راه اندازی سایت با کمترین هزینه

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=5936

5/5 - (1 امتیاز)

طی سال های اخیر طراحی سایت اهمیت ویژه ای پیدا کرده، خیلی از کسب و کار ها و مشتریان به سمت آنلاین شدن رفته اند و مشاغل زیادی به دنبال طراحی وب برای حرفه ی خود هستند. اما در این میان تجارت های کوچک و یا نوپا که به تازگی شروع به فعالیت کرده اند، ممکن است بودجه ی زیادی برای تخصیص به طراحی وب نداشته باشند و به دنبال راه اندازی وب سایتی ارزان و در عین حال با کیفیت باشند.

به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به بررسی کمترین و ارزانترین راه حل های طراحی سایت بپردازیم.

برای اینکه بتوانید ارزان ترین شیوه ی طراحی سایت را انتخاب کنید بایستی تمام راه حل ها را بدانید تا بتوانید انتخابی آگاهانه داشته باشید.

راه حل های مختلف راه اندازی وب سایت

راه اندازی یک وب سایت راه حل های مختلفی دارد، اما اینکه کدام راه حل مناسب است به اهداف و نیازمندی های شما از طراحی وب سایت دارد.

در گذشته برای راه اندازی یک وب سایت چاره ای جز برنامه نویسی و کدنویسی نبود. اما امروزه با وجود وب سایت ساز های مختلف طراحی سایت خیلی آسانتر و سریعتر و همچنین کم هزینه تر از گذشته شده است.

به طور کلی یک وب سایت را با استفاده از روش های ذیل می توان ایجاد کرد:

  • HTML و CSS
  • وب سایت ساز ها
  • سیستم های مدیریت محتوا(CMS)

اما قبل از بررسی موارد گفته شده باید چند مرحله از طراحی سایت را مورد بررسی قرار دهیم.

راه اندازی سایت با کمترین هزینه

راه اندازی سایت با کمترین هزینه

تعیین هدف از طراحی سایت

قبل از هر چیز باید برای خودتان مشخص کنید که هدف شما از طراحی سایت چیست و با طراحی سایت می خواهید به چه نتیجه ای برسید.

با تعیین هدف طراحی سایت می توانید تصویر روشنی از المان هایی که می خواهید در وب سایت خود داشته باشید و همچنین عملکرد های مورد نیازتان را ترسیم کنید. با تعیین هدف، طی کردن مراحل طراحی سایت خیلی آسانتر و روشنتر خواهد بود.

شما در این مرحله بایستی تعیین کنید که آیا با طراحی سایت به دنبال اطلاع رسانی هستید و یا اینکه می خواهید فروش و کسب درآمد داشته باشید؟!

تعیین نیاز های وب سایت

بعد از مرحله ی تعیین هدف نوبت به تعیین نیاز های وب سایت می رسد. نیازمندی های یک وب سایت را می توان به موارد ذیل تقسیم بندی کرد:

کاربران

منظور از کاربران وب سایت فقط مخاطبان هدف نیستند، بلکه تمام افرادی هستند که به نحوی از وب سایت استفاده می کنند. این کاربران توسط طراح و دارنده ی سایت مشخص می شوند. به کاربران می توان سطح خاصی از دسترسی را دارد. به عنوان مثال ممکن است برای برخی از کاربران دسترسی اینگونه تعریف شود که بتوانند اطلاعاتی را اضافه و یا بروزرسانی کنند در حالیکه برای برخی دیگر فقط دسترسی به خواندن و مشاهده ی مطالب ممکن باشد.

شما باید وب سایتتان را بگونه ای طراحی کنید که مخاطبان هدف و کاربران را از یکدیگر متمایز کند و به هر کدام سطح دسترسی متفاوتی بدهد. در نهایت کاربران و مخاطبان باید بتوانند آنچه را که از وب سایت شما نیاز دارند، به دست آورند.

کاربران باید امکان دسترسی به سایت با پروفایل هایی که به آنها اختصاص داده شده است را داشته باشند. اینگونه آنها علاوه بر خواندن مطالب می توانند اطلاعاتی را نیز در وب سایت درج کنند. اما مخاطبان باید سطح دسترسی فقط در حد خواندن مطالب داشته باشند.

طراحی وب سایت ارزان

راه اندازی سایت با کمترین هزینه

عملکرد

عملکرد وب سایت به هدف وب سایت نیز بستگی دارد. به عنوان مثال اگر هدف وب سایت صرفاً اطلاع رسانی باشد، عملکرد آن ساده است. در واقع، عملکرد اصلی وب سایت بر اساس هدف وب سایت مشخص می شود. اگر وب سایت شما چندین عملکرد دارد، مهم است که این عملکرد ها در ارتباط با یکدیگر و یکپارچه باشند.

ترکیب ها

منظور از ترکیب، ادغام سیستم ها و نرم افزار هایی است که باید با وب سایت شما ترکیب شوند. برخی از این سیستم های ترکیبی عبارتند از سیستم تجزیه و تحلیل، ابزار های بازاریابی و …

محتوا

حجم محتوایی که در وب سایت استفاده می کنید می تواند بر طراحی و هزینه ی نهایی تأثیر بگذارد. بروزرسانی و مدیریت محتوا با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا بسیار آسان است.

طراحی

منظور از طراحی انتخاب قالب، سفارشی سازی تصاویر، گرافیک وب سایت و… می باشد. اگر می خواهید وب سایتی متمایز از رقبایتان داشته باشید بایستی طراحی منحصر فردی داشته باشد.

امنیت

تأمین امنیت وب سایت یکی از مهمترین مقوله های هر وب سایت می باشد. اگر از CMS استفاده می کنید با رعایت موارد امنیتی می توانید بهترین اقدامات را انجام دهید. اگر می خواهید کسی را برای این کار استخدام کنید، بایستی هزینه ی آن را در نظر بگیرید.

هزینه راه اندازی سایت

همانطور که قبلاً گفته شد برای طراحی سایت می توانید از راه حل های گوناگونی استفاده کنید. مانند استفاده از سیستم های مدیریت محتوا، استخدام برنامه نویس و …فارغ از اینکه از چه شیوه برای راه اندازی وب سایت مورد نظر خود استفاده می کنید، هزینه ی راه اندازی یک سایت بسته به اینکه چه تعداد مواردی را در وب سایت خود می خواهید داشته باشید و بسته به پیچیدگی آن، متفاوت است. نیاز های سفارشی و پیچیدگی بیشتر هزینه ی راه اندازی وب سایت را افزایش می دهد.

اگر برای ایجاد وب سایت مورد نظر خود نمی خواهید زیاد هزینه کنید، بهتر است از یک CMS مناسب استفاده کنید. محبوب ترین پلتفرم ایجاد سایت وردپرس است. وردپرس پلتفرم منبع باز و رایگان است. وب سایت های وردپرسی کمترین هزینه را در بر دارند.

تنها هزینه ای که وب سایت های بر اساس وردپرس دارند، هزینه ی دامنه و هاست می باشد. البته باید توجه داشته باشید که برخی از پلاگین های وردپرس رایگان نیستند و برای استفاده از آنها باید مبلغی پرداخت کنید.

اگر به دنبال طراحی وب سایت با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت هستید، می توانید از مشاوره های رایگان و خدمات طراحی سایت و سئو شرکت دارکوب استفاده کنید.

شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای و استفاده از بروزترین استاندارد های طراحی سایت، ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت با نازل ترین قیمت می باشد.

نتیجه

راه اندازی وب سایت، راه های گوناگونی دارد. مانند استفاده از کد های html و css، استفاده از نرم افزار های طراحی سایت و یا CMS ها. اینها همگی راه حل های خوبی برای طراحی سایت هستند و البته ارزان هم هستند.

اما برای انتخاب بهتر و مقرون به صرفه ترین گزینه بایستی هدف و نیازمندی های وب سایت خود را مشخص کنید. یکی از بهترین و ارزانترین گزینه ها استفاده از پلتفرم وردپرس و هاست اشتراکی می باشد.

برای دریافت راهنمایی های بیشتر در مورد روش های مختلف طراحی سایت و قیمت هر یک می توانید از مشاوره های رایگان شرکت دارکوب بهره مند شوید.

شرکت دارکوب با بیش از 15 سال سابقه ی طراحی ارائه دهنده ی انواع خدمات سئو و طراحی سایت می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز