آمار استفاده از سیستم های مدیریت محتوا

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=4454

5/5 - (1 امتیاز)

سیستم های مدیریت محتوا به افراد غیر حرفه ای این امکان را می دهد تا بتوانند وب سایتی کارآمد و کامل بدون نیاز به دانش کدنویسی ایجاد کنند. هنگام استفاده از سیستم های مدیریت محتوا شما نیازی به درک چگونگی کارکرد وب سایت ها ندارید.

اگر می خواهید یک وب سایت یا وبلاگ بسازید، تعداد قابل توجهی سیستم مدیریت محتوا وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید این کار را انجام دهید. برای یک انتخاب مناسب، توجه به اینکه بیشتر وب سایت ها از کدام سیستم مدیریت محتوا استفاده می کنند، می تواند یک نشانه ی خوب برای شما و کمک کننده باشد. در واقع محبوب ترین CMS ها می توانند گزینه های بهتر باشند.

سیستم مدیریت محتوا (CMS) چیست؟

سیستم مدیریت محتوا یک نرم افزار (معمولاً مبتنی بر وب) است که به کاربران این امکان را می دهد که بدون نیاز به دانش کدنویسی بتوانند یک وب سایت ایجاد و محتوای آن را مدیریت و اصلاح کنند.

به عبارتی دیگر، استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا، ایجاد یک وبلاگ و یا وب سایت را برای کابران راحت تر می کند. یک CMS تمام زیر ساخت های لازم را برای شما فراهم می کند. تنها کاری که لازم است انجام دهید، اضافه کردن مطالب مانند تصاویر، فرم ها و …به بخش جلوی وب سایت می باشد.

تعداد وب سایت های فعال و آنلاین بسیار زیاد است و علت این موضوع هم وجود سیستم های مدیریت محتوا می باشد. زیرا با استفاده از CMS ها حتی مبتدیان نیز می توانند، اقدام به راه اندازی وب سایت کنند.

یکی از محبوب ترین این CMS ها وردپرس می باشد. وردپرس با 60.4% از سهم بازار محبوب ترین CMS می باشد. این بدان معناست که وردپرس توسط 33.5% از کل وب سایت ها به صورت آنلاین استفاده می شود. وردپرس توسط برند های محبوب و معروف در سراسر دنیا استفاده می شود و این نکته ی بسیار قابل توجه این CMS می باشد.

چگونگی عملکرد سیستم های مدیریت محتوا

اغلب سیستم های مدیریت محتوا، محیطی ساده و کاربر پسند دارند که برای کار کردن با آنها نیاز به دانش فنی ندارید. با استفاده از آنها می توانید صفحاتی را بسازید و یا صفحات را به یکدیگر لینک دهید. همچنین می توانید محتوای خود را براحتی در CMS ها کپی پیست کنید. با استفاده از آنها می توانید محتوای خود را از راه دور کنترل کنید. می توانید محتوای خود را در یک هسته ی مرکزی ذخیره کنید تا در صورت نیاز بتوانید تغییرات اعمال شده را ردیابی و یا دسترسی کاربران را محدود و منابع اطلاعاتی را یکپارچه کنید.

پس از ایجاد یک صفحه ی جدید، صفحه ی مورد نظر به طور خودکار به مدیر وب سایت ارسال می شود و پس از تأیید و انجام بازبینی های لازم توسط تیم بررسی، صفحه در وب منتشر می شود. حتی می توانید در مورد زمان انتشار محتوا یا اینکه چه مطلبی در کجا نمایش داده شود، تصمیم بگیرید.

آمار استفاده از سیستم های مدیریت محتوای گوناگون

  1. وردپرس

وردپرس یک نرم افزار منبع باز است و بارگیری آن از طریق وب سایت آن کاملاً رایگان و در دسترس همگان است. تمام آنچه که شما نیاز دارید، خرید یک نام دامنه و یک میزبان وردپرس است تا بتوانید وب سایت خود را ایجاد کنید و آن را به صورت آنلاین در دسترس کاربران قرار دهید.

وردپرس مورد علاقه ی مبتدیان می باشد، زیرا می توانند با استفاده از این CMS براحتی یک وب سایت و یا وبلاگ و یا یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنند. همچنین، سفارشی سازی سایتی که مبتنی بر وردپرس می باشد، آسان و مقرون به صرفه است، زیرا در وردپرس هزاران افزونه و قالب رایگان برای انتخاب وجود دارد.

  1. جوملا

جوملا دومین و محبوب ترین CMS است که 5.2% ازسهم بازار را به خود اختصاص داده است.

جوملا نیز مانند وردپرس یک سیستم منبع باز و رایگان است. بارگیری آن بسیار آسان است و بسیاری از میزبان ها با تنها یک کلیک این موضوع را پشتیبانی می کنند. با استفاده از برنامه های افزودنی و مضامین جوملا می توانید براحتی سایتی برای انجمن ها و یا وب سایت های تجاری و یا وبلاگی شخصی را راه اندازی کنید.

جوملا با اختصاص 3.4% از سهم بازار به خود، سومین سیستم مدیریت محتوای محبوب در دنیا می باشد.

این CMS نیز یک نرم افزار منبع باز و رایگان است که با استفاده از آن می توانید اقدام به راه اندازی وب سایت مورد نظر خود کنید.

  1. دروپال

دروپال حاوی قالب ها و ماژول هایی می باشد که به کاربران برای طراحی سایت مورد نظرشان کمک می کند. اما پیدا کردن این تم ها در دروپال در مقایسه با وردپرس کمی سخت تر است. بعلاوه، اضافه کردن مطلب در دروپال ساده است اما عوض کردن ظاهر وب سایتتان در مقایسه با دیگر سیستم های مدیریت محتوا کمی پیچیده تر است.

  1. Shopify

Shopify 2.7% از سهام بازار را به خود اختصاص می دهد که معادل با 1.5 درصد از کل وب سایت های اینترنتی می باشد.

Shopify به طور اختصاصی برای وب سایت های تجارت الکترونیک ساخته شده است. با استفاده از shopify، ایجاد یک فروشگاه آنلاین، مدیریت محصولات، دریافت و پرداخت مشتریان و ساخت یک بازار بسیار راحت تر می شود. shopify جنبه های دیگر فروشگاه آنلاین شما مانند میزبانی وب، گواهی SSL، امنیت وب و … را می تواند کنترل کند.

همچنین امکان ادغام shopify و وردپرس می باشد. بنابراین می توانید از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا برای سهولت در استفاده، کاهش سربار و افزایش امکان سفارشی سازی بهره ببرید.

جالب است بدانید shopify یکی از سه سیستم برتر مدیریت سریع محتوا می باشد. به ترتیب این سه مورد عبارتند از:

  1. وردپرس
  2. ووکامرس
  3. Shopify

Squarespace

Squarespace با اختصاص 2.7% از سهام بازار به خود در رتبه ی پنجم قرار می گیرد.

Squarespace یکی از آسان ترین سیستم های عامل برای ساخت وب سایت می باشد و یک دلیل آن طراحی کشیدن و رها کردن آن می باشد.

این CMS قالب های مدرن، ویرایشکر سبک، فونت های رایگان، طرح بندی محتوای قابل تنظیم و موارد دیگری ارائه می دهد.

خلاصه

از آنجا که وردپرس بیشترین سهام بازار را دارد، مشخص است که بهترین سایت ساز و سیستم مدیریت محتوا در دنیا می باشد.

وردپرس نه تنها بهترین CMS برای ساخت وب سایت می باشد، بلکه برای ساخت وبلاگ نیز 97% از کاربران از آن استفاده می کنند.

استفاده از وردپرس آسان است، حتی برای کاربران بسیار مبتدی. شما کنترل کاملی بر وب سایت خود دارید و گزینه های بی شماری برای سفارشی سازی و اضافه کردن قدرت در وب سایت شما وجود دارد.

 

 

 

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز