دیجیتال مارکتینگ و تاثیر آن بر کسب و کار

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یعنی تبلیغات ارائه شده از طریق کانال های دیجیتالی مانند موتورهای جستجو، رسانه های اجتماعی ، بازاریابی ایمیل ، اپلیکیشن های موبایل وسایر موارد تبلیغات دیجیتالی.

اصطلاح بازاریابی دیجیتال اولین بار در دهه 1990 استفاده شد. در دهه 2000 و 2010 ، بازاریابی آنلاین به عنوان یک روش موثر برای ایجاد ارتباط با مصرف کننده، مفهومی پیچیده تری پیدا کرد.

تکامل سریع رسانه های دیجیتال،  فرصت ها و راه های جدیدی برای  تبلیغات و بازاریابی ایجاد کرده است.  این امر با رشد چشمگیر رسانه های دیجیتال ، رشد چشمگیری داشته است.

امروزه رشد رسانه های دیجیتال در سال حدود چهار و نیم تریلیون تبلیغ آنلاین است که با توجه به تبلیغات دیجیتال در سال 2010 رشد 50 درصدی داشته است.  بازاریابی دیجیتال با نام های "بازاریابی آنلاین" ، "بازاریابی اینترنتی" و "بازاریابی وب" هم نامیده می شود.

فن آوری های دیجیتالی به طور گسترده ای در بیشتر فعالیت های اقتصادی رشد کرده است.  با توجه به نفوذ چشمگیر اینترنت در زندگی روزمره مردم، کسب و کار اینترنتی در توسعه آینده کسب و کارها تاثیر زیادی دارد. بنابراین اینترنت به بسیاری از شرکت ها و سازمان ها انگیزه زیادی داده است تا به سمت بازاریابی دیجیتالی رو بیاورند.

این اصطلاح گستره وسیعی از فعالیت های بازاریابی را پوشش می دهد، که برخی از این فعالیت ها رایج تر می باشند که در این مقاله در رابطه با آنها صحبت می شود.

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟

رسانه های دیجیتالی چنان فراگیر شده اند که مصرف کنندگان در هر زمان و مکانی که بخواهند می توانند به آن دسترسی داشته باشند. رسانه های دیجیتال، منبع فزاینده ای از سرگرمی، اخبار ، تعاملات اجتماعی، خرید و فروش و سایر فعالیت ها هستند به همین دلیل افرادی زیادی به رسانه های دیجیتال رو آورده اند و هر روز در حال رشد بیشتری می باشد. بنابراین رسانه های دیجیتالی می تواند منبع خوبی برای سودآوری کسب و کارها باشد.

تعریف دامنه بازاریابی دیجیتال با استفاده از روند های بازاریابی دیجیتال

برای درک اهمیت بازاریابی دیجیتال، بهتر است که در مورد نحوه تعامل با مشتری از طریق رسانه های دیجیتال بیشتر صحبت کنیم. امروزه  تعامل با مشتری در بازاریابی آنلاین از طریق وب سایت ها ، ایمیل ، شبکه های اجتماعی و سایر منابع آنلاین می باشد. برخی از روند های بازاریابی آنلاین فرصت هایی برای تعامل مشتریان با کسب و کار ها را فراهم می کند که در زیر به چند مورد از آنها اشاره شده است :

دستگاه های دیجیتال: مخاطبین با مارک ها از طریق وب سایت ها و اپلیکیشن های موبایل از طریق دستگاه های هوشمند مانند تلفن های هوشمند ، تبلت، کامپیوترهای رومیزی، تلویزیون و دستگاه های بازی ارتباط برقرار می کنند.

سیستم عامل های دیجیتال: اکثر تعاملات در این دستگاه ها از طریق مرورگر ها و یا اپلیکیشن هایی از سیستم عامل و یا سرویس های اصلی مانند فیسبوک ، لینکدین و توئیتر و یوتیوب هستند.

بنابراین دقیقا بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال از طراحی وب سایت شخصی شما تا تبلیغات آنلاین است که شامل بازاریابی ایمیل، تبلیغات آنلاین، بروشور آنلاین و سایر موارد است که طیف  وسیعی از تکنیک ها می باشد.

در اینجا به برخی از آنها اشاره شده است:

  • وب سایت
  • پست های وبلاگ
  • کتاب ها و روزنامه های دیجیتالی
  • ابزار های تعاملی
  • کانال ها و رسانه های اجتماعی
  • بروشور و کتاب های آنلاین

تاکتیک ها

بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو)

فرآیند بهینه سازی موتورهای جستجو، برای رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو به معنای افزایش میزان ترافیک طبیعی سایت است.

بازاریابی محتوا

ایجاد و ارتقاء محتوا، به منظور شناخت نام تجاری، رشد ترافیک و افزایش مشتریان.

بازاریابی ورودی

بازاریابی ورودی اشاره به رویکرد "قیف فروش" برای جذب مشتریان با استفاده از محتوای آنلاین است.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

تبلیغات برند و تولید محتوا در کانال های رسانه های اجتماعی به منظور افزایش آگاهی از برند و افزایش ترافیک سایت است.

بازاریابی ایمیل

شرکت ها از بازاریابی ایمیل به عنوان راهی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده می کنند. ایمیل اغلب برای تبلیغ محتوا ، تخفیف ها و رویدادها و همچنین برای جذب کاربران برای وب سایت های کسب و کارها استفاده می شوند.

روابط عمومی آنلاین

روابط عمومی آنلاین بسیار شبیه به روابط عمومی سنتی است ولی در محیط آنلاین است. روابط عمومی آنلاین به معنای پوشش آنلاین با نشریات دیجیتالی، وبلاگ ها و سایر سایت های مبتنی بر محتوا است.

اهمیت رسانه های اجتماعی در کسب وکارها

امروزه رسانه های اجتماعی در حال گسترش هستند. با پیوستن بیشتر و بیشتر افراد به رسانه های اجتماعی و استفاده آنها به صورت کارآمد و منظم از رسانه های اجتماعی ، پیش بینی می شود که در سال های آینده نیز این صنعت بزرگ و بزرگ تر شود.

بله، موج استفاده از رسانه های اجتماعی به زودی پایان نخواهد گرفت و کسب و کارها به سمتی پیش می روند که باید کم کم از این صنعت برای افزایش فروش و درآمد کسب و کارشان استفاده کنند.

با چنین رشد شگفت انگیزی ، هر کسب و کاری امروزه نیاز به استفاده از کانال های رسانه های اجتماعی در کسب و کار خود دارند.

آیا بازاریابی دیجیتال برای همه شرکت ها اعم از b2b  و b2c  کار می کنند؟

بازاریابی دیجیتال می تواند برای هر کسب و کاری وجود داشته باشد. صرفنظر از اینکه شرکت شما چه چیزی می فروشد، بازاریابی دیجیتال شامل ایجاد محتوای آنلاین برای شناسایی نیازهای مخاطبان می باشد. با این حال ، این به این معنا نیست که همه شرکت ها راهبرد های بازاریابی دیجیتال را همانند هم پیاده سازی کنند.

برای b2b

اگر شرکت شما یک شرکت B2B باشد، ممکن است که بازاریابی آنلاین به این صورت باشد که در مشتریان نهایت با یک شخص فروشنده صحبت کنند. بنابراین ، استراتژی بازاریابی یعنی جذب مشتریان از طریق وب سایت و در نهایت مذاکره آنها با شخص فروشنده است.

فراتر از وب سایت، تمرکز بر تبلیغات از طریق کانال های آنلاین مانند لینکدین، نیز می باشد.

مزایای بازاریابی دیجیتالی

چرا باید شروع به انجام بازاریابی دیجیتال کنیم؟  دلایلی زیادی وجود دارد که چرا انجام بازاریابی دیجیتال برای بسیاری از کسب و کارها ضروری است و یک راه حل عالی برای فروش. دراینجا می خواهیم از مزایای بازاریابی دیجیتال بر کسب و کارها بگوئیم.

در زمان مناسب ، افراد مناسب را در جای مناسب قرار دهید

اینترنت راهی برای اتصال شما به افرادی است که ممکن است یک روز مشتری شوند. با بازاریابی آنلاین شما می توانید  بیشتر از فروش سنتی و آفلاین به مشتریان خود دسترسی پیدا کنید. اگر بازاریابی دیجیتال را به درستی انجام دهید، شما می توانید افراد مناسب را در هر لحظه و هر مکان به مشتری تبدیل کنید.

ایمیل و بازاریابی تلفنی دیگر قدیمی شده اند. همه ما زمان زیادی را به اینترنت اختصاص می دهیم و تمام افراد از گوشی های هوشنمد تلفن همراه استفاده می کنند. اکثر مردم دیگر علاقه ای به تبلیغات چاپی و بروشور و مجلات ندارند زیرا امروزه افراد بیشتر گرایش به تلفن های هوشمند دارند و خیلی بیشتر از قبل زمان خود را صرف گذاراندن با وسایل هوشنمد دیجیتالی می کنند.

نتایج را در زمان واقعی ببینید

مزیت بزرگ دیگری که بازاریابی دیجیتال دارد به بازاریابان اجازه می دهد تا نتایج را در زمان واقعی خود ببینند. اگر شما تا به حال در یک  روزنامه و مجله تبلیغ کرده باشید می دانید که تبلیغات تاثیر مثبت بر روی کسب و کار و فروش دارد. از سوی دیگر با بازاریابی دیجیتالی می توانید مقدار این تغییرات در فروش را اندازه گیری کنید.

بازاریابی یعنی همواره برقراری ارتباط با مخاطبان هدف در موقعیت مناسب و در زمان مناسب بوده است. امروزه بازاریابی به صورت آنلاین است و این به معنای این است که بازاریابی دیجیتال تمرکز بر کسب و کار و سودآوری شما دارد.

کانال های بازاریابی دیجیتال

ما در اینجا به برخی از کانال های بازاریابی دیجیتال اشاره می کنیم. به عنوان مثال، شما می توانید یک پست را در وبلاگ خود قرار دهید ، این می تواند به عنوان کانال بازاریابی دیجیتال شما باشد و یا می توانید در توئیتر پستی را ارسال کنید این می تواند به عنوان بخشی از بازاریابی  دیجیتال برای شما باشد.  برخی از کانال های بازاریابی دیجیتال عبارتند از: وب سایت ،  پروفایل رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، وبلاگ، بروشور آنلاین، سایر مطالب نوشته شده مانند کتاب های دیجیتال و مقالات الکترونیکی دیجیتال.

استراتژی دیجیتالی چیست؟

به طور خلاصه ، استراتژی بازاریابی دیجیتالی مجموعه ای از اقداماتی است که می تواند به شما در دستیابی به اهداف شما با استفاده از بازاریابی آنلاین کمک کند. واژه "استراتژی" ممکن است کمی ترسناک باشد ولی ایجاد یک استراتژی بازاریابی موثر کار دشواری نیست.

به عبارت ساده، یک استراتژی یک برنامه برای رسیدن به اهداف می باشد. به طور مثال، هدف شما برای امسال سودآوری 25 درصد بیشتر نسبت به سال گذشته باشد.

بسته به کسب و کار شما ممکن است استراتژی بازاریابی دیجیتال شما چندین هدف و یا بخش های مختلف را شامل شود. با کمی تفکر در مورد استراتژی بازاریابی خود می توانید برنامه ریزی خوبی در مورد آن داشته باشید.

حال با ساده سازی واژه "استراتژی" می توانید شروع به ساختن یک استراتژی بازاریابی موثر کنید.  بیایید ببینیم که یک استراتژی بازاریابی موثر شبیه چی  به نظر می آید و سپس از آن استفاده می کنیم تا بتوانیم یک استراتژی موثر برای بازاریابی دیجیتال خود داشته باشیم تا بتوانیم به اهداف خود برسیم.

کمپین بازاریابی دیجیتال چیست؟

تعریف بین استراتژی دیجیتال و کمپین بازاریابی دیجیتال، کمی گیج کننده  است. در اینجا توضیحاتی دادیم تا تفاوت بین این دو را تشخیص دهید.

همانطور  که قبلا گفته شد، استراتژی دیجیتال مجموعه ای از اقداماتی است که برای دستیابی به هدف بازاریابی خود انجام می دهید.

به عنوان مثال، ممکن است تصمیم بگیرید تا برخی از محتواهای پرکاربرد را در توئیتر به اشتراک بگذارید تا از طریق آن به سودآوری بیشتری برسید. این کمپین می تواند بخشی از استراتژی شما برای کسب سودآوری بیشتر باشد.

مهم است که توجه داشته باشید که حتی اگر یک کمپین چندین سال به طول بیانجامد، این یک استراتژی نیست بلکه یک تاکتیک است که می تواند در کنار سایر استراتژی های بازاریابی دیجیتالی شما باشد.

چگونه می توانیم برای استراتژی بازاریابی دیجیتالی برنامه ریزی کنیم؟

می توانید از صفحات وب سایت خود به عنوان یک مرجع برای بالا بردن سرعت در تمام تکنیک های بازاریابی دیجیتالی خود استفاده کنید. آنها به شما کمک می کنند تا بتوانید بهترین تکنیک ها را برای استفاده از بازاریابی دیجیتالی به کار بگیرید. ما براین باوریم که استفاده از استراتژی بازاریابی دیجیتال به منظور استفاده از فرصت های رو به رشد بازاریابی دیجیتال ضروری است. اما حتی هنوز هم بسیاری از شرکت ها یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ندارند.

یک استراتژی دیجیتالی موثر به شما کمک خواهد کرد تا تصمیمات درستی در مورد ایجاد یک شرکت موفق تجارت الکترونیک را بگیرید. یک مدل فرآیند استراتژیک چهارچوبی را فراهم می کند تا فرآیند منطقی را دنبال کنید تا فعالیت های کلیدی، توسعه و پیاده سازی را تضمین کند.

هدف خود را تثبیت کنید:

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از تبلیغات دیجیتال در مقابل تبلیغات آفلاین، گزینه های هدفمند در دسترس شما هستند.  در اینجا چند نمونه از مارک های استفاده شده برای رسیدن به هدف، برای اطمینان از اینکه با تبلیغات درآنها می توان مشتریان بالقوه را جذب کرد، گفته شده است:

در فیسبوک

این نوع تبلیغات، مخاطبان فیسبوک را هدف قرار می دهد. در این تبلیغات در فیس بوک، به جای بمباران کردن هر فردی که در فیس بوک است ، فقط مخاطبان هدف که علاقه به مشاهده کردن تبلیغات شما را دارد، هدف قرار می دهد. این مثال از تبلیغات در حوزه بازاریابی ورودی است زیرا با ارائه محتوای مفید برای مخاطبان هدف، ترافیک را برای بازدید کنندگان مشتاق بالا می برد.

در توئیتر

مشابه فیسبوک، توئیتر می تواند یک کانال برای تبلیغ محتوای مفید برای مخاطبان هدف باشد. توئیتر تعدادی گزینه مفید برای هدف قراردادن تبلیغات خود ارائه می دهد:

دنبال کنندگان: تبلیغات خود را بر اساس افرادی که به دنبال برخی از کاربران هستند ، هدف قرار دهید.

کلیدواژه ها: افراد خاصی که در مورد موضوعات خاص توئیت می کنند.

مخاطبان مورد نظر: پایگاه داده ایمیل خود را بارگزاری کنید و مخاطبان خاص خود را هدف قرار دهید.

بازاریابی : پیگیری کاربرانی که قبلا در سایت شما بوده اند.

نتیجه گیری

تاثیر بازاریابی دیجیتال بر کسب و کارها، به طور کلی باعث کاهش هزینه ها و افزایش کارایی نسبت به بازاریابی سنتی می شود. به عنوان مثال، سرمایه گذاری با قیمت 100 تومان در یک آگهی آفلاین کمتر از 6نفر را جذب می کند ولی همان مقدار سرمایه گذاری در یک رسانه دیجیتال می تواند بیشتر از 100 کاربر را جذب کند که این مسلما باعث افزایش فروش خواهد بود.

بازاریابی آنلاین همچنین سطح آگاهی از کسب و کار، خدمات و محصولات را افزایش می دهد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز