بهترین نرم افزارهای تشخیص سرقت ادبی متن مقاله

نوشته شده توسط سما کتیبه

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=20915

سرقت ادبی
5/5 - (1 امتیاز)

تولید محتوا و به طور کلی نویسندگی یکی از راه هایی است که به وسیله آن می توان با افراد دیگر ارتباط برقرار کرد و آن ها را در جریان افکار، احساسات و حتی آموزه های خود قرار دهیم، در گذشته و پیش از این که دنیای تکنولوژی و فناوری به شکل امروزی پیشرفت کند اکثر مطالعات انسان ها و افراد به خواندن کتاب، مجلات و روزنامه ها محدود می شد.

اما خب می توان گفت خوشبختانه با به روی کار آمدن انواع وب سایت ها و منابع اینترنتی دیگر احتیاجی به تهیه کتاب های کاغذی نیست و هرفردی می تواند به هر میزان مطالعه ای که دارد انواع کتاب ها و مجلات را با موضوعات مختلف در گوشی همراه خود حمل کند، چیزی که لازم است بدانیم این است که  تشخیص محتوای کپی شده در گذشته به علت محدود بود شرایط ارائه بسیار راحت تر بوده است.

به طور مثال زمانی که محتوای یک وب سایت را در حال مطالعه هستید آیا مطمعنید که تمام آن چه که در حال مطالعه آن هستید کاملا مربوط به نویسنده است؟ مسلما نمی توانید نظر درستی بدهید، موضوعی که در این مقاله قرار است به آن بپردازیم، plagiarism و یا همان سرقت ادبی است که شما را با معنا و مفهوم آن و همچنین ابزارهایی که به شما در تشخیص سرقت ادبی کمک می کنند صحبت می کنیم، پس تا انتهای این مقاله همراه شرکت دارکوب باشید.

سرقت ادبی چیست؟

سرقت ادبی زمانی اتفاق می افتد که فردی از فعالیت و کار شخص دیگری اعم از کلمات، محتوا و یا ایده برای وب سایت و مقالات خود استفاده می کند و آن را به گونه ای ارائه می دهد که انگار متعلق به اوست و هیچ منبع و نامی را از فرد و یا وب سایت اصلی ذکر نمی کند.

به بیانی بهتر در تعریف plagiarism چیست می توان این گونه گفت که استفاده نا به جا و یا نشر مجدد سبک بیانی یک نویسنده، تفکرات و ایده هایی که دارد بدون این که نامی از آن برده شود را سرقت ادبی می نامند، چرا که عموما سرقت ادبی این گونه اتفاق می افتد که فرد محتوا را به طریقی به نمایش می گذارد که این حس را به خواننده القا می کند که مالک ایده و تفکرات خود شخص است.

سرقت ادبی می تواند از کپی مستقیم یک اثر نویسنده ای باشد تا تفسیر محتوای آن بدون ذکر منبعی از شخص نویسنده، در بعضی مواقع سرقت ادبی کاملا آگاهانه انجام می شود و در بعضی از موارد نیز شخص اطلاعی از کاری که در حال انجام آن است ندارد.

صرف نظر از این که نیت و هدف طرف مقابل از سرقت ادبی چیست باید این را بگوییم که تشخیص این موضوع بسیار کار سختی است و مقابله با آن بسیار دشوار تر ولی اولین قدم این است که یک محتوای سرقت شده را بتوانیم شناسایی کنیم. چرا که مسعله مهمی که وجود دارد محتوای کپی شده و یا همان سرقت ادبی از نظر گوگل نیز نامعتبر می باشد و می تواند آسیب های جدی را به سئو وب سایت ها بزند.

لزوم تشخیص سرقت ادبی

پیگیری و تشخیص این موضوع که محتوای منتشر شده کپی است یا خیر از چند جهت ضروری می باشد، اولین و مهم ترین اهمیت آن که برای هر کارشناس سئو و یا وب مستری قابل اهمیت و غیر قابل چشم پوشی است این است که کپی بودن یک محتوا ضرر مستقیمی به سئو محتوا شما وارد می کند، موتورهای جستجوی گوگل و به طور کلی موتورهای جستجو یکی از مهم ترین وظایفی که دارند تشخیص و یافتن محتواهای کپی شده و تشخیص سرقت ادبی است که به وسیله آن به مقابله با آن وب سایت بپردازند.

به علاوه این که این موضوع می تواند آسیب جدی را به بهینه سازی وب سایت شما و از طرفی دیگر رتبه کسب شده در گوگل داشته باشد چرا که تشخیص محتوای کپی شده از جانب گوگل باعث می شود که تنزل رتبه پیدا کنید و دیگر جایگاه سابق را نداشته باشید.

دومین موردی که این تشخیص محتوای کپی شده را دارای اهمیت می کند این است که ممکن است شما را درگیر مسائل حقوقی کند و شما را در معرض طیف وسیعی از مسائل حقوقی قرار دهد که طبیعتا خوشایند هیچ شرکت و موسسه ای نمی باشد، به علاوه این که مهم ترین اعتبار هر برند و شرکتی اعتماد است، زمانی که کسب و کار شما درگیر این مسائل می شود نمی تواند اعتبار و اعتماد خود را در بین مشتریان حفظ کند که این موضوع نیز ضرر جبران ناپذیری به حساب می آید.

از جنبه دیگر تشخیص محتوای کپی شده به نویسندگان و تولید کنندگان محتوا کمک می کند تا یکپارچگی علمی و ادبی خود را حفظ کنند، به همین دلیل است که موسسات علمی و دانشگاه ها دستورالعمل های سخت گیرانه ای را نسبت به کپی کردن محتواها دارند و حتی یک نمونه سرقت ادبی می تواند عواقب جدی ای را برای آن ها به همراه داشته باشد.

در نهایت این که تشخیص محتوای کپی شده می تواند به نویسندگان محتوا و کسانی که به استراتژی محتوا مشغول هستند این آرامش خاطر را بدهد که آثار و محتواهایی که تولید می کنند اصیل است و به جلوگیری از هرگونه مشکل قانونی احتمالی که ممکن است پیش بیاید کمک می کند.

ویژگی های کلیدی در تشخیص سرقت ادبی

زمانی که می خواهید یک ابزار را برای تشخیص سرقت ادبی انتخاب کنید، لازم است که به چند ویژگی مهم و کلیدی توجه کنید تا این اطمینان خاطر را بیابید که بهترین نرم افزارهای سرقت ادبی را انتخاب کرده اید، در ادامه به معرفی و ارائه چند ویژگی مهمی که باید در انتخاب ابزارهای سرقت ادبی در نظر بگیرید آورده ایم.

  • سرعت: سرعت تشخیص محتوای کپی شده یکی از عوامل مهمی است که لازم است حتما آن را در نظر بگیریم، مخصوصا برای افرادی که زمان محدودی را برای تشخیص سرقت ادبی دارند و به طور فشرده در حال فعالیت هستند، برخی از ابزارهای تشخیص سرقت ادبی پس از این که رونوشتی از محتوای شما برداشتند در عرض چند ثانیه اعتبار محتوا را برای شما می سنجند و در مقابل ابزارهای تشخیص سرقت ادبی نیز موجودند که این فرآیند را چند دقیقه ای به طول می انجامند.
  • هزینه: زمان انتخاب ابزارهای تشخیص سرقت ادبی لازم است که سطح بودجه خود و ویژگی هایی که برای شما در انتخاب ابزارهای تشخیص سرقت ادبی دارای اهمیت است را درنظر بگیرید، چرا که بعضی از این ابزارها به طور کاملا رایگان به شما خدماتی را ارائه می دهند و در مقابل بعضی از آن ها با دریافت هزینه می باشند.
  • دقت: یکی از مهم ترین ویژگی هایی که باید به آن پرداخت این است که دقت تشخیص سرقت ادبی و یا همان محتوای کپی شده از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که لازم است ابزاری را برای تشخیص سرقت ادبی خود انتخاب کنید که دقت بالایی در تشخیص بالقوه سرقت ادبی و محتوای کپی شده داشته باشد.
  • آسانی در استفاده: اگر شما در استفاده از ابزارهای فناوری و تکنولوژی شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و ابزارهای دیگر مهارت کافی را ندارید توجه به این موضوع که ابزار تشخیص سرقت ادبی انتخابی شما سهولت لازم را در استفاده از ابزارها در اختیارتان قرار بدهد بسیار اهمیت دارد، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم به دنبال ابزارهایی باشید که دارای رابط کاربری خوبی و همچنین دستورالعمل های واضحی برای استفاده داشته باشند.

روش های تشخیص سرقت ادبی

اولین و مهم ترین کاری که لازم است به آن توجه کنید این است که شما چگونه باید متوجه شوید محتواهای شما مورد سرقت ادبی قرار گرفته اند، روش های مختلفی برای بررسی سرقت ادبی وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم تا با روش های مختلف هریک از آن ها آشنا شوید.

  • بازرسی دستی: اولین روش تشخیص سرقت ادبی این است که به بررسی دستی محتوا با استفاده از موتورهای جستجو و پایگاه داده هایی که مراکز در اختیارتان قرار می دهند بپردازید، البته که اگر قسمت کوچکی از یک متن را بخواهید بازبینی کنید کار راحتی است و متن های طولانی بازرسی کمی سخت و خسته کننده می شود.
  • هشدارهای گوگل: دومین روش تشخیص سرقت ادبی این است که آلارم ها و هشدارهای مربوط به گوگل را برای تنظیم سرقت ادبی فعال کنید، برای این کار به سادگی محتوای خود را در قسمت جستجوی گوگل وارد کنید و از آن بخواهید که هر مدت محتواهای کپی شده را به شما اطلاع دهد اگرچه که روش کاملا دقیقی نیست اما کمک کننده خواهد بود.
  • خدمات مانتورینگ: خدمات مانتورینگ ابزارهایی هستند که به شما در تشخیص سرقت ادبی محتوا کمک می کنند، آن ها این کار را به وسیله اسکن اینترنت و با کمک الگوریتم های تعریف شده در رابطه با تشخیص و شناسایی سرقت ادبی انجام می شوند.
  • ابزارهای تشخیص سرقت ادبی: آخرین روش که اشاره مستقیم به موضوع این مقاله نیز دارد استفاده از ابزارهای تشخیص سرقت ادبی است که به طور ویژه و خاص به تجزیه و تحلیل محتوا و اجرای یک بررسی کامل برای سرقت ادبی طراحی شده اند.

بررسی سرقت ادبی موضوع بسیار پیچیده ای است که گاهی با تشابه متنی اشتباه گرفته می شود و قرار دادن تمایز بین این دو هم کار آسانی نیست، در ادامه مهم ترین های ابزارهای سرقت ادبی را برای شما آورده ایم که با توجه به ویژگی هریک مناسب ترین آن را برای حرفه و کسب و کار خود انتخاب کنید. اما پیش از آن لازم است بدانید درصورتی که مورد سرقت ادبی قرار گرفتید چه کارهایی لازم است انجام دهید.

درصورت این که مورد سرقت ادبی قرار گرفتیم چه مراحلی را طی کنیم؟

پیش از این که به معرفی ابزارهای سرقت ادبی بپردازیم، لازم است که شما را با چند نکته آشنا کنیم که در صورتی که مورد سرقت ادبی قرار گرفتید چه تدابیری را بیاندیشید تا بتوانید اندکی از خسارت های به وجود آمده را جبران کنید اولین موردی که وب سایتی که به کپی محتوا دست زده است مورد توجه قرار می گیرد جریمه گوگل است، در ادامه چند مرحله را برای شما بازگو کردیم تا با هریک از آن ها آشنا شوید.

  1. جمع آوری شواهد: اولین اقدامی که لازم است انجام دهید این است که از شواهد موجود مدارک جمع آوری کنید، به طور مثال اسکرین شات بگیرید و یا این که آدرس صفحه و یا صفحاتی که شما را مورد سرقت ادبی قرار دادند ذخیره کنید تا در صورت لزوم مدارکی برای ارائه داشته باشید.
  2. بافرد مورد نظر تماس بگیرید: در صورتی که در مقاله ذکر شده نام شخصی که نویسنده بوده است ذکر شده است، کافی است که به وسیله ابزارهای موجود اجتماعی با فرد مورد نظر تماس بگیرید چرا که ممکن است تنها یک اشتباه سهوی باشد و از آن ها بخواهید یا محتوای مذکور پاک شود و یا این که نام شما به عنوان منبع در آن ذکر شود.
  3. طرح شکایت: آخرین اقدامی که می توانید انجام دهید این است که شکایت سرقت ادبی خود را مطرح کنید، می توانید یک شکایت تحت عنوان قانون حق نسخه برداری هزاره دیجیتال را ارسال کنید که یک اخطاریه ای را به شرکت ارسال می کند تا محتوا سرقت شده و کپی شده را حذف کنند.

معرفی نرم افزارهای سرقت ادبی

پس از این که تمام اقدامات لازم و کافی را که در قسمت های قبل به آن اشاره کردیم را انجام دادید، اکنون وقت این است که با بهترین نرم افزارهای تشخیص سرقت ادبی آشنا شوید و برای استفاده در بررسی سرقت ادبی مقاله به کار بگیرید، تا به وسیله هریک از آن ها که با ویژگی های مورد نظر شما هم خوانی  دارند بهترین آن ها را انتخاب کنید.

1. Grammarly 

اولین ابزاری که قصد معرفی آن را داریم، ابزار Grammarly است که عموم افراد فعال در این زمینه این نرم افزار را به دلیل قابلیتی که در بررسی املا و گرامر متون دارد می شناسند، به بیانی بهتر و کامل تر می توان این گونه گفت که این ابزار یکی از نرم افزارهای محبوب در زمینه گرامر است که برای تشخیص و رفع پلاجریسم نیز از آن استفاده می کنند.

طرز فعالیت این نرم افزار به گونه ای است که متن داده شده شما را اسکن می کند و در فاصله زمانی تنها چند دقیقه ای متن داده شده را با 1000 محتوایی که در صفحات مختلف وب سایت ها و مقالات دانشگاهی وجود دارد مقایسه می کند تا بتواند محتوای کپی شده و سرقت ادبی را را تشخیص و شناسایی کند.

دو ویزگی مهم این ابزار باعث محبوبیت آن شده است، اولین ویژگی این است که این نرم افزار قابلیت این را دارد که محتواهای بازنویسی شده ای که همچنان با اصل محتوا شباهت دارند را نیز می تواند تشخیص دهد و قابلیت استفاده و پشتیبانی از زبان فارسی را نیز دارد، دومین ویژگی و قابلیتی که باعث محبوبیت این ابزار شد است این است که اگر مشکل یدر دستور زبان، املا و یا نگارش متن داده شده وجود داشته باشد خود این ابزار شروع به اصلاح می کند.

اگر قصد دارید از امکانات پیشرفته این ابزار استفاده کنید لازم است که نسخه پولی آن را تهیه کنید که اطالاعات کامل تری را در اختیارتان قرار می دهد مانند این که اطلاعات دقیق تر از منبع را در اختیارتان قرار می دهد به علاوه این که امتیاز کلی را برای اصالت و یونیک بودن متن شما در نظر می گیرد. که برای تهیه آن باید مبلغی حدود 12 دلار را بپردازید.

2. Plagiarisma

دومین و یکی از بهترین ابزارهایی که به شما در تشخیص سرقت ادبی کمک می کند، نرم افزار پلاجیاریسم است که یک ابزار تشخیص سرقت ادبی رایگان است، یکی از جذاب ترین ویژگی هایی که این نرم افزار در اختیار کاربران خود قرار داده است این است که قابلیت پشتیبانی از 190 زبان زنده دنیا که زبان فارسی نیز شامل آن می شود را نیز دارد که یک نسخه عالی و بی نظیر برای کاربرانی است که غیر از زبان انگلیسی در حال فعالیت هستند.

مخاطبین و کاربران برای استفاده از این ابزار تنها کافی است که متن مورد نظر خود را به روش مختلفی از جمله بارگذاری اسناد، نوشتن متن و در آخر با واردکردن URL صفحه مورد نظر از این ابزار استفاده کنند، پس از بارگذاری متن مورد نظر این ابزار محتوا را با منابعی مانند کتاب ها، وب سایت ها و مقالات دانشگاهی مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد.

نرم افزار پلاجیاریسم از دو نسخه پول یو رایگان پشتیبانی می کند که می توانید در صورت خرید نسخه پولی آن می توانید از امکانات و ویژگی هایی که نسخه پریمیوم آن ارائه می دهد استفاده کنید که این امکانات شامل مواردی مانند بررسی دستور زبان و همچنین امکان ذخیره گزارش ها می شود. با استفاده از نسخه رایگان نرم افزار پلاجیاریسم می توانید تا 3 بار در یک روز به بررسی محتوای سرقت ادبی شده بپردازید. برای تهیه نسخه پولی آن لازم است که هزینه 5 دلار در ماه را بپردازید.

3. ProWritingAid

ابزار بعدی که قصد معرفی آن را داریم، نرم افزاری است که نسخه رایگان ندارد اما قابلیت های جذاب و ویژگی های منحصر به فردی که دارد باعث می شود ارزش هزینه کردن را داشته باشد، این ابزار شبیه به نرم افزار Grammarly است که به کمک هوش مصنوعی متن داده شده را تجزیه و تحلیل می کند و به علاوه این که اشکالات دستوری و املایی آن را نیز رفع می کند.

این نرم افزار قابلیت دارد که متن داده شده ای را که حداکثر تا 2000 کلمه باشد را با میلیاردها منبع آنلاین و آفلاین دانشگاهی، وب سایتی و همچنین نشریات دوره ای مقایسه کند و به رفع سرقت ادبی رسیدگی کند، محتوا ها و متن های ادبی سرقت شده را مستقیما نشانه گذاری می کند و جالب این جاست که میزان تشابه دو متن را نسبت به هم درصد گذاری می کند.

این ابزار پولی با توجه به هزینه ای که پرداخت می کنید برای شما سقف تعیین می کند یعنی به بیان بهتر شما می توانید در ماه 100 متن را مورد بررسی قرار دهید و یا این که 10 متن را و کاملا به حجم کاری شما بستگی دارد پس پیشنهاد می کنیم که با برآورد این موضوع اقدام به خرید اشتراک این نرم افزار کنید. به طور مثال هزینه ای که برای بررسی 10 متن باید پرداخت کنید معادل 10 دلار است و برای بررسی 1000 متن لازم است که 200 دلار پرداخت کنید.

4. Plagiarism Checker

ابزار چهارمی که قصد معرفی آن را داریم Plagiarism Checker است که یک نرم افزار تشخیص سرقت ادبی و پس از پلاجیاریسم نسبتا ساده است که نیازی هم به پرداخت هزینه ندارد و می توانیم از آن به صورت رایگان استفاده کنید و به وسیله آن به شناسایی متن های کپی شده در وب سایت خود بپردازید این نرم افزار یک گزینه ساده و سریع است که ارزش استفاده را دارد.

از قابلیت های این نرم افزار این است که می تواند یک متن 1000 کلمه ای را در یک زمان اسکن کند و سرقت ادبی را برای میلیاردها صفحه وب سایت و مقالات ادبی مورد بررسی قرار دهد، به علاوه این که این نرم افزار یک رابط کاربری ساده است که و به کاربران این امکان را می دهد که مستقیما متن مورد نظر را وارد کنند و یا آدرس صفحه را در اختیار ابزار جهت بررسی قرار دهند.

ویژگی جالبی که این ابزار نیز دارد این است که پس از مقایسه محتوای شما با میلیاردها منبع دیگر درصدی را به شما از میزان کپی بودن متن ارائه می دهد و در واقع امتیازی را قائل می شود و این قابلیت را دارد که مشکلات گرامری را تشخیص دهد، تعداد کلمات را مورد شمارش قرار دهد و در انتها اجازه تهیه گزارش را به شما می دهد.

5. CopyGator

ابزار پنجمی که قصد معرفی آن را در این لیست داریم CopyGator است که هدف از طراحی این نرم افزار این است که به کمک وبلاگ نویسان و به طور کلی تولید کنندگان محتوا آمده است، که به کمک این ابزار می توانند نسخه های تکراری محتوای تولدی شده خود را در صورت وجود در سایر صفحات وب سایت ها و وبلاگ ها شناسایی و مورد بررسی قرار دهند.

برای استفاده از این ابزار دو روش وجود دارد که به طریق زیر می باشد.

  • تصویر نشانه گذاری شده: با کپی کردن و قرار دادن چند کد در وب سایت خود می توانید یک تصویر نشانه گذاری شده از این نرم افزار را به وبلاگ خود اضافه کنید تا بر روی موارد مورد نیاز نظارت انجام دهند، زمانی که می خواهید متن و محتوایی را مورد بررسی قرار دهید تنها کافی است که بر روی این تصاویر نشانه گذاری شده کلیک کنید، اگر به رنگ قرمز درآمد یعنی محتوای سرقت شده را شناسایی کرده است.
  • RSS: روش دمی که می توانید از این ابزار استفاده کنید این است که یک فید RSS را مستقیما بر روی این ابزار وارد کنید و بخواهید که مورد بررسی قرار دهد و به وسیله آن به روز رسانی های انجام شده را مشاهده کنید.

6. PlagScan

PlagScan ابزار بعدی است که قصد معرفی آن را داریم، این نرم افزار یک ابزار تشخیص سرقت ادبی است که بسیار قدرتمند است و به طور معمول توسط دانشگاه ها و نویسندگان حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد، با دادن محتوای مورد نظر به این ابزار محتوا را با پایگاه داده مجلات علمی، کتاب ها و سایر منابع علمی مورد بررسی قرار می دهد.

پس از این که بررسی های لازم را انجام داد، قسمت های کپی شده را برجسته می کند و اطلاعات و پایگاه داده های قوی را در اختیار شما قرار می دهد، نکته مهم و قابل اهمیت این است که هیچ نسخه رایگانی از این ابزار ارزشمند وجود ندارد.

الگوریتم این ابزار به گونه ای است که حتی جزئی ترین تغییرات در متن اصلی را می تواند تشخیص دهد که برای تشخیص محتوای بازنویسی شده بسیار این قابلیت دارای اهمیت است، به علاوه این که آثار و محتواهای ارسال شده را از نظر غلط املایی و گرامری مورد بررسی قرار می دهند و ویژگی جالب بعدی برجسته سازی براساس رنگ است، در صورت نمایش رنگ قرمز یعنی محتوا به کل کپی شده است، در صورت مشاهده رنگ آبی یعنی محتوا تغییر یافته است و رنگ سبز یعنی محتوا کاملا یونیک و دسته اول می باشد.

با استفاده از این نرم افزار شما می توانید فهرستی از منابعی که با محتوای شما هماهنگی و هم خوانی دارند را دریافت کنید و همچنین می توانید دو منبع را از لحاظ شباهت با یکدیگر مقایسه کنید، به علاوه این که این نرم افزار غلط های املایی و گرامری را نیز مورد بررسی قرار می دهد و به علاوه این که قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی را نیز دارد که هزینه در نظر گرفته شده معادل 6.5 دلار برای 6000 کلمه می باشد.

7. Copyleaks

یکی از ابزارهای مهم و البته پیچیده ای که در تشخیص سرقت ادبی می توانیم معرفی کنیم Copyleaks است که به علت همین ویژگی یکی از ابزارهای محبوب و معروف برای مشاغل و موسسات آموزشی در سرتاسر دنیا می باشد، به گفته سازندگان، این نرم افزار با استفاده از یک هوش مصنوعی پیشرفته برای شناسایی موارد سرقت ادبی از آن استفاده می شود.

این نرم افزار از 100 زبان زنده دنیا از جمله زبان فارسی نیز پشتیبانی می کند و می توانید برای بررسی سرقت ادبی فارسی نیز از آن ها استفاده کنید، این ابزار علاوه بر سرقت ادبی توانایی شناسایی سرقت ادبی در کد برنامه ها و همچنین توسط هوش های مصنوعی را نیز داراست، این ابزار برای هر بررسی به بیش از 60 تریلیون منبع متصل می شود تا محتوای کپی شده را شناسایی کند.

به علاوه این که از قابلیت های قابل اهمیت این ابزار می توان به این اشاره کرد که این ابزار بسیار کاربر پسند است و به شما این امکان را می دهد که انواع مختلف فایل ها را با فرمت های مختلف بتوانید اسکن کنید و همچنین این قابلیت را دارد که دو آدر س و یا دو محتوا را با یکدیگر مقایسه کند و از دیگر قابلیت ها این است که می توانید این ابزار را تنظیم کنید که به صورت خودکار به بررسی محتواهای تکراری بپردازد.

این ابزار نسخه آزمایشی خود را به صورت رایگان در اختیار عموم قرار داده است و نسخه پول یآن به این صورت است که با پرداخت ماهی 9 دلار تا 14 دلار می توانید به تمام قابلیت های تشخیص سرقت ادبی از جمله تولید محتوا با هوش مصنوعی نیز دسترسی داشته باشید.

8. Plagium

ابزار بعدی که به شما در تشخیص سرقت ادبی بسیار کمک کننده است Plagium است که به شما در شناسایی رایگان محتواهای تکراری کمک می کند، این ابزار از فرمت های بسیاری در فایل ها پشتیبانی می کند و قادر است که یک متن 5000 کلمه ای را اسکن و مورد بررسی قرار دهد، منبع بررسی آن از میان میلیاردها صفحه وب سایت و مقالات است.

این ابزار امکان دادن امتیازدهی به محتوای تولید شده را در رابطه با میزان شباهت و کپی بودن با متون دیگر دارد، به علاوه این که نسخه پولی این ابزار امکان جستجوهای اضافه و همچنین ذخیره گزارش ها را برای شما فراهم می کند.

9. Dupli Checker

اگر به دنبال بک ابزار تشخیص سرقت ادبی رایگان و کاربر پسند هستید که توانایی پشتیبانی از زبان های بسیاری را از جمله زبان فارسی را دارد باید بگوییم این گزینه بهترین انتخاب شما خواهد بود، این ابزار متن های شما را سریعا اسکن می کند و با میلیاردها وب سایت و مقالات علمی و دانشگاهی مورد بررسی و مقایسه قرار می دهد و توانایی پشتیبانی از فرمت های بسیاری را دارد.

به علاوه این که این ابزار قابلیت بررسی گرامر و علائم نگارشی را داراست و می تواند تعداد کلمات نوشته شده در یک محتوا را مورد شمارش قرار دهد، همچنین این ابزار کاملا به حفظ حریم خصوصی شما پایبند است و هیچ یک از اسناد شما را کپی نمی کند و در آخر گزارشی را از نتایج به صورت خلاصه در اختیار شما قرار می دهد.

10. Quetext

آخرین و یکی از محبوب ترین ابزارهای تشخیص سرقت ادبی که می توان معرفی کرد Quetext است، که علت این محبوبیت کاربرپسند و مورد اعتماد بودن این نرم افزار می باشد، این نرم افزار گزارش دقیقی از اصالت یک محتوا در اختیار شما قرار می دهد و متن داده شده را با بیش از میلیون ها مقالات و منابع آنلاین مورد بررسی و شناسایی قرار می دهد.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این ابزار این است که قابلیت جستجوی عمیق دارد به این صورت که بیش از چند صفحه از فهرست موتورهای جستجوی گوگل را مورد بررسی قرار می دهد . گزارش رنگی را مبنی بر این که محتوا های مشابه و کپی شده را به صورت رنگی نمایش می دهد و در اختیارتان قرار می دهد.

سخن آخر

ابزارهایی که به معرفی آن ها برای تشخیص سرقت ادبی در اختیارتان گذاشتیم، ابزارهای بسیار خوبی هستند که از دانش آموزان تا نویسندگان حاذق می توانند از هریک از آن ها برای تشخیص سرقتی و کپی بودن محتواها استفاده کنند، استفاده از این ابزارها به شما کمک می کنند تا محتواهای یونیک و تازه را تولید کنید  و از به وجود آوردن متن های کپی و تکراری بپرهیزید.

هر کدام از ابزارهای ارائه شده در این مقاله دارای ویژگی های منحصر به فرد و خاصی هستند که می توانید با توجه به نیاز خود آن ها را انتخاب و برای بررسی سرقت ادبی از آن ها استفاده کنید که این ویژگی ها می تواند از قابلیت های یک ابزار باشد تا میزان هزینه ای که تصمیم دارید برای وب سایت خود هزینه کنید. برای این که بتوانید وب سایت منحصر به فردی را با مطالب یونیک و به روز ارائه دهید لازم است که از مشاوره های رایگان شرکت دارکوب که در اختیارتان قرار می دهد استفاده کنید تا بهترین مطالب و وب سایت را در مقابل رقبای خود داشته باشید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز