نرم افزار طراحی سایت بدون کدنویسی

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=5880

5/5 - (8 امتیاز)

بدون شک اهمیت طراحی سایت با ورود اینترنت در زندگی بشر، برای افراد و مشاغل مختلف طی سال های اخیر مشخص شده است. این روز ها خیلی ها به دنبال طراحی سایت آسان و سریع و بدون نیاز به کدنویسی برای حرفه ی خود هستند.

طراحی سایت را یا می توان با کدنویسی و از پایه انجام داد و یا از نرم افزار ها و پلتفرم های طراحی سایت استفاده کرد.

استفاده از نرم افزار ها نیاز به کدنویسی را مرتفع کرده است. با نرم افزار های طراحی سایت حتی افراد غیر متخصص هم می توانند در یک بازه ی زمانی کوتاه و خیلی آسان وب سایت طراحی کنند.

نرم افزار ها، برای آن دسته از افرادی که تازه شروع به کار کرده اند و به اندازه ی کافی بودجه برای طراحی سایت ندارند، بستر را فراهم کرده اند.

نرم افزار ها کار طراحی سایت را بسیار ساده کرده اند. این برنامه ها، ابزار ها و امکاناتی را در اختیار طراحان قرار می دهند که با آنها می توانند براحتی و بدون نیاز به کدنویسی طراحی سایت انجام دهند. کاربران با استفاده از یک ویرایشگر کشیدن و رها کردن و یا با استفاده از یک پلتفرم مدیریت محتوا براحتی می توانند طراحی سایت کنند. این نرم افزار ها بصری هستند و به کاربران امکان اضافه کردن تصاویر و پیوند ها و متن ها بر اساس drag and drop می دهند.

نرم افزار های طراحی وب به دو نوع آنلاین و آفلاین تقسیم می شوند. منظور از نرم افزار طراحی سایت آفلاین، برنامه هایی است که افراد بعد از دانلود آن در کامپیوتر شخصی و یا لپ تاپ خود بدون نیاز به اینترنت می توانند کار طراحی را شروع کنند.

یادگیری طراحی وب به صورت حرفه ای بسیار سخت و مشکل است و فرآیند آن طولانی می باشد. روش های ارزان طراحی سایت وجود دارند که به راحتی می توانید سایت خود را طراحی نمایید.

نرم افزار های طراحی وب آنلاین نیاز به اتصال به اینترنت در حین کار دارند. این برنامه ها در صورتی خوب هستند که شما همیشه به یک اتصال اینترنت پادیدار دسترسی داشته باشید و آماده ی کار در مرورگر خود باشید. همچنین نیاز به سوییچ کردن بین برنامه ها نداشته باشید.

نرم افزار طراحی سایت

نرم افزار طراحی سایت بدون کدنویسی

مراحل مختلف طراحی سایت با نرم افزار

مشخص کردن اهداف

برای طراحی سایت چه از طریق نرم افزار و چه از طریق کدنویسی در ابتدا باید اهدافتان از طراحی سایت را مشخص کنید. اینکه می خواهید برای اطلاع رسانی طراحی سایت کنید و یا برای فروش و کسب درآمد؟

باید انتظاراتتان از وب سایتی که می خواهید راه اندازی کنید را مشخص کنید. اینگونه می توانید گام های بعدی را سریعتر طی کنید. زیرا یک هدف مشخص دارید و می دانید که چه کار می خواهید انجام دهید.

ایجاد نقشه ی سایت و ترسیم قالب

مشخص کنید که هر المانی می خواهید در کجای صفحه قرار بگیرد. برای تخصیص فضا و اولویت بندی محتوا تمرکز کنید.

ایجاد محتوا

از قبل محتوایی که می خواهید در صفحه تان بارگذاری کنید را تهیه و سئو کنید. تهیه ی محتوا از قبل در صرفه جویی زمان کمک زیادی می کند. همچنین وقتی محتوا سئو دوستانه باشند، وب سایت شما دید بهتری به دست می آورد.

تهیه ی عناصر بصری

یکی از جذابترین بخش های هر طراحی، تهیه ی محتوای بصری می باشد. محتوای بصری بیشترین میزان جذب کاربر را دارند. در این مرحله سعی کنید علاوه بر تهیه ی محتوای بصری، گرافیک وب سایت و آرم تجاری تان را تهیه کنید و بین آنها هارمونی ایجاد کنید.

طراحی و تست

بعد از طی کردن مراحل گفته شده، کار طراحی را شروع کنید. اما پیش از انتشار وب سایت خود در بستر اینترنت، آن را امتحان کنید تا از هرگونه ایراد عاری باشد.

نرم افزار طراحی سایت بدون برنامه نویسی

نرم افزار طراحی سایت بدون کدنویسی

چه ویژگی هایی برای یک نرم افزار طراحی سایت مهم است؟

ریسپانسیو بودن

ریسپانسیو بودن یکی از فاکتور های رتبه بندی گوگل محسوب می شود و بدین معناست که صفحه ی وب شما در هر دستگاهی با هر اندازه ی صفحه مانیتوری بدون بهم خوردن تنظیمات صفحه و از دست دادن قابلیت خوانایی باز می شود.

از آنجایی که امروزه ریسپانسیو بودن وب سایت ها هم برای کاربران و هم برای موتور های جستجو مهم است، برای طراحی سایت با نرم افزار، برنامه هایی را انتخاب کنید که به طور پیش فرض ریسپانسیو هستند. چنین نرم افزار هایی کار طراحی را برای کاربران خیلی آسان می کنند.

هزینه

موضوع دیگری که برای خیلی از کسب و کار ها اهمیت دارد، هزینه ی طراحی سایت می باشد. اگر به اندازه ی کافی بودجه ندارید و یا در ابتدای راه تجارت هستید و نمی خواهید با راه اندازی یک وب سایت گران ریسک کنید، نرم افزار های رایگان این امکان را برای شما مهیا کرده اند. این برنامه ها، ابزار های گوناگون و رایگانی دارند که می توانید با استفاده از آنها وب سایت مورد نظر خود را طراحی کنید.

ارائه ی تجربه ی کاربری خوب

در طراحی سایت ارائه ی تجربه ی کاربری خوب یکی از مهمترین موارد است. اگر به دنبال طراحی سایت با نرم افزار هستید، برنامه ای را انتخاب کنید که این مورد را پشتیبانی می کند. برخی از ویژگی هایی که باعث ایجاد تجربه ی کاربری خوب می شود عبارتند از: سرعت بارگذاری بالا، امنیت، پیمایش آسان و …بنابراین برنامه ای خوب است که این گزینه ها را در بر داشته باشد. به عنوان مثال انتخاب برنامه ای که قالب های سنگین دارد که نیاز به زمان زیادی برای بارگذاری دارد، می تواند باعث افزایش نرخ ترک از صفحه شود.

وجود فونت های متنوع و قالب های زیبا در نرم افزار ها به شما امکان می دهد تا وب سایتی جذاب طراحی کنید. با نرم افزار ها می توانید وب سایتی متمایز از بقیه داشته باشید. البته در خاطر داشته باشید که طراحی سایت فقط به انتخاب فونت و ظاهر وب سایت محدود نمی شود، بلکه شاید بتوان گفت تأثیری که بر مخاطب شما و نحوه ی درک او از تجارت شما می گذارد، بخش مهمتری است. با انتخاب یک نرم افزار مناسب می توانید تمام این موارد را پوشش دهید.

اگرچه نرم افزار های طراحی سایت، امکان راه اندازی وب سایت بدون کدنویسی را برای همگان میسر کرده اند، اما طراحی سایت جزئیات زیادی دارد که طراحان متخصص و مجرب به خوبی آنها را می دانند و از پسشان بر می آیند.

اگر به دنبال استخدام شرکت حرفه ای طراحی هستید، شرکت طراحی وب دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای و مجرب سفارشات سئو و طراحی انواع وب سایت مشاغل مختلف را می پذیرد.

برخی از محبوب ترین نرم افزار های طراحی سایت

وردپرس

وردپرس یکی از پرطرفدارترین نرم افزار های طراحی سایت می باشد. این پلتفرم مدیریت محتوا منبع باز است. کد منبع این پلتفرم را می توانید از اینترنت دانلود و شروع به طراحی کنید.

Weebly

Weebly برای طراحانی که تجربه ی کدنویسی ندارند، یک انتخاب عالی است. weebly بر اساس تکنولوژی کشیدن و رها کردن کار می کند و با آن حتی می توانید وب سایت های فروشگاهی راه اندازی کنید. اگرچه تعداد و تنوع قالب ها در weebly محدود است، اما قالب های حرفه ای دارد. weebly امکان سفارشی سازی قالب ها را به کاربران نیز می دهد.

Atom text editor

Atom text editor یک ویرایشگر منبع باز برای طراحی، توسعه و ویرایش کد است. استفاده از آن بسیار آسان است و ابزار های توسعه دهنده ای برای ساده سازی فرآیند نیز دارد. همچنین برای انتقال پرونده ها و فایل ها می توانید از تکنولوژی کشیدن و رها کردن استفاده کنید.

نتیجه

دیگر برنامه نویسی مانند گذشته سخت نیست. نرم افزار ها، امکان طراحی سایت بدون کدنویسی را مهیا کرده اند. حتی افراد بی تجربه در برنامه نویسی نیز می توانند طراحی سایت انجام دهند.

اما در خاطر داشته باشید طراحی سایت نکات زیادی دارد و گاهی کار طراحی آنقدر پیچیده و زمانبر است که نیاز به متخصصین حرفه ای دارد.

اگر به دنبال استخدام شرکت های حرفه ای طراحی سایت هستید، شرکت دارکوب با انجام بهترین طراحی ها و خدمات سئو، بیشترین میزان ترافیک را برای وب سایت شما به دست می آورد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز