ارزش و سودآوری نگهداری وب سایت

رتبه بندی کاربر: 0 / 5

PLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

کمتر چیزی برای آدم، به اندازه تماشای راه افتادن وب سایت جدیدش، هیجان انگیزه. اما با اینکه مشتریها دوست دارن با اشتیاق زیاد درباره "راه اندازی" وب سایت جدیدشون صحبت کنند، همیشه هم مایل به راه اندازیش نیستند. بخاطر اینکه فرستادن وب سایت شرکت روی اینترنت زیاد شباهتی به فرستادن موشک به فضا نداره و بیشتر شبیه بیرون آوردن ماشین از نمایشگاه میمونه.


میپرسید فرقش چیه؟ درسته که هر دو اتفاقات بزرگی هستند اما ماشین خریدن هزینه های نگهداری و بنزین و ... داره.
وب سایت هم نیاز به نگهداری و مراقبت دائمی داره تا بتونه در بهترین شرایطش به کار ادامه بده و دقیقا مثل ماشین اگه ازش مواظبت نکنید بالاخره یه روزی خراب میشه و وقتی که خراب شد، نه تنها شما رو کنار خیابون میذاره بلکه اونموقع میبنید پول داره به صورتهای مختلفی که قابل پیش بینی هم بودند، از کسب و کارتون چکه میکنه.
برای اینکه بهتر توضیح بدم، چرا نگهداری از وب سایت انقدر مهمه، میخوام به چیزهایی اشاره کنم که باید بطور منظم بروزرسانی و بررسی بشن:

سیستم مدیریت محتوا

اگر وب سایت شما هم مثل اکثر وب سایت های دیگه از سیستم های مدیریت محتوا مثل جوملا، دروپال و وردپرس استفاده میکنه باید حتما آخرین بروزرسانی های منتشر شده از این نرم افزارها رو نصب کنید. اهمیت این مسئله بخاطر چند تا قابلیت و ویژگی جدیدی که تو بروزرسانی ها ارائه میشه نیست (هرچند اونها هم برای پشتیبانی بهتر از فیلمهایی که روی وب سایتتون گذاشتید و سازگاری بهتر سایت با گوشیهای همراه، لازمند)، بلکه در هر بروزرسانی، مشکلاتی که در نسخه قبلی از لحاظ امنیتی پیدا شده رفع میشه.
معمولا هکر هایی که وب سایتها رو هک میکنند متوسل به تکنیک خاصی نمیشن، بلکه از راههای نفوذ سیستم های مدیریت محتوا استفاده میکنند. پس اگه نرم افزارتونو بروزرسانی نکنید، مثل این میمونه که در کسب و کارتونو برای دزدهای آنلاین باز گذاشتید.

افزونه ها

نه تنها سیستم مدیریت محتوا، بلکه افزونه ها و اد-آن هایی که روی وب سایتتون نصب کردید هم یه سری کد دارند که اگه به طور منظم بروزرسانی نشن در معرض خطرند. هکرها میتونن از طریق این افزونه ها کدهایی وارد وب سایتتون کنند که کاربرها رو ریدایرکت کنه یا اطلاعات مهمشون رو بدزده.
طبیعیه که روی هر وب سایتی در هر لحظه دهها اپلیکیشن و پلاگین در حال کار باشه. این افزونه ها رو بروز نگهدارید تا با آخرین نسخه مرورگر و افزونه های دیگه سازگار باشند و علاوه بر این از قسمتهای حساس سایتتون محافظت کنند. 

محتوا و لینکها

بروزرسانی محتوا و لینکهایی که روی صفحاتتون گذاشتید درسته که از نظر امنیتی چندان تأثیری نداره اما میتونه به کسب و کارتون قدرت ببخشه. مثلا یکیش اینه که گوگل سایتهایی رو که محتوای جدید دارن و بطور منظم هم صفحاتشونو بروز میکنند ترجیح میده. یه دلیل دیگه اینکه وقتی اطلاعات تماس، توصیف محصولات، قیمتها و آدرسهاتون دقیق و بروز باشند اثر مثبتی روی مشتری میذاره.
برعکس، اگه اطلاعاتی که روی وب سایتتون میذارن قدیمی باشند و لینکها خراب باشند نشون میده شما به جزئیات مربوط به کسب و کارتون اهمیت نمیدید و در نگهداری وب سایتتون ضعیف عمل میکنید. این مسئله به اعتبارتون لطمه میزنه و خردیدارهایی که دنبال محصولات یا خدمات شما میگردند به سختی میتونن شما رو پیدا کنند. بهتر نیست هر ماه یا دو ماهی یکبار برای وب سایتتون یکم وقت بذارید تا صفحاتتون به مشتری همون چیزی رو بگن که شما میخواهید.
برای نگهداری وب سایت کار زیادی لازم نیست انجام بدید، اما غفلت از همین یکم نگهداری میتونه با مشکلات پرهزینه و پیش بینی نشده ای روبروتون کنه.
چرا با یه شریک بازاریابی اینترنتی و طراحی وب همکاری نمیکنید که براتون کارتونو به آرومی جلو ببره؟ برای مشاوره و اینکه ببینید شرکت دارکوب میتونه چه کارهایی برای موفقیت کسب و کارتون انجام بده، همین امروز باهامون تماس بگیرید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز