دیجیتال مارکتینگ پس از فیلتر اینستاگرام

نوشته شده توسط فائزه محمودی فرد

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=12104

5/5 - (1 امتیاز)

به مجموعه فعالیت ها و اقداماتی که برای تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از ابزارهای دیجیتالی انجام می شود دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی می گویند.

در واقع همه ی فعالیت هایی که برای تبلیغ محصولات، خدمات، برندها و بررسی رفتار مشتری در محیط اینترنت انجام می شود، دیجیتال مارکتینگ می باشد. جذب مشتری با استفاده از دیجیتال مارکتینگ بسیار با اهمیت است. از این رو شرکت ها سعی می کنند با استفاده از ابزارهای مختلف مانند ایمیل، وب سایت و شبکه های اجتماعی ، رفتار مشتری ها را تحلیل نمایند تا بتوانند تبلیغات مناسبی را در بهترین زمان نشر دهند.

دیجیتال مارکتینگ پس از فیلتر اینستاگرام، روش های قابل انجام سئو، گوگل ادوروز، تبلیغات کلیکی، تولید محتوا، بازاریابی محتواییبا توجه به اینکه امروزه استفاده مردم از اینترنت افزایش یافته، لازم است شرکت ها برای موفق شدن در کسب و کار خود، در فضای اینترنت حضور فعالی داشته باشند، و در آن فضا مشتری جذب نمایند. بنابرین لازم است با دیجیتال مارکتینگ آشنایی داشته باشند و از آن استفاده نمایند. در ادامه ی این مقاله با روش های بازاریابی دیجیتالی آشنا می شویم.

بازاریابی دیجیتال چیست؟

تمام فعالیت هایی که به بازاریابی مربوط است و با استفاده از دستگاه های الکترونیکی مانند موتورهای جست و جو، شبکه های اجتماعی، ایمیل و سایت های مختلف برای ارتباط با مشتری انجام می شود دیبجیتال مارکتینگ نام دارد. دیجیتال مارکتینگ را می توان به دو صورت آنلاین و آفلاین انجام داد. بین بازاریابی آنلاین و بازاریابی آفلاین تفاوت هایی وجود دارد، که در ادامه آنها را بیان می کنیم.

  • بازاریابی آنلاین مجموعه ای از فعالیت ها در بستر اینترنت می باشد. ولی در بازاریابی آفلاین از رسانه های جمعی و سنتی استفاده می شود.
  • بازاریابی دیجیتال نسبت به بازاریابی آفلاین تعاملی تر می باشد و امکان برقراری ارتباط بین مشتری و تبلیغ کننده وجود دارد.
  • در بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ امکان ارزیابی وجود دارد ولی در بازاریابی آفلاین این امکان وجود ندارد.
  • در بازاریابی دیجیتال با استفاده از روش های مختلف آنلاین سعی می شود پیام به مخاطب برسد اما در بازاریابی آفلاین به دلیل محدود بودن کانال های تبلیغاتی این امکان وجود ندارد.
  • در بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ امکان به اشتراک گذاشتن محتوا وجود دارد اما در بازاریابی آفلاین اینگونه نیست.
  • هزینه ای که برای بازاریابی آنلاین پرداخت می شود بسیار پایین تر از میزان هزینه ای ست که برای بازاریابی آفلاین پرداخت می شود.

تفاوت بازاریابی دیجیتال با بازاریابی اینترنتی

همانطور که بالاتر توضیح داده شده بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ استفاده از روش های بازاریابی به صورت دیجیتال می باشد، و در اینترنت و شبکه های اجتماعی نیز قابل انجام است. بر خلاف باور اکثر افراد، بازاریابی دیجیتال با بازاریابی اینترنتی تفاوت دارد. بازاریابی اینترنتی به برنامه هایی مربوط می شود که بدون اینترنت هم قابل دسترسی می باشند. در واقع بازاریابی اینترنتی زیر مجموعه ای از بازاریابی دیجیتالی می باشد، بازاریابی اینترنتی به بازاریابی گفته می شود که برنامه های مربوط به آن همیشه به اینترنت متصل هستند. بازاریابی دیجیتالی شامل تمام رسانه های دیجیتال است ولی بازاریابی اینترنتی تنها مجموعه ای از بازاریابی ست که در بستر اینترنت فعالیت دارد.

کانال های بازاریابی دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ دارای مجموعه ای از کانال ها می باشد که در ادامه آنها را بیان می کنیم:

  • بازاریابی با استفاده از موتورهای جست و جو: این نوع بازاریابی به بازاریابی کسب و کار در موتورهای جست و جو مانند گوگل مربوط است، و باعث افزایش فروش می شود. بازاریابی موتورهای جست و جو شامل دو قسمت می باشد، اولی به سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو مربوط است و دومی تبلیغات کلیکی در موتورهای جست و جو می باشد. در بازاریابی با استفاده از موتورهای جست و جو، از روش های طراحی سایت و سئو برای بالا بردن جایگاه و مرتبه ی سایت استفاده می شود. این نوع بازاریابی هزینه ی پایینی دارد که این باعث افزایش رضایت مشتریان می شود.
  • بازاریابی درونگرا یا جاذبه ای: این نوع بازاریابی برای کسب و کارهای آنلاین طراحی شده است، و از طریق تولید محتوا باعث اعتماد و جذب مشتری می شود.
  • بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو: بخشی از عملیات بازاریابی توسط موتورهای جست و جو، سئو یا بهینه سازی سایت می باشد. بهینه سازی سایت باعث راحت تر خواندن محتوای سایت توسط موتورهای جست و جو می شود. این ابزار دیجیتال مارکتینگ کدها و ساختار سایت را اصلاح می کند.
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی: در این روش لازم است به طور مداوم در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید و با مشتریان ارتباط برقرار کنید. یکی از ویژگی های مثبت شبکه های اجتماعی این است که میتوانید نظرات و پیشنهادات مشتری ها را دریافت نمایید و به ارتقای کیفیت محصول خود بپردازید.
  • بازاریابی محتوایی: یکی دیگر از روش های دیجیتال مارکتینگ بازاریابی محتوایی می باشد. در این روش محتوا به گونه ای ست که سعی می کند کاربران و بازدیدکنندگان را به خریدار و مشتری تبدیل نماید. بازاریابی محتوا ارتباط کاربر با صاحبان کسب و کار را راحت تر برقرار می کند. در واقع بازاریابی محتوا روش های لازم برای تولید محتوا را ارائه می دهد.

آشنایی با اینستاگرام مارکتینگ

یکی از شاخه های بازاریابی در شبکه های اجتماعی اینستاگرام مارکتینگ می باشد. صاحبان کسب و کار ها معمولا فعالیت های مربوط به بازاریابی برای کار خود را در شبکه ی اجتماعی اینستاگرام پیش می برند. بازاریابی در اینستاگرام شامل مجموعه ای از تکنیک ها می باشد که صاحبان کسب و کار ها با به کارگیری آنها می توانند به اهداف خود دست پیدا کنند. فعالیت های بازاریابی در اینستاگرام یا به طور کلی خدمات اینستاگرام دو دسته می باشند، یکی تاکتیک های پولی مانند تبلیغات و اینفلوئنسر مارکتینگ، و دیگری تاکتیک های رایگان مانند تولید محتوای منحصر بفرد و شرکت در محتوای سایر کاربران. هر کسب و کاری با توجه به نیاز خود می تواند در اینستاگرام فعالیت نماید، مهم ترین اهدافی را که در اینستاگرام می توان دنبال کرد شامل: فروش آنلاین محصولات یا خدمات، جذب دنبال کننده و ارتباط بیشتر با مخاطبان، قرار دادن اطلاعات مورد نیاز برای آگاه سازی مخاطبان و افزایش اعتبار و شهرت، می باشند.

پلتفرم اینستاگرام چه خدماتی را به کاربران ارائه می دهد؟

طی سال های اخیر افزایش استقبال مردم از اینستاگرام باعث شد، این پلتفرم به مکانی برای دستیابی به اهداف تجاری تبدیل شود. در ادامه برخی از خدمات اینستاگرام برای کسب و کارها را بیان می کنیم:

  • ایجاد برند و افزایش آگاهی از آن: اینستاگرام به کاربران کمک می کند که محصولات و خدمات جدید را بیابند. همچنین بررسی ها و آمار نشان داده است که کاربران اینستاگرام به برند های فعال در این پلتفرم بیشتر از دیگر شبکه های اجتماعی اعتماد می کنند. در فضای اینستاگرام می توانید از تصاویر متحرک استفاده نمایید که این کار باعث می شود تصاویر متحرک در ذهن مخاطبان بماند، و به زودی معروف شوید.
  • با صرفه بودن از نظر اقتصادی: فعالیت های بازاریابی در محیط اینستاگرام رایگان می باشد. با استفاده از تولید محتوای منحصر بفرد و امکانات اینستاگرام مانند هشتک، می توانید اعتماد مشتریان را به خود جلب نمایید. در صورتی که تمایل داشته باشید تا در زمان کوتاهتری محصولات را به فروش برسانید لازم از فعالیت های پولی و روش های تبلیغاتی مانند استفاده از بیلبوردها که ارزان تر است استفاده نمایید. با استفاده از اینستاگرام مارکتینگ می توانید با پرداخت هزینه ی کمتری به اهداف خود دست پیدا کنید.
  • افزایش فروش: کاربران اینستاگرام با توجه به سلیقه و میل خود محصولی را خریداری می نمایند. با توجه به این موضوع اینستاگرام امکانات مختلفی را در اختیار کسب و کار ها قرار داده است تا بتوانند دنبال کننده یا به اصطلاح فالوورهای خود را افزایش داده و آنها را به مشتری تبدیل نماید. برای مثال می توانید لینک فروشگاه خود را در استوری یا در قسمت بیو اینستاگرام قرار دهید.
  • ارتباط بیشتر با مخاطبان: بهترین مکان برای حفظ ارتباط با مشتری استفاده از شبکه های اجتماعی می باشد. در شبکه های اجتماعی شما این فرصت را دارید که نظر مشتریان را از زبان خودشان بشنوید. با استفاده از تعداد لایک پست ها می توانید میزان رضایت مشتریان را بفهمید. با استفاده از اینستاگرام می توانید رابطه ی نزدیک تری با مشتری برقرار کنید، با قرار دادن استوری می توانید توجه مشتریان را به سمت خود ببرید، و آنها را به شرکت در نظرسنجی تشویق نمایید.
  • استفاده راحت: با توجه به اینکه استفاده از اینستاگرام راحت است، می شود باعث رونق کسب و کارها شود. شما به راحتی می توانید تصویر یا ویدیو ها را به راحتی در این فضا قرار دهید همچنین قرار دادن استوری، هشتگ و نظر سنجی نیز به راحتی قابل انجام است.

دیجیتال مارکتینگ پس از فیلتر اینستاگرام

تا این قسمت از مقاله متوجه شدیم که برای اینکه کسب و کاری موفق شود ، مشتری جذب نماید و بتواند محصولات خود را به فروش برساند لازم است که در فضای مجازی فعالیت داشته باشد. زیرا اکثر مردم در اینترنت به دنبال محصولات می گردند و در مورد آنها اطلاعات به دست می آورند. حال این سوال برای صاحبان کسب و کار پیش می آید، در صورتی که شبکه های اجتماعی فیلتر شوند چگونه تبلیغات را پیش ببریم؟ با توجه به اینکه اینستاگرام هم فیلتر شده آیا راهی برای تبلیغات و جذب مشتری و فروش کالا وجود دارد؟ با وجود فیلتر شدن شبکه های اجتماعی کاربران احساس می کنند که سرمایه گذاری در شبکه های اجتماعی ایمن نیست و باعث آسیب رسیدن به کسب و کار می شود. این موضوع که برندها انگیزه ی خود را برای سرمایه گذاری در شبکه های اجتماعی از دست داده اند امری کاملا طبیعی می باشد. هر چند با فیلتر شدن شبکه های اجتماعی باز هم روش هایی برای استفاده از آنها وجود دارد اما فعالیت  های تجاری بسیار کم می شود. فیلتر شدن اینستاگرام آن را از دسترس مردم خارج نمی کند ولی اگر از بابت کسب و کار به مسئله بنگریم خیلی سخت می شد برندی را راضی نمود که در این حوزه سرمایه گذاری مناسبی را انجام دهد. با فیلتر شدن اینستاگرام تا حدود زیادی دیجیتال مارکتینگ در ایران کم می شود. سوالی که برای هر دارنده ی کسب و کار پیش می آید این است که آیا با فیلتر شدن اینستاگرام، دیجیتال مارکتینگ به پایان می رسد؟ دیجیتال مارکتینگ را چگونه ادامه دهیم؟ آیا باز هم راهی برای تبلیغات، ارتباط با مشتری و فروش آنلاین محصول وجود دارد؟ آیا باز هم می شود تبلیغات اینترنتی انجام داد؟ هر چند فیلتر شدن اینستاگرام می تواند به کسب و کارهای کوچک آسیب برساند اما روش های جایگزینی وجود دارد، که می توان از آنها استفاده کرد. فیلتر شدن اینستاگرام به معنی پایان دیجیتال مارکتینگ نیست. روش بسیار خوبی که برای ادامه تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ وجود دارد، استفاده از گوگل و طراحی سایت می باشد. با داشتن سایت و تبلیغ در گوگل می توانید باز هم فعالیت داشته و ثبت آگهی را ادامه دهید.

گوگل ادوردز چیست؟

سیستمی که گوگل برای کمک به شما در بازاریابی محصولات یا خدماتتان در موتور جست و جوی گوگل و سایت های وابسته به آن توسعه داده شده است، گوگل ادوردز می باشد. در روش تبلیغاتی گوگل ادوردز متن تبلیغ در نتایج گوگل برای کوئری های مرتبط نشان داده می شود. این سیستم پرداخت به ازای کلیک می باشد. به این معنی که شما می توانید از طریق سرمایه گذاری و مزایده برای یک سری عبارات خاص جایگاه تبلیغ را مشخص نمایید، و در صورتی هزینه پرداخت می کنید که کاربر بر روی تبلیغتان کلیک کرده باشد. در گوگل ادوردز تبلیغ به صورت متن کوتاهی نمایش داده می شود. که شامل توضیحات و لینک URL به سایت یا صفحه ی خاصی از سایت می باشد. تبلیغ در قسمتی از صفحه نمایش داده می شود که شما انتخاب می کنید برای مثال در بالا یا پایین صفحه.

دلیل استفاده از گوگل ادوردز چیست؟

بین انواع بازدید کنندگان از سایت یک سری تفاوت ها وجود دارد. نوعی از بازدید کنندگان ممکن است که سایت را از نتایج طبیعی گوگل بیابند و نوعی دیگر از بازدید کنندگان ممکن است از طریق گوگل ادوردز وارد سایت شده باشند. رفتار این دو دسته از بازدید کنندگان با هم متفاوت است به این دلیل که ترافیکی که از طریق جست و جو یا سئو به دست می آید به بازدید کنندگانی مربوط می شود که به دنبال اطلاعات هستند در حالی که بازید کنندگان تبلیغات پولی یا بازدیدکنندگان از طریق گوگل ادوردز می دانند که بر روی تبلیغ کلیک نمایند و به دنبال خرید محصول یا خدمات مورد نیاز خود باشند. بنابراین شما به بازدید کنندگان از طریق نتایج طبیعی نیازی ندارید و در مقابل به بازدید کنندگان خاص و هدفمندی نیاز دارید که از طریق گوگل ادوردز وارد سایت شده اند.

چگونه تبلیغات اینترنتی انجام دهیم؟

از موثر ترین روش ها برای معرفی کسب و کار و جذب مشتری جدید، تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات الکترونیکی می باشد. به هر نوع پیام بازاریابی که در بستر وب و با کمک اینترنت انجام می شود تبلیغات اینترنتی می گویند. این نوع تبلیغات به راحتی در صفحات وب، تلفن های هوشمند و از طریق ارسال ایمیل به راحتی دیده می شوند. تبلیغات اینترنتی دارای انواع گوناگونی می باشد که در ادامه آنها را بیان می کنیم.

انواع تبلیغات اینترنتی

روشی که سایت شما را فقط برای کاربرانی نمایش می دهد که به دنبال خدمات و محصولات شما هستند روش تبلیغ در گوگل می باشد. زمانی که کاربر بر روی لینک کلیک می کند و وارد سایت شما می شود از اکانت شما هزینه ای کسر می شود، این روش یکی از سریع ترین و قوی ترین روش های جذب مشتری و مخاطب برای سایت ها می باشد. اینترنت فرصت ها و راه های زیادی را برای برقراری ارتباط با مشتری ایجاد نموده است که دانستن آنها برای افردی که دارای کسب و کاری هستند و می خواهند تبلیغ کرده و مشتری جذب کنند و همچنین تمایل به کسب درآمد دارند لازم و ضروری می باشد. در زیر برخی از مهم ترین انواع تبلیغات در اینترنت معرفی می شود.

  • تبلیغات موتورهای جست و جو: افراد با وارد کردن کلمه کلیدی در موتورهای جست و جو به نتایجی که در صفحه ی اول نمایش داده می شود بیشتر دقت می کنند. در واقع بازاریابی موتورهای جست و جو به قرار گرفتن صفحات سایت در بالاترین رتبه ی گوگل مربوط می شود.
  • ایمیل مارکتینگ: ارتباط در این نوع بازاریابی از طریق ایمیل می باشد. که یکی از قدیمی ترین روش های تبلیغات اینترنتی می باشد.
  • تبلیغات موبایلی: این دسته از تبلیغات در تبلت ها و موبایل های هوشمند ظاهر می شوند. شرکت ها می توانند بعد از انتخاب کاربر یا نمایش تبلیغات در موتورهای جست و جوی بهینه سازی شده برای موبایل، با ارسال پیامک تبلیغ نمایند.
  • تبلیغات در سایت ها: یکی از مهم ترین انواع تبلیغات در عرصه ی دیجیتال مارکتینگ تبلیغات در سایت های پر بازدید می باشد. بیشتر افرادی که دارای کسب و کار می باشند برای جذب مشتری در سایت های پر بازدید تبلیغات انجام می دهند. افراد به خوبی آگاه هستند که برای شناخته شدن لازم است در مکانی حضور داشته باشند که مخاطبانی از آنجا بازدید می کنند.
  • تبلیغات ریتارگتینگ: این نوع تبلیغات برای مشتریانی ست که قبلا از سایت بازدید نموده اند، یا با آن تعاملی داشته اند، و ما سعی می کنیم که دوباره آنها را برگردانیم. این نوع تبلیغات برای کسب و کار سود زیادی را به همراه دارد. زیرا اولا مشتری با برند آشنایی دارد و با یک پیشنهاد مناسب برای خرید قانع می شود. دوما مشتری دیگر به سایت برنمی گردد و این یادآوری دوباره نام کسب و کار را در ذهن او هک می کند و باعث افزایش آگاهی از برند می شود.
  • تبلیغات بازدیدی: هدف از این نوع تبلیغات اینترنتی جذب بازدید کننده می باشد، و برای برندینگ دارای اهمیت است. محتوای آگهی در سایت ها و یا در صفحات اجتماعی قرار می گیرد و در آخر هزینه ی آن به ازای تعداد بازدید دریافتی محاسبه می شود.

چه سایت هایی برای تبلیغات مناسب هستند؟

عموما سایت هایی که پر بازدید هستند برای تبلیغات مناسب می باشند. تبلیغات در سایت ها از جمله روش هایی برای دیجیتال مارکتینگ می باشد که می تواند در جذب مشتری بسیار تاثیر گذار باشد. از آنجایی که سایت های پر بازدید نیاز بازار را به خوبی درک کرده اند از اجاره دادن فضاهای خالی موجود در وب سایت خود برای نمایش تبلیغات کسب و کار ها استفاده می کنند. در صورتی که برای کسب و کار خود سایتی دارید که بازدید از آن بالاست می توانید با اجاره دادن فضای خالی آن به سایر کسب و کار ها برای تبلیغات، درآمد کسب نمایید.

سخن پایانی

هر کسب و کاری برای شناخته شدن محصولات یا خدماتش نیاز به تبلیغات دارد، بنابراین اکثر کسب و کارها به ویژه کسب و کار های کوچک سعی می کنند نوع خدمات خود را تبلیغ نمایند. از آنجا که تبلیغات در فضای مجازی به ویژه در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام به راحتی امکان پذیر بود اکثرا در محیط اینستاگرام فعالیت داشتند. حال با توجه به فیلتر شدن پلتفرم اینستاگرام بسیاری از کسب و کار ها آسیب می بینند و باید به دنبال راهی برای ادامه ی تبلیغات و فروش محصولات خود باشند. شما می توانید برای کسب و کار خود سایتی را طراحی نمایید و بدون ترس از فیلتر شدن و همچنین بدون محدودیت زمانی و مکانی به تبلیغات و ارتباط با مشتری و ثبت آگهی بپردازید. شرکت طراحی سایت دارکوب آماده ی ارائه ی خدمات در زمینه ی طراحی انواع سایت ها از جمله سایت های فروشگاهی، خبری، ورزشی و … می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز