روش های دیجیتال مارکتینگ در زمان قطعی اینترنت

نوشته شده توسط فائزه محمودی فرد

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=12142

4.7/5 - (8 امتیاز)

پس از اینکه افراد کسب و کاری را راه اندازی نمودند، برای شناخته شدن، لازم شد تبلیغاتی را انجام دهند. بنابراین برای تبلیغ کسب و کار خود هزینه هایی را پرداخت نمودند. در گذشته تبلیغات به صورت محلی بود و به صورتی بود که تعداد زیادی کارت چاپ شده و بر روی آن نوع کسب و کار، خدمات ارائه دهنده، آدرس و شماره تلفن درج می شد. و یا اطلاعات مربوط به کسب و کار را بر روی بنر و کاغذ ها چاپ می کردند و در نقاط مختلف شهر بر روی تابلوهای اعلانات می چسباندند.

روش های دیجیتال مارکتینگ در زمان قطعی اینترنت

به مرور زمان با پیشرفت علم و تکنولوژی و به وجود آمدن موبایل های هوشمند و ایجاد شبکه های اجتماعی و با دسترسی آسان به آنها و همچنین افزایش استفاده مردم از گوشی های هوشمند، صاحبان کسب و کار های مختلف تبلیغات خود را به فضای مجازی وارد کردند. آنها با قرار دادن عکس های مختلف و توضیحات از محصولات خود  به راحتی توانستند مشتری های بیشتری را از سراسر کشور و یا حتی از خارج از کشور جذب نموده و سود خوبی را به دست آورند. این روش توجه بسیاری از مردم را به خود جلب نمود و باعث رونق کسب و کارها شد. در این زمان بود که دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی با ابزارهای دیجیتال به وجود آمد.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ شامل چه روش هایی می شود؟

به همه ی روش های بازاریابی که در آن از اینترنت و دستگاه های الکترونیکی برای معرفی و فروش محصولات و خدمات استفاده می شود، دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی می گویند. در روش های دیجیتال مارکتینگ کسب و کارها برای ارتباط با مشتریان از کانال های دیجیتال مانند موتورهای جست و جو، شبکه های اجتماعی، ایمیل، تبلیغات پیامکی و … استفاده می کنند. روش دیجیتال مارکتینگ در مقایسه با سایر روش های سنتی بازاریابی، مخاطبان و مشتریان بیشتری را برای شما به دست می آورد. این نوع بازاریابی نسبت به سایر روش ها هزینه ی کمتری نیز دارد. بازاریابی دیجیتالی دارای روش های مختلفی می باشد که در ادامه آنها را معرفی می کنیم:

  • بهینه سازی یا سئو: روش بهینه سازی یا سئو باعث به دست آوردن رتبه ی بالا توسط موتورهای جست و جو می شود. در این روش سایت مطابق با الگوریتم ها موتورهای جست و جو بهینه سازی می شود.
  • بازاریابی محتوا: برای افزایش آگاهی مشتری از برند و جذب مشتری لازم است روش بازاریابی محتوایی را پیش بگیرید و برای کسب و کار خود در سایتتان تولید محتوای مناسبی را ایجاد نمایید.
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی: برای بیشتر شناخته شدن کسب کارها لازم است در شبکه های اجتماعی نیز محصولات و خدمات خود را در معرض دید قرار دهید.
  • تبلیغات کلیکی: تبلیغات کلیکی روشی ست برای افزایش فروش و همچنین به شما اجازه ی تبلیغ در انواع سایت ها را می دهد. و شما فقط به ازای کلیک کاربر هزینه خواهید کرد. در صورتی که هدف شما شناخته شدن توسط کاربران ایرانی باشد، لازم است از تبلیغات کلیکی در رسانه های ایرانی استفاده نمایید. اما اگر هدف شما از تبلیغات افزایش فروش است لازم است از تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز استفاده نمایید.
  • همکاری در فروش: در این روش از بازاریابی با شرکت کردن در فروش و دریافت پورسانت می توانید بازاریابی دیجیتالی انجام دهید.
  • بازاریابی ایمیلی: این روش با استفاده از ارسال ایمیل شامل محتوای اطلاع رسانی از کمپین ها و رویدادها انجام می شود.
  • روابط عمومی آنلاین: ارتباط با کاربران و مشتریان یکی از روش هایی ست که باعث افزایش پوشش دیجیتال و در نتیجه بازاریابی دیجیتالی می شود.

آیا استفاده از دیجیتال مارکتینگ با استفاده از اینترنت همیشه امکان پذیر است؟

با توجه به فیلتر شدن شبکه های اجتماعی بسیاری از کسب و کارها دچار آسیب شدند و دیگر امکان فعالیت برای صاحبان کسب و کارها و مشتریان در شبکه های اجتماعی حتی الامکان بسیار کم شده است و یا به طور کلی مقدور نیست. از این رو بهترین روش در این حالت استفاده از سایت می باشد. با طراحی سایت و تولید محتوای مناسب و مربوط به کسب و کارتان باز هم میتوانید با مشتریان و کاربران ارتباط برقرار کرده و کسب و کار خود را معرفی نمایید. و از پیشنهادات و نظرات آنها جهت ارتقای کیفیت محصولات یا خدمات خود بهره ببرید. همچنین می توانید خدمات یا کالاهای تولیدی خود را به فروش برسانید. یا اینکه در سایت های پر بازدید تبلیغ نمایید به این شکل که فضای خالی سایت های پر بازدید را برای انجام تبلیغات مربوط به کار خودتان اجاره نمایید. حال این سوال برای افراد پیش می آید، در صورتی که اینترنت قطع شود، آیا باز هم می توان بازاریابی را انجام داد؟ در آن زمان شرایط چگونه می شود؟ برای دستیابی به پاسخ این گونه سوالات در ادامه ی این مقاله با ما همراه باشید.

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ بسیار گسترده می باشد. در واقع دیجیتال مارکتینگ علاوه بر اینکه نوعی بازاریابی از طریق اینترنت است بلکه شامل همه ی فعالیت ها و بازاریابی ها از طریق ایمیل و پیامک و سایر وسایل می باشد. وجود اینترنت و دسترسی آسان به آن شرایطی را برای همه ی مردم فراهم کرده است که می توانند در هر زمانی تنها با چند کلیک، کالای مورد نظر خود را خریداری نمایند، و یا محصولات خود را به فروش برسانند. بازاریابی اینترنتی ادامه ی بازاریابی سنتی می باشد و برای همه ی کسب و کار ها مناسب است. کسب و کارهای اینترنتی نسبت به کسب و کارهای سنتی موفق تر هستند زیرا فروش آنها محدود نیست و میتوانند مشتری های زیادی را به دست آورند و محصولات و خدمات خود را به هر مشتری در هر مکانی بفروشند. با توجه به اینکه امروزه همه چیز به اینترنت وابسته شده و همه ی کارها به صورت اینترنتی انجام می شوند، اگر اینترنت قطع شود چه می شود؟ شاید هیچ کسی فکرش را هم نمی کرد که شبکه های اجتماعی فیلتر شده و از دسترس خارج شوند، اما این اتفاق رخ داد، و همه ی شبکه های اجتماعی از دسترس خارج شده و فیلتر شدند. در این مدت که شبکه ی اجتماعی اینستاگرام از دسترس خارج  و اینترنت قطع شد، به بسیاری از کسب و کارها خسارت های جبران ناپذیری وارد شد. هر چند که تعداد زیادی از اپلیکیشن ها در دسترس بود اما برای عدم دسترسی به گوگل جایگزینی وجود ندارد. در صورتی که اینترنت به طور کلی قطع شده و دسترسی به گوگل مختل شود، برای بسیاری از سایت ها رتبه ی گوگل خیلی پایین می آید.

چگونگی دیجیتال مارکتینگ در زمان قطعی اینترنت

امروزه اینترنت به یک نیاز تبدیل شده است که افراد از راه های مختلف با استفاده از آن با هم ارتباط برقرار می کنند و بیشتر کارهای آنها از طریق ایمیل مدیریت می شود. با قطع شدن اینترنت همه ی ارتباط های شخصی و کاری نیز قطع می شوند. همچنین منبع درآمد بسیاری از مردم، از طریق  شبکه های اجتماعی و فضای دیجیتال می باشد و قطع شدن اینترنت تاثیر منفی روی این مسئله دارد. زمانی که اینترنت قطع می شود دسترسی به گوگل امکان پذیر نیست، بنابراین روش های سئو و گوگل ادوردز نیز قابل انجام نیستند. در ادامه با این دو روش بیشتر آشنا می شویم.

معرفی روش گوگل ادوردز

یکی از سوالات کاربران در زمینه ی گوگل ادوردز این است که تبلیغ در گوگل چگونه است؟ گوگل ادوردز یا گوگل ادز سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل می باشد. که در آن تبلیغ کنندگان از طریق سایت ها و ابزارهای مختلف گوگل، تبلیغات خود را انجام می دهند. معروف ترین روش گوگل ادوردز تبلیغ در گوگل می باشد. در این روش تبلیغ کننده عبارات یا کلمات کلیدی مورد نظر خود را در گوگل ادوردز وارد می کند تا تبلیغاتش برای کسانی که این عبارات را جست و جو می کنند نمایش داده شود. تبلیغ کننده نیز برای هر کلیک هزینه ای را پرداخت می کند. برای جست و جوی یک کلمه ی کلیدی، گوگل از بین پیشنهاد های مختلف مربوط به تبلیغ کنندگان، بر اساس شرایطی خاص بعضی از تبلیغ ها را انتخاب نموده و به کربران نمایش می دهند.

معرفی روش سئو

سئو مجموعه ای از روش ها برای بهینه سازی سایت می باشد، که در نهایت باعث بالا رفتن رتبه ی سایت در گوگل می شود. سئو و بهینه سازی دارای روش های مختلفی ست که هر کدام کاربردهای مخصوص خود را دارند. در کل سئو به دو دسته تقسیم می شود یکی مربوط به سایت است و دیگری مربوط  به روش های سئو کار می باشد. دسته ی مربوط به سایت دارای سه بخش سئو داخلی، سئو فنی و سئو خارجی می باشد. برای بهبود بازاریابی لازم است از هر سه روش استفاده نمود.

سئوی داخلی

روش سئوی داخلی به محتوای سایت مربوط می شود. سئوی داخلی فرآیند بهینه سازی صفحات محتوا برای کسب رتبه ی بهتر در جست و جو و ترافیک می باشد. این روش شامل اصولی ست که یک صفحه را از نظر کلمات کلیدی رتبه بندی می نماید. اما سئوی داخلی به تنهایی کافی نیست، در صورتی که می خواهید در موتورهای جست و جو رتبه ی بالا به دست آورید لازم است از سئوی خارجی نیز استفاده نمایید. توجه به محتوا برای بهینه سازی سایت بسیار مهم می باشد. در ادامه اقداماتی را که باید در سئوی داخلی انجام داد بیان می شود.

  • پیدا کردن کلمات کلیدی برتر: سئو داخلی با پیدا کردن بهترین کلمه کلیدی در یک صفحه از محتوا شروع می شود. بهترین کلمه ی کلیدی کلمه ای می باشد که به موضوع اصلی صفحه ی وب سایت مربوط است. با انتخاب یک کلمه ی کلیدی توصیفی را از محتوای منتشر شده به موتورهای جست و جو اعلام می کنید. میزان حجم جست و جو برای کلمه ی کلیدی باید بزرگ باشد که بتواند ترافیک سایت را افزایش دهد. از این رو مهم ترین بخش از انواع سئوی داخلی تحقیق و یافتن کلمه ی کلیدی مناسب، می باشد.
  • انتخاب یک کلمه ی کلیدی خاص برای هر محتوای سایت: پس از آنکه کلمه ای کلیدی برای یک صفحه انتخاب نمودید بدانید که آن کلمه تنها مختص همان یک صفحه است. در بهینه سازی سایت نباید یک کلمه ی کلیدی به بیش از یک صفحه از محتوای سایت اختصاص داده شود.
  • سه تا پنج کلمه ی کلیدی مرتبط انتخاب نمایید: زمانی که یک عبارت را در موتور جست و جوی گوگل وارد می کنید یک سری عبارات دیگر به شما پیشنهاد داده می شود. این روند به الگوریتم های گوگل برای پیدا نمودن محتوای نزدیک و مربوط به نیاز کاربر می باشد. کلمات کلیدی مرتبط، عباراتی هستند که هم معنی با کلمه ی کلیدی اصلی شما می باشند. استفاده از کلمات کلیدی و هم معنی به پیدا شدن سریع صفحه مورد نظر شما توسط گوگل کمک می کند. بنابراین بین مجموعه عملیات مورد نیاز در انواع سئو لازم است تحقیقاتی را برای یافتن سه تا پنج کلمه ی کلیدی مرتبط با کلمه ی کلیدی اصلی انجام دهید.
  • کلمه ی کلیدی و تولید محتوا: بعد از پیدا کردن کلمات کلیدی مربوط به کسب و کارتان لازم است آن را انتشار دهید. اما چگونه؟ هر کلمه ی کلیدی محتوای مربوط به خود را دارد مطابقت داشتن میان محتوا با کلمات کلیدی بسیار مهم می باشد. باید بدانید که هر کلمه ی کلیدی به چه سبکی از محتوا نیاز دارد.
  • انتخاب عنوانی شامل کلید واژه ی اصلی: بعد از یافتن کلمه ی کلیدی دومین بخش در شناساندن وب سایت، عنوان مناسب می باشد. بنابراین لازم است برای صفحه ی خود از عنوانی استفاده نمایید که شامل کلمه ی کلیدی باشد. قرار دادن کلمه ی کلیدی اصلی در ابتدای عنوان به موتورهای جست و جو کمک می کند که سایت شما را زودتر پیدا کنند.

سئوی فنی

روش های سئو تنها مربوط به سئوی داخلی و سئوی خارجی نمی باشد. پس از انجام استراتژی های کلمه کلیدی، سرمایه گذاری در بازاریابی محتوا، دریافت بک لینک های معتبر و … سایت همچنان رتبه ی خوبی را در گوگل کسب نمی کند. زیرا هنوز سئوی فنی رعایت نشده است. در واقع عدم رسیدگی به مشکلات فنی مربوط به سئوی وب سایت باعث کاهش رتبه ی سایت در گوگل می شود. و خطاهایی چون خزش صفحات رخ می دهد. حتی می تواند باعث ناپدید شدن وب سایت از صفحات نتایج موتورهای جست و جو شود. بنابراین در صورتی که می خواهید با این مشکلات مواجه نشوید باید بدانید که سئوی فنی چیست و نحوه ی به کار گیری آن چگونه است. عوامل زیادی در رتبه بندی یک صفحه و سایت دخالت دارند. سئوی فنی ظرفی برای فعالیت ها ییست که به خزنده های موتورهای جست و جو کمک می کند تا سایت شما را به درستی فهرست بندی کنند. کمک کردن به موتورهای جست و جو برای انجام چنین کاری یکی از انواع سئو و بهینه سازی می باشد. موتورهای جست و جو برای عملکرد دقیق و بهتر هر لحظه در حال تغییر الگوریتم های رتبه بندی خود می باشند. سئوی فنی نیز برای هماهنگ شدن با موتورهای جست و جو باید مدام در حال تغییر باشد. گرچه جزئیات الگوریتم های رتبه بندی ممکن است تغییر کند ولی هدف نهایی ارتقا رتبه ی وب سایت از طریق روش های سئو و بهینه سازی سایت می باشد. زمانی که این فعالیت ها به همراه سئوی داخلی و سئوی خارجی انجام می شود شانس وب سایت برای ایندکس، خزش و رتبه بندی خوب افزایش پیدا می کند.

سئوی خارجی

سومین بخش از انواع سئوی سایت، سئوی خارجی می باشد. سئوی خارجی بر خلاف سئوی داخلی به بهینه سازی سایت از نظر عوامل داخلی مانند محتوا مربوط نمی شود. با کمک سئوی خارجی به خزنده های جستجو نشان می دهید که این وب سایت مهم و ارزشمند می باشد. در این صورت موتورهای جست و جو با دیدن اعتبار و ارزش یک سایت رتبه ی بهتری را به آن اختصاص می دهند. هدف از سئوی خارجی این است که به موتورهای جست و جو بفهماند وب سایت شما قابل اعتماد بوده و یک نتیجه ی خوب برای جست و جو می باشد. این روش باعث تقویت تاثیر و ارتباط وب سایت شما با سایر وب سایت ها می شود. بخش اصلی سئوی خارجی یک سایت به بک لینک هایی با کیفیت بالا مربوط می شود. تعداد زیاد پیوندهایی که از سایت های معتبر و مربوط، به سایت شما اشاره می کنند، نشان می دهد که سایت شما برای موتورهای جست و جو با ارزش می باشد.

نحوه تبلیغات بدون اینترنت

با توجه به این که در زمان قطع شدن اینترنت دیگر نمی توان به گوگل دسترسی داشت و از روش های سئو و گوگل ادوردز دیگر نمی توان استفاده کرد، این سوال پیش می آید که از چه روشی برای بازاریابی استفاده نماییم؟ در این شرایط روش های تبلیغات کلیکی و تبلیغ در سایت هایی که سرور آنها در ایران می باشد قابل انجام است. در ادامه این روش ها را شرح می دهیم:

روش تبلیغات کلیکی

یکی از بهترین ابزارها برای افزایش بازدید یک سایت تبلیغات کلیکی می باشد، که در این روش به ازای هر کلیک پولی پرداخت می شود. در روش تبلیغات کلیکی شما ب یک سایت قرار داد می بندید و به ازای تعداد کلیک مد نظر خودتان مبلغی را می پردازید. بنابراین به ازای هر کلیکی که کاربر بر روی تبلیغات شما می کند و از طریق آن وارد به وب سایت شما می آید، مقداری از مبلغ پرداخت می شود. در ادامه انواع روش های تبلیغات کلیکی می شود.

  • تبلیغات کلیکی بنری: در این روش شرکت های تبلیغاتی بنر تبلیغاتی شما را در پر بازدید ترین سایت های داخلی در معرض بازدید قرار می دهند. و به ازای هر کلیک از مخاطبان وب سایت ها بر روی بنر شما، از شما پولی دریافت می کنند. در این روش با به نمایش گذاشتن بنر تبلیغاتی شما در سایت های مختلف کاربرانی که جذب تبلیغات شما می شوند بر روی بنر کلیک کرده و به وب سایت شما می روند.
  • تبلیغات کلیکی درون برنامه ای: شرکت های تولید کننده ی نرم افزار های موبایل و کامپیوتر، بخشی های خالی نرم افزار یا بازی ها را به تبلیغات اختصاص می دهند. با این کار درآمدی را برا برای جبران تولید نرم افزار نیز به دست می آورند. بنابراین بنر تبلیغاتی شما در این مکان ها به نمایش گذاشته می شود.
  • تبلیغات کلیکی درون موتورهای جست و جو: موتورهای جست و جو از مهم ترین منابع برای ورود کاربران به وب سایت ها می باشند. کاربرام با جستو جوی چند کلمه به سایت مورد نظر خود می رسند بی این کلمات که توسط کاربران در موتورهای جست و جو نوشته می شود کلمات کلیدی می گویند. از آن جا که موتورهای جست و جو نتایج را در قالب تعدادی صفحه به شما نمایش می دهند بنابراین وب سایت های تازه کار به زمان زیادی نیاز دارند تا بتونند در صفحه اول نتایج توسط موتورهای جست و جو نمایش داده شوند. و اکثر کاربران هم تنها تا صفحه اول بازدید می کنند، موتورهای جست و جو برای رفع این مشکل شما چند کلمه ی کلیدی را انتخاب کرده و معادل تعداد کلیک مورد نظر به موتور جست و جو پولی را پرداخت می کنید. با این کار در صورتی که کاربران عبارتی شامل کلمه ی کلیدی شما را جست و جو کنند، موتور جست و جو علاوه بر نتایج جستو جوی عمومی وب سایت شما را نیز در صفحه ی اول یا دوم نتایج نمایش می دهد. و با کلیک کاربران بر روی وب سایت شما مقداری پول از کل مبلغ پرداخت شده به موتور جست و جو کسر می شود.
  • تبلیغات کلیکی ویدیویی: این روش یکی از بهترین روش های تبلیغات کلیکی می باشد. برخی افراد معتقدند که تاثیر تبلیغات ویدیویی بسیار بیشتر از سایر تبلیغات است. در این روش قبل از پخش ویدیو یک تبلیغ ویدیویی یا بنری به کاربران نمایش داده می شود و کاربر با کلیک بر روی آن به سایت شما می رود.

تبلیغ در سایت هایی با سرور ایرانی:

با قطع شدن اینترنت دسترسی به سایت هایی که سرور آنها در خارج از کشور است غیر ممکن می باشد. بنابراین تنها می توان از سایت های با سرور ایرانی استفاده نمود. با توجه به این موضوع انتخاب هاست مناسب برای راه اندازی یک وب سایت بسیار مهم می باشد. در این شرایط در صورتی که سرور سایت شما در ایران نباشد دسترسی به ساییتان غیر ممکن می شود. همچنین لازم است در سایت هایی تبلیغ نمایید که سرور آنها در ایران است.  بنابراین روش تبلیغات کلیکی با این شرایط مناسب برای سایت های با سرور ایرانی میباشد.

سخن پایانی

امیدوارم خواندن این مقاله برایتان مفید باشد. در صورتی که در حال طراحی یک وب سایت هستید می توانید از سایت دارکوب برای سایتتان سرور داخلی تهیه نمایید. همچنین شرکت طراحی سایت دارکوب  آماده دریافت سفارشات شما برای طراحی انواع سایت ها با سرور داخلی می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز