چرا خرید قالب سایت کار اشتباهی است

نوشته شده توسط هومن قدیری

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=2095

5/5 - (5 امتیاز)

بسیاری از طراحان وب برای سریعتر پیش بردن کار خود و صرفه جویی در زمان که در نهایت باعث بیشتر شدن سود آنها خواهد شد، ترجیح می دهند که قالب سایت آماده ای که شرکت های دیگر طراحی وبسایت از قبل طراحی کرده اند و به فروش می رسانند، استفاده کنند.

خصوصاً از زمانی که CMS ها مانند وردپرس بوجود آمده اند کار راه اندازی وبسایت بسیار آسانتر شده است و اشخاص عادی که اطلاعات کمی در مورد طراحی سایت و زبان های برنامه نویسی دارند نیز می توانند به راحتی با خرید یک قالب وردپرس برای خود یک سایت راه اندازی نمایند چرا که سیستم های مدیریت محتوا (CMS) طوری طراحی شده اند که کد نویسی های سایت را خود انجام می دهند و کاربر تنها به صورت شماتیک برای آن مشخص می کند که چه چیزی در کجای سایت قرار بگیرد. به همین دلیل دسته ی دیگری از افرادی که از قالب های آماده سایت استفاده می کنند، بسیاری از این افراد هستند.

این افراد نیز برای کم شدن هزینه و از طرفی به دلیل خوشایند بودن ایجاد سایت توسط خودشان بدون داشتن علم برنامه نویسی وبسایت، رو به خرید قالب های از پیش تولید شده توسط شرکت های حرفه ای وبسایت می آورند و آن را خریداری و روی سیستم مدیریت محتوای خود نصب می کنند. در کل، خرید قالب آماده وبسایت مزایا و معایب خواص خود را دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

مزایای خرید قالب سایت:

یکی از مزایای استفاده از قالب سایت، همانطور که گفته شد صرفه جویی در زمان طراحان وبسایت است. طراحان وبسایت علاوه بر استفاده ی قالب خریداری شده، به دلیل داشتن علم برنامه نویسی و آشنایی آنها با زبان های برنامه نویسی سایت، می توانند با تغییراتی که در کدها و برخی اشکال و رنگ های سایت می دهند، با صرف زمان کم، قالب دیگری تولید کنند و برای پروژه ی دیگری استفاده کنند.

تمام قالب ها، بد و مشکل ساز نیستند و در صورتی که بدانید از چه شرکتی قالب سایت را خریداری می کنید، این اطمینان وجود دارد که کدها به صورت بهینه برای موتورهای جستجو و با کمترین ایراد و با متد روز نوشته شده باشند و از طرفی دارای حفره و مشکلات امنیتی نباشند و با استفاده از این قالب در آینده به مشکل بر نخورید و به راحتی بتوانید ان را مدیریت کنید و قابلیت های دیگر نیز اضافه نمایید. به همین دلیل هم برای فروش قالب ها پول دریافت می کنند. یکی از این شرکت ها که می توان از این نظر به آن اعتماد کرد و قالب سایت را بدون مشکل در آینده و به صورت اصولی استفاده کرد، شرکت طراحی سایت دارکوب است. قالب آماده سایت دارکوب به صورت کاملا اصولی و بهینه و به صورت ریسپانسیو طراحی شده تا طراحان وب بتوانند با اطمینان از این قالب استفاده کنند. خصوصاً برای خرید قالب آماده سایت فروشگاهی که برای طراحی آن تخصص و دقت بسیاری لازم است باید مراقب بود که از چه شرکتی این قالب ها را خریداری می کنید.
اما مشکل جایی است که یک شخص عادی این قالب ها را خریداری کند. خرید و نصب قالب به تنهایی کافی نیست. قالب ها پس از نصب روی سایت نیاز به تنظیمات و امنیت سازی دارد (البته قالب های شرکت های معتبر، امنیت سازی اولیه شده اند اما برای تکمیل امنیت سایت باید بعد از آپلود و نصب قالب اقدام شود) که همین موارد نیاز به تخصص دارد به همین دلیل قالب های آماده اصولا برای طراحان وب عرضه می شوند چرا که آنها تخصص این امر را دارند و به این موضوع که چگونه در آینده این قالب را توسعه داده و قابلیت های دیگر به ان اضافه کنند، کاملا مسلط و واقف هستند. از طرفی می توانند متوجه شوند که قالبی که خریداری کرده اند دارای ایراد هست یا خیر. در واقع قالب آماده برای صرفه جویی در زمان طراحان وب سایت است.

معایب قالب آماده سایت:

یکی از مواردی که به عنوان عیب می توان برای برخی قالب های آماده نام برد این است که اکثر افرادی که تمایل دارند قالب آماده خریداری کنند، علم و تخصص طراحی وب سایت را ندارند به همین دلیل رو به خرید قالب آماده می آورند. از این رو برخی از شرکت های سودجو از این مسئله سوء استفاده کرده و قالب آماده را طوری طراحی می کنند که خریدار عادی، در آینده و در مراحل مختلف به آن نیاز پیدا کند یا ممکن است قالب را با ایرادات مختلف طراحی کنند تا با استفاده از این قالب، به بهینه سازی سایت خودشان کمک کند و مواردی از این دست. به همین دلیل نمی توان به هر شرکتی برای خرید قالب آماده اطمینان کرد. متاسفانه افراد عادی که خودشان بدون تخصص لازم اقدام به طراحی سایت و خریداری قالب می کنند از این موارد آگاهی ندارند و به دام این افراد گرفتار می شوند.

از طرفی حتی اگر این افراد قالب کاملاً سالم را خریداری نمایند نمی توانند بعد از آپلود و نصب قالب، تنظیمات آن را به درستی انجام دهند و بقیه ی مراحل امنیت سازی را انجام دهند به همین دلیل قالب در آینده به مشکل بر می خورد و این فرد تصور می کند که ایراد از قالب می باشد.

عیب دیگری که می توان برای قالب های از پیش طراحی شده متصور بود، قالب رایگان سایت است. به جرأت می توان گفت که تمامی قالب های رایگان دارای ایرادهای مختلف از هر نوع و حفره های امنیتی می باشد که به راحتی می توان سایت را در آینده هک کرد. این قالب ها به صورت بهینه طراحی نمی شوند و سایت قادر نخواهد بود که رتبه ی مناسبی در موتورهای جستجو مانند گوگل کسب کند. اما بسیاری از کاربران که تخصص کافی در طراحی سایت را ندارند فقط ظاهر قالب را می بینند و تصور می کنند که در هزینه های خود صرفه جویی کرده اند اما از پشت پرده اطلاع کافی را ندارند و نمی دانند که چه مشکلات زیادی در آینده در انتظار آنها می باشد.

سوالی که بسیاری از این افراد برایشان پیش می آید این است که حالا که توانستم یک سایت را تقریبا بدون هزینه راه اندازی کنم پس چرا باید هزینه ی طراحی سایت به شرکت های طراحی پرداخت کنم؟ توضیحات بالا دلایل این امر را نشان می دهد. از طرفی قالب های رایگان برای کسانی مناسب است که در حال آموزش طراحی وبسایت هستند و برای تمرین می توانند از آن استفاده کنند. اصطلاحاً هر ارزانی و هر رایگانی بی حکمت نیست. طراحی وبسایت یک امر بسیار تخصصی است که فقط شرکت های مجاز و معتبر طراحی سایت مانند شرکت طراحی سایت دارکوب به آن به خوبی واقف هستند.

یکی دیگر از معایبی که می توان برای قالب آماده وبسایت نام برد این است که یک قالب که برای فروش گذاشته می شود، افراد زیادی آن را خریداری می کنند. بنابراین سایت شما از نظر ظاهر شبیه بسیاری از سایت های دیگر می شود. حتی اگر نیمی از این افراد، کمی در کدها و رنگهای سایت دست ببرند تا تغییر کند ولی باز نیمی از قالب های خریداری شده شبیه سایت شما هستند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز