درآمد فروشگاه اینترنتی آمازون در سال ۲۰۲۰

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=9797

5/5 - (1 امتیاز)

با تصاعدی شدن آمار اتصال به اینترنت و تعداد رو به رشد کاربران در دهه های اخیر، دوره ی شیوه های سنتی تبلیغات و فروش به پایان رسیده است. اکثر مشاغل برای به روز کردن کسب و کار و خدمات خود به بستر اینترنت روی آورده اند و برای جذب و حفظ مشتری از روش های نوین بازاریابی یعنی بازاریابی دیجیتال بهره می برند. در این میان وب سایت ها تبدیل به اصلی ترین کانال برای دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی گشته اند.

داشتن وب سایتی جامع و متناسب با نیازهای هر کسب و کار بسیار حائز اهمیت می باشد و باعث فراهم کردن فرصت هایی عالی برای معرفی کسب و کار ، ماندگاری در بازار رقابتی و به طور کلی حضور پررنگ تر در دنیای اینترنت می شود. وب سایت ها با توجه به نوع کاربردشان هرکدام در دسته خاصی قرار می‌گیرند و در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند.

یکی از مهم ترین انواع وب سایت ها ، سایت های فروشگاه اینترنتی می باشند. در این نوع وب سایت ها محصولات فیزیکی و یا مجازی در بستر اینترنت برای فروش عرضه می شوند. دارا بودن این نوع وب سایت برای صاحبان مشاغل بسیار ضروری است و ویژگی های بسیاری برای آن ها در بر خواهد داشت چرا که در دنیای امروز با توجه به مشغله فراوان افراد، مشتریان اغلب از اینترنت برای یافتن محصول و خدماتی که نیاز دارند استفاده می کنند و تمایل آن ها به خرید اینترنتی بیش از پیش شده است. از سوی دیگر نیز به دلیل شیوع کرونا در چند وقت اخیر، تمامی جنبه های زندگی انسان از جمله خرید و رفت و آمد تحت تاثیر تغییر و تحولات زیادی قرار گرفت. اگرچه در گذشته و پیش از شروع این بحران نیز فروشگاه های اینترنتی به دلیل سهولت در خرید از محبوبیت زیادی بین مردم برخوردار بودند اما با شروع این پاندمی در سراسر جهان، به دلیل حفظ رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از رفتن به مکان های شلوغ همچون بازار و فروشگاه ها درصد بیشتری از مردم به خرید اینترنتی روی آورده اند، به طوری که طبق تحقیقات انجام گرفته خرید آنلاین از فروشگاه های اینترنتی در سال گذشته چند برابر بوده است.

به عنوان مثال میزان فروش فروشگاه آنلاین آمازون که به عنوان یکی از بهترین و بزرگترین فروشگاه های اینترنتی در سرتاسر دنیا شناخته می شود، در فصل گذشته بسیار چشمگیر و قابل توجه بود و این شرکت به سود سالانه قابل توجهی دست پیدا کرد. در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی درآمد این فروشگاه اینترنتی در سال گذشته یعنی سال 2020 بپردازیم.

ضرورت طراحی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای کسب و کارها

همان طور که در مطالب بالا نیز ذکر شد وب سایت فروشگاهی یکی از انواع وب سایت است که در آن می توان به خرید و فروش محصولات و یا خدمات به صورت آنلاین پرداخت. امروزه با توجه به نبود فرصت کافی برای انجام کارهایی همچون خرید کردن به صورت حضوری و همچنین مزایای بسیاری که فروشگاه های اینترنتی دارند مانند از بین بردن محدودیت های مکانی و زمانی برای مشتریان جهت خرید محصولات، فروشگاه های آنلاین و فروش اینترنتی جایگاه ویژگی پیدا کرده اند و تمایل کاربران به خرید اینترنتی بیش از پیش شده است.

طبق آمار به دست آمده روزانه میلیارد ها خرید آنلاین به واسطه فروشگاه های اینترنتی توسط مردم انجام می شود که این موضوع نشان دهنده استقبال بی نظیر مردم از کسب و کارهای اینترنتی و محبوبیت فروشگاه های اینترنتی نزد آن ها است. این موضوع لزوم راه اندازی یک فروشگاه آنلاین و ورود کسب و کار شما به دنیای مجازی را بیان می کند. بنابراین در زمانی که اینترنت به عنوان بستری برای خرید و فروش محصولات و خدمات مختلف به حساب می آید نداشتن وب سایت فروشگاهی می تواند نقطه ضعف بزرگی برای کسب و کار شما باشد و شما را از ورود به عرصه رقابت با سایت ها و شرکت های رقیب باز می دارد.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که صرفا راه اندازی فروشگاه اینترنتی باعث رونق و پیشرفت کسب و کار شما نخواهد شد و لازمه موفقیت آن داشتن ویژگی های مهم و کلیدی همچون سرعت بالای بارگذاری سایت، طراحی مناسب و کاربر پسند، داشتن محتوای مناسب، رعایت اصول افزایش بازدید سایت و بهبود رتبه سئو سایت و … می باشد. بنابراین کلید اصلی موفقیت فروشگاه های آنلاین، طراحی سایت اختصاصی فروشگاه اینترنتی با رعایت ویژگی های بالا می باشد.

طراحی سایت فروشگاهی

در مطالب گفته شده در بالا به ضرورت راه اندازی و طراحی فروشگاه اینترنتی برای داشتن یک فروشگاه آنلاین موفق اشاره شد. در واقع راه اندازی و طراحی سایت فروشگاهی مزایای بسیاری را برای صاحبان کسب و کارها و مشاغل گوناگون به ارمغان می آورد. یک فروشگاه اینترنتی موفق باعث صرفه جویی در زمینه های مختلفی مانند هزینه های مربوط به اجاره،تبلیغات آفلاین و ضرر ناشی از تعطیلی گاه ‌و ‌بیگاه مغازه‌ها می شود. در واقع سایت شما به عنوان ویترین کار شماست که در هر لحظه از شبانه روز بدون نیاز به حضور فیزیکی برای تامین نیازهای کاربران در دسترس است و شامل طیف گسترده تری از مشتریان می شود. حال اولین سوالی که برای صاحبان کسب و کارها به وجود می آید و از شرکت طراحی سایت می پرسند این است که طراحی سایت فروشگاهی آن ها باید چگونه باشد؟ راه اندازی سایت فروشگاهی نیازمند رعایت نکات مهم و ضروری است که می تواند شما را برای داشتن یک فروشگاه آنلاین جذاب و متمایز با فروش بالا یاری کند و باعث رضایت کاربر و کسب رتبه بالا در صفحات نتایج موتورهای جستجو شود. برخی از این موارد عبارتند از:

داشتن محتوای غنی و مناسب

یکی از عوامل کلیدی در فروش اینترنتی ارائه ی یک استراتژی محتوای مناسب با سایت می‌باشد. محتوای به کار رفته در سایت در نگاه اول باید بتواند پاسخگوی سوالات کاربران باشد. به طور مثال می توان هنگام معرفی محصولات اول اطلاعات مربوط به محصول را ارائه داد سپس به نمایش خود محصول پرداخت. تولید محتوای خوب و با کیفیت به میزان قابل توجهی رضایت کاربران را به همراه خواهد داشت و می تواند آن ها را به میزان قابل توجهی برای خرید اینترنتی ترغیب کند. همچنین تولید محتوای خوب و بهینه سازی محتوا باعث بهبود سئوی سایت و کسب رتبه بالا در صفحات نتایج موتورهای جستجو می شود که این امر می تواند منجر به فروش بیشتری شود.

درج اطلاعات کامل محصولات

ویژگی ها و جزئیات هر محصول باید کامل و دقیق ذکر شود و در اختیار کاربران قرار گیرد، چرا که درصد بسیاری از مشتریان تا اطلاعات لازم در مورد محصولاتی که قرار است خریداری کنند را ندانند اقدام به خرید نمی کنند. این اطلاعات باید شامل نام محصول، ویژگی های محصول، عکس و یا در صورت لزوم فیلم از محصول باشد. چیدمان محصولات در صفحات سایت هم باید به گونه ایی باشد که امکان مقایسه چند محصول با یکدیگر را فراهم کند و از تنوع و جذابیت لازم در چیدمان نیز برخوردار باشد.

جلب اعتماد مشتریان

یکی از راه های افزایش فروش محصولات و محبوبیت سایت بین کاربران، جلب اعتماد مخاطبان و افزایش اعتبار سایت می باشد. امروزه به دلیل کلاه برداری های اینترنتی زیادی که در فروشگاه های آنلاین رخ می دهد، سایت های فروشگاهی معتبر باید اعتماد مخاطبان خود را به گونه ایی جلب کنند که مشتریان به راحتی به آن ها اعتماد کرده و خرید خود را بدون دغدغه انجام دهند. در راستای معتبر بودن و به رسمیت شناخت سایت، وجود نماد اعتماد الکترونیک که طبق اصول مشخص شده وزارت صنعت معدن و تجارت به سایت ها تعلق می گیرد، بسیار حائز اهمیت است. مورد دیگر استفاده از سیستم های پرداخت آنلاین شناخته شده و مشهورتر است. استفاده از این سیستم های پرداخت باعث راحتی و اطمینان خاطر مشتریان در ثبت سفارش و فرآیند خرید می شود.

سئو و بهینه سازی سایت

روزانه میلیون ها سرچ توسط کاربران در موتورهای جستجو مختلف به خصوص گوگل انجام می شود. بنابراین برای قرار گرفتن درصدر نتایج این موتورهای جستجو و پیشی گرفتن از رقبای خود، فروشگاه اینترنتی شما می بایست تکنیک های بهینه سازی سایت و اصول سئو را رعایت کند. رعایت اصول سئو در طراحی وب سایت باعث بهبود رتبه در موتورهای جستجو می شود و تاثیر خیلی زیادی در بهتر دیده شدن فروشگاه های آنلاین توسط کاربران، جذب مشتریان جدید و فروش بیشتر محصولات دارد.

معروف ترین سایت های فروشگاهی در جهان

در مطالب بالا به ضرورت وجود فروشگاه های اینترنتی و ویژگی های مهمی که آن ها را تبدیل به فروشگاه آنلاین موفقی می کنند پرداختیم. حال به معرفی و بررسی برخی از مهم ترین سایت های موفق فروشگاهی در سراسر جهان در دهه های اخیر می پردازیم. لازم به ذکر است معیار انتخاب این فروشگاه ها بازدید و میزان تاثیر گذاری آنها بر روی مردم در دنیاست.

  • فروشگاه اینترنتی Amazon: این فروشگاه اینترنتی بزرگترین و بهترین فروشگاه اینترنتی در جهان محسوب می شود. این سایت اینترنتی در سال 1994 توسط جف بزوس به عنوان سایتی برای فروش کتاب تاسیس شد و رفته رفته با استقبال بسیار زیاد کاربران از این سایت، وارد فروش شاخه های دیگر از محصولات همچون وسایل الکترونیکی و پوشاک نیز شد. به طوری که امروزه تمامی اجناس و خدمات مختلف را تحت پوشش دارد و دارای شعب مختلفی در سراسر جهان می باشد.
  •  فروشگاه اینترنتی eBay: فروشگاه eBay یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی دنیاست که در سال 1995 در سان هوس کالیفرنیا توسط فردی ایرانی- آمریکایی تبار به نام پییر امیدیار تاسیس شد. متمایزترین ویژگی این فروشگاه نسبت به سایر فروشگاه های آنلاین سیستم حراج اینترنتی آن است. بدین شکل که افراد می توانند اجناس استفاده شده و دست دومشان و یا حتی اجناس نو خود را برای فروش در این سایت قرار دهند و یا اینکه محصول مورد نظر خود را با قیمتی کمتر نسبت به محصول نو و استفاده نشده در این سایت پیدا کنند.
  •  فروشگاه اینترنتی AliBaba: این فروشگاه اینترنتی که سومین فروشگاه آنلاین جهان است توسط جک ما در سال 1999 در پکن تاسیس شد. این فروشگاه اینترنتی که در حال حاضر تحت نظر دولت چین می باشد، در بیش از 200 کشور جهان فعالیت می کند و دارای صدها میلیون محصول در بیش از 40 دسته مختلف می باشد.
  • فروشگاه اینترنتی WalMart: این فروشگاه در سال 1961 و به صورت فروشگاه فیزیکی تاسیس شد. این فروشگاه زنجیره ای امروزه بیش از 11 هزار نمایندگی در 28 کشور جهان دارد و به دلیل موفقیت عظیمی که شعبه های فیزیکی این فروشگاه کسب کردند، فروشگاه آنلاین آن نیز تاسیس شد. سرعت بالای تحویل محصولات به دست مشتریان باعث شده است که این فروشگاه به یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی و حضوری در دنیا تبدیل شود.
  • فروشگاه اینترنتی Esty: این فروشگاه اینترنتی در سال 2005 توسط شرکای تجاری راب کالین، کریس مگوایر و‌هایم شوپیک تاسیس شد. کاربرد اصلی این فروشگاه آنلاین ارائه طیف گسترده ایی از کالاهای دست ساز و منحصر به فرد از هنرمندان مختلف در کنار فروش وسایل آنتیک همچون آثار هنری و جواهرات و لباس می باشد. این فروشگاه دارای دفاتر فیزیکی در شهرهای معروف و بزرگ همچون برلین، پاریس و ملبورن می باشد و در مجموع بیش از 45 میلیون مورد محصول قابل ارائه دارد.
  • فروشگاه اینترنتی Jd: این شرکت که با نام JingDong نیز شناخته می‌شود، فعالیت خود را از سال 2004 آغاز کرد و به دلیل محبوبیت و رشد سریعی که داشت تبدیل به دومین فروشگاه اینترنتی بزرگ چین بعد از فروشگاه آنلاین Alibaba شد و به نوعی رقیب این فروشگاه محسوب می شود. سیستم تحویل پیشرفته این فروشگاه توسط هواپیماهای بدون سرنشین انجام می شود و همین موضوع معروفیت زیادی را برای این فروشگاه به ارمغان آورده است.

فروشگاه اینترنتی آمازون

این فروشگاه اینترنتی در سال 1994 در شهر سیاتل آمریکا توسط فردی به نام جف بیزوس تاسیس شد. در ابتدای تاسیس، فعالیت های این شرکت تنها محدود به فروش آنلاین کتاب بود اما در سال 1998 شروع به فروش موسیقی و ویدیو نیز نمود. در همان سال با پیدا کردن فروشندگان آنلاین کتاب در بریتانیا و آلمان فعالیت خود را در سطح بین المللی آغاز کرد. سال بعد، آمازون شروع به فروش اقلامی نظیر بازی های ویدئویی، لوازم الکترونیکی، نرم افزار، بازی و اسباب بازی نیز نمود. این فروشگاه آنلاین در طی سال ها و با اضافه کردن و تحت پوشش قرار دادن اقلام مختلف دیگری توانست به بزرگترین فروشگاه اینترنتی تبدیل شود.

امروزه این فروشگاه نه تنها محصولات خود را می فروشد بلکه موجب اشتغال زایی افراد دیگر نیز در سراسر جهان شده است و دیگران نیز می توانند محصولات خود را در این سایت برای فروش بگذارند. سایت آمازون با تاسیس کردن شعب مختلف در سراسر دنیا شرایطی را فراهم آورده تا تمامی کاربران بتوانند از خدمات و محصولاتش استفاده کنند. نکته جالب در مورد این فروشگاه اینترنتی این است که همچنان به فعالیت اولیه خود یعنی فروش آنلاین کتاب نیز مشغول است، تا جایی که امروزه به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی فروش آنلاین کتاب شناخته می شود، به طوری حدود 40 درصد از کل فروش کتاب در سراسر جهان مربوط به این فروشگاه است. فروشگاه اینترنتی آمازون با بازدیدی حدود یک میلیارد و هفتصد میلیون بار در ماه بهترین و بالاترین فروش را در میان رقبای خود دارد و موسس خود یعنی جف بیزوس را تبدیل به یکی از 10 فرد ثروتمند جهان نموده است.

درآمد فروشگاه اینترنتی آمازون در سال 2020

در سالی که گذشت با شیوع ویروس کرونا در سرتاسر جهان و خانه نشینی اجباری مردم، کاربران بیش از گذشته به خرید های اینترنتی روی آوردند، به طوری که فروشگاه اینترنتی بزرگ و معروفی همچون آمازون توانست سود کلانی کسب کند و سرمایه خود را چند برابر از آنچه که هست بکند. در حالی که به دلیل شرایط بحرانی پیش آمده ناشی از شیوع این اپیدمی بسیاری از کسب و کارها از بین رفتند، سود این شرکت در سال گذشته یعنی در سال 2020 دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بوده است. بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ نیز سرمایه جف بیزوس مدیر عامل این شرکت نیز 138 میلیون دلار تخمین زده شده است.

همانطور که در مطالب بالا ذکر شد فروشگاه آمازون نمونه یک سایت فروشگاهی موفق با میلیون ها دلار سود سالیانه می باشد. این فروشگاه آنلاین مثال خوبی برای نشان دادن این موضوع است که سایت های فروشگاهی در صورت داشتن طراحی مناسب و رعایت اصول سئو می توانند محبوبیت زیادی بین مشتریان داشته باشند و حتی در شرایط بحرانی نیز به فروش و سود بالایی دست پیدا کنند. بنابراین در انتخاب تیم و شرکت طراحی سایت برای ساخت فروشگاه اینترنتی خود باید دقت بسیار زیادی به عمل آورد. تیم طراحی شرکت طراحی وب سایت دارکوب با بیش از 18 سال سابقه در زمینه طراحی و راه اندازی وب سایت های مختلف می تواند شما را در طراحی و راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی موفق با عملکرد بالا یاری نماید. فراموش نکنید طراحان ما تمامی وب سایت ها را از پایه بر اساس اصول فنی سئو طراحی می کنند. که رعایت این نکته میتواند به بهینه سازی وب سایت شما کمک کند.

در طراحی سایت فروشگاهی چه امکاناتی مورد نیاز است؟

امکانات و ویژگی های سایت فروشگاهی در جلب مشتریان و افزایش فروش تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. برخی از این امکانات عبارتند از:

  • داشتن نماد اعتماد و قابلیت اتصال به درگاه بانکی
  • فراهم نمودن درگاه ها و روش های پرداخت متنوع
  • طراحی سایت فروشگاهی به صورت ریسپانسیو و قابلیت نمایش در موبایل و تبلت
  • امکان دسته بندی و مقایسه محصولات
  • درج اطلاعات دقیق و کامل محصولات فروشگاه
  • جوایز و تخفیفات ویژه برای خرید محصولات

 

راه اندازی فروشگاه اینترنتی چه مزایا و معایبی دارد؟

در سال های گذشته و با دیجیتالی شدن اغلب کارها و منسوخ شدن روش های سنتی، خرید اینترنتی از فروشگاه های آنلاین در بین مردم رواج بسیاری پیدا کرده است. این نوع فروشگاه ها در کنار داشتن مزایای فراوانی که دارند از معایبی نیز برخوردار هستند. برخی از مزایا و معایب این نوع فروشگاه ها عبارتند از:
مزایا:

  • دسترسی همیشگی در هر ساعت از شبانه روز
  • صرفه جویی در زمان و هزینه
  • امکان مقایسه قیمت محصولات مختلف

معایب:

  • نبود امکان لمس و مشاهده محصولات از نزدیک
  • افزایش کلاهبرداری های اینترنتی
  • عدم امکان پاسخ دادن سریع به مشتریان
اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز