بهینه سازی تصاویر وب سایت

نوشته شده توسط میلاد سبزی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=18472

5/5 - (1 امتیاز)

بهینه سازی وب سایت فرآیندی است که در آن تلاش می شود تا با انجام فعالیت های مختلف رتبه سایت را در موتور های جستجو بالا برد، هرچه رتبه سایت در نتایج جستجو بالاتر باشد، کاربران بیشتری جذب وب سایت شما می شوند و به این ترتیب مشتریان شما افزایش پیدا می کند. عوامل مختلفی بر روی رتبه بندی وب سایت در نتایج جستجو تاثیر گذار است، یکی از آن ها بهینه سازی تصاویر وب سایت می باشد، با بهینه سازی تصاویر وب سایت میتوانید سرعت سایت خود را افزایش دهید تا مخاطبان تجربه کاربری بهتری از وب سایت شما داشته باشند. بهینه سازی تصویر فرآیندی است که در آن سعی می شود تصاویر وب سایت را با توجه به اصول سئو بهینه سازی نمود، تا وب سایت در رتبه های موتور جستجو جایگاه خوبی را کسب کند.

سئو و بهینه سازی سایت چیست؟

سئو یا بهینه سازی سایت مجموعه ای از فعالیت ها و دستورالعمل هایی است که باعث بهینه سازی وب سایت شما برای موتور های جستجو می شود. این فعالیت ها به منظور قرار گرفتن در رتبه های برتر گوگل انجام میگیرد، تا کسب و کار ها بتوانند از این راه ترافیک وب سایت خود را بالا ببرند و کاربران خود را افزایش دهند. در فرآیند سئو و بهینه سازی وب سایت تلاش می شود تا با استفاده از روش های مختلف محتوای سایت را بهینه سازی کرد، تا موتور های جستجو وب سایت مورد نظر را به عنوان یک سایت معتبر بشناسند و محتوای قرار گرفته در آن را محتوایی کاربر پسند و با ارزش شناسایی کنند.

امروزه حضور در فضای مجازی و بازارهای آنلاین نقش پر رنگی در پیشرفت کسب و کار شما دارد، و هرچه بتوانید در فضای آنلاین قوی تر ظاهر شوید قطعا موفقیت بیشتری برای خود رقم خواهید زد. می توان گفت سئو یکی از بهترین و پر بازده ترین روش ها برای حضور در بازارهای دیجیتال می باشد و نقش بسیار مهمی در رشد کسب و کار شما و علاوه بر آن بالا رفتن اعتبار برند شما خواهد داشت، و سبب می شود تا برند شما به افراد بیشتری معرفی شود.

مجموعه دارکوب با بیش از دو دهه فعالیت در زمینه طراحی سایت و سئو یکی از بهترین و معتبر ترین شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو و بهینه سازی سایت می باشد، و تا کنون موفق به انجام 500 پروژه موفق سئو شده است. پروژه های سئو شرکت دارکوب توسط سئو کاران ماهر و با تجربه در این زمینه انجام میگیرد و خدمات سئو این مجموعه با بالاترین کیفیت و پایین ترین قیمت به مشتریان عرضه می گردد، همچنین پروژه های سئو شرکت دارکوب طبق آخرین متد های روز، طبق اصول و قوانین سئو از روش کلاه سفید انجام میگیرد تا وب سایت مشتریان دچار مجازات از سوی موتور های جستجو نگردد. برای مشاوره سئو سایت کافیست با شماره های موجود در پایین صفحه تماس برقرار نمایید و توسط کارشناسان ما راهنمایی شوید و بهترین مشاوره را دریافت نمایید.

منظور از بهینه سازی تصاویر وب سایت چیست؟

برای قرار گرفتن در بهترین جایگاه موتور های جستجو باید تمامی اصول مربوط به سئو وب سایت را رعایت کرد، یکی از این فرآیند ها بهینه سازی تصاویر وب سایت می باشد. منظور از بهینه سازی تصاویر وب سایت مجموعه اقداماتی است که برای بهبود سرعت سایت و سئو وب سایت انجام می شود. بهینه سازی تصاویر باعث می شود تا حجم سایت شما کاهش یابد و سرعت وب سایت شما بالا برود تا در نتیجه وب سایت هرچه سریع تر برای کاربر لود شود، علاوه بر آن میتواند بر روی سئو وب سایت شما نیز تاثیر مثبت بگذارد تا سایت در رتبه های بالاتر قرار گیرد.

اقداماتی که برای بهینه سازی تصاویر انجام میگیرد عبارت است از:

  • استفاده از فرمت مناسب
  • پایین آوردن حجم تصاویر
  • تنظیم ابعاد تصاویر
  • انتخاب نام مناسب برای تصویر
  • قرار دادن توضیحات صحیح
  • قرار دادن نام جایگزین برای تصویر

در صورتی که تصاویر وب سایت بهینه سازی نشوند مشکلات بسیاری را برای سئو وب سایت به وجود می آورد و باعث میشود تا سرعت وب سایت کاهش یابد و تصاویر با تاخیر لود شوند، همین امر سبب می شود تا کاربر صفحه را ترک کند و از سایت خارج شود.

سئو تصویر

سئو تصویر به مجموعه اقدامات و فعالیت هایی گفته می شود که بر روی عکس های موجود در سایت انجام می شود و سبب به دست آوردن رتبه برای تصاویر داخل سایت می شود. محتوا هایی که دارای تصویر هستند میتوانند کاربران بیشتری را جذب نمایند، قرار دادن تصویر در محتوا باعث میشود تا کاربران مطالب را بهتر درک کنند و تجربه نشان داده کاربران به محتوا هایی که دارای تصویر هستند علاقه مند تر می باشند. انجام درست اصول سئو برای تصاویر سبب می شود تا تصاویر قرار گرفته در وب سایت شما در صفحات اول نتایج گوگل نمایش داده شود و در نتیجه مخاطبان بیشتری به سایت شما اضافه شوند.

بهینه سازی تصاویر چه تاثیری بر روی سئو وب سایت دارد؟

هنگامی که تصاویر سایت بهینه سازی می شوند سرعت لود شدن سایت نیز بالا می رود و زمان کمتری طول میکشد تا وب سایت برای کاربر نمایش داده شود. زمان بارگذاری وب سایت بر روی رتبه بندی سایت در نتایج گوگل بسیار تاثیر گذار می باشد، به طوری که هرچه زمان بارگذاری سایت کمتر تر باشد توجه موتور های جستجو بیشتر به سایت شما جلب می شود، و رتبه بهتری به سایت داده می شود. همچنین بهینه سازی تصاویر بر روی نمایش تصاویر در بین نتایج جستجو نیز تاثیر گذار است، هنگامی که تصاویر قرار گرفته در وب سایت در بین نتایج جستجو ظاهر شود میتواند مخاطبان بیشتری را جذب سایت کند و ترافیک سایت را بالا ببرد.

بهترین فرمت برای تصاویر وب سایت

برای بهینه سازی تصاویر در وب سایت و بهبود تجربه کاربری، لازم است تا از تصاویر به درستی استفاده شود. تصاویری که در وب سایت قرار میگیرند لازم است تا سایز، کیفیت، حجم و فرمت مناسب داشته باشند. استفاده از تصاویر بی کیفیت و پر حجم در سایت باعث از دست دادن بازدید کنندگان میشود و همچنین سبب می شود تا رتبه سایت در نتایج جستجو کاهش پیدا کند، از این رو انتخاب فرمت مناسب دارای اهمیت بالایی است و باعث می شود تا حجم تصاویر کاهش پیدا کند و در کنار آن کیفیت تصاویر حفظ شود. بهترین فرمت تصویر برای وب سایت فرمت WEB.P می باشد که علاوه بر آن که حجم تصاویر را پایین می آورد کیفیت تصاویر را نیز حفظ می کند.

مراحل بهینه سازی تصاویر

برای اینکه وب سایتی بهینه داشته باشید، لازم است تصاویر استفاده شده در وب سایت خود را برای موتور های جستجو بهینه سازی نمایید. برای بهینه سازی تصاویر باید تمامی مراحل و نکات مربوط به بهینه سازی تصاویر را به درستی انجام دهید، تا علاوه بر بهینه سازی تصاویر قرار گرفته در وب سایت از نظر سئو تصویر نیز موفقیت خوبی کسب کنید. در ادامه برخی از مراحل بهینه سازی تصاویر و نکات مهم مربوط به این بخش را بیان می کنیم.

انتخاب فرمت مناسب

یکی از نکات مهم در بهینه سازی تصویر انتخاب فرمت مناسب است، فرمت ها انواع مختلفی دارند و هرکدام کاربرد خاص خود را دارند. انواع فرمت ها شامل: PNG ،JPEG ،WEBP ،GIF و غیره می باشند. فرمت JPEG به دلیل کم حجم بودن و حفظ کیفیت تصویر معمولا بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد اما بهترین فرمت برای تصاویر وب سایت فرمت WEBP می باشد، این فرمت حجم تصاویر وب سایت را پایین می آورد و در کنار آن کیفیت تصاویر را تغییر نمی دهد.

کاهش حجم تصاویر

برای بالا بردن سرعت وب سایت و افزایش سرعت لود شدن تصاویر باید حجم آن ها را پایین آورد، اما کاهش بیش از حد حجم تصاویر باعث می شود کیفیت آن ها نیز پایین بیاید و تاثیر منفی بر روی سئو وب سایت و تجربه کاربری داشته باشد. از سوی دیگر اگر تصاویر به خوبی فشرده سازی نشوند و حجم آن ها کاهش پیدا نکند میتواند باعث کند شدن سرعت وب سایت و از دست دادن کاربران شود. برای فشرده سازی صحیح تصاویر و کاهش حجم تصاویر وب سایت باید بهترین فرمت و بهترین ابعاد را برای تصاویر خود انتخاب نمایید.

بهینه سازی نام تصویر

هنگام بارگذاری تصاویر در وب سایت بهتر است نام آن تغییر کند و از نام مناسب برای تصویر استفاده شود، این کار به سئو تصویر شما نیز کمک می کند. موتور جستجو گوگل تمامی اطلاعات مربوط به تصاویر استفاده شده در وب سایت را مورد بررسی قرار میدهد، به این ترتیب استفاده از نام مرتبط با موضوع عکس و مقاله تصویر را بهینه میکند و بر روی سئو تصویر تاثیر مثبت میگذارد.

استفاده از نام جایگزین یا ALT

تگ ALT به متنی گفته می شود که در صورت اجرا نشدن تصویر در وب سایت نمایش داده می شود، به طور کلی متن جایگزین توضیح کامل تری در باره عکس می باشد. استفاده از متن جایگزین سبب می شود تا موتور جستجو تحلیل بهتری در مورد موضوع عکس داشته باشد، و بهتر است نام جایگزین مرتبط با موضوع عکس باشد.

قرار دادن توضیحات برای تصاویر

قرار دادن توضیحات برای تصاویر تاثیر مستقیم بر روی سئو ندارد، اما سبب می شود تا کاربران محتوای عکس را بهتر درک کنند و نرخ پرش کاربر کاهش پیدا کند، این توضیحات بر خلاف نام تصویر و نام جایگزین به کاربر نمایش داده می شود و اطلاعاتی را برای درک بهتر تصویر به کاربران منتقل می کند.

استفاده از تصاویر اختصاصی

استفاده از تصاویر تکراری یا کپی تاثیر منفی بر روی سئو وب سایت می گذارد، و بهتر است از تصاویری که توسط خودتان تولید شده استفاده نمایید. استفاده از تصاویری که توسط خودتان تولید شده موجب می شود تا موتور های جستجو تصویر شما را ارزشمند تر بشناسد، و آن را در رتبه های بالا تر قرار دهد. همچنین میتوانید از تصاویری که در وب سایت های گوگل وجود دارد نیز استفاده نمایید، و تغییراتی روی آن ایجاد کنید، اما برای بالا رفتن رتبه سئو بهتر است از تصاویر اختصاصی استفاده نمایید.

آموزش سئو وب سایت

برای انجام سئو وب سایت میتوانید این کار را به شرکت ها یا افرادی که در این زمینه فعالیت میکنند بسپارید، یا خودتان سئو وب سایت خود را انجام دهید. در صورتی که علاقه مند هستید اصول سئو و بهینه سازی سایت را به طور کامل یاد بگیرید و وارد بازار های کاری در این حوزه شوید میتوانید در دوره های آموزش سئو شرکت دارکوب شرکت نمایید. شرکت دارکوب در کنار خدمات اصلی خود دارای آموزشگاه فنی حرفه ای می باشد تا علاقه مندان به طراحی سایت و سئو بتوانند در این مجموعه آموزش های لازم در این حوزه را ببینند. کلاس های آموزش سئو این مجموعه توسط اساتید و کارشناسان با تجربه این شرکت برگذار می شود و تمامی اصول مربوط به سئو و بهینه سازی سایت در این کلاس ها آموزش داده می شود، همچنین این امکان برای کاربران فراهم شده تا بتوانند به صورت آنلاین نیز در این کلاس ها حضور پیدا کنند. برای شرکت در دوره های آموزشی این مجموعه میتوانید وارد سایت آموزشگاه شوید و در آنجا با شماره تماس های موجود تماس برقرار کنید.

بهینه سازی محتوای وب سایت

تمامی وب سایت ها برای جذب مخاطب نیاز دارند تا محتوای مناسب تولید کنند و از این راه مشتریان خود را افزایش دهند. اما برای اینکه بتوان از طریق محتوای تولید شده کاربران را به سمت وب سایت خود هدایت کرد، لازم است تا هم از نظر موتور های جستجو و هم از نظر کاربران مورد تایید باشیم. اما تولید محتوای با کیفیت به تنهایی نمی تواند نظر موتور های جستجو را جلب کند، برای اینکه موتور های جستجو محتوای شما را به عنوان یک محتوای با ارزش بشناسند و آن را در بین مقاله های برتر قرار دهند نیاز است تا محتوا بهینه شده باشد. بهینه سازی محتوای سایت به موتور های جستجو کمک می کند تا محتوای قرار گرفته در سایت را به عنوان محتوایی ارزشمند بشناسند و آن را در رتبه های برتر نمایش دهد. تولید محتوای با کیفت، مرتبط و بهینه سازی شده باعث می شود تا کاربران از مطلبتان پاسخ خود را دریافت کنند و از این طریق به دیگر مطالب قرار گرفته در وب سایت شما نیز سر بزنند و از آنها بازدید نمایند، این کار سبب می شود تا ترافیک وب سایت شما بالا برود و موتور جستجو گوگل محتوای شما را به عنوان یک محتوای با کیفیت بشناسد. هنگامی که محتوای وب سایت بهینه باشد موتور های جستجو محتوای تولید شده را بهتر درک می کند و آن را در رتبه های بالاتر قرار می دهد.

بهینه سازی وردپرس

امروزه افراد بسیار زیادی برای تولید وب سایت های خود از سیستم مدیریت محتوا وردپرس استفاده می کنند، این سیستم مدیریت محتوا از محبوبیت زیادی برخور دار می باشد و به دلیل محیط ساده و در این حال کار آمد توانسته افراد زیادی را به سمت خود جذب نماید. افراد یا کسب و کار هایی که وب سایت خود را از طریق وردپرس راه اندازی کرده اند باید بداند، که بهینه سازی وردپرس یکی از مهم ترین نکات برای پیشرفت وب سایتشان در بازار های آنلاین می باشد. بهینه سازی وب سایت سبب می شود تا سرعت سایت افزایش پیدا کند، و بر روی سئو وب سایت نیز تاثیر مثبت بگذارد. برای بهینه سازی وردپرس باید یکسری نکات رعایت شود تا سایت به بهترین شکل بهینه سازی شود، این نکات شامل:

  • بروز نگه داشتن وب سایت
  • استفاده از هاست با کیفیت
  • بهینه سازی تصاویر وب سایت
  • استفاده از پوسته بهینه شده
  • حذف افزونه های اضافی
  • استفاده از افزونه کش
  • بهینه سازی پایگاه داده
  • استفاده از آخرین نسخه وردپرس

طراحی سایت با وردپرس

وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا می باشد و این امکان را در اختیار کاربران قرار داده تا بدون دانش کد نویسی و طراحی وب سایت بتوانند وب سایت مربوط به کسب و کار خود را راه اندازی نمایند. این سیستم مدیریت محتوا توانسته توجه افراد زیادی را جلب کند به طوری که در سال های اخیر بیش از 45% درصد وب سایت های کل جهان بر پایه وردپرس طراحی و برنامه نویسی شده است. یکی از دلایل محبوبیت طراحی سایت با وردپرس امکانات بالای آن است، این در حالیست که مدیریت وردپرس بسیار راحت است و به سادگی میتوان وب سایت خود را مدیریت کرد، و قابلیت های جدیدی را با استفاده از افزونه های مختلف به وب سایت اضافه کرد.

در دنیای امروز سیستم های مدیریت محتوا مختلفی وجود دارد اما وردپرس به دلیل رایگان بودن و سادگی محبوب ترین آن ها می باشد. وجود طرح های زیبا و متنوع، ویژگی های قدرتمند و آزادی برای ساخت بخش های مختلف دلیل محبوبیت این سیستم مدیریت محتوا می باشد. دارکوب یک شرکت فعال در زمینه طراحی سایت با وردپرس می باشد و فعالیت خود را از سال 1381 آغاز نموده است و توانسته تا کنون حدود 4000 وب سایت را طراحی و برنامه نویسی کند. مجموعه دارکوب قالب ها خود را از پایه تولید کرده و از قالب های آماده استفاده نمی کند، در ضمن شرکت دارکوب دارای سیستم پشتیبانی 24 ساعته و هفت روزه می باشد تا در صورت بروز هرگونه مشکل آن را سریع برطرف کند. در صورت تمایل میتوانید طراحی وب سایت خود را به شرکت دارکوب بسپارید تا با کمترین هزینه با کیفیت ترین خدمات را دریافت نمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز