چه زمانی سئو مناسب نیست؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=7718

5/5 - (1 امتیاز)

حضور آنلاین قوی در عصر دیجیتالی حال حاضر به یک الزام تبدیل شده است. رقابت شدید دنیای تجارت، صاحبین کسب و کارها را وادار می کند تا از هر روشی برای دستیابی به موفقیت و پیروزی استفاده کنند. دو تا از ابزار های مهم بازاریابی الکترونیکی طراحی سایت و سئو سایت می باشد. در واقع طراحی وبسایتی که برای موتور های جستجو بهینه شده است و اصول سئو در آن به درستی پیاده شده است می تواند باعث تقویت حضور آنلاین مشاغل و توسعه ی تجارت ها شود. اما ممکن است برای برخی کاربران سؤال شود آیا همه ی مشاغل نیاز به بهینه سازی سایتشان دارند؟ چه زمانی سئو مناسب نیست؟ و ….

اینها مواردی هستند که می خواهیم در ایم مقاله پوشش دهیم. دلیل اصلی اینکه صنایع مختلف برای بهینه سازی سایتشان اصرار دارند این است که آنها می خواهند رتبه های بالاتر SERP و به دنبال آن بیشترین میزان ترافیک را به دست آورند. اما آیا همه ی وب سایت ها نیاز به بهینه سازی دارند؟ آیا سئو هنوز کار می کند؟ این سؤالات ذهن خیلی از بازاریابان دیجیتالی و صاحبین وب سایت ها را به خود مشغول کرده است. جالب است بدانید استفاده از تکنیک های منسوخ و نادرست سئو براحتی می تواند رتبه بندی وب سایت شما را از بین ببرد. اگرچه شاید برخی استراتژی های سئو شاید تغییر کرده باشد، اما سئو کار می کند و پیاده سازی استراتژی های درست سئو برای بسیاری از مشاغل ضروری است.

طبق گزارشات در سال های گذشته گوگل بیش از 3200 تغییر در الگوریتم جستجوی خود ایجاد کرد. تعداد این تغییرات رو به افزایش نیز هست. اگرچه پیاده سازی اصول سئو ضروری است، اما همه ی مشاغل نیاز به پیاده سازی تمام تکنیک های سئو در وب سایت خود ندارند. اما بهتر است قبل از هر چیز بدانیم اصلاً سئو چیست؟

منظور از سئو چیست؟

سئو همان بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو و برای کاربران می باشد. سئو استراتژی های زیادی دارد. برای اینکه بتوانید رتبه های بالاتر صفحه نتایج موتور های جستجو را برای وب سایت خود به دست آورید، لازم است تا استراتژی های سئو کلاه سفید که مطابق با قواعد موتور های جستجو می باشد را به درستی در وب سایت خود پیاده سازی نمایید. برخی از استراتژی های سئو کلاه سفید عبارتند از: گرفتن بک لینک از وب سایت های معتبر، تولید محتوایی که کپی نباشد، استفاده از برچسب های عنوان برای صفحات، بهینه سازی تصاویر و استفاده از توصیفات متا، طراحی سایت ریسپانسیو، بهینه سازی سرعت سایت و ….

اگر در زمینه ی سئو سایت به اندازه ی کافی دانش ندارید، بهتر است یک سئو کار حرفه ای و یا یک شرکت معتبر سئو و طراحی سایت استخدام کنید. زیرا پیاده سازی استراتژی های نادرست سئو، جریمه ی گوگل را به همراه دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص، در صورت تمایل می توانید از خدمات سئو و مشاوره ی شرکت دارکوب استفاده نمایید. با واگذاری سئو سایت خود به شرکت دارکوب، بیشترین میزان کیفیت را دریافت نمایید.

چه وقت خدمات سئو و طراحی سایت لازم نیست؟

چه زمانی سئو مناسب نیست؟

برخی راه حل های سئو

سئو بهترین و مؤثرترین راهکار بازاریابی اینترنتی است که به شدت مقرون به صرفه نیز می باشد. اما شاید هر کسب و کار و تجارتی به یک سری از اصول و قواعد سئو نیاز داشته باشد. برخی از مهمترین قواعد سئو که تقریباً در هر تجارتی لازم هستند، عبارتند از:

کدنویسی تمیز

کدنویسی تمیز باعث بهبود سایت ها می شود. کدنویسی تمیز شانس رتبه بندی سایت در موتور های جستجو را افزایش می دهد.

محتوا

محتوا پادشاه است. محتوای وب سایت شما بایستی بگونه ای جمع آوری و سازماندهی شود که مورد توجه موتور های جستجو قرار گیرد. استفاده از کلمات کلیدی بایستی به اندازه و درست انجام شود تا باعث بهینه سازی سایت شود. مطالب سایت نباید تکراری و کپی باشند وگرنه می توانند به رتبه بندی سایت آسیب بزنند.

پیوند ها

پیوند ها یک سیگنال خوب به موتور های جستجو ارسال می کنند. اگر وب سایت شما بتواند به وب سایت های معتبر لینک دهد و یا از آنها لینک دریافت کند، مطمئناً اعتبار وب سایت و تجارت شما بهبود خواهد یافت و در بهینه سازی سایت شما نقش مؤثری دارد.

رسانه های اجتماعی

استفاده از رسانه های اجتماعی می تواند تعامل صاحبین مشاغل با کاربران و مشتریانشان را تقویت کند. استفاده از دکمه های رسانه های اجتماعی در وبسایت یکی از مؤثرترین راهکار های دریافت پیوند است. بازاریابی در شبکه های اجتماعی می تواند ترافیک خوبی برای وبسایت ها به ارمغان بیاورد.

برنامه تحلیلی

داشتن یک برنامه ی تحلیلی به بازاریابان دیجیتالی کمک می کند تا متوجه شوند چقدر درست کار کرده اند و در چه جایگاهی قرار دارند.

چه زمانی سئو لازم نیست؟

بهینه سازی سایت اگرچه یکی از ارکان اساسی وب سایت ها در همه ی صنایع و مشاغل می باشد. اما همه ی مشاغل نیاز به پیاده سازی تمام تکنیک های سئو ندارند. اما چه زمانی پیاده سازی اصول سئو برای مشاغل لازم نیست؟

زمانی که هیچ کس در جستجوی خدمات و محصولات شما نیست

اگر محصول و یا سرویسی دارید که کسی آن را نمیشناسد، بیشتر از اینکه به پیاده سازی اصول سئو در سایت خود نیاز داشته باشید به تبلیغات و بازاریابی آنلاین و معرفی محصول و سرویس خود به مردم و کاربران نیازمند هستید. وقتی برای محصولات و خدمات خود متقاضیانی پیدا کردید، بعد بایستی به فکر بهینه سازی سایتتان باشید.

شرکت شما به نتایج سریع نیاز دارد

سئو یک استراتژی طولانی مدت است. سئو برای به نتیجه رسیدن به حداقل 6 ماه زمان نیاز دارد. اگر شغل شما بگونه ایست که بایستی سریع به پول برسید بهتر است به جای کار کردن بر روی سئو سایت به فکر تبلیغات پولی باشید. در واقع در چنین شرایطی با تبلیغات پولی زودتر به پول و جذب ترافیک می رسید.

چه هنگام به سئو سایت نیاز ندارم؟

چه زمانی سئو مناسب نیست؟

شرایط متغیر شرکت ها

پیاده سازی اصول سئو در تجارت ها و سازمان های بزرگ نیاز به مهارت و دانش دارد. گاهی در سازمان های بزرگ تصمیم گیرنده ها افرادی هستند که به خیلی از تبعات تصمیم گیری های خود فکر نمی کنند. انجام سئو در مشاغلی که سرعت تغییراشان زیاد است، سخت است. استفاده از استراتژی سئو به منظور تبلیغات برای شرایطی که دائماً متغیر است، مناسب نیست. در واقع تبلیغات پولی برای شرایط متغیر بهترین گزینه است.

شما پول اندک و منابع کمی در اختیار دارید

سئو سرمایه گذاری است، اما رایگان نیست. سرمایه گذاری بر روی سئو سایت در طولانی مدت بهترین گزینه ایست که کاربران می توانند انتخاب کنند. اگر خودتان بخواهید سئو سایتتان را پیاده سازی کنید، بایستی ساعات زیادی را به یادگیری اختصاص دهید. اگر بودجه ی کمی در اختیار دارید شاید بهتر باشد در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید و تجارتتان را توسعه دهید و از این روش ترافیک برای وب سایت خود به دست آورید. اگر به اندازه ی کافی منابع برای استخدام یک متخصص سئو ندارید، تبلیغات در رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک می تواند ترافیک خوبی برای سایت شما به دست آورد.

حجم کلمات کلیدی کم

بسیاری از مشاغل کوچک که حجم کلمات کلیدی کمی دارند که فقط چند بار و به طور اندک در ماه مورد جستجو قرار می گیرند، نیاز به سئو و بهینه سازی سایت برای کسب رتبه ی اول گوگل ندارند. اگر مهمترین کلمات کلیدی مربوط به کسب و کار شما کمترین حجم جستجو را داشته باشد، سئو چندان پاسخگوی نیاز شما نخواهد بود.

کسب و کار شما در حد یک بازار محلی کوچک است

اگر کسب و کار شما در حد یک بازار محلی کوچک است، سئو در مورد شغل شما چندان کارآمد نیست. زیرا طبیعتاً حجم کلمات کلیدی که بازار کار شما را هدف قرار می دهد، چندان زیاد نخواهد بود. در چنین شرایطی استفاده از استراتژی های تبلیغاتی مانند تبلیغ در گوگل (گوگل ادوردز) بهتر است و سریعتر و بهتر می تواند شما را به گستره ی وسیعی از مخاطبان برساند.

رقابت های خیلی شدید

اگر رقابت تجارت شما برای کلمات کلیدی می باشد که شرکت های خیلی بزرگ با بودجه های خیلی کلان رقابت می کنند و بودجه ی شما خیلی اندک است، کسب رتبه های بالای SERP خیلی سخت و تقریباً نزدیک به صفر خواهد بود. سئو برخی صنایع مانند بیمه و بانک که سرمایه های بسیار زیادی برای رقابت بر روی کلمات کلیدی دارند، خیلی سخت است. برای وارد رقابت شدن با این ارگان ها بودجه ی زیادی لازم است. دستیابی به موفقیت در چنین شرایطی نیاز بودجه ی زیاد و تحقیقات رقابتی و پیچیده ای دارد. اینکه چقدر بودجه برای سرمایه گذاری بر روی سئو و بهینه سازی برای نتیجه گیری و موفقیت و رسیدن به مخاطبان هدف نیاز هست، بستگی زیادی به شدت رقابت کلمات کلیدی منتخب دارد.

سئو بسیار بد سایت

برای اینکه سئو سایت شما موفق باشد بایستی خزنده های موتور های جستجو بتوانند اعتبار و ارتباط محتوای وب سایت شما را به درستی بیابند و ارزیابی کنند. اگر خزنده های موتور های جستجو نتوانند به وب سایت شما بخزند و آن را ارزیابی کنند، گوگل نمی تواند بفهمد چگونه محتوای وب سایت شما را با جستجو برای کلمات کلیدی مورد نظر مطابقت دهد. وب سایت های قدیمی و یا وب سایت هایی که سئو بدی دارند، از این نظر بایستی مورد بررسی و بازبینی قرار گیرند. برخی مواردی که در چنین وب سایت هایی بایستی مورد بررسی قرار گیرند، عبارتند از: URL های ضعیف، برچسب های عنوان بد نوشته شده و یا گمشده، مشکلات وب سایت برای جستجوی دامنه، طراحی وب سایت هایی که موبایل فرندلی نیستند، وب سایت هایی که ساختار پیوندی داخلی آنها نقص دارد، نداشتن صفحه ای برای پشتیبانی از کلمات کلیدی هدف و ….

سئو نیاز به دانش و مهارت دارد. اگر خودتان نمی توانید استراتژی های سئو را پیاده سازی نمایید، برای اینکه به هر یک از این موارد پی ببرید و وب سایت خود را از این نقطه نظر ها مورد بررسی قرار دهید، بهتر است با یک سئو کار حرفه ای مشورت نمایید. در صورت تمایل می توانید از خدمات سئو و یا آموزش سئو شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه کار، سئو و طراحی سایت صنایع مختلف را می پذیرد.

اگر نمی دانید که سئو برای وب سایت و تجارت شما ضرورت دارد یا خیر، قبل از سرمایه گذاری بر روی سئو بهتر است در اینباره به اندازه ی کافی تحقیق کنید. بهتر است قبل از هرگونه سرمایه گذاری برای دریافت اطلاعات بیشتر از خدمات مشاوره شرکت های معتبر استفاده نمایید. یک سرمایه گذاری اشتباه نه تنها بودجه ی شما را هدر می دهد، بلکه زمان شما را نیز هدر می دهد و ممکن است شما را به نتایج اشتباهی برساند که درست کردن آن نیازمند یک سرمایه گذاری بیشتر باشد. بنابراین بهتر است پیش از هر گونه اقدامی به اندازه ی کافی تحقیق کنید و یا از خدمات سئو شرکت های معتبر استفاده نمایید.

وقتی سئو در تجارت شما کار نمی کند در عوض چه کار هایی می توانید انجام دهید؟

قبل از منصرف شدن از سرمایه گذاری بر روی سئو بهتر است به اندازه ی کافی تحقیق کنید تا به طور اشتباه باعث حذف گروه بزرگی از مخاطبان خود نشوید. اما اگر در هر صورت متوجه شدید که سرمایه گذاری بر روی سئو سایت برای تجارت شما فایده ی چندانی ندارد، برخی اقدامات می تواند به توسعه ی تجارت و رسیدن به گروه مخاطبان به شما کمک کند. برخی از این اقدامات عبارتند از:

گوگل ادوردز

تبلیغات در گوگل یا همان گوگل ادوردز می تواند وب سایت شما را به رتبه های بالای صفحه نتایج موتور های جستجو سوق دهد. چنین رقابتی نیاز به بودجه ی کمتری نسبت به سئو دارد. این تبلیغات را همچنین می توان در بستر رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک و … نیز انجام داد.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

اگرچه بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی نیز کمی دشوار است، برای بسیاری از مشاغل پاسخگو است. شما می توانید از طریق تبلیغات و بازاریابی رسانه های اجتماعی ترافیک خوبی را به وب سایتتان جذب کنید و رتبه های بالاتر SERP را به دست آورید.

بازاریابی از طریق ایمیل

می توانید لیستی از آدرس های ایمیل کاربران خود تشکیل دهید و به طور مستقیم به تبلیغات و ارسال آگهی محصولات و خدماتتان به کاربرانتان از طریق آدرس های ایمیل ایشان بپردازید. تبلیغات و بازاریابی از طریق ایمیل نیز می تواند ترافیک خوبی برای وب سایت شما ایجاد کند.

بازاریابی محتوا

محتوا پادشاه است. با تولید محتوای ارزشمند، مرتبط و با کیفیت می توانید به گروه بزرگی از مخاطبان دست یابید. تولید محتوای ارزشمند و با کیفیت این پتانسیل را دارد که شما را در رتبه های بالاتر SERP قرار دهد.

نتیجه

سئو و بهینه سازی سایت یکی از بهترین راه حل های بازاریابی دیجیتالی است که می تواند وب سایت شما در صدر صفحه نتایج موتور های جستجو قرار دارد. سئو تقریباً برای تمامی مشاغل لازم و ضروری است و فقط در شرایط خاصی و برای بعضی مشاغل لازم نیست. به طور مثال اگر دارای محصول و یا سرویسی کاملاً جدید هستید که کسی با آن آشنایی ندارد سئو زیاد کارآمد نخواهد بود یا اگر می خواهید خیلی سریع به نتیجه و گروه بزرگی از مخاطبان برسید، سئو پاسخگوی کارتان نخواهد بود. زیرا سئو طبیعتاً یک کار زمانبر است. در رقابت های سنگین با ارگان های بزرگ سئو برای مساغل کوچک و محلی که بودجه ی کمی دارند و …. سئو چندان پاسخگو نیست. در چنین شرایطی تبلیغات و بازاریابی های اینترنتی بهتر جواب می دهد و می تواند شما را به گروه بزرگی از مخاطبان هدف برساند و وب سایت شما را در صدر صفحه نتایج موتور های جستجو قرار دهد.

سئو نیاز به دانش و مهارت دارد. اگر به اندازه ی کافی در این زمینه دانش ندارید بهتر است سئو سایت خود را به یک سئو کار حرفه ای و یا شرکت سئو و طراحی سایت معتبر بسپارید. اگر به دنبال بهینه سازی و سئو سایت خود هستید با سفارش سئو و طراحی سایت خود به شرکت معتبر دارکوب بالاترین کیفیت و بیشترین میزان ترافیک سایت را دریافت نمایید. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از خدمات مشاوره ی شرکت دارکوب استفاده نمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز