زبان های طراحی سایت کدامند؟

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=10576

5/5 - (1 امتیاز)

زبان های برنامه نویسی بخش عظیمی از اینترنت را تشکیل می دهند. تمامی وب سایت ها توسط یک یا چند زبان طراحی وب سایت، طراحی و ایجاد شده اند. شاید شما هم بسیاری از اصطلاحات رایج در این حوزه نظیر HTML، CSS، java و … شنیده باشید. در این نوشتار سعی داریم به معرفی رایج ترین زبان های طراحی سایت بپردازیم. شما به عنوان صاحب کسب و کار یا به عنوان طراح مبتدی باید با این زبان ها آشنایی نسبی داشته باشید.

زبان های طراحی وب سایت

برای دانستن اهمیت ایجاد وب سایت نیازی نیست که یک برنامه نویس یا توسعه دهنده وب باشید. در این دوره همه افراد از اهمیت فعالیت دیجیتالی و داشتن یک سایت باخبر هستند. فروش اینترنتی و تعامل با مشتریان به صورت آنلاین سختی های خود را به همراه دارد. برقراری ارتباط موثر تاثیر فوق العاده ای در جذب مشتری و فروش بیشتر دارد.

در اینجاست که زبان های طراحی وب سایت به شما در تعامل با مخاطبان و کاربران اینترنت کمک می کنند. با دانستن این زبان ها می توان ارتباطی موثر با مخاطب برقرار نمود. برای این کار نیازی نیست که به صورت کامل به زبان های طراحی وب مسلط باشید. زبان های طراحی وب سایت از تکنولوژی های مختلفی تشکیل شده اند و دانستن تمامی آنها برای یک فرد عادی بسیار سخت خواهد بود.

زبان های طراحی سایت همان دستوراتی هستند که کد وب سایت شما با آنها نوشته می شود. به عبارت دیگر، هر کاری که وب سایت انجام می دهد و هر کارایی و قابلیتی که دارد به وسیله کد های زبان طراحی وب سایت ایجاد شده اند.

برای ایجاد یک سایت باید به یک متخصص و فرد حرفه ای در این کار مراجعه نمایید. یک طراح و توسعه دهنده وب با بسیاری از زبان های طراحی وب سایت آشنایی دارد نیازی نیست که شما به این زبان ها مسلط باشید. در ادامه به بررسی رایج ترین زبان ها، عملکرد و کاربرد آنها خواهیم پرداخت با آشنایی نسبی می توانید منظور خود را به طراح بگویید و این آشنایی بر طراحی سایتی که می خواهید تاثیر گذار خواهد بود و همچنین این آشنایی مزایای زیر را به همراه دارد:

  • وب سایت شما برای ارتقا کسب و کار شما بسیار مهم است. با درک چگونگی عملکرد آن می توانید انتظارات خود را با درک بیشتری به توسعه دهنده وب و طراح منتقل کنید.
  • فناوری و تکنولوژی در طراحی و ایجاد وب سایت هر روز در حال تغییر و به روز رسانی است به همین دلیل باید بدانید که وب سایت شما با آخرین روند های فناوری به روز است یا خیر.
  • آشنایی با زبان های طراحی وب سایت به شما کمک می کند تا با شیوه های رقابت در بازار، الگوریتم های گوگل و موارد دیگر آشنا شوید.
  • داشتن درک اولیه از زبان های طراحی وب و کد به شما این امکان را می دهد که کنترل بهتری بر روند طراحی و توسعه سایت خود داشته باشید و بتوانید تغییرات کوچکی در سایت خود اعمال کنید.

تعداد زیادی زبان وجود دارد که برای طراحی وب سایت استفاده می شود. برخی از آنها امتحان خود را پس داده اند و برخی نسبتا جدید هستند. در اینجا به معرفی برخی از زبان های رایج طراحی وب خواهیم پرداخت.

زبان طراحی سایت HTML

HTML: Hypertext Markup Language زبان نشانه گذاری فرامتن و اساسی ترین زبان طراحی وب می باشد. بدون شک طراحی سایت با HTML بسیار رایج و متداول می باشد. این زبان در سال 1990 توسط تیم برنرز لی طراحی شد و یک زبان طراحی پویا dynamic است که عمدتاً برای ایجاد رابط های وب، طرح بندی ها و ساختار استفاده می شود. HTML اولین زبانی است که به یک طراح وب آموزش داده می شود.

همچنین یکی از زبان های اولیه طراحی وب است و به طراحان کمک می کند ساختاری برای کل وب سایت ایجاد کنند. علاوه بر این، HTML به عنوان پایه بسیاری از زبان های برنامه نویسی پیشرفته مانند PHP و جاوا اسکریپت استفاده می شود. syntax سینتکس HTML با استفاده از تعدادی تگ و ویژگی نوشته شده است.

در واقع می توان گفت HTML اسکلت و پایه وب سایت را تشکیل داده است و به کمک آن می توان با استفاده از کد کمتری یک سایت زیبا ایجاد نمود.

این زبان به طراح کمک می کند تا چارچوب اصلی را برای کل وب سایت تعیین و طرح بندی کل پروژه را تنظیم کند. با تغییرات به وجود آمده در تکنولوژی و پیشرفت فناوری، HTML در مقایسه با استاندارد های فعلی بسیار قدیمی شده است، اما با این حال هنوز ارزش خود را نزد طراحان وب از دست نداده است، چرا که دائماً در حال بهبود و ارتقا می باشد. به همین دلیل است که هر طراح و توسعه دهنده وب در ابتدا این زبان را آموزش می بیند بدون آنکه شاید اصلا از آن استفاده ای نکند.

زبان طراحی سایت CSS

CSS: Cascading Style Sheets یکی دیگر از زبان های رایج طراحی وب می باشد که برای ایجاد طراحی، سبک و ظاهر یک وب سایت استفاده می شود، در واقع زبانی است که توسعه دهنده وب می توانند برای استایل دادن به وب سایت از آن استفاده کند. CSS معمولاً با یک زبان نشانه گذاری XML مانند HTML یا PHP برای تعریف طرح بندی یک وب سایت از طریق عناصر مختلف طراحی مانند رنگ ها، فونت ها، پس زمینه و غیره همراه است. از این زبان در کنار HTML برای افزودن رنگ ها، پس زمینه ها، طرح بندی ها، اندازه فونت ها و موارد دیگر استفاده می شود. HTML باعث توسعه طرح و ساختار وب سایت می شود و CSS به توسعه جنبه بصری وب سایت کمک می کند. همچنین با کمک CSS می توان قالب سایت را به صورت واکنش گرا یا همان ریسپانسیو طراحی نمود.

با CSS می توان طرح های خلاقانه بسیاری به وب سایت افزود و صفحات وب مختلفی را پدید آورد. این زبان در کنار HTML می تواند جزئیات مختلفی را به صفحات وب اضافه کند.

زبان طراحی سایت Java

زبان برنامه نویسی جاوا در سال 1995 طراحی شد و یک زبان برنامه نویسی سطح پیشرفته و شی گرا است. این زبان امروزه به یکی از پر کاربرد ترین زبان های طراحی سایت تبدیل شده است. از زبان جاوا برای طراحی سایت های حرفه ای، طراحی اپلیکیشن های موبایل، بازی های کامپیوتری و دیگر نرم افزار ها استفاده می شود. جاوا محبوب‌ ترین زبان سمت سرور است. اکثر برنامه های اندروید بر روی جاوا توسعه یافته اند. این زبان قابل حمل است و می تواند روی هر پلتفرمی اجرا شود.

زبان طراحی سایت java Script

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی سمت کلاینت است و از آن برای ارسال درخواست مشتری به مرورگر/سرور استفاده می شود. همچنین از جاوا اسکریپت در بسیاری از جنبه های توسعه وب استفاده می شود. با کمک این زبان همچنین نی توان صفحات وب سایت را به صورت تعاملی با کاربران طراحی نمود. در واقع طراح برای ایجاد عناصر تعاملی در سایت می تواند از جاوا اسکریپت استفاده کند.

یادگیری این زبان برای توسعه دهندگان front-end لزومی ندارد. اما یادگیری آن برای طراح Backend که با فایل های XML کار می کند و از طریق Ajax با وب سرور ارتباط برقرار می کند، می تواند مفید باشد. (Ajax به بارگذاری سریع وب سایت و به روز رسانی بسیاری از اشیاء جاسازی شده بدون بارگذاری مجدد صفحه کمک می کند.)

زبان طراحی سایت python

یکی دیگر از زبان های رایج برای طراحی وب سایت پایتون می باشد. این زبان ساده و قابل اطمینان است و از آن برای ایجاد فریم ورک برای هر نوع وب سایتی استفاده می شود. طراحی سایت با پایتون بسیار متداول و نسبتا ساده است.

یادگیری این زبان به طراح در طراحی وب سایت های پیچیده، سایت های ساده، برنامه های وب، اپلیکیشن های دسکتاپ و … کمک می کند. کد گذاری با استفاده از پایتون تقریبا کمتر است، این زبان یک کتابخانه دارد که در آن کد های کوچک و کوتاه نگهداری می شود. پایتون می تواند یک چارچوب برای هر نیاز وب سایتی ایجاد کند. وب سایت های اینستاگرام و پینترست از این زبان استفاده می کنند.

زبان طراحی سایت Php

PHP: Hypertext Preprocessor یک زبان برنامه نویسی اسکریپت است که سمت سرور می باشد و از آن برای طراحی سایت پویا و تعاملی استفاده می شود. این زبان نیز مانند پایتون همه منظوره است و از آن برای طراحی انواع اپلیکیشن ها و وب سایت ها استفاده می گردد. حدود 80 درصد از سایت ها PHP می باشد و طراحی سایت با PHP آسان است.

یکی ویژگی های php قابلیت سفارشی سازی آن است به این معنا که طراح می تواند سینتکس PHP را متناسب با هر نوع وب‌ سایت یا برنامه ‌ای تغییر دهد. از این زبان بیشتر برای طراحی سایت های پر داده و یا توسعه برنامه های استفاده می شود. از آنجایی که php منبع باز است، به راحتی می توان آن را بسته به نوع سایتی که می خواهیم تغییر دهیم. وب سایت هایی مانند ویکی پدیا، وردپرس و فیس بوک برای مدیریت و پردازش اطلاعات خود از php استفاده می کنند. شما عزیزان می توانید برای آموزش به آموزشگاه طراحی سایت دارکوب مراجعه نمایید.

طراحی سایت با asp

ASP: Active Server Page یک زبان شی گرا و بر پایه C# می باشد. این زبان نیز زبان برنامه نویسی سمت سرور است. asp به دلیل متن باز بودن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد زیرا با استفاده از آن می توان هر نوع وب سایتی را ایجاد و طراحی نمود. برای طراحی سایت با asp باید به صورت کامل آن را فرا بگیرید

برنامه نویسی و کد گذاری وب هر روز در حال تغییر و به روز رسانی است. با استفاده از زبان های طراحی وب سایت می توان ویژگی های خلاقانه و بسیاری را به وب سایت ها افزود و تنها شرط آن تسلط کافی بر زبان ها و خلاق بودن طراح است.

برای طراحی سایت با وردپرس یا طراحی سایت با جوملا دانستن هر کدام از زبان های طراحی سایت بالا به طراحی یک سایت کامل، حرفه ای و کاربردی کمک شایانی می کند. شما عزیزان می توانید برای یادگیری هر کدام از این زبان ها و همچنین آموزش طراحی سایت با وردپرس و آموزش طراحی سایت با جوملا به آموزشگاه طراحی وب سایت دارکوب مراجعه نمایید.

آموزش تمامی این موارد در آموزشگاه دارکوب توسط اساتید مطرح و طراحان حرفه ای مجموعه دارکوب صورت می گیرد. همچنین تمامی دوره ها هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری بر گزار می گردد. برای اطلاعات بیشتر در خصوص دوره های آموزشی و همچنین برخورداری از تخفیفات ویژه می توانید صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

شرکت طراحی وب سایت دارکوب با بیش از 18 سال سابقه در ارائه خدمات طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وب سایت، دیجیتال مارکتینگ، اینستاگرام مارکتینگ و … یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در ایران می باشد.

رایج ترین زبان های طراحی سایت کدامند؟

HTML: طرح و ساختار کلی سایت را تشکیل می دهد. اولین زبانی است که هر طراح ابتدا باید آن را بداند.
CSS: برای استایل دادن به وب سایت در کنار HTML می توان از CSS استفاده کرد.
Php: برای طراحی وب سایت های پر داده و تجزیه ای بهتر است از این زبان استفاده شود.
Python: یک زبان برنامه نویسی ساده و کوتاه است که برای هر نیاز وب سایت یک چارچوب ایجاد می کند.
ASP: یک زبان شی گرا که بر پایه C# است.
Java: محبوب ترین زبان برنامه نویسی است که می توان از آن برای طراحی اپلیکیشن های مختلف نیز استفاده نمود.
Javascript: برای توسعه وب سایت و طراحی سایت تعاملی از جاوا اسکریپت استفاده می شود.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز