معایب و مزایای طراحی سایت با سایت سازها

رتبه بندی کاربر: 3 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

امروزه روش های فراوانی برای طراحی سایت های اینترنتی وجود دارد که یکی از این روش ها استفاده از سایت سازها می باشد. در حقیقت سایت ساز ها به شما امکان ساخت سایت به صورت آنلاین را می دهند بدون آنکه نیاز به دانش طراحی وب داشته باشد و کافی است دستورالعمل های راه اندازی وب سایت از طریق آنها را اجرا نمایید. سایت های بسیاری وجود دارند که به شما امکان ساخت وب سایت به صورت آنلاین را می دهند که به می توانید با استفاده از آنها به راحتی وب سایت خود را طراحی نمایید. اصولا سایت های ساخت وبلاگ نیز جزو سایت ها به حساب می آیند و برای تبدیل وبلاگ به وب سایت کافی است دامنه خود را خریداری نموده و بر روی وبلاگ خود پارک نمایید. اصولا تفاوت وبلاگ با وب سایت آن است که وبلاگ در ساب دامنه ای از آدرس نام دامنه می باشد و حال آنکه وب سایت نام دامنه اختصاصی دارد. به عنوان مثال آدرس وبلاگ شما چیزی شبیه به YourWeblogUsername.Weblogdomainname.com و آدرس وب سایت شما چیزی شبیه به YourWebsiteName.com خواهد بود. حالا که با مفهوم سایت ساز آشنا شدید در بخش زیرین معایب و مزایای استفاده از سایت ساز را برای شما معرفی می نماینم.

سایت ساز چیست؟

سازندگان وب سایت می توانند در قالب وب سایت های آنلاین یا نرم افزارهای آفلاین ارائه شوند. سازندگان وب سایت آنلاین معمولا ارزان تر، در دسترس تر و در نتیجه محبوب تر هستند.
هدف آنها ایجاد یک وب سایت برای هر کسی بدون در نظر گرفتن مهارت یا تجربه است. آنها ارزان (اغلب رایگان)، سریع و آسان برای استفاده هستند. Wix، Squarespace و Weebly برخی از بهترین سازندگان وب‌سایت موجود هستند، اما طیف گسترده‌ای برای انتخاب وجود دارد.

مزایای استفاده از سایت سازها

برای استفاده از سایت ساز نیاز به دانش طراحی وب سایت ندارید و کافی است روند راه اندازی وب سایت از طریق سایت ساز را انجام دهید. هر یک از سایت سازها دستورالعمل خاص خود را برای ساخت وب سایت دارند که می بایست مطابق به این دستورالعمل وب سایت پیاده سازی گردد و برای پیاده سازی به دانش در زمینه طراحی وب سایت مورد نیاز نیست. برای راه اندازی وب سایت می بایست قالب را از بین قالب های موجود سایت ساز انتخاب نمایید که همین مورد سرعت پیاده سازی وب سایت را بالا می برد و مدت زمان راه اندازی وب سایت را پایین می آورد زیرا نیازی به طراحی قالب توسط گرافیست و اجرای آن توسط توسعه دهنده وب نیست و شما از قالب های از پیش طراحی شده استفاده می نمایید. در کنار سرعت بالا اصول اولیه امنیت در سایت سازها انجام می گردد و دیگر دغدغه مشکلات امنیتی وب سایت را نخواهید داشت. سایت ها معمولا در حالت پیش فرض به صورت رایگان عرضه می گردند و نیازی به پرداخت هزینه در پکیج اولیه نیست البته این پرداخت نکردن هزینه را معمولا با قرار دادن تبلیغات خود در وب سایت و همچنین محدود نمودن امکانات جبران می نمایند که برای استفاده از امکانات کامل سایت ساز می بایست هزینه اضافی پرداخت نمایید. در حقیقت هزینه طراحی سایت با استفاده از سایت ساز نیز به نسبت پایین می باشد. در نتیجه لیست مزایای طراحی وب سایت با استفاده از سایت ساز:

  • مدت زمان کم و سرعت بالا
  • عدم نیاز به دانش طراحی وب سایت
  • نداشتن دغدغه مشکلات امنیتی وب سایت
  • هزینه پایین طراحی وب سایت

5 مزیت برتر استفاده از سازندگان وب سایت:

1. هزاران قالب آماده برای استفاده: بدون نیاز به مهارت های طراحی وب:

هزاران قالب از پیش طراحی شده مطابق با الزامات کسب و کار. اگر می خواهید یک وب سایت شخصی ایجاد کنید، فقط می توانید یک قالب وب سایت شخصی را انتخاب کنید. اگر به یک وب سایت تجارت الکترونیک نیاز دارید، می توانید یک الگوی تجارت الکترونیک پیدا کنید. بنابراین کسانی که دانش زیادی در مورد وب سایت ها، طراحی، چیدمان، وب سایت های واکنش گرا یا وب سایت های سازگار با موبایل ندارند، می توانند از مزایای قالب های وب سایت برای ایجاد وب سایت های حرفه ای استفاده کنند.

 شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

2. بدون نیاز به یادگیری/نوشتن کدهای پیچیده – ایجاد وب سایت در چند دقیقه:

استفاده آسان از سازنده کشیدن و رها کردن برای ایجاد تغییرات در قالب ها و افزودن عناصر جدید مانند جعبه متن، جعبه رسانه های اجتماعی و غیره. مزیت این کار این است که هر کسی که مهارت های اولیه کامپیوتر را داشته باشد می تواند از سازنده کشیدن و رها کردن برای ایجاد استفاده کند. یک وبسایت.

هزینه استفاده از سازنده وب سایت در مقابل هزینه استخدام یک توسعه دهنده وب متفاوت است. برای کسانی که می خواهند سریعتر یک کسب و کار ایجاد و راه اندازی کنند، بودجه ماهانه خوبی برای پرداخت دارند، و نمی خواهند زمان زیادی را صرف مدیریت توسعه دهندگان وب آزاد و بازاریابان برای ایجاد و راه اندازی کسب و کار کنند، در این صورت سازنده وب سایت گزینه خوبی برای آن است. آنها فقط باید ماهیانه چند دلار بپردازید تا به تمام ویژگی ها و گزینه های ایجاد و راه اندازی یک وب سایت و تجارت دسترسی داشته باشید.

3. همه چیز در یک بسته - همه چیزهایی که برای ساخت یک وب سایت نیاز دارید:

بسیاری از سازندگان وب سایت، دامنه و هاست را همراه با سازندگان وب سایت ارائه می دهند. این بدان معنی است که تمام نیازهای وب سایت شما به طور کامل توسط سازنده وب سایت پر شده است. مزیت این کار این است که برای ایجاد و اجرای وب سایت خود نیازی به مدیریت و پرداخت 2 تا 3 پلتفرم جداگانه ندارید. در عوض با استفاده از سازنده وب سایت، همه چیز را با یک بسته یا طرح وب سایت دریافت خواهید کرد.

با استفاده از سازنده وب سایت برای ساخت کسب و کار و وب سایت خود، گزینه های مختلفی برای فروش آنلاین، استفاده از ابزارهای بازاریابی و سئو و تجزیه و تحلیل داده ها در اختیار خواهید داشت و می توانید طبق بسته سازنده وب سایت خود به خدمات مختلفی دسترسی پیدا کنید. سازندگان وب سایت گزینه هایی را برای ادغام بازاریابی، حمل و نقل، سئو، تجزیه و تحلیل داده ها و فناوری های مختلف دیگر برای ادغام آنها با سازنده وب سایت ارائه می دهند. بنابراین، استفاده از یک سازنده وب سایت برای راه اندازی و اداره کل یک تجارت فقط از یک پلتفرم بسیار مفید و راحت است.

4. از طرح رایگان استفاده کنید - قبل از پرداخت می توانید ویژگی ها را کشف کنید:

سازندگان وب سایت یک آزمایش رایگان و بسته های رایگان را نیز برای ایجاد یک وب سایت ارائه می دهند. مزیت استفاده از بسته سایت ساز رایگان این است که در مورد ابزارها و الزامات مورد نیاز برای ساخت یک وب سایت ایده خواهید گرفت. به عنوان مثال، اگر می خواهید وب سایت تجارت الکترونیک خود را با استفاده از یک بسته آزمایشی رایگان برای چند روز بسازید و اجرا کنید که به شما کمک می کند ویژگی، پشتیبانی فنی، صفحه ساز، گزینه های کشیدن و رها کردن، قالب ها، گزینه های سفارشی سازی، فونت ها، تصاویر را بررسی کنید. و ابزارهای مختلف چیدمان و طراحی دیگر. به طوری که پس از نسخه آزمایشی، ایده و دانش انتخاب سایت ساز و پکیج مناسب را خواهید داشت.

5. پشتیبانی و جامعه ارائه دهنده خدمات:

اکثر سازندگان وب سایت گزینه های سفارشی سازی قالب را برای سازندگان وب سایت ارائه می دهند یا حتی می توانید یک وب سایت کاملاً سفارشی ایجاد کنید. گزینه‌ها آسان هستند، اما اگر در راه‌اندازی تم یا قالب، سفارشی‌سازی، طراحی تصویر، فهرست‌بندی محصولات، پیکربندی و بسیاری از کارهای کوچک دیگر به کمک نیاز دارید، کارشناسان آزاد در وب یا حتی با یک سازنده وب‌سایت ادغام شده‌اند که می‌توانید استخدام کنید. برای ساخت وب سایت یا فروشگاه تجارت الکترونیک خود. در مزایا، شفافیت، سرعت در ساخت و اجرا و مدیریت یک تجارت را به ارمغان می آورد.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

معایب طراحی سایت با سایت ساز

با توجه به آنکه از قالب آماده استفاده می نمایید قابلیت های کمی برای طراحی سایت به صورت اختصاصی دارید و معمولا فقط می توانید از فضاها و امکانات تعریف شده استفاده نمایید. سایت سازها معمولا کیفیت پایین تری نسبت به طراحی سایت به صورت اختصاصی و یا با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا نظیر جوملا، وردپرس و دروپال دارند و لیست امکانات آنها محدود می باشد و قابل گسترش نمی باشد و در صورتی که نیاز به راه اندازی موردی در وب سایت وجود داشته باشید ممکن است نتوانید امکان مورد نظر را به وب سایت خود اضافه نمایید به دلیل آنکه امکان مورد نظر در سایت ساز وجود ندارد و همچنین امکان توسعه وب سایت از طریق بکارگیری طراحی وب سایت وجود ندارد زیرا سایت سازها معمولا امکانات از پیش تعریف شده خود را تعریف می نمایند که تنها می توانید از این امکانات استفاده نمایید. معمولا به دلیل آنکه ساختار از پیش تعریف شده است نمی توانید برنامه ریزی خاصی برای ساختار اطلاعاتی وب سایت و موارد سئو خود نمایید و ساختار و صفحه بندی و آدرس دهی صفحات خود را مطابق با اصول سئو و بهینه سازی انجام دهید. در نتیجه معایب طراحی سایت با استفاده از سایت سازها از قرار زیر است:

  • کیفیت پایین
  • عدم وجود قابلیت توسعه
  • ناتوانی در اختصاصی سازی وب سایت
  • مشکلات سئو و بهینه سازی

5 نقطه ضعف اصلی سازندگان وب سایت:
1. آسان و سریع اما این بدان معنا نیست که برای وب سایت های حرفه ای خوب است:

داشتن گزینه های آسان برای استفاده و روش های سریع برای ایجاد یک وب سایت در سازنده وب سایت به این معنی نیست که برای کسب و کار، الزامات، بودجه و برنامه شما خوب است. و به همین دلیل است که هرگز برای همه مناسب نیست. اکثر سازندگان وب سایت برای جذب مشتریان بیشتر، تبلیغات زیادی در بازاریابی و تبلیغات آنلاین انجام می دهند. به همین دلیل است که هنگام جستجو و استفاده از وب برای ایجاد یک وب سایت، سازندگان وب سایت را در همه جا خواهید دید. و به همین دلیل است که اکثر مردم سازندگان وب سایت را انتخاب می کنند.

2. گزینه های محدود برای رشد یا زمانی که نیاز به گسترش کسب و کار دارید:

بدون شک وب سایت سازان موثر و مفید هستند. اما گزینه ها محدود به راه اندازی یک وب سایت و فروشگاه آنلاین تجارت الکترونیک است. به همین دلیل است که هزاران نفر هر ماه جستجو می کنند تا وب سایت خود را از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر منتقل کنند. مردم با یک سازنده وب سایت شروع می کنند اما بعداً وب سایت خود را توسعه می دهند. و بسیاری مجبورند به طرح سازنده وب سایت پایبند باشند زیرا بدون کمک گرفتن از مشاوران و کارشناسان وب سایت، پول را از قبل پرداخت کرده اند. اکنون تا زمانی که اشتراک منقضی نشود، وب سایت را به پلتفرم دیگری منتقل نمی کنند. و آنهایی که به تازگی اعلام شده اند نمی توانند کسب و کار خود را رشد دهند و با استفاده از سازندگان وب سایت سود ایجاد کنند.

3. بدون مزیت رقابتی - ویژگی ها برای همه یکسان است:

بزرگترین دلیل یا ارتقاء ویژگی ها توسط سازندگان وب سایت این است که شما آخرین ویژگی ها و گزینه ها را بدون پرداخت هزینه اضافی دریافت می کنید. بنابراین بسیاری از مردم برنامه‌های ماهانه را خریداری می‌کنند، زیرا این پیش‌فرض در تقریباً همه یا تقریباً همه سازندگان وب‌سایت قیمت‌های ماهانه را دریافت می‌کنند. فقط برای ویژگی های جدید و جدید با همان قیمت بدون پرداخت هزینه اضافی. اما این گزینه ها و ویژگی ها فقط برای شما یا یک کسب و کار به روز نمی شوند، بلکه برای همه هستند. بنابراین، به این ترتیب، مزیت های رقابتی اداره یک تجارت را از دست می دهید. در عوض، اگر یک توسعه‌دهنده وب دارید یا اگر از خدمات توسعه وب برای ایجاد و راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین خود استفاده می‌کنید، از مزایای رقابتی برخوردار خواهید شد. به این دلیل است که ویژگی و گزینه هایی که ایجاد می کنید یا تجربه کاربری که برای مشتری خود به روز می کنید به راحتی توسط رقبای شما به روز نمی شود یا دنبال نمی شود. و با توجه به آن، مزیت های رقابتی به دست خواهید آورد و کسب و کار شما سریعتر از دیگران رشد می کند.

4. مسئولیت و سرمایه گذاری در چیزهایی که شما مالک آنها نیستید:

قیمت به صورت ماهانه محاسبه می شود و یا برای استفاده از سایت ساز و گرفتن تخفیف باید یک بسته ماهیانه خریداری کنید. اما برای ویژگی پریمیوم، باید هزینه بیشتری بپردازید. حتی شما باید یک توسعه دهنده وب یا متخصص سازنده وب سایت استخدام کنید تا بنا به تقاضا تغییرات خاصی در وب سایت ایجاد کنید. یعنی هزینه داره مانند پرداخت اجاره هر ماه برای اداره کسب و کار است. پس مزایای استفاده از اینترنت برای تجارت چیست؟ در حالی که اینترنت رایگان است. فن آوری های مورد استفاده برای ایجاد نرم افزار سازنده وب سایت متفاوت نیست. به عنوان مثال، اگر هر سازنده وب سایتی توسط توسعه دهندگان وب با استفاده از جاوا اسکریپت، Node.Js، HTML، CSS، MongoDB و غیره ایجاد شده باشد. سپس می توانید از همان فناوری ها استفاده کنید و از یک توسعه دهنده وب مشابه برای ایجاد فروشگاه خود استفاده کنید. بنابراین، بسیار واضح است.

5. راه حل کوتاه مدت و سریع، نه برای همه انواع وب سایت ها:

هزینه استخدام و مدیریت توسعه دهندگان وب خبره بالاست. اما این یک سرمایه گذاری در کسب و کار شما است. پلتفرم برای کسب و کار شما برای انجام تجارت است. اما در سازنده وب سایت، این تعهد به پرداخت سالانه یا ماهانه برای راه اندازی کسب و کار شما می باشد. و اگر تمدید نکنید یا گاهی اوقات پولی برای پرداخت هزینه تمدید ندارید، باید همه چیز را در آن پلتفرم از دست بدهید. بنابراین، بقا یا اداره کسب و کار مسئولیت شماست. در عوض، اگر یک توسعه دهنده وب دارید اما در حال حاضر قادر به استخدام او نیستید، می توانید با یک سرمایه گذاری کوچک شروع کنید و گام به گام توسعه دهنده وب را استخدام کنید. این بدان معناست که کسب و کار را نه سریع، نه به راحتی، بلکه به آرامی بلکه محکم بسازید.

شرکت دارکوب

شرکت دارکوب با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه طراحی سایت حرفه ای و خدمات سئو و فروش قالب فعالیت دارد. شرکت دارکوب قالب های آماده را خود طراحان شرکت از پایه طراحی میکنند که از لحاظ سئو بهینه سازی شده باشد. شرکت دارکوب بیش از 400 طرح قالب آماده را طراحی کرده است. شما با کمترین هزینه می توانید قالب های شرکتی، فروشگاهی و آموزشی خود را تهیه کنید و وب سایت خود را بسازید

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

در پایان

استفاده از سایت ساز ها به شرکت هایی که قصد حضور قوی و بازاریابی از طریق اینترنت را دارند هرگز توصیه نمی شود و برای آنکه از وب سایت خود بهترین نتیجه را بگیرید بهتر است طراحی سایت خود را زیر نظر طراحان وب سایت با تجربه و با صرف هزینه کافی انجام دهید زیرا هر هزینه ای که برای طراحی وب سایت حرفه ای می نمایید در حقیقت با استفاده از جذب مشتری به شما باز گردانده می شود. از صرف هزینه برای طراحی وب سایت خود نهراسید و برای این کار بودجه کافی اختصاص دهید تا بتوانید از طریق وب جذب مشتری نمایید. امروزه اینترنت بستر بسیار مناسبی برای جذب مشتری می باشد و در صورتی که بتوانید وب سایتی با کیفیت و قدرتمند طراحی نمایید می توانید مشتریان جدیدی جذب نمایید.

در حالی که استفاده از سازندگان وب سایت دارای معایب زیادی است. اما هنوز تعداد کمی از سازندگان وب سایت وجود دارند که در واقع کسب و کار بسیاری از افراد را به صورت آنلاین اداره می کنند. بنابراین سازندگان وب سایت برای کسانی که می خواهند یک کسب و کار آنلاین را سریع، آسان راه اندازی کنند و بودجه خوبی برای پرداخت ماهانه یا سالانه داشته باشند خوب هستند. و مهمتر از همه کسانی که اطلاعات زیادی در مورد مسائل فنی، وب سایت ها و تجارت آنلاین ندارند. اما کسانی که می خواهند آهسته شروع کنند، دانش خوبی در مورد تجارت و فناوری دارند و پول کمتری دارند و کسانی که نمی توانند ماهیانه یا سالانه بدون داشتن چیزی بپردازند و کسانی که برنامه های بزرگتری دارند و می خواهند پایه ای قوی داشته باشند می توانند کسب و کار بسازند. یا وب سایت تجارت الکترونیک به تنهایی یا با استخدام یک توسعه دهنده وب. برای راه اندازی و راه اندازی یک کسب و کار آنلاین و یا حتی ساخت یک وب سایت. شما باید پول بپردازید وگرنه نمی توانید بدون پرداخت به کسی یک تجارت آنلاین ایجاد کنید. شما باید برای سازنده وب سایت یا افزونه ها یا برای یک توسعه دهنده هزینه کنید.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز