انواع مختلف بک لینک و نحوه ی گرفتن آن

نوشته شده توسط فائزه محمودی فرد

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=13314

4.4/5 - (42 امتیاز)

برای این که سایتتان بتواند شناخته شود و مشتریان زیادی را جذب کند لازم است اقداماتی را انجام دهید.

یکی از کارهایی که برای افزایش بازدید کننده مفید است تبلیغات می باشد . یکی از روش های تبلیغات به این صورت است که کاربران بتوانند از سایت های دیگر به سایت شما وارد شوند یعنی بتوانید از سایت های دیگر بک لینک دریافت نمایید. بک لینک ها انواعی دارند، برخی به صورت رایگان، برخی نیز به صورت پولی هستند.

انواع مختلف بک لینک و نحوه ی گرفتن آندر این مقاله قصد داریم درباره ی انواع مختلف بک لینک و نحوه ی گرفتن آن توضیح دهیم.

بک لینک چیست؟

ابتدا لازم است شما را با بک لینک آشنا کنیم و توضیح دهیم که بک لینک چیست؟ یکی از مهم ترین معیار ها در سئو وب سایت بک لینک می باشد. در واقع یکی از روش های موثر و مهم برای قرار گرفتن در صفحه ی اول گوگل ساخت بک لینک می باشد. به لینکی که یک سایت از سایت های دیگر دریافت می کند بک لینک می گویند. به عبارتی دیگر زمانی که به یک یا چند کلمه ی کلیدی از یک سایت لینک سایت دیگری داده می شود می گوییم آن سایت بک لینک گرفته است. در صورتی که لینک را از سایتی دریافت نمایید که موضوعاتش مانند سایت شماست، آن بک لینک با ارزش می باشد. بنابراین یکی از مهم ترین فاکتورها درباره ی ارزش بک لینک، ارتباط موضوعی بین دو سایت است. معیار دیگر اعتبار سایتی می باشد که از آن بک لینک دریافت می کنید. نحوه ی لینک دادن نیز عامل مهمی در تعیین ارزش بک لینک است، لینکی که بین یک محتوای متنی بلند و با ارزش به سایت داده می شود دارای ارزش بیشتری است. در ادامه درباره ی انواع بک لینک توضیح می دهیم.

انواع بک لینک

ساختن بک لینک کار راحت و آسانی نمی باشد اما با استفاده از روش های درست و داشتن مهارت های لازم به راحتی می توانید اقدام به بک لینک سازی نمایید. در ادامه برخی از انواع بک لینک را معرفی می کنیم:

  • بک لینک فالو: بک لینک فالو گونه ای از انواع بک لینک است که با استفاده از آن ارزش سئویی لینک را به طور کامل به سایت هدف انتقال می دهد.
  • بک لینک نوفالو: بک لینک نوفالو برعکس بک لینک های فالو می باشد و ارزش سئویی لینک را به سایت هدف انتقال نمی دهند.
  • بک لینک محتوایی: این نوع از بک لینک ها با استفاده از نوشتن محتواهای با کیفیت و ارزشمند تولید شده و در سایت مورد نظر منتشر می شوند. محتوای خوب نیز باعث می شود که کاربران آن را به اشتراک بگذارند با این کار احتمال بک لینک گرفتن نیز افزایش پیدا می کند.
  • بک لینک داخلی: یکی از آسان ترین روش های ایجاد بک لینک لینک های داخلی هستند. کنترل لینک های داخلی به دست خودتان است به همین دلیل این روش آسان و راحت می باشد. موتورهای جست و جو به وسیله ی لینک های داخلی به راحتی می توانند ساختار سایت را درک نمایند بنابراین لینک های داخلی در رتبه بندی سایت تاثیر گذار بوده و باعث بهبود سئوی سایت می شوند.
  • بک لینک سازی در شبکه های اجتماعی: یکی از فعالیت های اصلی در شبکه های اجتماعی قرار دادن پست می باشد. با قرار دادن لینک سایت در پست های شبکه های اجتماعی نیز می توانید لینک دریافت نمایید.
  • بک لینک کلمات کلیدی: بهتر است که به نام برند خود هم لینک دهید زیرا گوگل باید بداند که برند شما جست و جو می شود یا خیر. علاوه بر این بهتر است که عباراتی را به کلمات کلیدی اضافه نمایید و بعد به آنها لینک دهید.

آموزش بک لینک سازی

برای ساخت بک لینک از روش های مختلفی می توانید استفاده نمایید. هم می توانید به صورت رایگان بک لینک بسازید و هم می توانید با پرداخت هزینه اقدام به خرید بک لینک دائمی نمایید. در ادامه روش های آموزش بک لینک سازی با هر سه روش رایگان، موقت و دائمی را بررسی می کنیم.

بک لینک سازی رایگان

برای بک لینک سازی رایگان به زمان بیشتری نیاز دارید بنابراین زمان بیشتری نیز طول می کشد تا نتایج بک لینک سازی خود را مشاهده نمایید. در ادامه روش های بک لینک سازی رایگان را بیان می کنیم:

  • تولید محتوای با کیفیت و مناسب برای سایت: یکی از بهترین روش ها برای ساخت و دریافت بک لینک های رایگان تولید محتوای مفید و مناسب می باشد. در صورتی که بتوانبد محتوای با ارزش و مفیدی را برای سایت خود تولید نمایید، آنگاه کاربران آن محتوا را در شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها نشر می دهند و این باعث می شود برای شما به صورت رایگان بک لینک ساخته شود.
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی: یکی دیگر از روش های ساخت بک لینک به صورت رایگان استفاده از شبکه های اجتماعی می باشد. شما می توانید لینک مقالات خود را در قالب پست ین کامنت در شبکه های اجتماعی منتشر نمایید.
  • ارسال پست مهمان: به مقالات و محتوایی که به صورت رایگان برای وب سایت های دیگر می نویسید و در عوض لینک سایت خود را در انتهای آن محتوا ثبت می کنید تا کاربران آن را ببینند کگه این باعث افزایش تعداد بازدید کنندگان از سایتتان می شود. یکی از مزیت های روش ارسال پست مهمان این است که با درج لینک وب سایت خود کاربران را با وب سایتتان آشنا می کنید.
  • ثبت لینک در دایرکتوری های اینترنتی: روش ثبت لینک در دایرکتوری های اینترنتی باعث رشد سایت و افزایش رتبه ی سایت در موتورهای جست و جو می شود. این روش یکی دیگر از روش های دریافت و یا ایجاد نمودن بک لینک رایگان می باشد.
  • طراحی و انتشار اینفوگرافیک: از جمله ی محتوای تصویری پر طرفدار در اینترنت اینفوگرافیک ها می باشند. اینفوگرافیک ها اطلاعات زیادی را به صورت خلاصه و در قالب یک تصویر به کاربران نمایش می دهند. با ایجاد اینفوگرافیک های آموزنده و درج آدرس یا لینک وب سایت خود در آن می توانید یک بک لینک رایگان و دائمی در شبکه های اجتماعی برای خود بسازید.

بک لینک سازی پولی

به افرادی که به تازگی وب سایتی را برای کسب و کار خود طراحی نموده اند توصیه می کنیم که اقدام به خرید بک لینک نمایند. زیرا برای دریافت بک لینک رایگان وب سایت و اکانت های مربوط به شما در فضای مجازی باید خیلی با ارزش و محبوب و همچنین پر طرفدار باشد که این ویژگی ها را یک وب سایت تازه راه اندازی شده ندارد و به دست آوردن این ویژگی ها به گذر زمان نیاز دارد. برای خرید بک لینک از وب سایت های دیگر لازم است از مدیر یک سایت بخواهید که در قبال پرداخت مبلغی پول به شما بک لینک بدهد و یا از بک لینک های شما در قسمت های مختلف وب سایتش استفاده نماید. برای خرید بک لینک باید یک سری نکات را که در ادامه بیان می کنیم رعایت نمایید.

  • بررسی رتبه ی وب سایت فروشنده ی بک لینک: باید از وب سایتی بک لینک خریداری نمایید که دارای رتبه ی مناسبی در گوگل باشد. تا باعث شود به وب سایت شما هم اعتبار بدهد. در صورتی که بک لینک یک وب سایت دارای رتبه ی پایینی باشد ارزش و رتبه ی وب سایت شما نیز کاهش می یابد.
  • توجه به هرز نبودن بک لینکی که می خواهید خریداری نمایید: بک لینک های هرز مخرب می باشند و این بک لینک ها را الگوریتم های موتورهای جست و جو به راحتی تشخیص می دهند. در صورتی که وب سایتی که از آن بک لینک می خرید دارای بک لینک های هرز زیادی باشد تاثیر منفی بر روی ارزش و اعتبار سایت شما می گذارد.
  • پیروی از تکنیک های استاندارد سئو: یکی از نکات بسیار مهم در بک لینک سازی و سئوی خارجی پیروی از سئوی سالم و استاندارد می باشد. در صورتی که بک لینک را از وب سایتی خریداری نمایید که از روش های غیر استاندارد سئو استفاده می کند لینک شما نیز از نظر موتورهای جست و جو بی ارزش می شود که این نیز تاثیر منفی بر روی سایت شما می گذارد.
  • بررسی تعداد بک لینک های سایت فروشنده: از نظر موتورهای جست و جو وب سایتی که دارای تعداد زیادی بک لینک از وب سایت های دیگر باشد، وب سایتی هرز و بی ارزش است. بنابراین قبل از اقدام به خرید بک لینک از یک سایت باید به این نکته توجه کنید که آن سایت دارای بک لینک های زیادی از وب سایت های دیگر نباشد.

بک لینک سازی دائمی

خرید رپورتاژ یا همان بک لینک دائمی ایمن ترین نوع بک لینک می باشد. این موضوع که یک سایت نوشته یا مقاله ای را انتشار دهد از نظر گوگل بسیار خوب می باشد. تنها مشکلی که روش رپورتاژ سایت دارد این است که تاثیر گذاری آن بسیار کند است. در صورتی که از سایت های قوی رپوتاژ را خریداری نمایید اثر آن در مدت زمان طولانی و بیش از سه ماه نشان داده می شود. رپورتاژ بی خطر است و باعث محبوب شدن سایت نزد گوگل می شود. برخی از افراد برای خارج کردن سایت خود از پنالتی و جریمه اقدام به خرید رپورتاژ می کنند.

سئو چیست؟

در این قسمت قصد داریم شما را با مفهوم سئو آشنا کنیم و بگوییم که سئو چیست؟ چه تاثیری در سایت دارد؟ و به بیان انواع سئو بپردازیم. امروزه صاحبان کسب و کارها در پی برند سازی و معرفی خود به کاربران گوگل و فضای مجازی هستند که از این طریق بتوانند سود خود را از کسب و کارشان چند برابر نمایند. بهبود سئو سایت یکی از روش هایی ست که باعث قدرتمند شدن کسب و کارها می شود. سئو زیر مجموعه ی دیجیتال مارکتینگ است و به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو می باشد به نحوی که سایت در نتایج بهتری در موتورهای جست و جو نمایش داده شود. که این امر باعث جذب مشتریان بیشتر به صورت رایگان می شود. در واقع هدف از سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو این است که، زمان جست و جوی کاربران در گوگل و سایر موتورهای جست و جو، این موتورها رتبه ی بهتری را به محتوای یک سایت اختصاص دهند. در ادامه انواع سئو را معرفی می کنیم.

انواع سئو

سئو دارای انواع مختلفی می باشد که هر نوع از آن با رعایت اصول خاصی شناخته می شود. بنابراین لازم است برای بهبود رتبه ی سایت خود از بهترین نوع سئو استفاده نمایید. در این قسمت شما را با انواع سئو و ویژگی های آشنا می کنیم.

سئو داخلی سایت

سئو داخلی سایت در رابطه با ایجاد محتوای مناسب و با کیفیت برای بهبود رتبه ی سایت است. لازم است از ابتدای ساخت سایت به سئو داخلی سایت با رعایت اصول و استاندارد توجه شود. سئو داخلی سایت به قرار دادن کلمات کلیدی در محتوای سایت و نوشتن محتوای با کیفیت و در ارتباط با موضوع سایت بستگی دارد. یکی از تکنیک های سئو داخلی سایت لینک سازی داخلی می باشد که به بهینه سازی سایت از نظر موتورهای جست و جو کمک می کند.

سئو خارجی سایت

یکی دیگر از روش های بهینه سازی سایت سئو خارجی سایت می باشد. بک لینک یک نمونه از سئو خارجی می باشد. در واقع در سئوی خارجی تمرکز بر روی ورود کاربران از سایت های دیگر به سایت ماست. وارد شدن کاربران از سایت های دیگر به سایت شما خود نیز یکی از راه های افزایش ترافیک سایت می باشد. برای این کار باید با رعایت اصول اقدام به بک لینک سازی برای وب سایت خود نمایید.

سئو تکنیکال

سئو تکنیکال همان سئو در برنامه نویسی می باشد. در واقع سئو تکنیکال به رعایت سئو در پایه و زیر ساخت سایت گفته می شود. در صورتی که تمایل دارید در زمان کمی سایت شما رتبه ی بالایی از نظر موتورهای جست و جو به دست آورد باید سئو در برنامه نویسی را رعایت نمایید. در این نوع سئو در ابتدا ی طراحی سایت، برنامه نویسی سایت، بهینه سازی سرعت سایت و طراحی سایت ریسپانسیو و بک لینک گذاری های داخلی و تبلیغات اصول سئو رعایت می شود.

سئو کلاه سفید

یکی از انواع سئو، سئو کلاه سفید می باشد. سئو کلاه سفید روشی پایدار برای تجارت آنلاین است با بهره گیری و استفاده از این نوع سئو سایت شما رتبه ی بالایی در موتور جست و جوی گوگل به دست می آورد. در سئو کلاه سفید سعی می شود که بهترین محتوای مربوط به موضوع سایت با رعایت اصول سئو و استانداردهای خاص در اختیار کاربران قرار داده شود.

سئو کلاه سیاه

تکنیک سئو کلاه سیاه استفاده از روش های غیر استاندارد برای بهبود رتبه ی سایت در موتورهای جست و جو می باشد. افرادی که از سئوی کلاه سیاه استفاده می کنند قصد دارند برای کسب رتبه ی بالای سایت خود از نظر موتورهای جست و جو از روش هایی مانند: سرقت ادبی محتوا، استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی، استفاده از محتوای کپی شده و … استفاده نمایند. استفاده از این روش ها شایبد برای مدت کوتاهی تاثیر گذار باشد ولی بعد از مدتی گوگل این خطاها را در سایت شما شناسایی می کند و سایت شما را جریمه می کند و رتبه ی سایت شما را پایین می آورد.

سئو کلاه خاکستری

یکی دیگر از انواع سئو، سئو کلاه خاکستری می باشد. در واقع این نوع سئو عملکردی ما بین سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه سیاه دارد. سئو کلاه خاکستری از تکنیک های که در روش های سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه سیاه به کار برده می شود، استفاده می کند. برخی از تکنیک هایی که در یئو کلاه خاکستری استفاده می شود شامل: استفاده از کامنت های پولی، استفاده از تبلیغات پولی و بی ارزش برای کاربر، تبادل لینک، استفاده از محتوای کپی شده با تغییرات اندک و … می باشند.

خدمات سئو سایت

به تمام فعالیت هایی را که در داخل سایت و خارج آن برای بهبود و ارتقای رتبه ی سایت از نظر موتورهای جست و جو انجام می دهیم خدمات سئو سایت می گوییم. مجموعه ی خدمات سئو در دوسته قرار می گیرند، خدمات سئوی سفید که شامل فعالیت های استاندارد می باشد و خدمات سیاه که شامل کارهایی ست که با فریب دادن گوگل و عدم رعایت قوانین و الگوریتم های موتورهای جست و جو انجام می شوند. خدمات سئو سفید ماندگار هستند اما خدمات سئو سیاه ماندگار نیستند و باعث پنالتی شدن و جریمه شدن سایت از طرف موتور جست و جوی گوگل می شوند.

سخن پایانی

در این مقاله درباره ی انواع مختلف بک لینک و نحوه ی گرفتن آن و همچنین در مورد سئو و تاثیر آن در رتبه بندی سایت از نظر موتورهای جست و جو صحبت کردیم. امیدوارم مطالب این مقاله برای شما مفید واقع شود. شرکت دارکوب در زمینه ی طراحی انواع سایت های شرکتی، فروشگاهی، شخصی، خبری، ورزشی و … و ارائه خدمات مربوط به سایت فعالیت می کند. همچنین در سایت آموزشگاه دارکوب به آموزش سئو سایت و آموزش طراحی سایت در قالب فیلم های آموزشی پرداخته شده است که در صورت تمایل می توانید از آنها استفاده نمایید و یا در کلاس های حضوری که در آموزشگاه دارکوب برگزار می شوند، شرکت نمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز