ساخت قالب وردپرس

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=515

5/5 - (5 امتیاز)

این روز ها هر کسب و کاری به دنبال طراحی وب سایت است . نیاز به راه اندازی وب سایت برای هر کسب و کاری احساس می شود . در آینده ای نزدیک همه مشاغل باید یک سایت برای خود داشته باشد . زیرا همانطور که می دانید ، بازاریابی سنتی دیر یا زود منسوخ خواهد شد و جای خود به بازاریابی آنلاین خواهد داد . بازاریابی آنلاین نیاز به یک بستر دارد و بهترین بستر برای پیاده سازی روش های آن می تواند یک وب سایت باشد . وب سایت ها می توانند برای هر کسب و کاری مفید باشند به شرط آنکه به طور اصولی از آنها استفاده کرد . 

همانطور که بار ها گفته شده است بهترین نوع طراحی وب سایت ها ، طراحی همراه با سیستم مدیریت محتوا CMS می باشد . در بسیاری از مقالات وب سایت های شرکت طراحی وب سایت دارکوب در ارتباط با انواع طراحی بحث های مختلفی شده است . CMS های گوناگونی بسته به نوع وب سایت ها و قابلیت های آن ها وجود دارد . هر طراح می تواند یکی از آنها را برای طراحی وب سایت خود استفاده نمایند . سیستم های مدیریت محتوا وردپرس و جوملا درصد زیادی از وب سایت های اینترنت را تشکیل می دهند . لذا نیاز است برای مدیریت بهتر وب سایت ها این قالب ها را بشناسیم . سیستم مدیریت محتوا وردپرس یکی از بهترین CMS های قابل استفاده برای طراحی وب سایت است . از آنجایی که بسیاری از کاربران ایرانی به این سیستم علاقه دارند ، مطالب آموزشی زیادی برای آموزش آن وجود دارد . در این مقاله سعی می کنیم طراحی قالب وردرپرس را به طور کامل شرح دهیم .

سیستم مدیریت محتوا وردپرس

wordpress یک نرم افزار تحت وب سایت ساز می باشد . این سیستم open source است به همین دلیل توسعه و ارتقای آن آسان می باشد . از آنجایی که استفاده از بسیاری از قابلیت های وردپرس رایگان است طرفداران بسیاری دارد . جدا از رایگان بودن ، رابط کاربری آسان وردپرس باعث محبوبیت آن شده است . وردپرس از زبان های زیادی همچون زبان فارسی پشتیبانی می کند . wordpress سیستم مدیریت محتوا CMS : content management System است که با استفاده از آن به راحتی می توان محتوای وب سایت را مدیریت نمود .

همانطور که می دانید هر وب سایت بنا به نوع کاربری آن قابلیت های دارد . قابلیت هایی همچون : سبد خرید ، درگاه پرداخت ، درباره ما و … . واضح است که هر سایت سازی همه قابلیت های موجود را ندارد . برای افزودن قابلیت های اضافه به وردپرس ، پلاگین یا افزونه های خاصی وجود دارند که بنا به آن قابلیت ها بر روی وردپرس نصب می شوند . برخی از افزونه ها رایگان و برخی پولی می باشند . طراحی وردپرس به نحوی بوده است که برای موتور های جست و جو نیز محبوبیت دارد . زیرا بسیاری از اصول پایه بهینه سازی در آن رعایت شده است . همچنین پلاگین های مربوط به سئو و بهینه سازی موجود است که با نصب آن ها می توان بهینه بودن محتوا را بررسی نمود .

بسیاری از افراد در انتخاب سیستم مدیریت محتوای وب سایت مردد می باشند . برخی از آنها نیز بعد طراحی و راه اندازی به فکر تغییر CMS هستند . پس چه بهتر که از ابتدا بهترین سیستم مدیریت محتوا را برای وب سایت انتخاب کنیم . واضح است که با اطمینان نمی توان یک سیستم خاص را برای بهترین طراحی نام برد . هر طراح بنا به تجربه و توجه به برخی اصول CMS مورد نظر خود را انتخاب می کند . هر کدام از سیستم های مدیریت محتوا برای خود قابلیت ها و کاربرد های بسیاری دارند که انتخاب بهترین آنها دشوار و غیر ممکن است . اما می توان گفت نرم افزار تحت وب وردپرس در میان سیستم های دیگر ویژگی های بهتری دارد که می تواند برای یک طراحی حرفه ای انتخاب شود .

  • محبوب موتور های جست و جو از لحاظ بهینه بودن
  • سرعت بارگذاری نسبتا بالا
  • رابط کاربری آسان
  • پشتیبانی از زبان های مختلف
  • ارتقا و توسعه آسان به دلیل Open Source بودن
  • دارا بودن قالب های آماده رایگان
  • دارا بودن بیش از 3000 افزونه و پلاگین برای افزودن قابلیت های مختلف
  • انعطاف پذیر بودن
  • امکان توسعه به زبان PHP
  • سادگی طراحی قالب جدید
  • رایگان بودن
  • نصب آسان
  • طراحی آسان اغلب وب سایت های با استفاده از وردپرس
  • شخصی سازی قالب
  • مدیرییت آسان محتوا

همانطور که گفته شد این سیستم مدیریت محتوا رایگان می باشد و هر کسی می تواند آن را از وب سایت WordPress دانلود و نصب نماید . پس از نصب وردپرس در قسمت پوسته می توان تغییرات قالب وب سایت را اعمال نمود . پوسته وردپرس همان قالب وب سایت می باشد . برای طراحی و ساخت قالب وردپرس می توان از زبان های CSS , Html و … استفاده نمود . wordpress them یا پوسته وردپرس همان قالب وب سایت می باشد . قالب وب سایت نما و ظاهر سایت است که کاربران آن را می بینند .

وقتی به شرکت طراحی وب سایت مراجعه می کنید ، طراح از شما می خواهد که قالب مورد نظر وب سایت خود را انتخاب نمایید . قالب ها یا آماده هستند یا به صورت اختصاصی بر اساس نظر مشتری طراحی می شوند . البته در شرکت طراحی وب سایت دارکوب ، در صورتی که مشتری از قالب های آماده ، پوسته مورد نظر خود را انتخاب نماید ، طراح آن را از پایه طراحی می کند .

بعد از طراحی قالب ، طراح می تواند قسمت های مختلف ظاهری را تغییر بدهد ، مانند منو و دسته بندی ها و … بدین ترتیب قالب وب سایت تا حدودی  اختصاصی می شود . مشتری می تواند با مراجعه به وب سایت wordpress قالب مورد نظر خود را انتخاب نماید تا طراح مطابق آن وب سایت را طراحی نماید . خوشبختانه وردپرس برای انواع وب سایت ها مانند ؛ سایت های خبری ، شرکتی ، خدماتی و … قالب آماده دارد .

برای طراحی بسیاری از قابلیت های موجود در قالب ها باید از افزونه ها و پلاگین های مربوط به آنها استفاده نمود . برای مثال برای افزودن گالری باید از پلاگین مخصوص به آن استفاده نمود . اغلب افزونه های وردپرس رایگان می باشند و آن تعداد غیر رایگان با قیمت کمتری نسبت به CMS های دیگر عرضه می شوند . برای دسترسی به پلاگین های وردپرس می توان در وب سایت آن به جست و جو پرداخت .

گاهی اوقات برخی از شرکت های طراحی وب سایت برای تبلیغات از واژه طراحی آسان استفاده می کنند باید بدانید این شرکت ها برای طراحی وب سایت مشتریان خود از قالب های آماده رایگان استفاده می کنند . این کار به هیچ عنوان توصیه نمی شود . استفاده از قالب های آماده معایب زیر را به همراه دارد :

  • اغلب قالب های آماده حجم بالایی دارند و به اصطلاح سنگین می باشند و سرعت بار گذاری آنها کم است .
  • با اینکه قالب های آماده برای هر نوع وب سایتی موجود هستند اما یافتن بهترین قالب که مختص فعالیت شما باشد سخت است
  • در قالب های آماده اصول سئو و بهینه سازی رعایت نشده است و بسیاری از تکینک های سئو روی آنها قابل پیاده سازی نیستند .
  • اکثر قالب های آماده قابلیت تغییر و توسعه را ندارند از این رو نمی توان تغییرات ظاهری ساده
  • عدم قابلیت سفارشی سازی
  • اغلب قالب های آماده که به صورت رایگان موجود هستند توسط بسیاری از طراحان استفاده شده اند از این رو تکراری هستند .

همانطور که گفته شد استفاده از قالب های آماده پیشنهاد نمی شود . یکی از دلایل مهم آن هم غیر قابل ارتقا بودن قالب ها می باشد . هر ظاهر هر وب سایتی نیاز است بعد از مدتی به روز شود اگز از قالب آماده در طراحی وب سایت استفاده شود این کار کمی دشوار و گاهی اوقات غیر ممکن می باشد .

برخی از افراد می پندارند که وردپرس امنیت لازم را در دنیای وب ندارد . برای امنیت سازی وردپرس پلاگین های مختلف وجود دارد که با نصب یکی از آنها می توان امنیت وردپرس برای جلوگیری از نفوذ هکر ها را تامین نمود .

جمع بندی

قالب وردپرس برای طراحی وب سایت های مختلف مناسب می باشد . مهمترین دلیل آن هم رابط کاربری آسان سیستم مدیریت محتوا است . هر شخصی با کمی آموزش می تواند وب سایت خود را با CMS وردپرس به آسانی مدیریت نماید .

همانطور که گفته شد وردپرس قالب های زیادی دارد . قالب های آماده وردپرس هم به صورت رایگان و هم به صورت پولی عرضه می شوند . در شرکت طراحی سایت دارکوب قالب انتخابی مشتری از پایه طراحی می شود و مشتری می تواند تغییرات خود را از قبل به طراح اعلام کند تا قالب سفارشی و مخصوصی طراحی شود .

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز