بهترین تکنیک های سئو سایت

نوشته شده توسط فائزه محمودی فرد

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=14348

5/5 - (6 امتیاز)

در هنگام طراحی یک وب سایت لازم است حتما به نکاتی که مربوط به بهینه سازی وب سایت می باشد توجه نمایید.

بسیاری از افراد که دارای وب سایت می باشند تمایل دارند وب سایتشان معروف شود و با جست و جوی افراد در موتورهای جست و جو در رابطه با موضوع وب سایتشان، سایت آن ها در صفحه ی اول موتورهای جست و جو نمایش داده شود.

بهترین تکنیک های سئو سایت

برای این کار لازم است حتما از بهترین تکنیک های سئو و بهینه سازی برای وب سایت خود استفاده نمایید چراکه تمام رقبای شما سعی می کنند وب سایتی بهینه طراحی کنند بنابراین برای موفق شدن در کسب و کار اینترنتی رسیدگی به سئو سایت بسیار با اهمیت می باشد. در این مقاله قصد داریم در مورد بهترین تکنیک های سئو سایت صحبت کنیم با ما همراه باشید.

سئو چیست و چه تاثیری بر روی سایت دارد؟

سئو به معنای بهینه سازی وب سایت موتورهای جست و جو می باشد. در واقع سئو یا بهینه سازی موتورهای جست و جو به مجموعه اقداماتی گفته می شود که برای بالا بردن رتبه ی سایت در موتورهای جست و جو انجام می شود. در صورتی که یک وب سایت در موتورهای جست و جو دارای رتبه ی بالایی باشد ترافیکش افزایش پیدا می کند و افراد بیشتری با برند آن سایت آشنا می شوند و در نتیجه این باعث می شود فروش سایت نیز بالا برود. موتورهای جست و جو از ربات ها برای بررسی صفحات مختلف در وب سایت ها استفاده می کنند. ربات ها برنامه های کامپیوتری می باشند که از یک سایت به سایت دیگر رفته و اطلاعات در سایت های مختلف را جمع آوری می کنند. با این کار صفحات را با در نظر گرفتن صدها معیار برای رتبه بندی، تجزیه و تحلیل می کنند. در نتیجه ی این کار رتبه ی صفحه های مختلف برای یک کلید واژه مشخص می شود. با رعایت اصول سئو وب سایت در واقع به موتورهای جست و جو نشان می دهید که وب سایت شما دارای بهترین محتوا برای موضوع مورد نظر کاربر می باشد. هدف از سئو این است که وقتی کاربر به دنبال کلمه ی کلیدی خاصی می باشد و آن را جست و جو می کند در نتیجه ی جست و جو به سایت شما برسد و از وب سایتتان بازدید نماید و سئو باعث شود سایت یا فروشگاه اینترنتی شما از نظر موتورهای جست و جو اعتبار بیشتری را به دست بیاورد که این در نهایت منجر به افزایش فروش شما می شود.

انواع روش های سئو

سئو دارای روش های مختلفی می باشد که با رعایت نمودن آن ها می توانید وب سایت خود را بهینه سازی نمایید.در ادامه برخی از انواع سئو را بیان می کنیم:

  • سئو داخلی سایت: یکی از انواع ترفندهای سئو سایت، سئو داخلی می باشد. لیست کلمات کلیدی سایت، عناوین صفحات، تصاویر، محتواها و … به سئو داخلی سایت مربوط می شوند. در این روش سعی می شود تا ساختار داخلی یک سایت برای درک بهتر گوگل بهبود پیدا کند.
  • سئو خارجی سایت: یکی دیگر از انواع روش های سئو به سئو خارجی مربوط می شود. هدف از سئو خارجی یک سایت افزایش اعتبار سایت در موتور جست و جوی گوگل و جلب اعتماد کاربران می باشد. اقداماتی که به سئوی خارجی مربوط می شوند شامل: گرفتن بک لینک، خرید رپورتاژ آگهی و فعالیت در شبکه های اجتماعی می باشد.
  • سئو تکنیکال یا فنی: اقداماتی که برای بهینه سازی فنی وب سایت انجام می شود به سئو تکنیکال یا سئو فنی مربوط می شوند. لازم است از زمان طراحی وب سایت سئو فنی بر روی سایت انجام شود. بهینه سازی کدها، افزایش سرعت سایت، تنظیمات اولیه ی سایت و … به سئوی تکنیکال مربوط می شوند.

بهترین روش های سئو سایت

در این بخش برخی بهترین روش سئو سایت را بیان می کنیم:

  • گرفتن بک لینک: یکی از روش های مربوط به سئو بک لینک سازی می باشد. برخی از سایت ها با بک لینک گرفتن از سایت های دیگر سعی می کنند رتبه ی خود را افزایش دهند در صورتی که این روش مربوط به سئو کلاه سیاه می باشد و فقط زمانی معتبر است که از وب سایت های معتبر و مرتبط با سایت شما گرفته شود. این روش با به اشتراک گذاشتن محتوای خوب و ارزشمند توسط شما محقق می شود.
  •  ایجاد کلمات کلیدی: به کلماتی که بیشتر توسط کاربران جست و جو می شوند کلمات کلیدی می گویند. بهتر است که به صورت متعادلی از کلمات کلیدی در سایت خود استفاده نمایید و همچنین نباید خیلی زیاد از کلمات کلیدی استفاده نمایید، زیرا با این کار بار معنایی را کاهش می دهید.
  • تولید محتوای استاندارد و سئو شده: یکی از اصلی ترین ترفندهای سئو سایت، تولید محتوا به صورت سئو شده می باشد. در صورتی که بازدید کنندگان مدت زمان بیشتری را در وب سایت شما بمانند رتبه ی سایت نیز بالاتر می رود. بهتر است در زمان تولید محتوای سایت خودتان را به جای کاربران قرار دهید و نیاز اصلی آن ها را در محتوا پاسخ دهید.
  • بروزرسانی محتوای سایت: با توجه به این که تولید محتوا یکی از روش های سئو تضمینی وب سایت است، در صورتی که پس از مدتی محتوای سایت خود را بروزرسانی نکنید، وب سایتتان جایگاه خودش را از دست می دهد. بنابراین از اصلی ترین ترفندهای سئو سایت بروزرسانی محتوای سایت می باشد. در بروزرسانی محتوا بهتر است ساختار محتوا را اصلاح نمایید، محتوا را به صورت روان بنویسید، محتوا را به صورت خط به خط ویرایش کنید و … .
  • اشتراک گذاری در صفحه های اجتماعی: یکی از تازه ترین انواع ترفندهای سئو فعالیت در شبکه های اجتماعی می باشد. بهتر است مطالب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و طرفداران زیادی را برای خود به دست بیاورید.
  •  شناخت مخاطب و ارائه محتوای تخصصی: از دیگر روش های سئو شناخت مخاطبان سایت و نیازهای آن ها می باشد. شما می توانید با طراحی یک وبلاگ برای وب سایت خود، بخشی را برای بالا بردن اطلاعات کاربران خود اختصاص دهید.
  • بهینه سازی تصاویر: روش دیگر در سئو سایت بهینه سازی تصاویر می باشد. با توجه به این که در هر سایتی از تعدادی تصویر استفاده می شود، بهینه سازی تصویر می تواند تاثیر قابل توجهی بر روی سرعت وب سایت شما داشته باشد. سرعت سایت یکی از عوامل برای رتبه بندی سایت در گوگل می باشد و برای سئو بسیار با اهمیت می باشد. بهتر از برای نام تصویر از کلمات کلیدی استفاده نمایید، از تصاویر متنوع استفاده کنید، سایز و اندازه ی استاندارد تصویر را رعایت کنید، از تصاویر کپی استفاده نکنید و … .
  • استفاده از ویدئو: استفاده از ویدئو و تصاویر در صفحات مختلف وب سایت بسیار مهم می باشد. این کار باعث می شود کاربران بیشتر در وب سایت شما بمانند و در نتیجه تاثیر مثبتی در سئو سایت شما می گذارد. به ویژه قرار دادن ویدئو در وب سایت های فروشگاهی بسیار مهم است زیرا با تولید یک ویدئو بهتر می توانید ویژگی های محصول و دیگر نکات آن را معرفی نمایید.
  •  بهینه سازی سرعت سایت: بهینه سازی سرعت سایت یکی دیگر از روش های سئو می باشد. با توجه به این که کاربران و بازدید کنندگان علاقه ای به منتظر ماندن برای لود شدن وب سایت ندارند، بهتر است وب سایتتان از نظر سرعت لود شدن بهینه سازی شده باشد. کند بودن سایت میزان بازدید سایت و نرخ کلیک را بسیار کاهش می دهد.
  • سازگاری سایت با موبایل: یکی از معیارهای رتبه بندی گوگل که بسیار مهم می باشد سازگاری صفحه های وب سایت با صفحه ی نمایشگر موبایل می باشد. بیشتر کاربران با استفاده از موبایل وارد اینترنت می شوند بنابراین باید بتوانید با طراحی واکنشگرا رضایت مخاطبان را جلب نمایید.
  • اهمیت به سئو خارجی سایت: یکی دیگر از تکنیک های سئو برای بهبود رتبه ی سایت سئو خارجی می باشد که شامل مواردی چون: بک لینک دادن به برخی صفحات، پیدا نمودن فرصت های لینک سازی، پرهیز از ساخت لینک های اسپم، خرید رپورتاژ مناسب برای وب سایت، تهیه برنامه ی منظم برای لینک سازی و … .

روش های بهبود سئو سایت

همان طور که قبلا هم بیان کردیم افراد پس از راه اندازی وب سایت برای کسب و کار خود، به موضوعاتی مانند کسب رتبه ی اول در گوگل نیز باید توجه نمایند که این مسئله به ارتقاء سئو سایت مربوط می شود. در ادامه برخی از روش های بهبود سئو سایت را بیان می کنیم:

  • بهبود لود شدن صفحه های سایت: جایگاه وب سایت های با سرعت بالا در موتور جست و جوی گوگل بهتر می باشد. سرعت سایت بر روی تجربه ی کاربری بازدید کنندگان سایت تاثیر گذار است. بنابراین در صورتی که سرعت وب سایت شما پایین باشد نرخ پرش سایت افزایش پیدا می کند و در نتیجه کاربران خود را از دست می دهید. برای بهبود سرعت سایت لازم است از روش هایی مانند: کش کردن صفحات و فشرده سازی کدها استفاده می شود.
  • بهینه سازی تصاویر سایت: موتورهای جست و جو علاوه بر محتوای وب سایت، تصاویر موجود در سایت را نیز بررسی می کنند. تصاویر نقش زیادی در وب سایت ها دارند. بنابراین لازم است به سایز تصاویری که میخواهید در سایت خود بارگذاری نمایید توجه کنید، هر چه سایز تصاویر کمتر باشد سرعت لود شدن وب سایت بیشتر می شود.
  • بهیود کیفیت و ساختار محتوای سایت: بهتر است به تجربه ی کاربری بازدید کنندگان بیشتر از سئو ی سایت اهمیت بدهید زیرا با بهبود ساختار سایت و همچنین بهیود تجربه ی کاربری رتبه ی سایت نیز ارتقاء پیدا می کند. مواردی مانند کیفیت محتوا، لینک سازی داخلی و نحوه ی چینش صفحه های سایت از نظر گوگل بسیار با اهمیت می باشد. علاوه بر این از مهم ترین اساس برنامه ی محتوایی در هر کسب و کاری تولید محتوای با کیفیت می باشد.
  • بهینه سازی کدهای سایت: یکی از مهم ترین نکاتی که در طراحی صفحات وب سایت باید به آن توجه نمایید رعایت استانداردهای کد نویسی می باشد. در صورتی که کدنویسی به صورت ساده و بهینه باشد سرعت سایت افزایش می یابد.
  • تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی: بدون تحقیق کلمات کلیدی، بهبود سئو ی سایت مفهومی ندارد. یافتن کلمات کلیدی به دو دلیل دارای اهمیت می باشد، یکی این که با جست و جوی کلمات کلیدی می توانید موضوعات جالبی را در زمینه ی تخصصی خود به دست بیاورید و بهترین کلید واژه ها را برای تولید محتوا بیابید و دیگری این که می توانید بر اساس آن تولید محتوای خود را تنظیم نمایید.
  • استفاده از لینک های خارجی برای بهبود سئو سایت: یکی دیگر از روش های بهبود سئوی سایت استفاده نمودن از لینک های خارجی می باشد. ربات های گوگل بعد از بررسی نمودن مطالب وب سایت دنبال منبع معتبری می گردند تا بتوانند محتوای شما را به اعتبار آن ها تایید نمایند. در واقع زمانی که یک وب سایت که از نظر موتور جست و جوی گوگل دارای امتیاز خوبی ست از شما صحبت می کند، گوگل نیز به تایید آن بیشتر از توضیحات خودتان اهمیت می دهد. در صورتی که دریافت لینک برای یک سایت از سایت های دیگر طبیعی و بدون دخالت باشد، آن سایت محبوب می شود. بنابراین بهتر است ابتدا با روش های لینک سازی طبیعی آشنا شوید و از آن ها برای سرعت بخشیدن به روند ساخت بک لینک استفاده نمایید. برای این کار می توانید از روش های گوناگونی همچون خرید بک لینک، رپورتاژ آگهی، ارسال پست مهمان و … استفاده نمایید.
  • لینک سازی داخلی: از دیگر قواعد سئو که در ارتقاء سئو سایت تاثیر دارد لینک سازی داخلی می باشد. عاملی که میزان اهمیت صفحه های وب سایت را برای ربات های گوگل مشخص می کند لینک سازی داخلی بین صفحات می باشد. هر چه تعداد لینک های مرتبط و با کیفیت ارجاع داده شده به یک صفحه بیشتر باشد اعتبار آن صفحه نیز بیشتر می شود و گوگل می فهمد که آن مطلب دارای ارزش زیادی می باشد.
  • بهینه سازی برای موبایل: همانطور که قبلا هم بیان شد با توجه به افزایش تعداد کاربران موبایل و افزایش جست و جوی آنها با تلفن های همراه، لازم است که حتما وب سایت خود را به گونه ای طراحی نمایید که به صورت درستی در موبایل ها نیز نمایش داده شود. در بهینه سازی نمودن سایت یکی از اصلی ترین ملاک ها ریسپانسیو بودن سایت می باشد.
  • توجه به طراحی و قالب بندی سایت: لازم است به این نکته توجه نمایید که قالب سایت با کسب و کارتان تناسب داشته باشد. قالب های وب سایت ها کدهای html هستند که محتوا و اطلاعات را برای موتور جست و جو قابل فهم می کنند. شما می توانید از طراحی وب سایت کد نویسی شده و یا از قالب های آماده ی وردپرسی برای سایت خود استفاده نمایید. همچنین لازم است به ساختار بندی سایت توجه نمایید. با رعایت استاندارد url ها، بهینه سازی کدهای وب سایت و ریسپانسیو بودن نمایش سایت می توانید یک سایت استاندارد با قالب بندی درست داشته باشید.
  • انتخاب عنوان مناسب: هر صفحه از سایت دارای یک موضوع، عنوان و آدرس می باشد. در واقع عنوان سایت به موتورهای جست و جو محتویات درون صفحه را معرفی می کند. یکی از مهم ترین موارد در ارتقاء رتبه ی سایت عنوان صفحه های سایت می باشد.

دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا مهم است؟

به انجام هر نوع عملیات به وسیله ی ابزارهای دیجیتال برای تبلیغات اینترنتی محصولات یا خدمات، نظرسنجی و فروش محصول یا ارائه ی خدمات انجام می شود دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی گفته می شود. با توجه به این که اکثر کسب و کارها تمایل دارند برای فروش بیشتر محصولات خود در بازار از تکنولوژی های روز استفاده نمایند، بنابراین استفاده نمودن از تکنیک های بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است و می تواند انتخاب خوبی برای رشد کسب و کارها باشد. دریافت نمودن نظرات و بازخورد مشتریان درمورد کسب و کار یا محصولات شما می تواند مشتریان جدیدی را جذب نموده و ارتباط شما با مشتری را طولانی نماید. کسب و کارهایی که از دیجیتال مارکتینگ استفاده می کنند می توانند بسیاری از بازدید کنندگان خود را به مشتری تبدیل نمایند. روش هایی مانند: سئو، بازاریابی شبکه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی از جمله روش هایی هستند که نرخ تبدیل بالایی دارند زیرا می توانند از طریق ارتباط با مشتری یک کانال ارتباطی تاثیر گذار را ایجاد نمایند. با استفاده از بازاریابی دیجیتال می توانید در منابع خود صرفه جویی داشته باشید و به صورت همزمان و با بودجه ی کم بتوانید با مشتری ها ارتباط برقرار کنید. با توجه به اینکه آمار استفاده ی کاربران از موبایل ها و تبلت ها رو به افزایش است بهتر می توانید مشتری های خود را افزایش دهید.

روش های بازاریابی دیجیتالی

با توجه به مطالب بیان شده در مورد دیجیتال مارکتینگ، در واقع منظور از دیجیتال مارکتینگ فرآیند بازاریابی می باشد که با استفاده از روش ها و ابزارهای دیجیتال در فضای آنلاین انجام می شود. در ادامه با برخی از روش های بازاریابی دیجیتالی آشنا می شویم.

  • بازاریابی ایمیلی: در روش بازاریابی ایمیلی اطلاعاتی مانند: معرفی محصولات، خدمات و تغییرات هر یک از محصولات توسط ایمیل برای مخاطبین ارسال می شود. ارسال ایمیل برای مشتری باعث به دست آوردن اعتماد و وفاداری آن ها نسبت به برند می شود. زمانی که مشتری های خود را با روشی به جز دریافت هزینه مانند تولید محتوای مناسب و جلب اعتماد به دست آورده باشید بهترین نتیجه را در بازاریابی ایمیلی خود به دست می آورید. بازاریابی ایمیلی تاثیر زیادی در افزایش فروش خدمات و محصولات دارد.
  • تبلیغات بنری: در برخی از وب سایت ها تصاویر متحرکی وجود دارد که با کلیک بر روی آن ها شما به وب سایت دیگر و یا صفحه ی دیگر در همان سایت می روید. به این تصاویر بنر و به این نوع تبلیغات، تبلیغات بنری گفته می شود. در واقع روش تبلیغات بنری یکی از روش های پر طرفدار شرکت ها می باشد. به طور معمول از وب سایت هایی برای نمایش بنرهای تبلیغاتی استفاده می شود که جامعه و مخاطبان هدف آن ها از آن بازدید می کنند.
  • تبلیغات کلیکی: نوعی دیگر از تبلیغات مربوط به تبلیغات کلیکی می باشد. در این روش به ازای تعداد کلیک هایی که بر روی تبلیغات انجام می شود هزینه پرداخت می کنید. این تبلیغات باعث صرفه جویی در هزینه های شما می شود زیرا ممکن است تبلیغات شما در جایگاه های مختلفی نمایش داده شود و افراد زیادی آن را ببینند.
  • بازاریابی محتوایی: با تولید محتوای با کیفیت و مفید برای مشتری ها می توانید فروش بیشتری داشته باشید. شما می توانید محتوایی را در مورد محصولات یا خدمات حود تولید نمایید و آن را در هر نوع پلتفرمی مانند: وب سایت، شبکه های اجتماعی و … دارید منتشر کنید. این روش بسیار مفید است زیرا محتوای شما از روش های دیگری مانند سئو و شبکه های اجتمکاعی ترکیب می شود و کار شما مفید تر می شود. در این روش لازم است قبل از تولید محتوا، کاربران و جامعه ی هدف خود را در نظر داشته باشید به گونه ای که مخاطبین و علایق آن ها را بدانید.
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی: امروزه شبکه های اجتماعی نقش بسزایی در بازاریابی کسب و کار های مختلف دارند. در این روش محصولات و خدمات از قبل در معرض نمایش قرار می گیرند و امکان برقرار نمودن ارتباط با مشتری ها به راحتی فراهم می باشد که با استفاده از برقراری ارتباط با مشتری می توانید نظرات آن ها را دریافت نموده و کیفیت خدمات و محصولات و نحوه ی ارائه ی آن ها را بهتر نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد بهترین تکنیک های سئو سایت صحبت نمودیم امیدوارم مطالب این مقاله برایتان مفید بوده باشد. در صورتی که تمایل دارید وب سایت خود را بهینه سازی نمایید و از اصول سئو در آن استفاده کنید می توانید از فیلم های مربوط به آموزش سئو سایت که در وب سایت آموزشگاه دارکوب قرار داده می شود استفاده نمایید در این فیلم ها آموزش داده می شود که چگونه وب سایت خود را بهینه سازی نمایید و همچنین در شرکت طراحی وب سایت دارکوب از بهترین تکنیک های سئو سایت استفاده می شود که می توانید سفارشات طراحی وب سایت خود را به شرکت دارکوب بسپارید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز