استفاده ازاین تکنیک می توانید وب سایت را برای برخی از کلمات کلیدی بهینه سازی کنید.

سئو بر صفحه (off page seo)، در مورد ساخت بک لینک و ارتقاء وب سایت است. در این تکنیک رتبه بندی موتورهای جستجو تحت تاثیر لینک های ورودی است. لینک هایی به سایت های قابل اعتماد و شناخته شده ارسال می شود. این لینک ها بسیار مهم هستند زیرا مستقیما بر روی رتبه بندی سایت تاثیر دارند. بنابراین باید با دقت انجام شوند که باعث تاثیر منفی بر روی رتبه بندی سایت نشود.

چرا باید از سئو در بازاریابی دیجیتال استفاده کنیم؟

  • یک استراتژی موثر سئو، اگر به درستی انجام شود، قطعا بر روی رتبه بندی سایت تاثیر مثبت خواهد داشت. بنابراین رتبه بندی وب سایت شما را ارتقاء خواهد بخشید.
  • به جای روش های بازاریابی ایمیل و تکنیک های smo ، سئو تاثیر مثبتی بر روی رتبه بندی سایت دارد.
  • امروزه استفاده بی رویه تلفن همراه در زندگی روزمره، تاثیر بسیار زیادی بر روی بازاریابی آنلاین دارد. حتی گوگل اعلام می کند که جستجوهای موبایل، به عنوان عامل مهمی در رتبه بندی موتورهای جستجو است. این تغییرات باعث می شود سئو موبایل به عنوان عامل مهمی در تکنیک های سئو باشد. سئو موبایل به هیچ عنوان برای تکنیک های بهینه سازی سایت قابل چشم پوشی نیست.
  • پیاده سازی عاقلانه seo برای یک وب سایت، می تواند آن را از همه رقبا خود در موتورهای جستجو بالاتر ببرد.
  • سئو به جمع آوری ROI کمک می کند. رتبه بندی خوب موتورهای جستجو، به جذب بازدیدکنندگان کمک می کند. بدیهی است که نرخ تبدیل مشتری به دلیل رتبه بندی بالاتر نیز افزایش می یابد.

سئو برای دیجیتال مارکتینگ چقدر اهمیت دارد؟

رتبه بندی عامل کلیدی موفقیت در آنلاین مارکتینگ است. با این حال بالا بردن ترافیک ارگانیک مشتری در وب سایت کارآسانی است، اما تکنیک های seo تا حدود زیادی آن را تضمین می کند. بهینه سازی یک هنر برای افزایش بازدید وب سایت در موتورهای جستجو است. انجام سئو موثر، قطعا در بازاریابی اینترنتی موثر خواهد بود.  در زیر چندین عامل وجود دارد که مطمئن شوید سئو برای online marketingبسیار مهم است:

  • به طور کلی، بازدیدکنندگان بیشتر از وب سایت هایی بازدید می کنند که در موتورهای جستجو دارای رتبه بندی بالاتری هستند.
  • تکنیک های سئو و بهینه سازی سایت قابلیت استفاده و تجربه کاربر از سایت را افزایش می دهد.
  • این امر تا حد زیادی در ترویج وب سایت و یا برند کمک می کند. کاربران وب سایت هایی که در رتبه بندی های بالاتر هستند می بینند ، گاهی اوقات حتی آن را در برخی از رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک و یوتیوب و غیره به اشتراک می گذارند.
  • این کار به افزایش مشتریان به وب سایت شما کمک می کند.

زمانی که seo از بین برود چه اتفاقی می افتد؟

گاهی اوقات می شنوید که سئو مرده است. اما درواقع واقعا سئو نمرده است. این بیانیه به این دلیل است که گوگل دائما در حال به روز رسانی و تغییرات در الگوریتم های بهینه سازی رتبه بندی است. بنابراین باید تکنیک های بهینه سازی نیز دائما در حال به روز رسانی باشند در غیر این صورت seo مرده است. تغییرات دائمی در به روز رسانی های الگوریتم های رتبه بندی گوگل فقط شامل بهینه سازی کلمات کلیدی و یا ایجاد محتوا و یا لینک ها نیست. این تغییرات در استراتژی های seo هیچ گاه از بین نمی رود. به عنوان مثال، گوگل اخیرا تصمیم گرفت ، رتبه بندی محتوا موتورهای گوگل را از دسکتاپ به تلفن همراه تغییر دهد.  این قطعا بر استراتژی seo  و بهینه سازی تاثیر می گذارد. بناربراین باید تغییر داده شود. در غیر این صورت، منجر به اثرات منفی بر روی سایت می شود.

سئو باید در آنلاین مارکتینگ مورد استفاده قرار بگیرد

در کل، باید بگوئیم سئو به نفع بازاریابی اینترنتی است و بدون بازاریابی اینترنتی، سئو مرده و ناکام است. با این حال استراتژی های آن احتیاج دارد که با به روز رسانی های گوگل، تغییر کند.

نقش seo در استراتژی بازاریابی اینترنتی

بهینه سازی موتورهای جستجو (optimizing search engine) ، شامل ایجاد وب سایت است که به راحتی بتوان آن را دسته بندی و پیدا کرد.  سئو یک جنبه اساسی استراتژی بازاریابی آنلاین است.  این یک رویکرد برای هدایت مردم به وب سایت شماست. در هر ماه بیش از 13 میلیارد جستجو آنلاین در نت وجود دارد. با فراگیری دیجیتال مارکتینگ و رشد هر روز کسب و کار آنلاین، روش های سنتی فروش کم کم منسوخ شده و روش های آنلاین جای آن را گرفته اند. اگر ما بتوانیم که بخش کوچکی از این 13 میلیارد جستجو آنلاین در ماه باشیم، تعداد قابل توجه ای مشتری به سمت سایت ما سرازیر خواهد شد. برای رسیدن به این هدف باید بتوانید رتبه بندی سایت خود را در موتورهای جستجو یا همان serp  افزایش دهید و سپس آن موقعیت را حفظ کنید.

چگونه کار می کند؟

موتورهای جستجو معمولا نرم افزارهایی هستند که محتوای صفحات وب را می خزند. آنها مجموعه ای خاص از فعالیت ها مانند اسکن کردن، خزیدن، ذخیره سازی، شاخص ها ، بازیابی و غیره را انجام می دهند. موتور های جستجو از الگوریتم های پیچیده استفاده می کنند که بر اساس عوامل مختلفی از جمله موارد زیر هستند:

متاتگ ها: متا تگ ها، سندهای html  را به متاداده هایی که توسط موتورهای جستجو در ارزیابی محتوا وب سایت مورد استفاده قرار میگیرند ، مجهز می کنند.

لینک های ورودی: لینک های ورودی بک لینک هایی از وب سایت شما هستند که در وب سایت های دیگر قرار دارند و در واقع به سمت وب سایت شما هدایت می شوند. موتورهای جستجو ازاین لینک های ورودی برای رتبه بندی وب سایت های استفاده می کنند. بنابراین لازم است که اطمینان حاصل شود که وب سایت هایی که در آن بک لینک های خود را قرار می دهید از نظر رتبه بندی و ترافیک وب سایت در رتبه بالایی قرار دارند.

تراکم کلمات کلیدی: به معنای تعداد دفعاتی است که یک کلمه خاص در محتوای شما مورد استفاده قرار می گیرد. تراکم کلمات کلیدی یک عامل مهم برای تعیین این است که آیا یک صفحه وب مربوط به یک کلمه کلیدی مشخص می باشد و یا خیر؟

محتوا در وب سایت: محتوا در یک وب سایت مهمترین عامل برای تعیین رتبه بندی موتورهای جستجو هستند. محتوای وب سایت در وب سایت ها که با کلمات کلیدی مرتبط بهینه سازی شده اند، در نهایت وب سایت را برای بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو ارزیابی می کنند.

کل چرخه به شرح زیر است:

خزیدن

موتورهای جستجو در وب سایت ها از خزیدن یا عنکبوت های خزنده استفاده می کنند تا محتوای وب سایت ها را بخزند.  خزنده های وب سایت نرم افزاری هستند که در کل دنیا وب سایت ها را به صورت سیستماتیک مرور می کنند. خزنده ها هر روز صفحات را بررسی نمی کنند مگر اینکه به روز رسانی انجام شود و یا صفحه جدیدی اضافه شود.گاهی اوقات خزنده ها یک ماه یک صفحه را بازدید نمی کنند. خزنده معمولا صفحات وب سایت را که بازدید کردند، کپی می کنند تا بعدا توسط موتور جستجو پردازش شوند. همچنین لیستی از صفحاتی که دانلود شده است را در اختیار کاربران قرار می دهد تا به طور موثر بتوانند جستجو کنند.

نمایه سازی

بعد از خزیدن محتوا، عنکبوت های خزنده یک صفحه خاص را در پایگاه داده ذخیره می کند. یک شاخص نام دیگری است که برای نام گذاری داده های موتورهای جستجو استفاده می شود. این شامل اطلاعات تمام صفحات و یا وب سایت هایی است که موتورهای جستجو قادر به مرور آن هستند.  یک صفحه و یا محتوای وب سایت می تواند از یک پایگاه داده ویا استفاده از کلمات کلیدی خاص، بازیابی شود. در صورتی که وب سایت در فهرست موتورهای جستجو نیست، کاربران نمی توانند آن را با استفاده از موتورهای جستجو پیدا کنند.  بهینه سازی درست صفحه باعث می شود که موتورهای جستجو، محتوای صفحه را بهتر درک کنند.

الگوریتم های موتورهای جستجو

درست مانند کلمات کلیدی، الگوریتم های موتورهای جستجو، برای هر موتور جستجو مهم و منحصر به فرد هستند. الگوریتم های موتورهای جستجو ، شامل مجموعه ای از قوانین منحصر به فرد هستند که برای تعیین اهمیت صفحه وب استفاده می شوند. این مجموعه قوانین تعیین می کنند که آیا صفحه وب واقعی و یا هرزنامه است و آیا حاوی مطالب مرتبط و آموزنده برای کاربران است. سه نوع مختلف از الگوریتم های جستجو عبارتند از : الگوریتم بر روی سایت، الگوریتم خارج از سایت، الگوریتم کل سایت.

چند مورد از تحولات سئو که بر روی آنلاین مارکتینگ تاثیر می گذارد

همانطور که بازاریابی آنلاین ، برای کسب و کارهای امروز به خصوص کسب وکارهای اینترنتی بسیار پراهمیت شده است، بنابراین نقش بهینه سازی موتورهای جستجو بسیار پررنگ تر از قبل است. seo نقش مهمی را در جذب کاربران برای وب سایت شما ایفا می کند. اگر شما قوانین و الگوریتم های گوگل را نادیده بگیرید، مسلما رتبه بندی وب سایت کاهش می یابد.

موفق ترین بازاریابان، همیشه با آخرین الگوریتم های گوگل خود را به روز رسانی می کنند تا بتوانند اطمینان حاصل کنند محتوا آنها قابل مشاهده است.

در زیر چند مورد از گرایشات بهینه سازی و سئو که برای بازاریابی دیجیتال اهمیت دارد ، گفته شده است:

جستجو صوتی

خدمات جستجو صوتی، از جمله استفاده از الکسا و گوگل نتایج را بر اساس ، جستجوهای صوتی نمایش می دهد. بهینه سازی کلمات کلیدی، برای جستجو های صوتی می تواند عامل موفقیت سئو سایت باشد.

ویدئو

تعامل کاربران با ویدئو هر روز در حال رشد می باشد.  استفاده از گوشی های هوشمند تلفن همراه، سرعت بالای اینترنت و رسانه های اجتماعی کاربرپسند  کمک می کند تا محبوبیت محتوای ویدئویی افزایش پیدا کند.

الگوریتم های موبایل برای موتورهای جستجو

متخصصان سئو مجبور به سازگار کردن الگوریتم ها با دستگاه های تلفن همراه هستند. قبل از به روز رسانی ها در ماه ژوئیه، بررسی عومل موثر بر رتبه بندی تلفن همراه ضروری است.  به عنوان مثال، سرعت صفحه به عنوان یک عامل رتبه بندی برای تلفن همراه است.

رسانه های اجتماعی

بسیاری مردم از رسانه های اجتماعی به عنوان موتورهای جستجو استفاده می کنند. در حالی که موتورهای جستجو به عنوان اولین ابزار برای جستجو است ولی با وجود رسانه های اجتماعی کم کم جایگاه خود را به سیستم عامل دوم می دهد. همانطور که این روند افزایش پیدا می کند، اهمیت محتوای مناسب برای رسانه های اجتماعی نیز افزایش پیدا می کند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز