استخدام کارشناس سئو به صورت حضوری و دورکاری

نوشته شده توسط سما کتیبه

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=20891

5/5 - (1 امتیاز)

همه مشاغل و کسب و کارهایی که به فکر گسترش کسب و کار خود هستند و سپس یک وب سایت را جهت ارائه خدمات و محصولات خود راه اندازی می کنند باید در جریان این موضوع باشند که بدون داشتن استراتژی مناسب سئو  برای صفحات وب سایت نمی توانند در نتایج اول گوگل ظاهر شوند و در نتیجه مشتریان وفادار و ثابتی را برای کسب و کار خود به دست بیاورند.

پس لازم است که پس از این که طراحی وب سایت خود را انجام دادید به فکر استخدام کارشناس سئو برای انجام امور وب سایت و بالا بردن صفحات وب سایت خود در فهرست موتور های جستجوی گوگل باشید از طرفی دیگر کار ساخت برنامه ها و اپلیکیشن های مختلف نیز می تواند به کمک یک کارشناس سئو انجام شود چرا که برای بهینه سازی دستورات و کدهای برنامه نویسی به دانش آن ها نیازمند هستید.

در این مقاله قصد داریم توضیح جامعی را از استخدام کارشناس سئو، وظایف و امتیازات شغلی که یک کارشناس سئو دارد در اختیار شما قرار دهیم، پس اگر قصد دارید که سئو کار شوید و یا به دنبال یک کارشناس سئو جهت انجام امور وب سایت خود هستید تا انتهای این مقاله همراه شرکت دارکوب باشید.

متخصص سئو کیست؟

اگر به فکر این هستید که به یک متخصص سئو تبدیل شوید و یا این که به دنبال یک متخصص سئو جهت انجام خدمات سئو وب سایت خود هستید لازم است که در ابتدا تعریف درستی از این که به طور کلی متخصص سئو کیست را داشته باشید، کارشناس سئو و یا متخصص سئو که با ابن عناوین شناخته می شود به کسی اطلاق می شود که به بررسی و تحلیل وب سایت ها می پردازد.

یک متخصص سئو پس از این که وب سایت ها را مورد بررسی قرار داد، راهکارهایی را در داخل و یا خارج سایت پیاده سازی می کند و با همین اقدامات سایت برای موتور های جستجو بهینه می شود، به عبارت بهتر می توانیم بگوییم که یک متخصص سئو وظیفه اصلی که دارد این است که یک وب سایت را به صفحه اول و رتبه های اول گوگل برساند.

متخصص سئو چه کاری انجام می دهد؟

امروزه کسب و کار های آنلاین و اینترنتی به طریق های مختلف جایگزین کسب و کارهای سنتی و قدیمی شده اند، که لازم است برای انجام رقابت و باقی ماندن در بازار کار به طور تخصصی تلاش خود را برای به دست آوردن و بهبود رتبه و بهینه سازی سایت خود بکنید چرا که جایگاه شما در فهرست موتور های جستجو از اهمیت بالایی برخوردار است.

یک متخصص سئو به خوبی می داند که از سئو داخلی و سئو خارجی چگونه استفاده کند و هریک از شاخه های سئو را با استراتژی های مناسبی که دارند برای بهبود وضعیت وب سایت به کار ببرند، به علاوه این که یک متخصص سئو و کارشناس می داند که چگونه به کسب و کارها کمک کند تا صفحات مختلف یک وب سایت را در بهترین جایگاه فهرست موتور های جستجوی گوگل یافته شود.

در حقیقت کار اصلی که یک کارشناس سئو برای کسب و کارهای مختلف انجام میدهد این است که مناسب ترین و بهترین استراتژی سئو را برای رسیدن به هدف هایی که مدیران شرکت ها و موسسات دارند برنامه ریزی کنند به علاوه این که الگوریتم های گوگل به طور مرتب و منظم آپدیت می شوند و با هر به روز رسانی فاکتورهای تازه و جدیدی را معرفی می کنند، پس دومین کاری که یک متخصص سئو لازم است انجام دهد این است که به روز باشد و اطلاعات کاملی را از آپدیت های الگوریتم گوگل در اختیار قرار دهد.

مهارت های لازم برای استخدام کارشناس سئو

برای این که در مرحله اول بخواهید یک سئو کار شوید و یا این که یک متخصص سئو را استخدام کنید لازم است که در ابتدا مهارت های لازم این فرد را بسنجید و همچنین اگر قصد این را دارید که به یک متخصص سئو تبدیل شوید لازم است که بر روی مهارت های کلیدی خود کار کنید، برای این که متوجه شوید چه مهارت هایی لازم است داشته باشید کافی است که نگاهی به آگهی های استخدامی که یک شرکت می گذارد توجه کنید.

بعضی از کارفرماها و مدیران شرکت ها توقعات بسیاری را از یک سئو کار دارند، به طور مثال در آگهی های استخدام خود درج می کنند که لازم است کارشناس مورد نظر کار با تمام ابزارهای سئو را بلد باشد و یا این که تسلط کامل به تمام برنامه های برنامه نویسی داشته باشد.

در ادامه مهارت هایی که لازم است یک متخصص سئو حرفه ای داشته باشد را برای شما آورده ایم.

  • توانایی تحلیل کلمات کلیدی و همچنین یافتن کلمات کلیدی که رقابت کمتری دارند.
  • توانایی آنالیز و تحلیل وب سایت با استفاده از ابزارهای سئو و تجربه های کاربری
  • آنالیز محتواها و صفحات داخلی وب سایت ها
  • بررسی سایت از نظر فنی و تجربه کاربری و همچنین برطرف کردن اشکالاتی مانند لینک های شکسته، خطاهایی که یک صفحه می دهد و تگ کنونیکال
  • توانایی بهینه سازی صفحات وب سایت و همچنین بهینه سازی متا تگ ها
  • توانایی درج لینک های داخلی مرتبط در صفحات و مقالات منتشر شده
  • پیدا کردن مشکلات و نقاط ضعفی که در صفحات وب سایت وجود دارد و ارائه راه حل های موثر برای آن ها
  • یافتن بهترین و مرتبط کلمات کلیدی توسط ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند کیورد ریسرچ
  • تسلط بر بازاریابی محتوا
  • تسلط بر تولید محتوای بصری مانند ویدئوها
  • ساخت پلن مناسب برای سئو داخلی و سئو خارجی سایت
  • بهبود ساختار آدرس ها و URL ها
  • آشنایی کافی و لازم با شبکه های اجتماعی
  • ساخت کمپین هایی جهت رپورتاژ آگهی ها
  • آشنایی با کد های HTML & CSS
  • آشنایی با الگوریتم های گوگل و همچنین الگوریتم های به روز شده آن
  • ارائه پلن های مناسب برای لینک سازی و بک لینک سازی

بررسی بازار کار شغل سئو

امروزه اکثر کسب و کار ها مشاغل اینترنتی و حتی کسب و کارهای سنتی از اهمیت حضور خود در فهرست جستجوی گوگل آشنا هستند و می دانند که تا چه میزان حضور آن ها در رتبه اول گوگل می تواند به موفقیت کسب و کار آن ها کمک کند، به همین دلیل است که شغل سئو به عنوان یک کار پردرآمد و پر تقاضا یاد می شود چرا که اکثر کسب و کار ها به یک متخصص سئو نیازمندند.

به همین علت است که اگر یک سئوکار حرفه ای تبدیل شوید می توانید درآمدهای بسیار خوبی را کسب کنید و هر کسب و کاری می داند که هزینه برای انجام خدمات سئو اگر توسط یک تیم حرفه ای و یک فرد حرفه ای انجام شود آن ها را به درآمد و افزایش مشتری فوق العاده ای خواهد رساند.

براساس آمارهای ضبط شده تا به الان می توان گفت که بیش از یک میلیارد وب سایت فعال وجود دارد که هرکدام از آن ها برای کسب نتایج و رتبه های بهتر در حال رقابت و تلاش با یکدیگر هستند، با توجه به این موضوع و اهمیت آن می توان گفت که آینده ی بسیار روشنی در انتظار متخصص سئو و یا حتی کسانی که در حال آموزش سئو هستند وجود دارد.

بهترین شغل هایی که یک متخصص سئو می تواند داشته باشد به قرار زیر است.

  • مدیریت سئو و تعیین استراتژی های مربوط به سئو
  • تحلیلگر سئو
  • متخصص دیجیتال مارکتینگ
  • کارشناس تولید محتوا سئو شده
  • کارآفرینی و ایجاد کسب و کار مخصوص به خود

مزایای شغل سئو

زمانی که قصد دارید به عنوان کارشناس سئو استخدام شوید لازم است که از مزایای شغلی خود مطلع باشید، آشنایی با این موضوع که چگونه می توانید در یک شرکت به فعالیت مشغول شوید و آیا یک شرکت سئو با نداشتن سابقه کاری شما می پذیرد یا خیر به طور حتم دغدغه فکری کسانی است که در حال آموزش سئو هستند.

در ابتدا از مزایای شغل سئو برای شما می گوییم و سپس به مواردی که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم می پردازیم.

درآمد مناسب

اگر در زمینه سئو و بهینه سازی وب سایت به اندازه کافی و درستی آموزش گرفته باشید و بتوانید فعالیت های خود را به نحو احسن انجام دهید می توان گفت درآمدی که کسب می کنید نسبت به سایر مشاغل حوزه دیجیتال مارکتینگ بهتر است، اما خب لازم است بدانید که شغل سئو نسبت به طراحی سایت از درآمد کمتری برخوردار است اما خب به همان میزان هم کار راحت تری را در پیش خواهید داشت.

میانگین حقوق یک سئوکار در کشورهای پیشرفته مانند کانادا و امریکا رقمی حدود 50 تا 70 هزار دلار به صورت سالیانه است، در مقابل نیز کسی که مسئول بازاریابی سیستم است درآمدی در حدود 100 هزار دلار در یک سال انتظارش را می کشد.

در ایران نیز درآمد یک کارشناس سئو چیزی در حدود 8 تا 12 میلیون ماهیانه است البته لازم است که این نکته را در نظر بگیرید که یک سئوکار حرفه ای که توانایی دارد یک وب سایت را به صورت حرفه ای سئو کند درآمدی بسیار بیشتر از چیزی که مطرح کردیم انتظارش را می کشد به علاوه این که استخدام سئو وردپرس به دلیل محبوبیت این سیستم مدیریت محتوا از تقاضای بیشتری برخوردار است.

شغل پایدار

زمانی که یک طراح سایت وب سایتی را طراحی می کند، پس از تحویل پروزه دیگر لزومی به انجام کاری ندارد اما یک کارشناس سئو شغلش ادامه دار است و لازم است که به طور منظم و مداوم با کارفرما جهت به نتیجه رساندن سئو وب سایت با یکدیگر در ارتباط باشند به همین علت است که شغل پایدار تری را یک کارشناس سئو دارد چرا که فعالیت یک سئوکار زمان 6 ماهه تا یکساله را احتیاج دارد تا پروسه به نتیجه برسد. در طی این مدت دریافت حقوق یک سئوکار به صورت ماهیانه و یا طی قسط های مختلف از طرف کارفرما انجام می شود.

دریافت پروژه های همزمان

یکی از ویژگی های خوبی که شغل سئو دارد این است که یک کارشناس سئو می تواند به طور همزمان بر روی چند پروژه کوچک کار کند، چرا که این شغل به این صورت است که نیازمند است روزی چند ساعت را بر روی هر پروژه وقت بگذارند و تا حصول نتیجه چند وقتی را منتظر بمانند، به همین دلیل است که در این فاصله زمانی می توان بر روی پروژه های دیگر فعالیت کرد و از هرکدام به درآمد بهتر و بالاتری رسید.

معایب شغل سئو

مزایایی که از شغل سئو در اختیارتان قرار دادیم ممکن است که هرکسی را وسوسه کند که به سراغ این حرفه و شغل برود اما لازم است بدانید که این شغل در کنار مزایایی که دارد معایبی نیز دارد که لازم است آن را بدانید.

قطعی نبودن موفقیت پروژه

واقعیت این است که الگوریتم ها و موتورهای جستجوی گوگل هیچ تضمین و تعهدی را نمی دهند که یک وب سایت در مدت زمان معلومی به نتیجه خوب و دلخواه برسد حتی با وجود این که آنالیز وب سایت به طور دقیق و موشکافانه انجام شده باشد، به همین دلیل است که کارشناسان و متخصصان سئو دائما با این فشار و استرس دست و پنجه نرم می کنند که آیا گوگل و الگوریتم های آن از وب سایتی که موارد مهم سئو را در آن پیاده کرده اند خوشش می آید یا نه.

اما نکته قابل اهمیت که لازم است بدانید این است که گوگل قوانین و ضوابط خاصی را دارد که با رعایت اصولی آن ها وب سایت ها به نتیجه خواهند رسید اما خب در مواردی نیز پیش میاید که گاهی مواردی را کارشناسان سئو فراموش می کنند که این موضوع باعث می شود به نتیجه دلخواه و لازم نرسند.

نیازمند زمان و صبر بودن

دومین نکته منفی که درباره شغل سئو می توان اشاره کرد این است که سئو فرآیندی زمان بر است و برای به نتیجه رسیدن احتیاج به صبور بودن دارد و لازم است که یک مدت چند ماهه را منتظر بمانید تا به نتیجه برسید، بعضی از کارفرماها انسان های صبوری نیستند و ممکن است که دید درستی به این شغل نداشته باشند و این موضوع باعث می شود که تصور کنند شما کار خود را به درستی انجام نداده اید.

چگونه کارشناس سئو شویم؟

پس از این که از شغل سئو به طور نسبتا کاملی برای شما توضیح دادیم لازم است که به یک سوال اساسی پاسخ دهیم که چگونه کارشناس سئو شویم؟ برای کارشناس سئو شدن لازم است که بدانید در دانشگاه های کشور هیچ رشته تحصیلی تحت آموزش سئو وجود ندارد می توانید به کمک روش هایی که در ادامه برای شما بازگو می کنیم به فعالیت در این شغل بپردازید.

  • آموزش سئو در آموزشگاه های طراحی سایت و سئو
  • شرکت در کارگاه ها و وبینارهای آنلاین
  • یادگیری از وب سایت های داخلی و خارجی مطرح
  • استخدام کارآموز سئو در یک شرکت سئو و دیجیتال مارکتینگ جهت یادگیری اصول سئو

پس از این که به یکی از روش های بالا آموزش های لازم سئو را فراگرفتید لازم است بدانید که سئو یک مبحث عملی است و لازم است پس از گذراندن دوره ها و تهیه فیلم های آموزش سئو به دنبال این باشید که تمام اصول را به صورت تجربی و عملی یاد بگیرید چرا که تاثیر بهتری را در امر یاد گیری می گذارد و از طرف دیگر اگر سئو را به صورت رایگان یاد گرفته باشید به این نکته توجه کنید که فیلم های آموزشی رایگان نمی توانند به تنهایی از شما یک کارشناس سئو بسازند و لازم است که به صورت عملی و تجربی به کسب اطلاعات بپردازید.

بهترین مسیر برای آموزش سئو

واقعیت امر این است که همان طور که گفتیم برای این که به یک سئو کار حرفه ای تبدیل شوید و تمام اصول سئو را به درستی آموزش ببینید لازم است که حتما مدتی را به عنوان کارآموز سئو در یک شرکت معتبر و با سابقه بگذرانید چرا که هم تاثیر بسیاری در یادگیری و ثبت آموزش هایی که دیده اید می شود و هم این که به عنوان سابقه کاری در رزومه کاری ثبت می شود.

روش های استخدام کارشناس سئو

استخدام و فعالیت کارشناس سئو به دو صورت حضوری و هم چنین استخدام سئو کار دورکاری امکان پذیر است و این را به سادگی و با گذراندن وقت اندکی در آگهی های استخدام شرکت های معتبر می توانید متوجه شوید که در ادامه به توضیح کوتاه هریک می پردازیم.

استخدام سئو کار دورکار

استخدام سئو کار دور کار به این صورت است که کارشناس سئو نیازی به حضور فیزیکی در شرکت انتخابی خود ندارد و به راحتی می تواند با گرفتن چند پروژه و تقسیم زمان خود به فعالیت بر روی پروژه های خود بپردازد به علاوه این که با تایم کاری شناور می توانید به فعالیت های بیشتری نیز بپردازید.

استخدام سئو کار تمام وقت

استخدام سئوکار تمام وقت به این معنی است که کارشناس سئو باید به صورت تمام وقت و طبق ضوابطی که وزارت کار تعیین کرده است از شنبه تا چهارشنبه و پنج شنبه ها به صورت پارت تایم حضوری در شرکت مربوطه به فعالیت بپردازد، معمولا افرادی که به دنبال استخدام سئو کار مبتدی هستند حضور و فعالیت این افراد در شرکت تحت نظر مدیریت برای آن ها دارای اهمیت است.

تشخیص کارشناس سئو حرفه ای

یکی از دغدغه هایی که صاحبان وب سایت ها و مشاغل اینترنتی دارند این است که چگونه یک متخصص حرفه ای سئو را تشخیص دهند از طرفی دیگر کسانی که در حال آموزش سئو هستند نیز لازم است بدانند که چه ویژگی هایی آن ها را به یک متخصص حرفه ای تبدیل خواهد کرد.

حین مصتحبه کاری میزان تخصص فرد و مهارت اش در سئو مشخص می شود، این مهارت از میزان سال های فعالیت در حوزه سئو مشخص نمی شود بلکه از نمونه کارهایی که فرد برای ارائه دارد قابل تشخیص خواهد بود به همین دلیل سئو کاران مبتدی و یا افرادی که در حال آموزش سئو هستند لازم است که نمونه کارهایی را انجام دهند تا میزان تسلط خود را به کارفرما جهت استخدام کارشناس سئو نشان دهند.

اصولا یک کارشناس سئو لیست کلمات کلیدی که به وسیله آن ها توانسته است یک وب سایت را بهینه سازی کند و به رتبه های بهتری برساند در اختیار کارفرما قرار می دهد تا بتواند میزان تسلط او را در مورد سئو بسنجد.

سوالاتی که در جلسه مصاحبه پرسیده می شود

اگر به دنبال استخدام یک کارشناس سئو به صورت حضوری و دورکاری هستید اما نمی دانید که چگونه باید جلسه مصاحبه را پیش ببرید و یا این که یک سئو کار مبتدی هستید و به تازگی قرار است به استخدام شرکتی دربیایید و نگران سوالات کارفرما هستید، سوالات مربوطه را در ادامه برای شما آورده ایم.

اولین سوالی که پرسیده می شود این است که فرآیند تحقیق و آنالیز کلمات کلیدی چگونه انجام می شود؟ آیا از ابزارهای خاصی استفاده می کنند و یا این که روش های دیگری را برای به دست آوردن کلمات کلیدی دارند.

دومین سوالی که در جلسه مصاحبه مطرح خواهد شد این است که پلن پیشنهادی برای پیش بردن سئو شرکت چیست؟ آیا پلن و برنامه خاصی را در ذهن با توجه به اطلاعاتی که از حوزه شرکت دارند در ذهن خود ریخته اند.

سومین سوال در ارتباط با مهارت کارشناس سئو است و این که مهارت کار کردن با چه ابزارهایی را دارد و همان طور که می دانید ابزارهای معروف سئو گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس است که لازم است یک کارشناس تسلط کافی و خوبی را بر روی این دو ابزار داشته باشد.

سه نمونه از مهم ترین سوالاتی که در جلسه مصاحبه لازم است به آن ها پاسخ مناسبی داد را برای شما آوردیم اما ذکر این نکته ضروری می باشد که ممکن است از موارد دیگری که برای هر شرکت و موسسه خاصی دارای اهمیت است پرسیده شود و لازم است براساس نیاز های خود سوالاتی را از فرد بپرسید و مصاحبه شونده هم موظف است در کمال صداقت اطلاعات لازم و کافی را در اختیار کارفرما قرار دهد.

سخن آخر

موفقیت در دنیای تکنولوژی و اینترنت امروز بدون استخدام کارشناس سئو جهت انجام خدمات سئو برای وب سایت امری نشدنی است حتی اگر محتوا و محصولات ارائه دهنده در نوبه خود بی نظیر باشد پس نباید تاثیر سئو را در بازاریابی اینترنتی دست کم بگیریم.

به همین دلیل است که مدیران کسب و کارهای مختلف به دنبال استخدام کارشناس سئو به صورت حضوری و دورکاری هستند، تا بتوانند در مدت زمان مشخصی به رتبه بهتری در فهرست جستجوی گوگل برسند، در این مقاله از شرکت دارکوب تلاش کردیم که هم به کسانی که قصد ورود به این حوزه را دارند مسیری را نشان دهیم و هم به کارفرمایان جهت استحدام نیروی کارشناس سئو کمکی کرده باشیم.

به علاوه این که اگر به دنبال این هستید که آموزش سئو را شروع کنید و یا این که به دنبال استخدام کارشناس سئو برای انجام خدمات برای وب سایت خود هستید شرکت دارکوب هم برای آموزش و هم برای ارائه خدمات می تواند به شما کمک کند برای گرفتن مشاوره های رایگان می توانید با کارشناسان آن ها ارتباط برقرار کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز