چرا پایتون برای طراحی وب سایت مناسب نیست؟

نوشته شده توسط سما کتیبه

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=20901

5/5 - (1 امتیاز)

از زمان به وجود آمدن وب سایت ها و روی آوردن اکثر کسب و کارها به اینترنتی کردن شغل خود، زبان های برنامه نویسی زیادی به بازار عرضه شده اند که هرکدام ویژگی ها و معایب و مزایای منحصر به فرد خود را دارند، صاحبان کسب و کارها و به طور کلی ارائه دهندگان خدمات که به دنبال طراحی وب سایت و راه اندازی و گسترش حرفه و کسب و کار خود هستند به دنبال پیدا کردن بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت خود هستند.

از طرفی دیگر مورد بعدی که ممکن است ذهن صاحبان مشاغل و کسب و کارها را برای طراحی فروشگاه اینترنتی خود درگیر کند این است که آیا برای طراحی و راه اندازی وب سایت خود بهتر است از زبان های برنامه نویسی استفاده کنند و یا این که از سیستم های مدیریت محتوا برای راه اندازی شغل اینترنتی خود کمک بگیرند.

در این مقاله قصد داریم توضیح جامع و کاملی را از زبان برنامه نویسی پایتون و مقایسه آن با دیگر زبان های برنامه نویسی و سیتم های مدیریت محتوا در اختیارتان قرار دهیم و بگوییم که چرا پایتون برای طراحی وب سایت مناسب نیست و توصیه ما به شما انتخاب گزینه های بهتر جهت طراحی وب سایت است، پس تا انتهای این مقاله همراه شرکت دارکوب باشید.

طراحی سایت با پایتون

در ابتدا بهتر است که توضیحی در رابطه با طراحی سایت با پایتون در اختیارتان بگذارم تا با معنی و مفهوم آن به درستی و کاملی آشنا شوید، پایتون یک زبان عمومی برنامه نویسی است که دارای مشخصه کد نویسی خوانا و همچنین سطح بالا بودن از ویزگی های آن است، پس از ابداع این زبان برنامه نویسی و ارائه آن به بازار فرآیند برنامه نویسی هرچه بیشتر سرگرم کننده و ساده تر شد.

این زبان برنامه نویسی در زمینه توسعه سریع نرم افزارهای کاربردی دارای جذابیت بالایی است، از طرف دیگر طراحی سایت با پایتون طرفداران به خصوص خود را دارد چرا که زبان برنامه نویسی نسبتا ساده ای است که یادگیری آن به دلیل دارا بودن نحو یکتایی که بر خوانایی مطالب تمرکز و تاکید دارد آسان است.

به علاوه این که زبان برنامه نویسی پایتون یک زبان شی گرا، اپن سورس و سطح بالا می باشد و به وسیله آن به طراحی پورتال های مختلف از جمله شرکتی و سازمانی می توان پرداخت.

از طرفی دیگر این زبان برنامه نویسی دارای یک کتابخانه قدرتمند و حرفه ای در زمینه طراحی سایت می باشد و این ویژگی ها باعث شده است که عده ای به دنبال راه اندازی و طراحی سایت با پایتون بیوفتند، اما در ادامه ما از عللی که نباید از پایتون برای طراحی سایت استفاده کنید می گوییم و زبان های برنامه نویسی مناسب تری را به شما معرفی خواهیم کرد.

ویژگی های پایتون

زبان برنامه نویسی پایتون را می توان با زبان های برنامه نویسی PHP، جاوا و همچنین سیستم مدیریت محتوا وردپرس مقایسه کرد، چرا که زبان برنامه نویسی پایتون یک زبان قدرتمند در زمینه شی گرایی است که می توان با آن به طراحی سایت پرداخت، به علاوه این که طراحی سایت با پایتون دارای ویژگی های منحصر به فرد و قابل توجهی است که آن را به عنوان یکی از زبان های جذاب برنامه نویسی وب سایت تبدیل کرده است.

خوانایی

طراحی سایت با پایتون همان طور که در قسمت بالا تر به آن اشاره کردیم از نحو بسیار ظریفی استفاده می کند که باعث می شود خوانایی برنامه هایی که با این زبان برنامه نویسی نوشته شده است بالاتر برود، علت این موضوع هم این است که زبان برنامه نویسی پایتون به جای نزدیک بودن به زبانی که کامپیوترها برای خواندن و تفسیر کد استفاده می کنند یک زبان سطح بالا می باشد.

منظور از زبان سطح بالا در طراحی سایت با پایتون این است که این زبان برنامه نویسی و کد ساخت سایت با پایتون به زبان انسان نزدیک تر است مانند زمانی که انسان ها به زبان انگلیسی عناوینی را می نویسند.

سادگی

دومین ویژگی طراحی سایت با پایتون است که این زبان برنامه نویسی جهت توسعه وب سایت ساده و استفاده از آن بسیار آسان است، از طرفی دیگر این که بالا آوردن برنامه ها و اجرای آن ها نیز بسیار راحت است، به همین دلیل است که زبان برنامه نویسی پایتون به عنوان یک زبان ایده آل جهت ساخت سایت پیش نمونه است و همچنین دیگر وظایف زبان برنامه نویسی را نیز شامل می شود.

کتابخانه جامع

یکی از ویژگی های طراحی سایت با پایتون این است که با وجود کتابخانه های جامع و استانداردی که دارد پشتیبانی وب سایت به صورت بسیار قدرتمند انجام می شود که این پشتیبانی وب سایت در مواردی مانند همگام سازی با مرور گرهای مختلف، جستجو از طریق متن و ویرایش فایل ها قابل انجام و اجرا می باشد که برای طراحی سایت با دیگر زبان های برنامه نویسی لازم است که این عناوین را از پایه بسازید.

قابل توسعه

سومین ویژگی طراحی سایت با پایتون این است که می توانید با اضافه کردن ماژول های جدید این زبان برنامه نویسی را توسعه بدهید، نکته جالب این است که حتی اگر این ماژول ها در زبان های برنامه نویسی دیگری مانند C+ کامپایل شده باشند هم باز قابلیت توسعه دهندگی وجود دارد، به علاوه این که از این ماژول ها می توان در دیگر پروژه ها به عنوان یک راه میان بر استفاده کرد و در طراحی های مختلف از آن استفاده کرد.

معایب طراحی سایت با پایتون

در قسمت بالا از ویزگی های طراحی سایت با پایتون و همچنین ویژگی زبان برنامه نویسی پایتون گفتیم، در ادامه می خواهیم از معایب این زبان برنامه نویسی بگوییم که باعث می شود از آن برای طراحی وب سایت های خود استفاده نکنیم و دیگر زبان های برنامه نویسی و سیستم های مدیریت محتوا را اولویت خود قرار دهیم.

کند بودن

تقریبا اکثر طراحان وب سایت و همچنین کارشناسان سئو می دانند که تجربه کاربری تا چه اندازه در افزایش ترافیک و میزان افزایش فروش محصولات و خدمات یک وب سایت تاثیر گذار است، یکی از مهم ترین و اساسی ترین معایبی که طراحی سایت با پایتون دارد این است که سرعت پایینی را به کاربران و مخاطبین شما ارائه می دهد.

همچنین این که توسعه دهندگان این زبان برنامه نویسی مسائل مربوط به سرعت وب سایت و کند بودن سرعت پایین پایتون را مطرح کرده اند، چرا که در زبان برنامه نویسی پایتون به جای استفاده از کامپایلر از مفسر استفاده می کنند که این در حالی است که معمولا سایر زبان های برنامه نویسی برای این که برنامه های خود را توسعه دهند از کامپایلر استفاده می کنند و این مهم ترین و اصلی ترین دلیلی است که باعث شده است طراحی سایت با پایتون کند باشد.

مصرف حافظه

شاخصه مهم طراحی سایت و نمونه سایت با پایتون این است که به شما امکان طراحی وب سایت های پیشرفته را می دهد، اما در کنار داشتن این مزیت عیبی دارد که باعث می شود بسیاری از طراحان سایت برای طراحی به سراغ آن نروند و آن این است که زمانی که شما برای طراحی سایت های پیچیده خود از پایتون استفاده می کنید، مشاهده می کنید که حافظه زیادی را مصرف می کند.

به بیان بهتر و زبانی ساده تر می توان این گونه گفت که پایتون تحت محدودیت های حافظه محدود کار نمی کند و این نیز یکی از معایب طراحی سایت با پایتون است که باعث می شود بسیاری از طراحان سایت پایتون را جزو گزینه های خود قرار ندهند.

عدم توسعه بازی

برای این که بخواهید یک بازی را طراحی کنید و یا این که قصد توسعه یک بازی را دارید باید بگوییم که زبان برنامه نویسی پایتون اصلا گزینه مناسبی برای شما نمی باشد چرا که پایتون به عنوان بهترین زبان برنامه نویسی با هدف توسعه بازی مورد استفاده قرار نمی گیرد، به همین علت برای ساخت این گونه برنامه ها توصیه نمی شود که از زبان برنامه نویسی پایتون استفاده کنید.

دشواری در استفاده از دیگر زبان های برنامه نویسی

کسانی که شروع به یادگیری پایتون می کنند و به این زبان برنامه نویسی علاقه مند می شوند و این مسیر را ادامه می دهند، با ویژگی ها و امکاناتی که کتابخانه های گسترده این زبان برنامه نوسی ارائه می دهد انس می گیرند و به دلیل وسیع بودن این کتابخانه ها دیگر قادر نخواهند بود دیگر زبان های برنامه نویسی را یاد بگیرند و تسلطی بر روی آن ها داشته باشند.

به علاوه این که متخصصان و کارشناسان پایتون اعلان مقادیر و یا نوع متغیر ها و الزام به افزودن دستورهای نگارشی مانند ویرگول و یا پرانتز در بخش هایی از کد را سخت و دشوار می دانند.

ضعیف در پردازش موبایل

زبان برنامه نویسی پایتون برای بسیاری از دستگاه های الکترونیک و هوشمند گزینه مناسب و خوبی به شمار می آید اما این زبان برنامه نویسی در پردازش تلفن های هوشمند و موبایل بسیار ضعیف عمل کرده است و  برای طراحی اپلیکیشن مناسب نمی باشد چرا که در چنین مواقعی دچار مشکلات می شود، به علاوه این که برخی از توسعه دهندگان وب شکایت کرده اند که پایتون در مقایسه با رایانه ها و و سرورهای دیگر نسبت به گوشی های همراه کند عمل می کند.

برنامه های موبایلی و گوشی همراه بسیاری هستند که برای طراحی برنامه های خود از زبان برنامه نویسی پایتون استفاده کرده اند که یکی از آن ها برنامه Carbonnelle است که می توانیم در این حوزه از آن نام ببریم.

محدودیت های طراحی

یکی دیگر از معایب اساسی طراحی با پایتون این است که مشاهده شده است پروژه طراحی سایت با پایتون محدودیت های طراحی خاصی را دارد، به عبارتی بهتر و ساده تر می توان این گونه این موضوع را مطرح کرد که این زبان برنامه نویسی به صورت پویا طراحی شده است و این به این معنا است که وظایف خاصی را در طول زمان اجرای برنامه در حال اجرا کردن آن است که در غیر این صورت با یک زبان تایپ ایستا کامل می شود و طبیعتا محدودیت هایی را برای طراحی ایجاد می کند.

خطا در زمان اجرا

همون طور که در قسمت قبل یعنی محدودیت های طراحی گفتیم زبان برنامه نویسی پایتون به صورت پویا تایپ می شود، به همین دلیل است که دارای محدودیت هایی در زمینه طراحی است که این محدودیت ها کم هم نیستند که توسط توسعه دهندگان این زبان برنامه نویسی به ان محدودیت ها اشاره هایی شده است.

در بعضی موارد نیز مشاهده شده است که این زبان برنامه نویسی به زمان بیشتری جهت تست کردن نیازمند است و زمانی که برنامه ها به مراحل آخر و اجرا می رسند مشاهده می شود که خطاهایی را بروز می دهند.

دسترسی پایگاه های توسعه نیافته

برنامه نویسی و طراحی سایت با پایتون ساده و بسیار آسان است، اما مشکل اساسی که در این زمینه وجود دارد این است که لایه های دسترسی به دیتابیس پایتون در مقایسه با دیگر فناوری های شناخته شده مانند JDBC و ODBC بسیار ساده و ابتدایی می باشد و همچنین به نظر توسعه نیافته می آید، از آن جایی که شرکت های بزرگ راحتی کاربران و رضایت مشتریان و مخاطبین خود را در الویت قرار می دهند، خواهان تعامل روان داده های پیچیده هستند به همین دلیل است که پایتون به ندرت در شرکت های بزرگ طرفدارانی را داشته باشد.

نیازمند زمان

یکی دیگر از معایب طراحی سایت با پایتون این است که به زمان زیادی برای طراحی نیازمند است چرا که بیشتر زبان های برنامه نویسی کمی پیچیده هستند و طراحی آن ها صفر تا صد بر عهده طراح سایت می باشد، بنابراین مدت زمان بسیاری  طول می کشد تا سایت آماده و سپس بتوانید آن را راه اندازی کنند به همین دلیل کسانی که زمان برای آن ها با ارزش است پایتون نمی تواند گزینه مناسبی باشد.

هزینه طراحی سایت با پایتون

از معایبی که می توان گفت برای اکثر مدیران و صاحبان مشاغلی که به فکر ایجاد سایت با قیمت ارزان هستند و هزینه طراحی سایت برای آن ها قطعا دارای اهمیت است این است که طراحی سایت با پایتون بسیار پر هزینه  می باشد، چرا که برای طراحی سایت با این زبان برنامه نویسی شما نیازمند یک تیم بسایر حرفه ای هستید که طبعا هزینه بسیاری متوجه شرکت و کسب و کار شما خواهد شد.

سئو پیچیده

وب سایت هایی که با زبان های برنامه نویسی پیچیده و خاصی مانند پایتون طراحی می شوند به علت طراحی خاصی که برای آن ها در نظر گرفته می شود بهینه سازی و سئو آن ها کار بسیار پیچیده و دشواری خواهد بود و افراد کمی را می توانید پیدا کنید که در زمینه سئو با پایتون مهارت لازم را داشته باشند به همین دلیل انجام سئو برای این گونه وب سایت ها مسئله پیچیده ای خواهد شد که برای ساخت سایت شرکتی که سئو یکی از فاکتورهای مهم در آن هاست مناسب نمی باشد.

کمبود پشتیبانی

زبان پایتون به گونه ای است که از چند پردازشی حمایت می کند، اما متاسفانه مشکل اساسی که در این زبان برنامه نویسی وجود دارد این است که استفاده از آن در این حوزه مانند سایر زبان های برنامه نویسی کار ساده ای نمی باشد، چند پردازشی بودن یک زبان برنامه نویسی جهت طراحی وب اپلیکیشن یک امر ضروری می باشد اما با وجود کمبود پشتیبانی طراحان وب سایت با مشکلات اساسی رو به رو خواهند شد.

پایتون چه تفاوتی با دیگر زبان ها دارد؟

سوال مهمی که ذهن بسیاری از افراد را برای طراحی و راه اندازی وب سایت درگیر می کند این است که زبان های برنامه نویسی چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند، در این مقاله ما به مقایسه تفاوت زبان های برنامه نویسی پایتون با PHP و وردپرس می پردازیم که به عنوان دو زبان مطرح و مهم هستند.

زبان برنامه نویسی پایتون جایگاه خوبی را تا به حال به دست آورده است چرا که همین طور که گفتیم یادگیری این زبان بسیار ساده است و درک کار کردن با آن بسیار آسان است، بسیاری از افراد زبان برنامه نویسی دیگری را مانند زبان پایتون بسیار مناسب می دانند جهت آموزش و یادگیری و خوب است که برای شروع از آن استفاده کنید.

طراحی سایت با PHP یا پایتون

در مقایسه پایتون با زبان برنامه نویسی پایتون باید بگوییم که طراحی سایت با PHP نیز از مزایا و معایبی برخوردار است اما خب پی اچ پی به نسبت زبان بهتری جهت طراحی سایت می باشد اما هر دو زبان باید گفت که از سطح بالایی برخوردار هستند، چندمنظوره، چند شیوه ای و تفسیری نیز هستند، منظور از چند شیوه ای بودن این زبان برنامه نویسی این است که می توان در جاهای مختلف از آن ها استفاده شود.

منظور از تفسیری نیز این است که کدهای داده شده در این برنامه نویسی خط به خط قابل اجرا و خواندن هستند و نیازی نیست که کل کدهای پروژه به صورت یکپارچه و همزمان کامپایل شوند، پی اچ پی زبان برنامه نویسی چندمنظوره ای است که بیشتر برای ساخت صفحات وب سایت ها از آن استفاده می شود اما خب قابلیت اجرای مسائل دیگر را نیز دارد.

در مقابل آن پایتون حوزه های مختلفی را می تواند تحت پوشش قرار دهد اما نکته مهم و قابل اهمیتی که لازم است یادآوری کنم این است که همانطور که در معایب پایتون گفتیم این زبان برنامه نویسی به علت اینکه فضای زیادی را درگیر می کند و قابلیت توسعه ندارد برای راه اندازی اپلیکیشن و همچنین توسعه بازی ها برنامه خوبی جهت ارائه نمی باشد.

 طراحی سایت با وردپرس یا پایتون

در مقایسه پایتون با سیستم مدیریت محتوا وردپرس باید بگوییم که ساخت سایت با وردپرس نیز از مزایای بی شماری برخوردار است که پیشنهاد اکثر طراحان سایت طراحی با این سیستم مدیریت محتوا است، به طور کلی می توان این گونه گفت که وردپرس به دلیل سادگی، رابط کاربری خوب و ساده و منبع باز بودن طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است.

به علاوه این که در جواب سوال طراحی سایت با وردپرس یا پایتون باید بگویم که بسیاری از کاربران این سیستم مدیریت محتوا را به عنوان بهترین سازنده وب سایت می دانند، از طرفی دیگر پایتون امکانات و قابلیت های بسیاری را دارد اما خب کار کردن با آن نسبت به سیستم مدیریت محتوا وردپرس پیچیدگی ها و سختی های منحصر به فرد خود را دارد و طبق آمارهای به دست آمده وردپرس نسبت به پایتون از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

مقایسه هزینه های طراحی سایت

از انجایی که هزینه و قیمت انتخاب یک محصول و یا خدمات تاثیر بسیاری در تصمیم گیری می گذارد، بخشی را به عنوان هزینه های طراحی سایت در نظر گرفته ایم، در ابتدا باید بگوییم که امروزه بیشتر زبان های برنامه نویسی در حال ارائه در بازار به صورت رایگان عرضه شده اند اما در بین آن ها نیز زبان های پولی نیز وجود دارند، در مقایسه پایتون با وردپرس و PHP باید گفت که هر سه این زبان های برنامه نویسی و سیستم مدیریت محتوا رایگان عرضه شده اند.

اما موضوع و نکته مهمی که لازم است بدانید این است که وردپرس در مقایسه با پی اچ پی و پایتون به مراتب ارزان تر است چرا که شرکت های طراحی سایت با مبالغ معقول تری وب سایت شما را با این سیستم مدیریت محتوا می توانند طراحی کنند و در درجه بعدی پی اچ پی و سپس هزینه طراحی سایت با پایتون است که مبلغ بیشتری را باید بابت آن پرداخت کرد.

چه وب سایت هایی از پایتون استفاده می کنند؟

به طور جامع و کامل باید گفت که زبان برنامه نویسی پایتون برای این طراحی و عرضه شده است که تاکید بر بهره وری، خوانایی و سهولت داشته است در ادامه باید گفت که برندهایی که با زبان برنامه نویسی پایتون وب سایت های خود را طراحی کرده اند، شامل یوتیوب، گوگل، یاهو مپ و شاپ زیلا می باشد.

سخن آخر

به عنوان سخن پایانی باید بگویم که معایب و نقص هایی که طراحی سایت با پایتون دارد بسیار بیشتر از مزایای آن است و جدا از همه این موارد هزینه ای که بابت طراحی سایت با پایتون لازم است پرداخت کنید نسبت به سایر زبان های برنامه نویسی و سیستم مدیریت محتوای وردپرس بسیار بیشتر است و این زبان برنامه نویسی به علت پیچیده بودن سئو آن کار دشواری است.

اما خب این را نیز باید بگوییم که پایتون یک زبان برنامه نویسی قدرتمند و پرطرفدار است و با وجود محدودیت هایی که دارد و آن ها را ذکر کرده ایم برای بعضی و گروهی از شرکت های بزرگ و قدرتمند طراحی وب سایت با پایتون گزینه ی اساسی به حساب می آید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز