چگونه نرخ پرش وب سایت خود را کاهش دهیم؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=7684

5/5 - (1 امتیاز)

کاهش نرخ پرش یا همان بانس ریت می تواند به افزایش بازدید سایت و دریافت ترافیک بیشتر از موتور های جستجو کمک کند. منظور از بانس ریت، بازدیدکنندگانی هستند که پیش از اقدام خاصی در وب سایت شما، آن را ترک می کنند. اگر نرخ پرش وب سایت شما بالاست بایستی در استراتژی های بازاریابی محتوای خود تجدید نظر کنید. کاهش بانس ریت (نرخ پرش) به افزایش نرخ تبدیل سایت کمک می کند. با پیاده سازی استراتژی های درست بازاریابی در وب سایت خود می توانید نرخ پرش را کاهش و تجارتتان را توسعه دهید. اما چگونه می توانم نرخ پرش وب سایت خود را کاهش دهم؟

طراحی وب سایت یکی از مهمترین جنبه های بازاریابی آنلاین است. طراحی وب سایت نقش مهمی در جذب کاربر دارد. طبق مطالعات، کاربران فقط طی چند ثانیه ی اول یک وب سایت را قضاوت می کنند و تصمیم می گیرند که به ادامه ی مرور وب سایت ادامه دهند و یا آن را ترک کنند. بر اساس گزارشات، اگر طراحی یک سایت ضعیف باشد 57% از کاربران از پیشنهاد آن به دیگر کاربران خودداری می کنند.

بانس ریت خوب چیست؟

اینکه واقعا بانس ریت خوب چیست به سایت و اهداف تجاری آن بستگی دارد. در یک وب سایت ممکن است نرخ پرش 80% بسیار خوب باشد، در حالیکه این میزان نرخ پرش در یک وب سایت دیگر فاجعه باشد.

اما بیشتر صاحبین وب سایت ها و مدیران مشاغل به دنبال کاهش میزان نرخ پرش وب سایت خود هستند. خیلی از کاربران معتقدند کاهش نرخ پرش به بهبود رتبه ی بندی وب سایت کمک می کند. نرخ پرش بالا می تواند نشانگر وجود مشکلی در وبسایت شما باشد. بانس ریت بالا نشان دهنده ی این است که شما کاربران و بازدیدکنندگان مناسبی برای وبسایت خود جذب نمی کنید و یا بازدیدکنندگان تجربه ی خوبی از مرور وب سایت شما به دست نمی آورند.

منظور از نرخ پرش چیست؟

منظور از نرخ پرش زمانی است که کاربری از وب سایت شما دیدن می کند، اما بدون اینکه اقدام به انجام کاری کند و یا از دیگر از صفحات وب سایت شما دیدن کند، از سایت شما خارج می شود. بانس ریت بالا می تواند نمایانگر این موضوع باشد که صفحه ی فرود شما به اندازه ی کافی جذاب و منظم نیست.

استفاده از خدمات طراحی سایت شرکت های معتبر می تواند شما را به بهترین و با کیفیت ترین نتایج برساند. شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب، طراحی سایت صنایع مختلف را می پذیرد.

چگونه می توانم میزان نرخ پرش را در وب سایت خود اصلاح کنم و نرخ تبدیل وب سایتم را افزایش دهم؟

با انجام اقدامات ذیل می توانید به کاهش نرخ پرش (بانس ریت) وب سایت خود کمک کنید و طبیعتاً نرخ تبدیل وب سایتتان را افزایش دهید:

افزایش خوانایی محتوا

خوانندگان اگر نتوانند محتوای وب سایت شما را براحتی بخوانند به احتمال زیاد آن را ترک می کنند. همچنین حجم مطالب زیاد در وب سایت برای کاربران دلهره ساز است. بنابراین از حجم مناسبی از مطالب در وب سایت خود استفاده کنید. طبق گزارشات، استفاده ی بیش از اندازه از مطالب باعث افزایش نرخ ترک از صفحه می شود. در چنین شرایطی شاید حتی کاربران، محتوا را مطالعه هم نکنند. استفاده از محتوای بیش از اندازه باعث ایجاد تجربه کاربری بد می شود. برای اینکه بتوانید خواندن مطالب را برای کاربران آسانتر و قابل هضم کنید، نکات ذیل می تواند کمک کننده باشد:

یک عنوان بزرگتر

بهتر است برای مطالب یک عنوان بزرگ در نظر بگیرید.

زیر عناوین

سپس از عناوین کوچکتر و فرعی برای دسته بندی مطالب و افزایش خوانایی محتوا استفاده کنید. زیر عناوین باعث افزایش خوانایی مطالب و قالب بندی آنها می شود.

بالت ها

بهتر است برای بیان مزایا از بالت ها استفاده کنید.

عکس ها و نمودار

در صورت لزوم از عکس ها و نمودار ها استفاده کنید. استفاده از نمودار ها به فهم بهتر مطالب به کاربران کمک می کند.

کاهش نرخ پرش وبسایت

چگونه نرخ پرش وب سایت خود را کاهش دهیم؟

نتیجه گیری و یا خلاصه

بهتر است مطالب خود را با یک نتیجه گیری و یا خلاصه به پایان برسانید. بیان نتیجه به کاربران کمک می کند تا کلیت محتوا را متوجه شوند.

استفاده از قالب وب سایت وردپرس به شما این امکان را می دهد تا براحتی محتوا را قالب بندی کنید و UX خوبی به کاربران خود ارائه و نرخ پرش وب سایت خود را کاهش و نرخ تبدیل را افزایش دهید.

اگر به دنبال یک قالب زیبا، با کیفیت و کاربردی برای طراحی سایت خود هستید در صورت تمایل می توانید از فروشگاه قالب دارکوب دیدن فرمایید. تمامی قالب های فروشگاه دارکوب به سفارش این شرکت طراحی شده اند، ریسپانسیو هستند و از خدمات پشتیبانی نیز برخوردارند.

امروزه کاربران می خواهند خیلی سریع مطالب و اطلاعاتی که می خواهند راُ دریافت کنند. خیلی از کاربران ترجیح می دهند مطالب اضافه از وب سایت ها حذف شود و آنها خلاصه و اصل مطلب را دریافت کنند. اگر صاحب وب سایتی هستید بایستی سعی کنید این انتظار کاربران را برآورده کنید و اطلاعات سایت خود را با کمترین و مناسب ترین حجم در اختیار کاربران قرار دهید.

به طور طبیعی کاربران به دنبال یک طراحی سایت عالی و با حجم مناسبی از محتوا هستند. مطالب سایت بایستی به زبانی ساده و قابل درک نوشته شده باشند.

مراحل اضافه را حذف کنید. مطالب اساسی و ضروری را به کاربران ارائه دهید. اضافه کردن مراحل اضافه باعث هدر رفتن وقت کاربر می شود.

استفاده از تصاویر در متن باعث افزایش جذابیت آن می شود. اما عکس ها بایستی مرتبط به محتوا باشند. همچنین محتوا بایستی پیوستگی داشته باشند.

از استفاده از پنجره های بازشونده پرهیز کنید

طبق مطالعات، بیش از 70% از کاربران از پنجره های بازشونده ی بی ربط خوششان نمی آید. در بین بازاریابان دیجیتالی و صاحبین وب سایت ها این موضوع همیشه مورد بحث بوده است که از پنجره های بازشو استفاده کنند یا نه؟ اما بایستی در نظر داشته باشید که پنجره های بازشو می تواند باعث بهم زدن تمرکز کاربر و افزایش نرخ پرش شود. به همین دلیل بهتر است از پنجره های بازشو در سایت استفاده نشود. به طور کلی، استفاده از پنجره های بازشو باعث ارائه تجربه کاربری بد می شود. اگر می خواهید از پنجره های بازشو در سایت خود استفاده کنید خیلی مهم است که طراحی خیلی خوبی داشته باشند تا باعث جذب کاربر شوند.

یک دعوت برای اقدام ایجاد کنید

دعوت برای اقدام ضعیف می تواند منجر به افزایش نرخ پرش شود. هر کاری انجام می دهید، اطمینان حاصل کنید که دعوت به اقدام قوی و خوبی در سایت خود دارید. بایستی سعی کنید کاربران را به کلیک و انجام اقدامی متقاعد کنید.

در ایجاد دعوت برای اقدام هر چیزی مهم است. حتی تغییر یک نوشته روی یک دکمه می تواند در نرخ پرش تفاوت ایجاد کند. این تغییرات می تواند باعث جذب و یا دفع کاربران شود. بنابراین به اندازه ی کافی به این موضوع توجه کنید.

ایجاد گزینه های دعوت به اقدام می تواند باعث بهبود قابلیت استفاده ی سایت شما شود. وقتی قابلیت استفاده سایت بهبود پیدا کند، کاربران به ماندن در سایت شما بیشتر تمایل پیدا می کنند. ماندگاری بیشتر کاربران در سایت به معنای افزایش نرخ تبدیل و کاهش نرخ پرش است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره رایگان و تخصصی شرکت دارکوب استفاده نمایید.

استفاده مناسب از فضاهای سفید

منظور از فضای سفید، فضای سفید بین عناصر طراحی می باشد. مثلاً فاصله ی بین خطوط در یک نوشته و یا فاصله بین دو بلوک بزرگ فضاهای سفید در یک سایت محسوب می شوند.

استفاده ی مناسب از فضاهای سفید منجر به یک طراحی UI بهتر می شود. فضای سفید بین عناصر باعث می شود تا کاربران بیشتر جذب شوند و از مرور یک سایت، زود خسته نشوند و در نتیجه UX بهتری به دست آورند. استفاده ی مناسب از فضای سفید باعث جذابیت بیشتر طراحی سایت شما می شود.

برخی از دلایل استفاده از فضاهای سفید عبارتند از:

  • افزایش خوانایی متن
  • ایجاد محتوای سازماندهی شده

فقط در استفاده از فضای سفید بایستی توجه داشته باشید که فضاهای سفید بطور یکپارچه و یک اندازه در سایت استفاده شده باشند. اینطور نباشد که در یک بلوک فضای سفید خیلی زیاد باشد و در یک بلوک دیگر خیلی کم. این می تواند به جذابیت طراحی وبسایت شما آسیب بزند.

فضای سفید حتماً نباید سفید باشد. شما می توانید در فضای سفید از رنگ های ملایم دیگری نیز استفاده کنید.

اگر به دنبال طراحی سایت حرفه ای با مناسب ترین قیمت طراحی سایت هستید بهتر است یک شرکت طراحی سایت معتبر استخدام کنید. یک شرکت طراحی سایت معتبر با در نظر گرفتن کاربر و تمام نکات طراحی وب، بیشترین میزان کیفیت را با مناسب ترین قیمت طراحی سایت ارائه می دهد. شرکت دارکوب یکی از معتبرترین شرکت های طراحی وب و با برخورداری از کادری مجرب سئو و طراحی سایت مشاغل مختلف را می پذیرد.

ایجاد یک داستان خوب و جذاب از برند تجاری خود

بیان یک داستان گیرا و خوب می تواند کاربران شما را به خود جذب کند. بنابراین از این بخش بایستی بهترین بهره را ببرید. کاربران به دنبال داستان هایی هستند که به خواسته های آنها نزدیک باشد.

برای اینکه بتوانید در بیان داستان نام تجاری خود موفق باشید بایستی متوجه شوید کاربرانتان به دنبال چه چیزی هستند. آیا آنها به دنبال یک موضوع برجسته هستند و یا فقط داستان تجاری شما را اسکن می کنند. استفاده از یک عنوان خوب و یا یک کلمه و یا تصویر در داستان تجاری می تواند کاربران را به خود مجذوب کند و باعث شود تا کاربران بقیه ی مطالب شما را بخوانند.

بیان داستان تجاری باعث جلب اعتماد کاربران می شود. داستان خود را بگونه ای تعریف کنید که کاربران حس کنند قهرمان داستان هستند. در بیان داستان خود صادق باشید و به کاربران دروغ نگویید. عدم صداقت در بیان داستان می تواند به اعتبار برند تجاری شما آسیب بزند.

کاهش نرخ پرش در طراحی سایت

چگونه نرخ پرش وب سایت خود را کاهش دهیم؟

استفاده از تصاویر مناسب و یا با کیفیت

استفاده از تصاویر نامناسب و کم کیفیت می تواند باعث افزایش نرخ پرش سایت شما شود. استفاده از تصاویر کم کیفیت اشتباه رایجی است که بسیاری از دارندگان وب سایت ها مرتکب می شوند. اما بایستی در نظر داشته باشید که تصاویر کم کیفیت می تواند جذابیت وب سایت شما را از بین ببرد. عناصر تصویری به شدت در جذابیت سایت تأثیر دارند و برای یک سایت زیبا ضرورت دارند. از تصاویر با کیفیت بالا در سایت خود استفاده کنید. اگر عکس های کم کیفیتی دارید حتماً آنها را بروزرسانی کنید.

از توصیفات و برچسب alt عکس ها استفاده کنید. موتور های جستجو تصاویر را مانند ما نمی بینند. آنها را از برچسب های alt و توصیفاتی که در مورد عکس ها استفاده شده است، برای تشخیص تصاویر استفاده می کنند. بنابراین اگر می خواهید به بهبود رتبه بندی  و سئو سایتتان کمک کنید از این موارد حتماً استفاده کنید.

هنگام تغییر سایز تصاویر توجه داشته باشید که آنها را دفرمه نکنید. منظور از دفرمه بودن عکس این است که عکس از همه طرف به یک اندازه کشیده نشده است. این موضوع می تواند به کیفیت عکس شما آسیب بزند.

عکس ها اگر بهینه سازی نشوند منجر به سنگین شدن سایت می شوند و نرخ پرش را افزایش می دهند. با استفاده از ابزار های مناسب می توانید تصاویر را در سایت خود بهینه سازی کنید و سرعت سایتتان را افزایش دهید. بهینه سازی تصاویر بخصوص در طراحی سایت فروشگاهی و یا طراحی سایت شرکتی که از تصاویر زیادی استفاده می کنند، اهمیت ویژه ای دارد. طراحی سایت یکی از مهمترین جنبه های بازاریابی اینترنتی است و برای جذب بیشترین تعداد کاربر و کاهش نرخ پرش، بایستی هدفتان طراحی سایت حرفه ای باشد.

اگرچه با وجود وب سایت ساز ها و ابزار های گوناگونی که در بازار وجود دارد هر کسی با کمترین دانش می تواند اقدام به طراحی سایت کند. اما طراحی سایت نکات زیادی دارد و طراحی سایت حرفه ای نیاز به آموزش دارد. اگر به دنبال آموزش طراحی سایت هستید در صورت تمایل می توانید از خدمات آموزشی طراحی و سئو سایت شرکت دارکوب استفاده نمایید.

وجود تبلیغات آزاردهنده در سایت

تبلیغات یک راه کسب درآمد و بازاریابی اینترنتی برای بسیاری از وب سایت ها محسوب می شود. اما بایستی توجه داشته باشید که با تبلیغات آزار دهنده موجب اذیت کاربران خود نشوید. تبلیغات گاهی می تواند باعث ارائه ی UX بد و افزایش نرخ پرش و آسیب به اعتبار برند تجاری شما شود.

اگر می خواهید از تبلیغات در سایت خود استفاده کنید به نکات ذیل توجه داشته باشید:

  • حجم تبلیغات بیشتر از محتوای سایتتان نباشد.
  • کاربران برای دریافت اطلاعات به وب سایت شما مراجعه می کنند. حواستان باشد کاربران به جای جذب شدن به وب سایت شما به تبلیغات جذب نشوند.
  • اگر از پاپ آپ ها استفاده می کنید طول زمانی آنها بایستی خیلی کم باشد.

نتیجه

اگر به دنبال کاهش نرخ پرش و افزایش نرخ تبدیل در وب سایت خود هستید، رعایت برخی نکات مانند عدم استفاده از تصاویر کم کیفیت و یا سازماندهی محتوا و … می تواند بسیار کمک کننده باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص کاهش نرخ پرش و افزایش نرخ تبدیل سایت در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره تخصصی شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب همچنین با برخورداری از کادری حرفه ای، طراحی و سئو سایت صنایع مختلف، طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی انواع مشاغل را می پذیرد و بالاترین میزان کیفیت را ارائه می دهد.

برای خرید قالب همچنین می توانید بهترین قیمت طراحی سایت را دریافت کنید. فروشگاه قالب وب سایت شرکت دارکوب همچنین حاوی انواع قالب برای صنایع مختلف می باشد. تمامی قالب وب سایت ها به سفارش شرکت دارکوب طراحی شده اند و ریسپانسیو هستند و از خدمات پشتیبانی برخوردارند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز