نکات مهم در سفارش طراحی سایت

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=11464

5/5 - (1 امتیاز)

با توجه به افزایش تقاضا برای طراحی وب سایت و بهینه سازی سایت، در طراحی و راه اندازی سایت ها باید به موارد مهمی توجه ویژه شود. نکات مهم در سفارش طراحی سایت وجود دارد که هم طراح سایت و هم کارفرما باید به آنها دقت داشته باشد. در ادامه به بررسی این موارد مهم خواهیم پرداخت.

طراحی سایت

همانطور که می دانید، طراحی سایت، طراحی ظاهر، احساس و اجزای یک صفحه از وب را شامل می گردد. فرآیند طراحی سایت باعث به وجود آمدن ظاهر و احساس کلی هنگام استفاده از یکی سایت می شود. طراحی سایت شامل برنامه ریزی، طراحی و ساخت عناصر، ساختار، چیدمان، استفاده از تصاویر، رنگ ها، فونت ها و گرافیک است که در نهایت باعث به وجود آمدن یک پایگاه اینترنتی می شود.

طراحی وب سایت دارای اجزای متعددی می باشد که در کنار هم و وابسته به یکدیگر با هم کار می کنند تا در نهایت تجربه نهایی یک وب سایت را ایجاد کنند. طراحی تجربه کاربر user experience design، طراحی گرافیک سایت، طراحی رابط کاربری interface design، سئو سایت، تولید محتوا و … از مهمترین عناصر طراحی و ایجاد سایت هستند که باعث ایجاد ظاهر سایت می شوند و تعیین می کنند که سایت ها در دستگاه های مختلف چه عملکردی داشته باشند.

طراحی سایت معمولاً به جنبه های تجربه کاربر در توسعه وب سایت اشاره دارد و توسعه نرم افزار را در موارد بسیار کمی شامل می شود. در سال های گذشته طراحی وب بر طراحی وب سایت برای مرورگر های دسکتاپ متمرکز بود، اما از اواسط دهه 2010، طراحی سایت برای مرورگر های موبایل و تبلت ها و دیگر دستگاه ها دیجیتالی اهمیت روزافزونی پیدا کرده است.

خدمات طراحی سایت

از زمان اهمیت یافتن طراحی سایت برای کسب و کار های مختلف، برخی از افراد شروع به ارائه خدمات طراحی سایت کرده اند و تحت همین عنوان، شرکت طراحی سایت خود را تاسیس نموده اند. شرکت طراحی سایت دارکوب نیز یکی از شرکت های مطرح و قدیمی طراحی سایت در ایران می باشد که اخیرا اقدام به راه اندازی شعب خود در شهر های مختلف ایران و کشور های دیگر کرده است.

شرکت طراحی وب سایت دارکوب دارای 20 سال سابقه در ارائه خدمات طراحی سایت می باشد. از خدمات مهم این مجموعه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • طراحی انواع وب سایت شرکتی، سایت فروشگاهی و …
  • سئو و بهینه سازی سایت
  • برند سازی و مشاوره کسب و کار
  • دیجیتال مارکتینگ
  • بازاریابی محتوا
  • اینستاگرام مارکتینگ
  • آموزش طراحی سایت
  • آموزش سئو
  • مدیریت شبکه های اجتماعی
  • تبلیغ در گوگل

در صورت تمایل به سفارش طراحی سایت توسط این مجموعه می توانید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت نموده تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود. همچنین می توانید همه روزه در ساعات اداری با وقت قبلی به صورت حضوری با کارشناسان ما مشاوره رایگان داشته باشید.

بهتر است بدانید که منظور از خدمات طراحی سایت فقط طراحی و راه اندازی سایت نیست. طراحی سایت اولین قدم برای شروع فعالیت آنلاین است، بهینه سازی سایت، دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوا، فعالیت در شبکه های اجتماعی، تبلیغات اینترنتی و … از دیگر فعالیت هایی است که باید برای ارتقا کسب و کار در دنیای دیجیتال انجام داد به همین دلیل خدمات طراحی سایت شامل این موارد نیز می شود.

قیمت طراحی سایت

یکی از مسائل مهم که همواره برای افراد اهمیت ویژه ای دارد، هزینه طراحی سایت است. بسیاری از استارت آپ ها ( کسب و کار های نوپا) بودجه زیادی برای سفارش طراحی وب سایت ندارند، همچنین این روز ها شاهد هستیم که بسیاری از افراد به صورت انفرادی و بدون هیچ پشتوانه مالی فعالیت تجاری آنلاین انجام می دهند، واضح است که این افراد بودجه کافی برای راه اندازی سایت ندارند و مجبور هستند فعالیت خود را محدود به شبکه های اجتماعی کنند.

راه اندازی سایت برای شروع یک فعالیت تجاری یکی از مهمترین قدم ها برای فعالیت در دنیای دیجیتال است. به همین دلیل آن دسته از کسب و کار ها که وب سایتی ندارند، نباید انتظار پیشرفت و افزایش مشتری را داشته باشند.

به گفته بسیاری از بازاریاب ها و مشاوران کسب و کار، صرف هزینه برای طراحی سایت، یک سرمایه گذاری همیشگی و پر بازده است. در عصر حاضر، فرصت های طلایی برای کسب و کار های آنلاین در حال رشد است به همین دلیل بدون داشتن وب سایت نمی توان انتظار پیشرفت در کار را داشت.

اگر قصد دارید به جمعیت بالایی از مخاطبان دست بیابید و شهرت کسب ‌و کار خود را افزایش دهید، طراحی  وب‌ سایت تنها راهی است که از طریق آن می ‌توانید کسب‌ وک ار خود را در دنیای آنلاین معرفی کنید. همچنین داشتن یک وب سایت به تنهایی برای ایجاد شهرت در بازار آنلاین کافی نیست، بازاریابی اینترنتی لازمه دست یابی به موفقیت در بازار آنلاین است.

پس در ابتدا شما نیاز به یک سایت مناسب دارید. با توجه به اینکه روش های مختلفی برای طراحی سایت وجود دارد، قیمت طراحی سایت نیز مختلف است و بسته به نوع سایتی که طراحی می شود، تعیین می گردد. اگر به دنبال طراحی سایت ارزان هستید، پیشنهاد متفاوتی برای شما داریم، ابتدا بهتر است بدانید برآورد هزینه طراحی سایت به چه صورت است؟

در شرکت طراحی سایت دارکوب، برآورد هزینه طراحی انواع مختلف سایت بر اساس موارد زیر صورت می گیرد:

طراحی سایت سفارشی: اگر بودجه کافی برای طراحی سایت دارید، این نوع طراحی سایت بهترین انتخاب برای شما است. در این نوع طراحی سایت، طراح مطابق با نظر و سلیقه شما به طراحی سایت می پردازد. در ابتدا گرافیست تمامی آنچه که برای سایت خود می خواهید را طراحی می کند، برآورد هزینه طراحی نیز بر اساس این طرح صورت می گیرد.

سپس طراح سایت شروع به تولید سایت بر اساس این طرح می کند. این نوع سایت ها اغلب بسیار متفاوت و با کارایی بالای هستند. اگر قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی را دارید به شما پیشنهاد می کنیم طراحی سایت اختصاصی را انتخاب کنید. با توجه به اینکه طراح مطابق با نظر شما به طراحی قالب سایت می پردازد، هزینه این نوع طراحی معمولا بالا و بر اساس عناصر طراحی برآورد می شود. همچنین مدت زمان طراحی سایت سفارشی معمولا زیاد است.

طراحی سایت ارزان: برای این نوع طراحی دو روش وجود دارد؛

انتخاب قالب سایت: شرکت دیجیتال مارکتینگ دارکوب، دارای یک فروشگاه قالب سایت است، شما با مراجعه به این فروشگاه می توانید قالب مورد نظر خود را برای طراحی انتخاب کنید. تمامی این قاب ها به صورت دمو و آزمایشی هستند و پس از انتخاب شما، طراحی و تولید می شوند. بیش از هزار نوع قالب در مورد انواع مختلف کسب و کار وجود دارد که طراح می تواند هر کدام از آنها را مطابق با نوع فعالیت تجاری شما طراحی نماید. قیمت این نوع طراحی سایت نسبت به طراحی سایت سفارشی کمتر است و در مدت زمان کمتری نیز طراحی می شود.

خرید قالب وردپرس: این روش تنها روش ارزان برای طراحی سایت است که اخیرا مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. طراحان مجموعه دارکوب در سال های اخیر قالب های مختلفی از سایت را بر اساس نیاز بازار و سلیقه خود طراحی می کنند، ابن قالب ها از پیش توسط طراحان ما طراحی شده اند و شما می توانید هر کدام از آنها را برای سایت خود انتخاب کنید. دلیل ارزانی این روش از پیش طراحی شدن آنها است.

شما می توانید از هر سایت دیگری نیز قالب آماده وردپرس تهیه کنید، حتی بسیاری از آنها به صورت رایگان وجود دارند، اما به یاد داشته باشید در صورت بروز خطا و مشکل در سایت، هیچ فردی پاسخگوی شما نخواهد بود و از سایت شما پشتیبانی نخواهد کرد.

اما قالب های آماده وردپرس در شرکت دارکوب، به طور کامل پشتیبانی می شوند. چرا که تماما توسط طراحان این مجموعه تولید شده اند. همچنین قابلیت توسعه پذیری دارند زیرا طراح آنها فرد مشخصی است. این روش بسیار ارزان است و شما در کمتر از یک هفته با خرید سایت، می توانید وب سایت تجاری خود را راه اندازی کنید.

موارد مهم در سفارش طراحی سایت

فاکتور های مختلفی برای سفارش و راه اندازی طراحی سایت وجود دارد که باید قبل از انعقاد قرارداد طراحی سایت آنها را در نظر داشته باشید. این موارد به عبارت زیر هستند.

نام دامنه: انتخاب نام دامنه یکی از مهمترین کار های آغازین برای راه اندازی سایت است. دامنه اولین پنجره از کسب و کار شما است که مخاطب آن را می بیند و بر اساس آن فعالیت تجاری شما را توصیف می کند. انتخاب نام کوتاه دامنه، استفاده از یک کلمه کلیدی مهم در آن، پرهیز از غلط املایی، عدم استفاده از اعداد و … از مهمترین مواردی هستند که باید در انتخاب نام دامنه آنها را در نظر داشته باشید.

انتخاب هاست و میزبان: یکی از مواردی که در برآورد هزینه طراحی سایت تاثیر دارد، انتخاب هاست مناسب است. اگر میزبان مناسبی برای سایت خود انتخاب کنید بعد ها از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کرده اید. همچنین نوع هاست تاثیر زیادی در سرعت سایت برای کاربران خواهد داشت. در انتخاب هاست مناسب می توانید از مشاوره کارشناسان ما بهرمند شوید. قیمت میزبانی سایت، فضای دیسک، پشتیبانی آنلاین و … از موارد مهمی هستند که در انتخاب هاست باید به آنها توجه داشت.

تعیین هدف: قبل از هر اقدامی شما باید هدف خود از طراحی و راه اندازی سایت را تعیین کنید. این هدف بر موارد بسیاری در طراحی سایت تاثیر خواهد گذاشت. آیا قصد فروش آنلاین دارید؟ آیا تنها می خواهید کسب و کار خود را به مخاطبان معرفی کنید؟ قصد راه اندازی سایت فروشگاهی دارید یا سایت شرکتی؟ این موارد بر فناوری که می خواهید سایت خود را بر اساس آن طراحی کنید تاثیر خواهد گذاشت. طراحی سایت با وردپرس، جوملا، مگنتو، طراحی سایت با php  و … بر اساس نوع سایتی که می خواهید انتخاب خواهد شد. اگر هدف شما از طراحی سایت مشخص شود، به طراح سایت کمک خواهد کرد تا بهترین خدمات طراحی سایت را در بهترین سطح خود به شما ارائه دهد.

انتخاب طرح و رنگ: بعد از در نظر گرفتن موارد بالا حالا نوبت انتخاب یک طرح کلی و رنگ بندی سایت است. این انتخاب اگر بر اساس روان شناختی صورت بگیرد می تواند تاثیر فوق العاده ای بر مخاطب بگذارد. با انتخاب ترکیب رنگ مناسب می توانید با کمک طراحی گرافیکی یک قالب فوق العاده و جذاب خلق کنید. رنگ وب سایت باید مناسب نوع کسب و کار شما باشد. جلوه رنگ وب سایت و چیدمان منظم همیشه اولین چیز است که مخاطب آن را می بیند.

طراحی ریسپانسیو: طراحی واکنش گرای قالب سایت در سال های اخیر به یک امر بدیهی و همیشگی تبدیل شده است و بازگویی آن فقط جنبه پر اهمیت نشان دادن آن می باشد. به یاد داشته باشید طراحی ریسپانسیو نه تنها در تجربه کاربر تاثیر دارد بلکه رتبه سایت را نیز بهبود می بخشد.

ناوبری و استفاده آسان از سایت: ناوبری در استفاده آسان سایت برای مخاطب کمک می کند. ناوبری خوب تجربه کاربری بهتری را ارائه خواهد داد. وقتی کاربر به راحتی با سایت کار کند بدون شک به افزایش مشتری و فروش خواهید رسید.

سرعت سایت: سرعت بارگذاری سایت برای کاربران بسیار اهمیت دارد، این مورد با اینکه فاکتور مهمی در سفارش طراحی سایت نیست، اما باید به آن توجه ویژه ای شود چرا که در جذب مشتری و سئو سایت تاثیر فوق العاده ای دارد.

تولید محتوا: یکی از مهمترین موارد مهم در سایت ها، محتوای آنها است. با محتوای ناب و جذاب می توانید مخاطبان خود را هر روز افزایش دهید. قبل از راه اندازی سایت باید محتوای خود را آماده و تولید کنید تا در هنگام اجرای پروژه طراحی سایت آن را در اختیار طراح خود قرار دهید. عکس ها، مقالات، انیمیشن ها، فیلم ها و … از انواع مهم محتوای سایت هستند.

تامین امنیت سایت: اگر فروش اینترنتی دارید حتما باید باید نام دامنه خود را با گواهی SSL ایمن کنید، یعنی از پروتکل Https استفاده نمایید. این روز ها که دزدی های اینترنتی و هک سایت ها بیشتر شده است، کاربران به ایمن بودن دامنه سایت توجه ویژه ای دارند. حفظ اطلاعات مشتریان از مهمترین کار های شما در سایت است.

این موارد از مهمترین نکاتی هستند که باید در هنگام توسعه و طراحی وب سایت به آنها توجه داشته باشید. در زمان  طراحی وب سایت، اولین و مهمترین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که وب سایت باید برای کاربران جذاب و با کارایی بالا باشد:

  • طرح بندی را ساده و جذاب
  • انتخاب فونت و تایپوگرافی مناسب برای خوانایی بهتر
  • انتخاب تک رنگی مناسب با استفاده از اصول روانشناسی
  • ناوبری آسان
  • افزایش سرعت بارگذاری سایت
  • استفاده از لینک های مهم در فوتر و هدر سایت

از دیگر مواردی هستند که باید به آنها توجه داشته باشید.

شرکت دیجیتال مارکتینگ دارکوب مفتخر است در 20 سال گذشته توانسته خدمات صادقانه خود به بسیاری از کسب و کار ها ارائه دهد. این مجموعه توانسته در این سال ها بیش از 4000 وب سایت برای مشتریان خود طراحی و اجرا کند. خدمات طراحی سایت ارزان با کیفیت بالا رمز موفقیت ما در سال های گذشته بوده است.

واحد کنترل کیفی و پشتیبانی آنلاین از مهمترین موارد نشان دهنده کیفیت بالای طراحی سایت های این مجموعه می باشد. طراحی اپلیکیشن خدمتی جدید به مشتریان دارکوب است. شما می توانید برای طراحی سایت و اپلیکیشن، سئو و بهینه سازی سایت، دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوا و … درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز