کیفیت وب سایت به چه عواملی بستگی دارد؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=3594

5/5 - (9 امتیاز)

اگر شما می خواهید وب سایتی داشته باشید که کاربران زیادی را به خود جذب کند، بایستی یک تجربه ی با کیفیت و عالی به کاربران خود ارائه دهید. اما چگونه این مسئله حاصل می شود؟

کیفیت وب سایت چیزی نیست که قابل اندازه گیری باشد، اما فاکتور ها و عواملی هستند که بر کیفیت وب سایت اثر می گذارند.

گوگل اخیراً برای اولین بار دستورالعمل هایی که بر کیفیت وب سایت و نتایج رتبه بندی صفحات وب اثر می گذارد را منتشر کرده است. اما ما در این مقاله فقط به برخی از مهمترین این عوامل می پردازیم.

  1. محتوای اصلی باید قوی باشد

محتوای اصلی وب سایت شما جوهر حضور آنلاین شما می باشد. در واقع محتوای اصلی شما را با مشتریانتان در ارتباط قرار می دهد. بنابراین باید اطلاعات ارزشمندی در مورد خدمات و محصولات خود ارائه دهید.

  • مختصر و مفید:وقتی می توانید مطلب را در 5 کلمه بیان کنید از 1000 کلمه استفاده نکنید.
  • دقیق: همه چیز را بررسی کنید.
  • عاری از خطا: وجود خطا ها و غلط ها در محتوای شما به ضرر شماست.
  • معتبر و قابل اعتماد: شما باید در صنعت خود متخصص باشید.

شما همچنین نیاز به محتوای کافی دارید. این به معنای تعداد کلمات در هر صفحه نیست، بلکه به معنای محتوای با ارزش در هر صفحه برای ارائه به کاربران می باشد. در واقع برای تهیه ی محتوا، کیفیت و کمیت مناسب توأم با هم مد نظر می باشد.

  1. طراحی خوب

هیچ چیز مانند یک طراحی بد نمی تواند کاربران را به ترک وب سایت شما تشویق کند. وب سایت شما باید در ذهن کاربر به عنوان یک وب سایت خوب و مفید نقش ببندد. وب سایت شما باید:

  • مدرن باشد: اگر طراحی وب سایت شما قدیمی باشد مشتریان به شما اعتماد نخواهند کرد.
  • استفاده از آن راحت باشد: کاربران شما بایستی قادر باشند آنچه را که می خواهند سریع و بدون تقاضای کمک بیابند.
  • عملکرد آن دقیق باشد: در وب سایت شما فناوری قدیمی که منجر به عدم استفاده ی وب سایت شما در دستگاه های جدید می شود، نباید وجود داشته باشد.

اگرچه همیشه از محتوا به عنوان پادشاه یاد شده است، اما اگر طراحی سایت شما زیبا نباشد هیچ کس زمان صرف نمی کند تا به اطلاعات مورد نیاز خود دست یابد.

  1. تعمیر و نگهداری

هرچقدر هم که وب سایت شما زیبا و کاربردی و مفید باشد، اگر از آن مراقبت نکنید، چیزی نخواهد گذشت که به یک وب سایت از کار افتاده تبدیل خواهد شد.

وب سایت شما نباید شامل موارد زیر باشد:

  • پیوند های شکسته: تمام لینک های خارجی و داخلی وب سایت شما باید به صفحه های کاری صحیح اشاره کنند.
  • تصاویر از دست رفته: تصاویر قدیمی و غیر کاربردی نباید در صفحه ی وب شما وجود داشته باشد.
  • اطلاعات منسوخ شده: شما بایستی اطلاعات موجود در سایت خود را بروزرسانی کنید. این شامل اطلاعات تماس، ساعات کاری، تبلیغات و اطلاعات مربوط به صنعت و حرفه ی شما می باشد.
  1. اعتبار مثبت

این یکی کمی مشکل است زیرا از لحاظ فنی، اعتبار مثبت جزئی از وب سایت شما نیست. اما هنوز هم یک عنصر اساسی برای یک سایت با کیفیت بالاست. اعتبار به گوگل و مشتریان شما کمک می کند تا بدانند که شما یک مسئول و متخصص در حرفه ی خود هستید.

اعتبار و شهرت خوب به معنای:

  • شما بازدید های آنلاین خوبی دارید.
  • اطلاعات شما در وب سازگار است: اگر در اطلاعاتی که در صفحه ی وب خود می گذارید، مغایرتی وجود داشته باشد، کاربران شما به شما شک می کنند.

به یاد داشته باشید که مشتریان شما قبل از استفاده از خدمات شما و یا خرید از محصولات شما در مورد شما تحقیق می کنند. پس بایستی هر چه بیشتر در جلب اعتماد آنها تلاش کنید.

  1. محتوای ثانویه ی قوی

اگر واقعاً می خواهید وب سایت خود را به اوج کیفیت برسانید، به چیزی بیش از محتوای اصلی نیاز دارید. شما همچنین باید ارزش گسترده تری فراتر از محصولات و خدمات خود داشته باشید. محتوای ثانویه افزونه ایست که شما به کاربران خود ارائه می دهید. این بدان معناست که شما فراتر از گرفتن پول به کاربران خود منابع ارزشمند ارائه می دهید. محتوای ثانویه ی قوی شامل موارد زیر است:

  • پیوند به منابع مربوط به صنعت شما: به عنوان مثال یک وب سایت پزشکی ممکن است به سایر مقالات بهداشتی ارتباط پیدا کند.
  • پست های وبلاگ مرتبط به اخبار صنعت: به عنوان مثال یک وب سایت آشپزی می تواند در پست های وبلاگ خود در مورد مواد غذایی مرغوب صحبت کند.
  • سایر رسانه ها: به عنوان مثال یک مکانیک می تواند ویدئویی در مورد چگونگی تعویض روغن موتور منتشر کند.

هر چه زمان بیشتری برای تولید محتوا بگذارید، مشتریان بیشتری به خود جلب می کنید و در حرفه ی خود تبدیل به یک برند برتر می شوید.

  1. سرعت وب سایت

با ادغام گسترده ی موبایل، سرعت وب سایت بیش از همیشه مهم شده است. طبق گزارشات، مدت زمان بیش از یک ثانیه در تلفن همراه برای شکستن جریان کاربر کافیست. بنابراین وب سایت شما باید از سرعت کافی برای داشتن کیفیت خوب و جذب مشتری برخوردار باشد. با ابزار Uptime می توانید سرعت وب سایت خود را چک کنید.

  1. بهینه سازی پرونده ها

بسته به ماهیت وب سایت شما ممکن از انواع فایل ها در آن وجود داشته باشد: پرونده های تصویری، پرونده های PDF ، پرونده های بایگانی شده، پرونده های جاوا اسکریپت، CSS و …

این پرونده ها در صورت عدم دقت به تضمین کیفیت وب سایت شما آسیب می رسانند. یکی از راه هایی که آنها به کیفیت آسیب می زنند، اینست که صفحات را به آرامی بارگیری می کنند، که این موضوع برای کاربران ناامید کننده است و برای سئو نیز بد است. شاید شما در وب سایت خود پرونده های قدیمی داشته باشید و کاربران به طور تصادفی آنها را باز کنند و یا شاید پرونده های CSS داشته باشید که سایت شما را با مشکل مواجه می کنند. همه ی اینها باید بررسی شوند.

با استفاده از ابزار مرور کلی فایل Monsido ، می توانید یک گزارش کلی فوری در مورد هر پرونده در وب سایت خود به دست آورید. به این ترتیب می توانید پرونده ها مرتب کنید.

خلاصه

هیچگاه یک فاکتور به تنهایی نمی تواند وب سایت شما را بسازد، اما یک فاکتور واحد می تواند وب سایت شما را خراب کند.

توجه به این نکته مهم است که هر عامل خاص می تواند یک سایت با کیفیت خوب را به به سایتی با کیفیت پایین تر تبدیل کند. به عنوان مثال اگر اعتبار و طراحی و نگهداری سایت شما قوی و خوب است اما محتوای آن وحشتناک است، سایت شما سایت خوبی نیست. این به معنای ضعف نرخ تبدیل، ارتباط ضعیف با مشتری و عملکرد بد در نتایج جستجو می باشد. با این حال هیچ فاکتور واحدی نمی تواند یک وب سایت غیر مجاز و بد را به یک عامل عالی تبدیل کند. اگر از طراحی بد، تعمیر و نگهداری ضعیف و شهرت وحشتناک برخوردار باشید، بهترین محتوای جهان هم نمی تواند سایت شما را به یک سایت با کیفیت تبدیل کند.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز