طراحی سایت و بازاریابی اینترنتی با توجه به مخاطبان شما

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

بازاریابی و طراحی وب مخصوص مخاطب مورد نظر شما
وقتی ما با یه سازمان برای بروزرسانی سایت وردپرسشون قرارداد میبندیم، یه بخشی از کار اینه که با توسعه دهنده های وب و مدیرهای پروژه بشینیم ببینیم مخاطب مورد نظر سایت کی قراره باشه. در واقع می خوایم از همون اول، آخر کارو ببینیم و بدونیم قراره طرف صحبتمون کی باشه، این مخاطب به چی اهمیت میده و سایت باید به این مخاطب چی عرضه کنه.


از نظر بازاریابی دیجیتالی تشخیص مخاطب های بخش آنلاین کار، قضیه مهمیه. معمولا شرکت هایی که به ما مراجعه می کنن خوب میدونن مخاطبشون کیان، اما همیشه هم اینطور نیست که همون آدما مخاطب سایت هم باشن. گاهی مخاطب سایت با مخاطب حضوری فرق می کنه. برای همین حتی اگه فکر می کنید مخاطبتونو میشناسید، بهتون توصیه می کنم دوباره خریدارها و مخاطب هاتونو مرور کنید، چون مسئله مهمیه.
این که فقط یه سایته، چرا مخاطبش اینقدر مهمه؟
مخاطب مورد نظر در فرایند طراحی سایت
برای طراحی سایت باید یه برنامه درست و مناسب داشته باشیم و نحوه ارتباط تک تک کاربرها رو با سایت در نظر بگیریم. باید با هر مخاطبی با لحن و زبون خاص خودش صحبت کرد. مثلا اطلاعاتی که یه مهندس فنی IT که قراره به محصول یا خدماتتون رو بررسی کنه لازم داره، با اطلاعاتی که همکار تجاریمون برای یه بررسی مقایسه ای لازم داره متفاوته.
مخاطب مورد نظر شما برای بازاریابی دیجیتال و سئو
وقتی سایتتون طراحی شد و کارشو شروع کرد، همه کاربرها، از هر قشری که هستن باید حس خوبی تو سایتتون داشته باشن. باید بتونن هر چی که میخوان راحت پیدا کنن. ما برای اینکه ببینیم همه چی راحت پیدا میشه یا نه، از قانون سه کلیک استفاده می کنیم. کاربر باید بتونه با 3 تا کلیک به چیزی که میخواد برسه. علاوه بر این، اطلاعاتی که تو سایت عرضه میشه باید مناسب باشه تا کاربر کاری که میخواد انجام بده رو کامل انجام بده و نصفه کاره از سایتمون خارج نشه. مثلا کامل براش توضیح بدید: الآن تماس بگیرید و درخواست بدید، ما براتون قرار ملاقات رو تعیین می کنیم.
اگه مواردی که مخاطبتون روش حساسه و خواسته هاش، یا اطلاعات شخصی خریدارهاتونو ندونید، سایتتون کاراییشو از دست میده یا حتی شاید از صحنه رقابت بیرونتون کنه!
برای اینکه بیشتر در این مورد بدونید، مقاله های دیگمون هم بخونید.
یک نمونه
برای نمونه، یکی از مشتری هامون که یه شرکت علمی در مورد شیمی کاربردی بود رو براتون مثال میزنم. توسعه دهنده هامون برای اینکه ویژگی هایی رو که مخاطب خاص اون شرکت لازم داشت پیاده کنن از قابلیت انعطاف پذیری وردپرس استفاده کردن. ما مخاطب های مختلفی که ممکن بود به سایتشون سر بزنن رو در نظر گرفتیم و گروهبندی کردیم و برای تمام گروه ها امکاناتی رو که لازم داشتن تو سایت گنجوندیم. اما سایت قبلیشون اصلا همچین قابلیتی نداشت.
مخاطب هایی که ما برای این شرکت گروه بندی کردیم شامل این موارد میشد:

  • محقق هایی که میخواستن از مقاله ها استفاده کنن و آخرین خبرهای عناصر جدول تناوبی رو داشته باشن.
  • محقق هایی که تو پروژه های شرکت همکاری می کردن.
  • اعضا که اخبار کار و صنعت رو دنبال می کردن.
  • اعضای آینده نگری که میخواستن پیشرفت کنن و تو اون شرکت استخدام بشن.
  • جوامع علمی که از سایت بعنوان یه منبع علمی رایگان استفاده می کردن و اطلاعاتشونو با هم رد و بدل می کردن.

هر چند که مخاطب های خیلی متنوعی از این سایت استفاده می کردن اما در مجموع همه به هم مرتبط بودن و یه سایت جامع و منسجمی بود.
بازاریاب ها و طراح های با تجربه می تونن راحت کاربرهای مورد نظر سایت رو پیدا کنن و یه سایت منسجمی رو بسازن که هم به راحتی قابل استفاده باشه و هم نیازهای تمام گروه های کاربر رو تأمین کنه.
اعمال خواسته های مخاطب های مختلف در سایت
برای جذب و درگیر کردن مخاطب با سایت و تبدیل کاربر، قبل از شروع، پایان کار رو در نظر بگیرید.
اگه تو فکر بازسازی سایتتون هستید یا میخواهید یه سایت جدید راه بندازید، حتما قبلش به آخر کار فکر کنید.
شرکت هایی که عجله می کنن و قبل از شروع کار برای مخاطبشون برنامه ریزی نمی کنن، همیشه به یه سرنوشت مشترک دچار میشن، یعنی سایتشون برای کاربرهای خودشون بهینه نشده و در نتیجه نمیشه براشون درست و حسابی سئوی کرد مگر اینکه بخوان بیشتر خرج کنن، که اون هم مقرون به صرفه نیست.
برای تشخیص کاربرهای سایتتون میتونید از بازاریاب ها و توسعه دهنده ها کمک بگیرید. بعد ببینید کدوم گروه از این کاربرهایی که مشخص شده بیشتر براتون سود دارن و برنامه های بازاریابی و طراحی سایتتونو به سمتی ببرید که این گروه رو جذب، درگیر و تبدیل کنید.
دنبال یه شرکت با سابقه برای طراحی و بازاریابی می گردید؟
طراح های سایت و بازاریاب های دیجیتال شرکت ما با 14 سال سابقه طراحی، سئو و بازاریابی، برای کمک به شما آمادن تا کاری کنن برندتون تو وب بدرخشه و به اهداف کوتاه مدت و بلند مدتتون برسید. ما تضمین می کنیم که سایتتون با مخاطب واقعی صحبت کنه و با افزایش بازدیدها سایتتونو به اولین نتیجه از صفحه نتایج گوگل میرسونیم.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز