تأثیر بازطراحی سایت بر سئو سایت

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=4966

4.3/5 - (12 امتیاز)
تأثیر بازطراحی سایت بر سئو سایت

تأثیر بازطراحی سایت بر سئو سایت

ممکن است به دلایل خاصی بخواهید وب سایت خود را دوباره طراحی کنید. مثلاً اینکه قدیمی شده است و یا عملکرد آن کاهش پیدا کرده است. اگرچه باز طراحی سایت زمانبر و هزینه بر است، اما دستآورد های آن بقدری خوب و زیاد است که خیلی ها انجام این کار را ترجیح می دهند. با باز طراحی سایت می توانید بازدیدکنندگان بیشتری را به وب سایت خود جذب کنید و هزینه های تبلیغات را تا حد زیادی کاهش دهید.

اما سئوی سایت موضوعی است که فکر خیلی از صاحبان و متقاضیان طراحی مجدد سایت را درگیر می کند. صرف نظر از شغلی که دارید، سئو برای هر سایتی یک موضوع مهم و حیاتی است. با طراحی مجدد سایت ممکن است برایتان سؤال پیش آید که سئوی سایتتان چه می شود؟ آیا رتبه ی وب سایت خود را از دست می دهند؟ طراحی مجدد سایت چگونه بر سئوی سایت تأثیر می گذارد؟! چرا با طراحی مجدد سایت دوباره سئو انجام می شود و چگونه این کار انجام می شود؟

اینها سؤالاتی است که می خواهیم در این مقاله به پاسخ و بررسی شان بپردازیم.

آیا باز طراحی سایت بر سئوی سایت تأثیر می گذارد؟

در پاسخ بایستی بگوییم بله، قطعاً طراحی مجدد سایت بر سئو تأثیرگذار است. اگر در باز طراحی سایت، سئو را نادیده بگیرید، مطمئناً بسیاری از بازدیدکنندگان خود را از دست می دهید و رتبه ی شما کاهش می یابد. اما با پیاده سازی مجدد سئو در وب سایت جدید طراحی شده، نه تنها رتبه ی شما افت پیدا نمی کند، بلکه حتی افزایش نیز می یابد.

از آنجا که سئو هم برای کاربران و هم برای موتور های جستجوگر مهم است، پیاده سازی آن باعث می شود وب سایت شما دید بهتری پیدا کند.

وب سایت شما حتی اگر عالی هم طراحی شده باشد، تا اصول سئو را در آن پیاده سازی نکنید، دیده نخواهد شد.

به همین دلیل سئو برای سایت مجدد راه اندازی شده ضروری است.

طبق مطالعات، 75% از کاربران در صفحه ی اول نتایج جستجو به دنبال اطلاعات مورد نیاز خود هستند.

سه نتیجه ی اول، 75% از کل کلیک ها را به خود اختصاص می دهند.

اولین نتیجه ی جستجو، 33% از کل کلیک ها را می گیرد.

اگر سایت شما قدیمی باشد یا خوانایی آن بد و سرعت بارگذاری آن کند باشد و یا به اندازه ی کافی جذاب نباشد، نه تنها به کاربران یک تجربه ی کاربری ضعیف را ارائه می دهد، این مشکلات حتی می تواند فهرست بندی سایت شما در گوگل را نیز دچار مشکل کند.

اگر گوگل نتواند وب سایت شما را فهرست بندی کند و یا آن را به عنوان یک وب سایت کم کیفیت شناسایی کند، رتبه ی وب سایت شما آسیب خواهد دید. اما با طراحی مجدد سایت می توانید این موارد را برطرف کنید و رتبه های بالاتری را کسب کنید. با طراحی مجدد می توانید سرعت بارگذاری وب سایت خود را بهبود ببخشید و بیشتر مورد پسند گوگل قرار بگیرید.

باز طراحی وب سایت یک فرصت عالی برای تغییر نحوه ی سازماندهی وب سایت می باشد. شما این فرصت را پیدا می کنید که از ترکیب بهتری از کلمات کلیدی و انتخاب عناوین استفاده کنید. سازماندهی بهتر وب سایت باعث می شود تا وب سایت شما بهتر دیده شود و رتبه های بهتری به دست آورد.

باز طراحی وب سایت یک فرصت دوباره برای شناسایی نقاط ضعف و رفع آنها و تقویت نقاط قوت وب سایت می باشد. باید سعی کنید از این موقعیت به نحو احسن استفاده کنید. با واگذاری طراحی مجدد سایت خود به شرکت دارکوب از بهترین خدمات سئو و طراحی سایت برخوردار شوید.

اگرچه شاید طراحی مجدد سایت خوب باشد، اما در کنار تمام خوبی ها خطراتی نیز دارد. مثلاً:

از دست دادن پیشرفت سئوی قدیمی

یکی از بزرگترین نگرانی ها در طراحی مجدد سایت ها برای صاحبین وب سایت ها، از دست دادن پیشرفت سئوی قدیمی است. مدتی طول می کشد تا گوگل وب سایت جدید شما را فهرست بندی کند. همچنین پیشرفت سئو کمی طول می کشد. اگرچه، استراتژی هایی وجود دارد که می توانید پیشرفت سئوی قدیمی خود را حفظ کنید. به طور مثال، حتماً باید پیوند های قدیمی را به وب سایت جدید منتقل کنید. طراحی مجدد سایت یک فرصت برای پیشرفت بیشتر و سریعتر است، اما باید سعی کنید سئوی سایت قدیمی خود را نیز حفظ کنید.

مشکلات فناوری یکی دیگر از مسائلی است که ممکن است در وب سایت های جدید بروز کند. به خصوص هنگامی که لینک ها هنوز نیاز به اصلاح دارند. مشکلات مربوط به فناوری می تواند سئوی سایت جدید شما را تحت تأثیر قرار دهد. از آنجا که معمولاً کاربران از کلیک بر روی وب سایت های جدید بخاطر ارائه ی تجربه ی کاربری ضعیف امتناع می کنند، ممکن است گوگل آن را به عنوان یک وب سایت کم کیفیت شناسایی کند. بهترین راهکار برای جلوگیری از بروز این موضوع، واگذاری کار طراحی به طراحان حرفه ای و با تجربه می باشد. آنها می دانند که از قبل چه کار هایی باید انجام دهند تا بروز مشکلات فنی در وب سایت جدید را به حداقل برسانند.

با واگذاری طراحی وب سایت خود به تیم حرفه ای و با سابقه ی دارکوب از بروز مشکلات فنی در وب سایت خود دوری کنید.

راهکارهایی برای حفظ هر چه بهتر سئوی سایت در طراحی های جدید

انتشار نقشه ی سایت و معماری اطلاعات

قبل از هر چیز شما باید صفحات و محتوای سایت فعلی خود را جمع آوری کنید. با استفاده از محتوای موجود و برنامه های جدید برای این محتوا می توانید نقشه ی سایت و معماری اطلاعات سایت خود را دوباره طراحی کنید.

به عنوان مثال با بروزرسانی معماری اطلاعات می توانید از پیمایش های زیادی در وب سایت جدیدتان بکاهید.

بعد از آن می توانید نقشه ی سایت خود را مشخص کنید.

نقشه ی سایت به کاربران و موتور های جستجوگر کمک می کند تا وب سایت شما را بهتر درک کنند.

تنظیم بهینه سازی داخل صفحه

محتوای وب سایت جدید خود را برای موتور های جستجوگر بهینه سازی کنید. این بهینه سازی می تواند استفاده از کلمات کلیدی مناسب تر و یا گرفتن بک لینک از وب سایت های معتبر مرتبط به شغل شما باشد. از برچسب alt برای تصاویر در وب سایت جدید خود بهترین بهره ها را ببرید.

بکاپ گیری از سایت قدیمی

بکاپ گیری یک موضوع مهم در طراحی های مجدد و حفظ سئوی سایت می باشد.

اگر شما در وب سایت قدیمی خود لازم بود تا چیزی را بازیابی کنید، با مراجعه به بکاپ می توانید این کار را انجام دهید. همچنین می توانید یک سرور موقتی برای میزبانی وب سایت خود تنظیم کنید.

بعد از بکاپ گیری از وب سایت فعلی اقدام به راه اندازی وب سایت جدید کنید.

نتیجه

به طور حتم، باز طراحی یک وب سایت بر سئوی آن تأثیر می گذارد. برای اینکه بتوانید اثرات منفی آن را به حداقل و اثرات مثبت آن را به حداکثر برسانید، لازم است از این اثرات آگاهی لازم را داشته باشید و استراتژی های درستی در وب سایت جدید بکار گیرید.

شرکت دارکوب با داشتن بیش از 15 سال سابقه در طراحی وب، با بکار گیری بهترین راهکار ها، ارائه دهنده ی بهترین خدمات طراحی سایت مجدد و سئو به شما کاربران عزیز می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز