طراحی سایت فروشگاهی ارزان

نوشته شده توسط فائزه محمودی فرد

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=12477

5/5 - (3 امتیاز)

خیلی وقت است که کسب و کارهای سنتی دیگر نمی توانند تنها با فروش در فروشگاه یا مغازه و به طور کل روش های سنتی، درآمد بالایی را به دست آورند، بنابراین برای ورود به عرصه ی رقابت با سایر برندها، کسب و کار خود را با راه اندازی سایت فروشگاهی بهتر نمودند. بهترین نمونه ی سایت فروشگاهی در ایران، سایت دیجی کالا می باشد. سایت دیجی کالا می تواند الگوی مناسبی برای طراحی انواع سایت های فروشگاهی باشد، زیرا در این وب سایت از همه ی امکانات اصلی و جانبی متناسب با یک فروشگاه اینترنتی استفاده شده است.

طراحی سایت فروشگاهی ارزان

امروزه یکی از بهترین کارها برای افزایش فروش محصولات خود این است که در کنار کار به روش سنتی، یک فروشگاه اینترنتی نیز برای کسب و کار خود طراحی نمایید چرا که با این کار بسیار پیشرفت خواهید کرد و به درآمد مناسبی می رسید. با داشتن سایت می توانید با کمترین هزینه تبلیغات نموده و محصولات خود را در هر زمانی به افراد در مکان های دیگر به فروش برسانید چرا که سایت ها فاقد محدودیت زمانی و مکانی می باشند. از این رو بیشتر افراد به دنبال روش هایی برای طراحی سایت ارزان می باشند و بعضی دیگر نیز اقدام به خرید سایت ارزان می کنند. در این مقاله قصد داریم امکاناتی را که یک سایت فروشگاهی می تواند داشته باشد و همچنین روش های طراحی سایت ارزان را شرح دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

روش های طراحی سایت ارزان

همانطور که بالاتر بیان شد، بیشتر افراد سعی می کنند برای طراحی سایت فروشگاهی خود از روش های طراحی سایت ارزان استفاده نمایند. بنابراین روش های طراحی سایت ارزان را بیان می کنیم:

طراحی سایت با سیستم های مدیریت محتوا

سیستم های مدیریت محتوا یا cms ها برای کنترل و مدیریت آسان محتوای طراحی سایت ساخته شده اند. سیستم های مدیریت محتوا توسط زبان های php و asp نوشته شده اند. این سیستم ها شخصی سازی می شوند و می توانید قالب سایت آماده را بر روی سایت خود نصب نمایید. سیستم های مدیریت محتوا دارای انواعی می باشند که با توجه به نوع سایت از سیستم های مدیریت محتوای مخصوص می تواند استفاده کرد. در ادامه در مورد طراحی سایت با دو سیستم مدیریت محتوای وردپرس و جوملا بیشتر آشنا می شویم.

طراحی سایت با جوملا

یکی محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا در جهان، جوملا می باشد. این سیستم مدیریت محتوا بر پایه ی زبان php نوشته شده است که استفاده از آن کاملا رایگان می باشد. طراحی سایت با جوملا بسیار راحت و آسان می باشد. شما می توانید برای سایت خود اقدام به خرید قالب سایت آماده که با جوملا ساخته شده نمایید. در ادامه ویژگی های سیستم مدیریت محتوای جوملا را بیان می کنیم:

  • قابلیت چند زبانه بودن: در واقع جوملا از 75 زبان پشتیبانی می کند. در صورتی که فردی در حین کار کردن با زبان انگلیسی راحت نباشد، به راحتی و خیلی سریع می تواند زبان سیستم را به زبان خود تغییر دهد.
  • ریسپانسیو بودن به طور خودکار: با توجه به این که امروزه اکثر افراد با استفاده از گوشی های هوشمند و تبلت های خود در حال جست و جو در اینترنت می باشند بنابراین لازم است که وب سایت ها به گونه ای طراحی شوند که با هر دستگاهی و به هر اندازه ای بتوانند به خوبی نمایش داده شوند. جوملا یک وب سایت کاملا ریسپانسیو را در اختیار شما قرار می دهد.
  • قابلیت استفاده ی راحت: رایگان بودن جوملا به این معنا نیست که فاقد ویژگی باشد. جوملا در واقع دارای رابط کاربری کاملا کاربر پسندی می باشد. یکی از ویژگی های خوب این سیستم مدیریت محتوا این است که، شما می توانید هر بار که می خواهید با استفاده از آن سایت خود را ویرایش نموده و سپس بروزرسانی نمایید.
  • دارای امنیت: یکی از مهم ترین ویژگی ها در هنگام طراحی یک سایت، امنیت می باشد. جوملا برای شما شرایطی را فراهم می کند که سایت شما از احتمال هک شدن در امان بماند. فقط در صورتی امکان هک شدن سایتتان برای هکرها وجود دارد که از نام کاربری و رمز عبورتان که هنگام وارد شدن به سیستم دسترسی به جوملا از آن استفاده می کنید، محافظت نکنید. در این صورت هکرها به راحتی می توانند سایتتان را هک نمایند.

طراحی سایت با وردپرس

استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس نیز مانند جوملا رایگان می باشد و با آن می توانیم هر سایتی را راه اندازی نماییم. وردپرس با زبان php نوشته شده است و برای ذخیره ی داده ها از پایگاه داده mysql استفاده می کند. وردپرس در حال پیشرفت می باشد و روزانه بر تعداد طرفداران آن که اقدام به طراحی سایت با وردپرس می کنند افزوده می شود. در ادامه برخی از دلایل قدرتمند بودن سیستم مدیریت محتوای وردپرس را بیان می کنیم:

  • انعطاف پذیری وردپرس نسبت به سایر cms ها: وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای انعطاف پذیر می باشد. به گونه ای که همه ی افراد با کمترین دانش می توانند به وسیله ی این سیستم مدیریت محتوا به راحتی برای خود یک وبگاه و یا هر نوع سایتی مانند سایت های تجاری، خبری، فروشگاهی و … را طراحی نمایند.
  • قالب های فراوان وردپرس: یکی دیگر از دلایلی که باعث قدرتمند شدن وردپرس شده این است که انواع زیادی از قالب وردپرس در اینترنت موجود می باشد که شما می توانید از آنها برای سایت خود استفاده نمایید، در بعضی مواقع لازم است که برای راحتی کار با توجه به نیاز و سلیقه ی خودتان یک قالب سایت را انتخاب کرده و اقدام به خرید قالب وردپرس برای سایت خود نمایید و یا این که می توانید اقدام به خرید سایت آماده وردپرسی نمایید.
  •  بهره مند بودن از پلاگین و افزونه های بسیار: یکی دیگر از ویژگی های وردپرس داشتن افزونه و پلاگین های زیادی ست که برای مدیریت محتوای وردپرس طراحی شده اند. این افزونه ها به مدیران وب سایت ها کمک می کنند تا به راحتی از هر امکاناتی که می خواهند بدون داشتن دانش برنامه نویسی برای سایت خود استفاده نمایند. این افزونه ها هر روز در حال افزایش هستند که این خود نیز باعث می شود که قدرت وردپرس افزایش پیدا کند.

خرید سایت ارزان قیمت

سایت ها بر اساس قابلیت هایی که دارند دارای قیمت های متفاوتی می باشند. در صورتی که سایتی را سفارش دهید که دارای امکانات زیادی باشد بنابراین باید هزینه ی زیادی را پرداخت نمایید. یکی از روش هایی که شما می توانید با استفاده از آن از خرید سایت ارزان قیمت بهره مند شوید این است که وب سایتتان را از یک شرکت طراحی سایت معتبر خریداری نمایید. شرکت طراحی سایت دارکوب از جمله شرکت های معتبری ست که دارای بهترین طراحان سایت می باشد. این شرکت آماده ی پذیرش سفارشات شما در زمینه ی طراحی انواع سایت ها از جمله طراحی سایت فروشگاهی، خبری، ورزشی، شخصی و … با دریافت کمترین هزینه می باشد. همچنین شرکت طراحی سایت دارکوب با روش های مختلف کد نویسی و یا با استفاده از انواع سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا و … طراحی سایت را انجام می دهد.

مزایای خرید سایت آماده ارزان

با خرید سایت آماده می توانید از یک سری مزایا که در زیر بیان می شود بهره مند شوید:

  • سایت های آماده دارای استدانداردهای کیفی می باشند در همه ی این قالب های آماده اصول ساخت سایت به طور استاندارد رعایت شده است.
  • سایت های آماده توسط طراحان به گونه ای طراحی شده اند که در آنها از قابلیت های زیادی استفاده شده است، و شما باهزینه ی پایین تری از این خدمات بهره مند می شوید.
  • با خرید سایت آماده نیز می توانید از خدمات پشتیبانی سایت بهره مند شوید.
  • سایت های آماده قابلیت ویرایش و ایجاد تغییر دارند، بنابراین با خرید یک قالب آماده می توانید برای موضوعات مختلف آن را شخصی سازی نمایید.

طراحی سایت رایگان

معمولا افراد پس از تصمیم گیری برای طراحی یک سایت فروشگاهی به هزینه ی آن فکر می کنند بنابراین اول به دنبال روش های طراحی سایت رایگان یا طراحی سایت ارزان می گردند. و با سه مساله که در ادامه شرح می دهیم روبه رو می شوند:

ساخت سایت با سایت ساز و فروشگاه ساز های رایگان

سایت سازها ابزارهایی هستند که با کمک آنها می توانید سایت خود را بدون نیاز به دانستن دانش برنامه نویسی طراحی نمایید. با استفاده از سایت سازها دیگر نیازی به خرید هاست نیست. گاهی اوقات سایت سازها دامنه رایگان هم در اختیار کاربر قرار می دهند. البته پرداخت هزینه در سایت سازها تفاوت دارد و در برخی سالانه هزینه ای را باید پرداخت کرد، برای برخی دیگر نیز از میزان فروش شما مبلغی را به عنوان سود دریافت می کنند ولی برخی دیگر کاملا رایگان هستند و فقط در زمان استفاده از امکانات بیشتر باید پولی را پرداخت نمود.

ساخت سایت رایگان با وردپرس

طراحی سایت با وردپرس به طور کامل رایگان نیست. نصب وردپرس رایگان می باشد. بسیاری از افراد تصور می کنند که طراحی سایت با وردپرس کاملا رایگان است و برای همین موضوع زمانی که شروع به طراحی سایت با وردپرس می کنند متوجه می شوند که این گونه نیست و لازم است برای بهره مند شدن از یک سری از امکانات باید هزینه هایی را پرداخت نمود. در ابتدا لازم است هزینه هایی را بایت خرید هاست و دامنه پرداخت کرد. در ضمن قیمت هاست ها متفاوت می باشد و بسته به حجم اطلاعاتی که قرار است بر روی سایت خود قرار دهید متغیر است. در صورتی که قصد دارید اطلاعات زیادی را روی سایت خود قرار دهید باید هاست گران تری را خریداری نمایید. میزان هاست هر چه بیشتر باشد هزینه ی آن هم بیشتر است. هزینه ی هاست دوره ای می باشد و برای فعال ماندن سایت پس از پایان دوره باید دوباره همان هزینه را پرداخت نمایید. بنابراین هزینه ی طراحی سایت به طور کامل رایگان نمی باشد.

طراحی سایت رایگان یا ارزان

زمانی که در موتورهای جست و جو عبارت طراحی سایت رایگان را وارد می کنیم، نتایجی را در قالب سایت های مختلف به ما نمایش می دهد زمانی که هر کدام از این وب سایتها را باز می کنیم متوجه خواهیم شد که منظورشان طراحی سایت با حداقل هزینه است و در هیچ سایتی طراحی سایت را به طور کاملا رایگان بیان نکرده است. قیمت طراحی سایت به روش های طراحی بستگی دارد، بیشترین هزینه مربوط به روش طراحی سایت با استفاده از کدنویسی می باشد.

امکانات موجود در طراحی سایت فروشگاهی

در صورتی که یک فروشگاه اینترنتی به صورت حرفه ای طراحی شده باشد و دارای محیطی کاربر پسند باشد مشتریان زیادی را به سمت خود جذب می کند. طراحی سایت فروشگاهی دارای چندین بخش می باشد که هر کدام از بخش ها تاثیر زیادی بر روی افزایش فروش، افزایش نرخ تعامل سایت، متعهد شدن کاربران و .. دارد. بخش های مختلف یک سایت فروشگاهی شامل موارد زیر می باشند:

امکانات مربوط به جذب بازدید کننده

برای اینکه سایتتان بتواند کاربران را جذب نماید، قبل از هر چیز باید کاری کنید که سایتتان دیده شود. در صورتی که سایتتان به گونه ای باشد که نتواند بازدید کننده را جذب نمایند و در نتیجه او را به مشتری تبدیل کند، پس همه ی تلاش های شما برای زیبا سازی و قرار دادن امکانات متنوع و در نهایت کامل کردن سایت بی فایده می شود. بنابراین باید امکانات داخلی فروشگاه اینترنتی مربوط به جذب مشتری را بررسی نمایید. بخشی از این امکانات در زیر بیان می شوند:

  • قرار دادن سیستم کامنت گذاری ، نظر سنجی و امتیاز دهی به مطالب همراه با امکان اتصال به سیستم ستاره ای گوگل
  • قرار دادن سیستم اشتراک گذاری مطالب در سایت های دیگر و شبکه های اجتماعی داخلی
  • ریسپانسیو نمودن سایت برای نمایش درست در کامپیوترها، تبلت، انواع موبایل و …
  • قرار دادن بخش معرفی نویسنده به همراه مقالات منتشر شده توسط وی
  • قرار دادن سیستم جست و جوی حرفه ای برای سرچ مطالب سایت
  • قرار دادن بخش وبلاگ برای تولید محتوا در قالب نوشته و مقالات
  • سیستم مدیریت رسانه های تصویری

امکانات بهینه سازی نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری

پس از این که سایت شما توانست بازدید کننده جذب نماید، حال زمان آن رسیده که بتواند بازدید کنندگان را به مشتری تبدیل نماید. به گونه ای که تعداد زیادی از بازدید کنندگان پس از دیدن سایت و خواندن محتوای آن اقدام به خرید محصول کنند. بهینه سازی نرخ تبدیل بسیار مهم می باشد، به گونه ای که بسیاری از مدیران سایت ها هزینه های زیادی را برای این کار می پردازند. در زیر برخی از مهم ترین ابزارهای بهینه سازی نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری در ساخت سایت های فروشگاهی بیان می شوند:

  • دسته بندی محصولات از لحاظ پر بازدید ترین، جدید ترین و مهم ترین
  • قابلیت ارسال پیامک از طرف سایت فروشگاهی به مشتریان
  • قابلیت بهره مندی سایت از زیر منوی پیشرفته
  • مجهز به سیستم کد هدیه ی تخفیفی
  • برنامه ی اطلاع رسانی از طریق ایمیل
  • نمایش درصد تخفیف محصولات
  • امکان امتیاز دهی به محصولات
  • قابلیت نمایش بنرهای تبلیغاتی
  • نمایش دادن کالاهای پر بازدید
  • نمایش تعداد بازدید کنندگان

امکانات مربوط به فروش خدمات یا محصولات

لازم است برای بخش فروش در طراحی سایت فروشگاهی امکاناتی مانند دسته بندی برندها برای راحت تر قرار دادن محصولات در سایت، تگ گذاری روی محصولات برای فیلتر نمودن محصولات و رساندن هر چه سریع تر مشتری به محصول مورد نظرش و بررسی نمودن میزان ورود و خروج مشتریان به سایت. یک سری از امکانات مربوط به افزایش فروش خدمات یا محصولات در زیر بیان می شوند:

امکانات مربوط به امور محصولات فروشگاه اینترنتی

لازم است در فروشگاه اینترنتی برای راحتی مشتری یک سری امکانات را برای محصولات خود قرار دهید. در ادامه این امکانات بیان می شوند:

  • ارسال ایمیل حاوی ثبت نام کاربر جدید در سایت و همچنین ثبت سفارش، برای مدیر سایت
  • قابلیت نمایش تصاویر محصول برای هر محصول در صفحه ی عمومی محصولات
  • امکان حذف، ایجاد و ویرایش محصول برای مشتری
  • امکان فروش محصولات فیزیکی و دانلودی
  • نمایش دادن مشخصات و وزن هر محصول
  • قرار دادن راهنمای استفاده از محصولات
  • نمایش دادن جدیدترین کالاها به مشتری
  • ایجاد گالری تصاویر محصولات

امکانات مربوط به عملکرد مدیریت سایت

لازم است امکاناتی را در بخش مدیریت سایت نیز قرار دهیم که در زیر بیان می شوند:

  • امکان گرفتن گزارش بر اساس روش های مختلف، گرفتن گزارش در مورد نوع محصول، دسته بندی، بازه ی زمانی، فروش، تخفیفات و …
  • قابلیت مشاهده ی آخرین سفارشات ثبت شده در بخش مدیریت با امکان تغییر در وضعیت سفارش ها
  • قابلیت مدیریت نمودن دسته بندی های مربوط به فروشگاه
  • نمایش دادن وضعیت و لیست خریدهای انجام شده توسط کاربر
  • سیستم مدیریت درگاه های پرداخت بانکی
  • پشتیبانی سایت

امکانات مرتبط با انبار محصولات

انبار محصولات نیز دارای امکاناتی می باشد که در ادامه آنها را بیان می کنیم:

  • آگاه سازی مدیر سایت از اتمام موجودی هر کالا، توسط ارسال ایمیل و پیامک
  • غیر فعال نمودن امکان خرید برای کالاهای تمام شده
  • درج نمودن موجودی اولیه ی هر کالا و موجودی انبار
  • مرتب نمودن لیست انواع محصولات
  • مدیریت انبار محصولات

امکانات بخش مالی سایت

امکانات بخش امور مالی سایت عبارتند از:

  • تعریف نمودن انواع روش های حمل و نقل برای ارسال کالا و محصولات
  • ارسال نمودن ایمیل به مشتری در هر مرحله ی سفارش تا تحویل کالا
  • پشتیبانی نمودن از انواع درگاه بانکی مستقیم، واسط و ارزی
  • ایجاد نمودن سیستم سبد خرید برای سفارش محصول
  • فراهم نمودن امکان پرداخت به صورت آنلاین
  • قابیلیت رهگیری کالا از طریق پیامک
  • قرار دادن امکان ویرایش سبد خرید
  • قرار دادن سیستم پیگیری محصول

سخن پایانی

مطالبی که در این مقاله گفته شد مربوط به طراحی سایت فروشگاهی ارزان می باشد. با توجه به شرایط کنونی لازم است همه ی کسب و کارها برای ارتقاء در کار خود و افزایش فروش و همچنین برای برند سازی محصولات خود و رقابت با سایر رقبا یک سایت فروشگاهی را با امکانات گفته شده در مقاله طراحی نمایند. در صورتی که مایلید سایتتان را خودتان طراحی نمایید می توانید فیلم های آموزش طراحی سایت را از شرکت طراحی سایت دارکوب تهیه نمایید، و یا با ثبت نام در دوره های آموزش طراحی سایت، صفر تا صد طراحی سایت را بیاموزید. همچنین می توانید با توجه به نیاز و سلیقه ی خود اقدام به خرید قالب سایت، قالب وردپرس و یا خرید وب سایت شخصی نمایید. شرکت طراحی سایت دارکوب با پشتیبانی 24 ساعته در هفت روز هفته آماده ی ارائه ی خدمات در زمینه ی طراحی سایت به شما می باشد.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز