امکانات طراحی وب سایت

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=6334

5/5 - (6 امتیاز)

برای ساخت و راه اندازی یک وب سایت کاربردی و مؤثر، امکانات و عوامل زیادی لازم است. اگرچه برخی از امکانات طراحی سایت برای تمام مشاغل یکسان و مشترک هستند، اما بسته به صنایع مختلف ممکن است برخی ویژگی ها متفاوت باشد.

قابلیت استفاده برای هر وب سایتی ضروی است و نباید از آن غافل شد. قابلیت استفاده می تواند عملکرد وب سایت را تحت تأثیر قرار دهد و شانس موفقیت وب سایت، فروش و درآمد آن را تحت تأثیر قرار دهد.

برای اینکه یک وب سایت موفق باشد نه تنها باید از نظر ظاهری زیبا باشد، بلکه باید بتواند تجربه ی کاربری خوبی نیز خلق کند. به همین دلیل قابلیت استفاده مهم است. اگر قابلیت استفاده در وب سایتی به خوبی پیاده سازی شده باشد، می تواند از رقبا متمایز شود.

منظور از قابلیت استفاده این است که کاربران بتوانند براحتی و به سرعت اطلاعات مورد نیاز خود را بیابند.

وقتی کاربران یک وب سایت را مرور می کنند، می خواهند در کمترین زمان، طراحی جذاب و زیبا و پیمایش آسان و محتوای مرتبط را تجربه کنند. بنابراین وب سایت های تجاری باید شامل امکاناتی باشند که برای کاربران ارزش آفرینی کند.

هدف وب سایت شما هر چه که باشد، افزایش آگاهی از برند و یا فروش محصولات و خدمات، طراحی مؤثر می تواند باعث افزایش نرخ تبدیل و دید وب سایت شود.

در این مقاله قصد داریم به برخی از مهمترین امکانات یک وب سایت که قابلیت استفاده از آن را ارتقاء می دهد، بپردازیم.

چگونه طراحی سایت بر تجربه ی کاربر اثر می گذارد؟

تجربه ی کاربر یا همان UX تجربه ایست که یک کاربر هنگام استفاده از یک وب سایت به دست می آورد. برخی وب سایت ها به دلیل طراحی های خوب و استفاده ی آسان و خوشایند باعث ایجاد تجربه ی کاربری خوب می شوند و برعکس برخی دیگر تجربه ی منفی برای کاربر ایجاد می کنند.

یک وب سایت خوب طراحی شده می تواند کاربر را به ماندگاری بیشتر در صفحه و مرور باقی مطالب تشویق کند. استفاده از تصاویر و محتوای جذاب و فونت های مناسب، استفاده ی مناسب از فضای سفید صفحه و عناصر پشتیبانی از مواردی هستند که کاربر را به ماندن بیشتر در صفحه ترغیب می کنند.

کاربران فقط طی چند دهم ثانیه تصمیم می گیرند که در یک صفحه بمانند یا خیر. بنابراین برداشت اولیه ی کاربر خیلی مهم است و طراحی سایت باید بگونه ای باشد که توجه کاربران را به خود جلب کند.

طراحی باید منسجم و یکپارچه باشد و از تصاویر و تایپوگرافی مناسب و جذاب در آن استفاده شده باشد. درهم و برهم بودن وب سایت باعث سردرگمی کاربر و ترک او از صفحه می شود.

نحوه ی عملکرد وب سایت موضوع دیگری است که بر تجربه ی کاربر بسیار مؤثر است. وقتی وب سایت شما ریسپانسیو و از هر دستگاهی قابل مشاهده باشد، عملکرد خوبی خواهد داشت و باعث جذب کاربر و جلب اعتماد او به حرفه ی شما خواهد شد.

موضوع دیگری که در طراحی های وب سایت ها مهم است این است که بروز باشند. طبق آمار و گزارشات، 94% از کاربران به وب سایت هایی که اطلاعات قدیمی دارند، اعتماد نمی کنند. بنابراین مهم است وب سایت ها هم از نظر طراحی و هم از نظر محتوایی بروزرسانی شوند.

وقتی وب سایت تجاری شما از امکانات طراحی سایت به خوبی استفاده کرده باشد و تمیز طراحی شده باشد و قابلیت استفاده ی خوبی ارائه دهد، تجربه ی کاربری خوبی خلق می کند که می تواند باعث جلب اعتماد کاربران به وب سایت و حرفه ی شما و نهایتاً افزایش درآمد شما شود.

امکانات و ویژگی های طراحی وب

امکانات طراحی وب سایت

طراحی وب سایت چه امکاناتی دارد؟

وب سایت ها و طراحی سایت امکانات متنوع و متفاوتی می توانند داشته باشند. برخی از امکانات وب سایت ها عبارتند از:

صفحه ی فرود

صفحه ی فرود مهمترین صفحه در هر وب سایتی است که اگر طراحی خوبی داشته باشد، در جذب کاربر تأثیر زیادی دارد. صفحه ی فرود باید ساده باشد و پیمایش راحتی داشته باشد. صفحه ی فرود معمولاً حاوی یک فرم است و به منظور جمع آوری اطلاعات از کاربران طراحی می شوند.

صفحه ی درباره ی ما

در صفحه ی درباره ی ما می توانید از خودتان و مدل کسب و کار، استراتژی هایی که استفاده می کنید، بنیانگذاران شرکت و اینکه چگونه و به چه موفقیت هایی دست یافته اید، صحبت کنید.

وجود صفحه ی درباره ی ما در طراحی سایت می تواند باعث جلب اعتماد کاربران و جذب آنها شود.

صفحه ی تماس با ما

در این صفحه بایستی مشخصات کاملی از آدرس و شماره تماس های شرکت، ایمیل و …. بگذارید تا کاربران بتوانند براحتی به شما دسترسی داشته باشند.

صفحه ی تماس با ما یکی از مهمترین صفحاتی است که باید در طراحی سایت های تجاری در نظر گرفته شود.

صفحه ی محصولات

در این صفحه لیستی از محصولات به همراه تصاویر با کیفیت و در صورت لزوم توضیحی در مورد محصولات و قیمت آنها قرار دهید.

هر چه کاربران بتوانند اطلاعات بیشتری در مورد محصولات به دست آورند، بیشتر اعتماد می کنند و احتمال افزایش نرخ تبدیل بیشتر خواهد شد.

صفحه ی نظر سنجی

در این صفحه کاربران می توانند نظرات خود را راجع به محصولات و شرکت با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند. وجود صفحه ی نظر سنجی اعتبار یک کسب و کار را افزایش می دهد.

پیمایش آسان

پیمایش آسان مفید ترین امکان هر وب سایتی است. کاربران معمولاً وب سایت هایی را انتخاب می کنند که پیمایش آسانی دارند. بر اساس گزارشات، تقریباً 94% از کاربران گفته اند که پیمایش آسان مفیدترین امکان هر وب سایتی است.

وب سایت هایی که پیمایش بین صفحات آن آسان است و ساختار منوی مشخصی دارند، جذابتر هستند. آمازون وب سایتی است که بخاطر پیمایش راحتی که دارد، معروف است.

وب سایت ها بایستی ظاهری مطابق مد روز داشته باشند

طراحی مطابق مد روز می تواند کاربران را جذب کند. طراحی های زیبا باعث اعتبار برند شما و به چشم آمدن محتوای وب سایت می شود.

طبق آمار، 83% از کاربران فکر می کنند که ظاهر زیبا و بروز شده ی وب سایت ها می تواند مفید باشد.

محتوای وب با کیفیت

کاربران و موتور های جستجو برای یافتن اطلاعات با کیفیت و مورد نیاز خود به وب سایت ها مراجعه می کنند. اغلب کاربران می خواهند سریع به اطلاعاتی قابل اعتماد دست یابند. محتوای با کیفیت و قابل اعتماد در وب سایت ها ضروی است و می تواند باعث جذب کاربران شود. محتوای با کیفیت همچنین باعث بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو و افزایش دید وب سایت می شود.

برای وب سایت های تجاری مهم است که محتوا شامل اطلاعاتی از کسب و کارشان باشد. در وب سایت های تجاری کاربران به تصاویر با کیفیت از محصولات نیاز دارند، در حالیکه در مورد وب سایت های آگاهی دهنده شرایط کمی متفاوت است.

برای اینکه بتوانید از امکان محتوای با کیفیت در وب سایت خود بیشترین بهره را ببرید بایستی با درک نیاز های کاربر اقدام به تولید و مدیریت محتوا کنید و همچنین محتوای تولید شده را برای موتور های جستجو بهینه سازی کنید.

محتوای با کیفیت می تواند باعث افزایش اعتبار برند شود. در صورت بی ارتباط بودن محتوا بیش از 50% از کاربران، وب سایت شما را ترک می کنند. موارد دیگری که در وب سایت ها باعث ترک کاربران می شود، تبلیغات و طراحی های غیر شهودی می باشد.

سه نوع محتوای اصلی که در وب سایت ها باید وجود داشته باشد، عبارتند از:

اطلاعات اصلی شرکت

این اطلاعات می تواند در صفحه ی درباره ی لحاظ شود.

توضیحات و تصاویر محصول

تصاویری از محصولات و متونی که پیشنهادات اصلی شرکت را به نمایش می گذارد.

وبلاگ ها

در وبلاگ ها می توانید در مورد استراتژی های کسب و کار، اخبار شرکت و …. صحبت کنید.

ویژگی ها و امکانات سایت ها

امکانات طراحی وب سایت

سازگاری با موبایل

از آنجایی که خیلی از کاربران برای مرور وب سایت ها و دسترسی به اینترنت از موبایل ها استفاده می کنند، طراحی وب ریسپانسیو به ضرورت تبدیل شده است.

برای اینکه بررسی کنید که آیا وب سایت شما ریسپانسیو هست یا خیر می توانید از دستگاه های گوناگون قابلیت مشاهده ی آن را بررسی کنید و یا می توانید از ابزار های آزمون گوگل نیز استفاده کنید.

اگر به دنبال طراحی وب ریسپانسیو هستید می توانید سفارش طراحی سایت خود را به شرکت معتبر و فعال طراحی سایت دهید.

شرکت دارکوب یکی از معتبرترین شرکت های طراحی سایت و پیشرو در زمینه ی سئو می باشد. شرکت دارکوب سفارش طراحی سایت و سئو صنایع مختلف را می پذیرد.

پالت رنگی

استفاده از پالت رنگی شاید ساده به نظر برسد، اما یک پالت رنگی خوب می تواند باعث انسجام و یکپارچگی وب سایت و المان های مختلف تجارت شما شود.

بهتر است از دو یا سه رنگ محدود در طراحی وب خود استفاده کنید و این رنگ ها با طراحی آرم و لوگوی شرکت هماهنگ سازید.

فراخوان های اقدام برای تماس

تبدیل کاربران به مشتریان در طراحی سایت های مدرن مهم است.

وب سایت ها با هدف برقرای ارتباط با کاربرانی که به مطالب و محصولات شما علاقه مند هستند، طراحی می شود.

راهکار های مختلفی برای فراخوان کاربران برای تماس و اقدام وجود دارد. برخی از این راهکار ها عبارتند از: قرار دادن فرم های محصول در سایت، مشاوره های رایگان، دعوت نامه های اختصاصی، خبرنامه های ایمیل، کتاب های الکترونیکی و …

استفاده از این امکانات در طراحی سایت برای تبدیل کاربران به مشتریان وفادار مهم است و بایستی در طراحی وب سایت های تجاری لحاظ شود.

فراخوان ها را در هر جایی از وب سایت خود می توانید قرار دهید. می توانید آنها را به آخر پست ها اضافه کنید و یا در سراسر وب سایت خود از آنها استفاده کنید.

گالری تصاویر

یکی دیگر از امکاناتی که می تواند موفقیت وب سایت ها و ماندگاری بیشتر کاربران در صفحه و تبدیل آنها به مشتریان دائمی را به همراه داشته باشد، در نظر گرفتن امکان و ویژگی گالری تصاویر در صفحه است.

استفاده از تصاویر با کیفیت در سراسر وب سایت و به خصوص در صفحه ی اصلی و ترکیب آن با رنگ های جذاب باعث جذب بیشتر کاربران می شود.

سازگاری با انواع مرورگر ها

یکی دیگر از امکاناتی که باید در طراحی سایت ها ارائه شود، سازگاری آنها با انواع مرورگر ها می باشد.

کاربران بایستی قادر باشند تا صفحات وب را با هر مرورگری مشاهده کنند.

رسانه های اجتماعی

لینک به شبکه های اجتماعی می تواند آگاهی از برند شما را میان کاربران افزایش دهد و ترافیک خوبی به سمت وب سایت شما هدایت کند.

طبق مطالعات بیش از 67% از کاربران با لینک های رسانه های اجتماعی موافق هستند.

پیوند به صفحات رسانه های اجتماعی یکی از امکاناتی است که می تواند علاقه مندی کاربران را به وب سایت ها جلب کند.

مشاغل باید از رسانه های اجتماعی به صورت غیر رسمی برای ارتباط و تعامل با کاربران استفاده کنند.

رسانه های اجتماعی می توانند باعث ایجاد ارزشمندی برای کاربران شوند و به آنها امکان نظر دهی دهند. این موضوع می تواند باعث افزایش اعتبار یک کسب و کار شود.

امکان استفاده از فضاهای سفید

استفاده از فضاهای سفید در طراحی وب سایت ها مدرن مهم است. منظور از فضای سفید، میزان فضای خالی میان المان های صفحه می باشد. از فضای سفید بین صفحه باید به خوبی استفاده شود. وب سایت های شلوغ معمولاً خوانایی خوبی ندارند.

استفاده ی درست از فضاهای سفید به کاربران این امکان را می دهد تا با سهولت بیشتری به مرور صفحه بپردازند.

بهینه سازی برای موتور های جستجو

یکی از ویژگی ها و امکاناتی که باعث جذب کاربران می شود، بهینه سازی وب سایت ها برای موتور های جستجو می باشد.

سئو یا همان بهینه سازی موتور های جستجو فاکتور های زیادی دارد. برخی از این فاکتور ها عبارتند از: استفاده از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط در وب سایت ها، ایجاد لینک با وب سایت های معتبر و گرفتن بک لینک، سیگنال های شبکه های اجتماعی و …..

اگر از امکان سئو در وب سایت ها به درستی استفاده شود، می توانند بیشترین میزان ترافیک ارگانیک را به دست آورند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه ی سئو و امکانات وب سایت می توانید از مشاوره های تخصصی شرکت دارکوب استفاده نمایید.

شرکت دارکوب با بیش از 18 سال سابقه ی طراحی، یکی از معتبرترین شرکت های طراحی سایت در تهران و پیشرو در خدمات سئو می باشد.

نتیجه

هدف اصلی از ایجاد وب سایت ها در وهله ی اول ایجاد ارزشمندی و قابلیت استفاده برای کاربران و بعد از آن کسب درآمد می باشد.

برای اینکه یک وب سایت کاربردی و جذاب داشته باشید بایستی از امکانات و ویژگی های زیادی در وب سایت خود استفاده کنید.

برخی از مهمترین امکانات که در تمامی وب سایت ها مشترک هستند، عبارتند از: پیمایش ساده و راحت، طراحی ساده و مطابق با مد روز، مدیریت محتوا، صفحه ی تماس با ما، صفحه ی درباره ی ما و….

اگر به دنبال طراحی سایت شخصی و یا تجاری هستید، می توانید سفارش طراحی سایت خود را به شرکت دارکوب دهید.

شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای و استفاده از آخرین استاندارد های روز دنیا در طراحی وب مشاغل مختلف از بهترین امکانات طراحی سایت استفاده می کند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز