فاکتور رنکینگ گوگل به نام “جستجوی نام برند”

نوشته شده توسط سما کتیبه

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=20646

نظر دهید post

یکی از اهداف مشاغل و کسب و کار های مختلف پس از طراحی سایت و راه اندازی یک وب سایت زیبا و اصولی این است که بتوانند مشتریان بیشتری را جذب کنند و از طرفی دیگر مشتریان قبل خود را به مشتریان وفاداری تبدیل کنند، که این هدف مستلزم این است که بر روی وب سایت شما اصول درست سئو و بهینه سازی وب سایت اجرا شده باشد.

در واقع می توان این طور بیان کرد که پس از طراحی سایت عاملی که باعث افزایش فروش شما و شناخته شدن برند می شود همین سئو و بهینه سازی وب سایت است، همان طور که می دانید سئو اصولی سایت باعث می شود شما در فهرست موتورهای جست و جوی گوگل جایگاه بهتری را کسب کنید و هر چه جایگاه شما توسط موتورهای جست و جوی گوگل بهتر باشد امکان این که از وب سایت شما بیشتر بازدید کنند نیز بالاتر می رود و این موضوع به افزایش ترافیک سایت شما بسیار تاثیر گذار است.

عوامل مختلفی وجود دارد که با رعایت آن ها می توانید رتبه بهتری را توسط موتورهای جستجو و الگوریتم گوگل کسب کنید، یکی از این عوامل که کمتر به آن پرداخته شده است جستجوی نام برند است که یکی از فاکتورهایی است که موتورهای جستجو و الگوریتم گوگل در رتبه بندی وب سایت به آن اهمیت می دهند، در این مقاله قصد داریم در مورد تاثیر جستجوی نام برند در فاکتور های رتبه بندی گوگل بگوییم پس تا انتهای مقاله همراه شرکت دارکوب باشید.

فاکتور جستجوی برند

همان طور که در قسمت قبل گفتیم عوامل موثری وجود دارد که در رنکینگ گوگل تاثیر گذار هستند، که هر مدیر وب سایت و یا سئو کاری با رعایت این نکات و اصول می تواند به بهبود رنکینگ وب سایت خود کمک کند، یکی از این فاکتور ها که در رنکینگ گوگل تاثیر گذار است جستجوی برند است.

گوگل در حدود یک دهه پیش که می توان آن را مربوط به سال های 2012 دانست موضوعی را تخت عنوان جستجوی برند در فاکتورهای رتبه بندی توسط موتورهای جستجوی گوگل مطرح کرد، اگر چه این موضوع جدید است اما می توان گفت که هنوز در رتبه بندی وب سایت تاثیر گذار است و این موضوع جزو مباحثی است که به درستی در مورد آن بحث نشده بود و لازم است که به عنوان یکی از فاکتورهای رنکینگ گوگل بیشتر به آن پرداخته شود.

جستجوی برند جزو عواملی بود که متاسفانه محققان و پژوهشگران حوزه سئو شاید آن را به درستی متوجه نشده بودند و این موضوع باعث شد اهمیت و جایگاهی که این عامل توسط موتورهای جستجوی گوگل دارد نادیده گرفته شود و جدا از سئو داخلی سایت که یکی از عوامل مهم است باید به موضوع جستجوی برند پرداخته شود.

ایده رتبه بندی بر اساس جستجوی برند بر اساس دو عامل و فاکتور مهم انجام می شود که این دو عامل جزو مواردی هستند که باعث می شود موتورهای جستجوی گوگل از یک وب سایت بازدید مجدد کنند در واقع به بیان ساده تر و راحت تر می توان گفت دو عملی که در ادامه به آن می پردازیم جزو عواملی است که اگر قصد این را داشته باشید که موتورهای جستجوی گوگل را وادار کنید که از وب سایت شما مجدد بازدید کنند باید آن ها را رعایت کنید.

ایده اصلی حول الگوریتمی می چرخد که از دو عامل مرتب سازی اولیه برای رتبه بندی مجدد صفحات وب استفاده می شود:

  • ضریب مرتب سازی اول: تعداد لینک سازی داخلی، که به طور جدا گانه به آن ها پرداخته می شود و برای رتبه بندی توسط موتورهای جستجوی گوگل مورد ارزیابی قرار می گیرند.
  • ضریب مرتب سازی دوم: تعداد عبارت های جستجوی نام برند، که مربوط به پرسش هایی است که پرسیده می شود به نام  پرسش های مرجع از آن استفاده می شود.

چرا فاکتور جستجوی برند کم اهمیت بود؟

همان طور که گفتیم فاکتور جست و جوی برند جزو مواردی بود که زمان مطرح شدن آن توسط بازاریابی اینترنتی جزو مواردی بود که کم اهمیت شمرده شد و پس مدتی نیز به طور کلی از لیست مواردی که باید به آن جهت رتبه بندی موتورهای جستجوی گوگل پرداخته می شد از بین رفت.

زمانی که فاکتور رنکینگ گول به نام جستجوی برند در سال 2012 مطرح شد به علت هم زمانی آن با فاکتور گوگل پاندا که همان طور که می دانید یک الگوریتم بهبود کیفیت محتواست، بسیاری از بازاریابان اینترنتی و سئو کاران این موضوع را به اشتباه مربوط به الگوریتم پاندا می پنداشتند و فکر می کردند این موضوع مربوط به بروز رسانی الگوریتم پاندا می باشد که مسلما فرضیه اشباهی بود.

به روز رسانی الگوریتم پاندا موضوعی بود که به رتبه بندی صفحات و بهینه سازی سایت می پرداخت اما با این تفاوت که این رتبه بندی بر اساس کیفیت محتوا انجام می شد در مقابل فاکتور رنکینگ گوگل به نام جستجوی برند تنها به الگوریتم های مربوط به رتبه بندی می پرداخت و ارتباطی به طبقه بندی هایی که مربوط به کیفیت محتوا می شده، نداشته است.

بنا براین نکته مهمی که لازم است آن را حتما بدانیم این است که فاکتور جستجوی برند را تحت هیچ شرایطی نباید با الگوریتم های به روز شده پاندا اشتباه بگیریم و یا حتی به اشتباه آن ها را با یکدیگر ادغام کنیم چرا که طبق توضیحاتی که در اختیارتان قرار دادیم هر دو موضوع متفاوتی هستند.

تفاوت های به روز رسانی پاندا و فاکتور رنکینگ گوگل جستجوی برند

در سال 2009 میلادی گوگل الگوریتمی را تحت عنوان به روز رسانی کافئین مطرح کرد که  وظیفه این رتبه بندی آن بود که محتواهای تازه دیگر مدت زمانی طولانی را برای رتبه بندی منتظر نمانند و سریعا فهرست بندی شوند، اما این به روز رسانی باعث شد که سهوا و اشتباها محتواهایی که دارای کیفیت پایین و ضعیفی هستند در رتبه بندی توسط موتور های جستجوی گوگل جایگاه برجسته و خوبی را بگیرند.

این اشتباه که با به روز رسانی الگوریتم کافئین به وجود آمده بود باعث شد که هوش مصنوعی گوگل به این فکر بیوفتد برای اصلاح این الگوریتم کاری را انجام دهد و آن اقدام به روز رسانی الگوریتم پاندا بود که به وسیله آن تمام محتواهایی که به اشتباه و با کیفیت پایین رتبه ها و نتایج خوبی را کسب کرده بودند حذف می شدند و به این طریق دیگر مشکلی در رتبه بندی بوجود نمیامد.

طریقه کار کردن به روز رسانی پاندا به این صورت بود که محتواهایی با کیفیت پایین و یا ضعیف را از طریق سوالاتی مورد ارزیابی قرار می داد و به این صورت محتوا را به طور دقیق مورد ارزیابی قرار دادند و تعریف جدیدی را از کیفیت محتوا برای موتور های جستجوی گوگل ارائه داد.

تفاوت پیوند اکسپرس و پیوند ضمنی

پیش از این که به تفاوت های پیوند اکسپرس و پیوند ضمنی بپردازیم لازم است که تعریف هر یک را به طور جدا گانه در آموزش سئو و یا به طور کلی در سئو بدانیم، پنتت رتبه بندی نتایج جستجوی گوگل را به دو عامل مهم وابسته می داند که این دو عامل یکی پیوند های ضمنی هستند و دیگری پیوند اکسپرس که این دو پیوند از عوامل مهم اصلاح رتبه بندی نیز به حساب می آیند.

  • پیوند های ضمنی: پتنت از جست و جوهای عبارات مارک دار و برند برای محاسبه رتبه و رنکینگ یک وب سایت استفاده می کنند، پیوند های ضمنی برای ایجاد عاملی برای اصلاح صفحات وب مرتبط به پرس و جو های جستجو استفاده می شود.
  • پیوند های اکسپرس: پیوند هایی هستند که به عنوان پیوند های ورودی مستقل به صفحه وب به عنوان بخشی از فاکتورهای رتبه دهی استفاده می شوند تا فاکتور هایی برای اصلاح صفحات وب که پاسخگویی آن ها به جست و جو هستند ارائه دهند.

این بخش از پتنت به اصلاحات اساسی و تخصصی اشاره می کند که شامل موارد زیر می شود:

نویسندگان و افراد فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ توضیح می دهند که در درجه اول پیوند های مستقل به یک وب سایت به عنوان بخشی از فرآیند رتبه بندی استفاده می کنند، آن ها سایت هایی را که به آن پیوند داده اند و یا پیوند داده شده است را به عنوان منبع هدف معرفی می کنند.

در جای دیگری هم چنین نویسندگان می گویند که نتایج جستجو را با استفاده از عبارت های جستجو که حاوی ارجاع به یک وب سایت است، رتبه بندی می کنند چیزی که دوباره آن را منبع هدف می نامند.

حق ثبت اختراع بدون ابهام توضیح می دهد که این نوع دوم پیوند یک عبارت جستجویی است که از نام تجاری استفاده می کند، چیزی که صنعت سئو و بازاریابی اینترنتی آن را جست و جوی مارک دار می نامد، جایی که پتنت به گروهی از صفحات وب اشاره می کند، منبع یک صفحه وب یا وب سایت است

 چرا حق ثبت اختراع به ذکر نام تجاری در صفحات وب نمی پردازد؟

موضوع مهمی که لازم است در مورد پتنت به آن بپردازیم این است که بر خلاف بعضی تصورات و باورها حق ثبت اختراع به طور کلی نشان نمی دهد که نام تجاری در صفحات وب به عنوان برند سازی و پیوند حساب می شود، پیوند های ضمنی مورد بحث در مورد پتنت منحصرا مربوط به عبارات و موضوعاتی می شوند که جست و جو شده اند و می توان این گونه گفت که کاری با محتواهای درون وب سایت و یا صفحات ندارند و این تفاوت کمک بسیاری برای جلوگیری از برداشت و تفسیر نادرست بسیار قابل اهمیت است.

علاوه بر این یک پرس و جو  را می توان به طور متناوب به یک منبع به عنوان ارجاع و یا همان منبع هدف طبقه بندی کرد و البته باید به این نکته توجه کرد که اگر این موضوع جستجو به منبع هدف مرتبط باشد قابل طبقه بندی است، به علاوه که اگر بخواهیم از دید مخاطبین و کاربران به این موضوع نگاه کنیم باید گفت که از دید کاربران و مخاطبین یک جستجوی خوب و هدفمند این است که ان ها را به یک وب سایت و یا یک هدف خاص متصل کند.

سیستم رنکینگ جستجوی برند قصد و هدف کاربران را از طریق داده هایی که چنین پرسش هایی را برای منابع مختلف شناسایی می کنند تعیین می کند، بنابراین پرس و جو های منبع  از جمله پرس و جو های جستجوی برند و سوالات کاربران مشابه لینک ها عمل می کنند و این سیگنال را به موتور های جستجوی گوگل می رسانند که رتبه بندی این وب سایت را بهبود ببخشند.

فاکتور جستجوی برند چه مواردی را اصلاح می کند؟

این الگوریتم جستجوی برند که به برندینگ وب سایت و حرفه شما بسیار کمک کننده است، یک ضریب اصلاح نیز به حساب می آید از این بابت که برای رتبه بندی مجدد صفحات وب سایت و یا یک عبارت جستجو که براساس پرس و جوهای مرجع و تعدا لینک های داخلی و خارجی آن محاسبه می شود کمک کننده است، اولین مورد مربوط به این موضوع می شود که لینک های ورودی و یا همان لینک های خارجی که توسط سایت هدف شمارش و کنترل نمی شوند را می شمارد و کنترل می کند.

دومین موردی که می توان بیان کرد این است جستجوهای برند را که به عنوان جستجو های برند شنا خته می شوند را با قدرت لینک دهی و سئو خارج سایت مورد شمارش و ارزیابی قرار می دهد، در واقع این سیستم لینک دهی های خارجی و منبع هدف به عنوان یک عامل اصلاح برای گروه مربوطه منابع را تولید می کند، به طور مثال می توان گفت ضریب اصلاح می تواند تعداد لینک های خارجی به تعداد منابع هدف که نسبتی از این دو را به ما ارائه می دهد باشد.

این فاکتور باعث می شود که لینک ها فیلتر شوند و تنها لینک هایی که مطلوب و خارجی هستند در نظر گرفته شوند در صورتی که جستجو های مارک دار برای تاثیر گذاری بر عوامل رتبه بندی نیز ارزیابی می شوند، تفسیر نادرست این حق اختراع این است که ذکر نام تجاری و یا همان برند شما در  رتبه بندی وب سایت و صفحات وب تاثیری ندارد که کاملا برداشتی نادرست و برعکس است.

اهمیت فاکتور رنکینگ گوگل جستجوی برند

روش ثبت اختراع برای استفاده از این فاکتور این است که به عنوان شاخص های محبوبیت و ارتباط ، شروع به رتبه بندی می کند و سیگنال های مناسبی را برای موتور های جستجو می فرستد تا آن ها بتوانند مطالب و منابع مفید را در اختیار کاربران قرار دهند که دستکاری و ایجاد اختلال در آن ها کار بسیار دشواری است اما این نکته که آیا گوگل به طور مرتب از این فاکتور جهت رتبه بندی استفاده می کند یا خیر مشخص نیست اما به طور قطع ارتباط مستقیم و موثری با رتبه بندی و بهبود آن دارد.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم موضوع نسبتا مهم جستجوی برند را که یکی از فاکتورهای مهم جهت رتبه بندی وب سایت و بهبود آن است را برای شما تفسیر کنیم تا بتوانید به بهبود سئو وب سایت خود بپردازید و بدانید که عوامل بسیاری بر بهبود رتبه وب سایت شما تاثیر گذار است که ممکن است مانند همین فاکتور از موارد فراموش شده و یا به اشتباه تفسیر شده باشد پس لازم است که همیشه در امر سئو به روز بمانید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز