بهینه سازی برای سایت های تازه طراحی شده

رتبه بندی کاربر: 1 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

سئو برای استارتاپ­ها: برای سایت جدیدتان ترافیک بگیرید

راهنمای سئو برای شرکتهای استارتاپ

طی 15 سال تجربه ای که تو کار طراحی سایت دارم، با خیلی از استارتاپ­ها کار کردم و متوجه شدم هیچ کدوم بودجه کافی برای یه کمپین بازاریابی سئوی کامل ندارند. من معمولا به شرکت استارتاپی که بودجه محدودی داره پیشنهاد نمیکنم سئوکار استخدام کنند، چون به اعتقاد من این بودجه محدود رو میشه جاهای بهتری خرج کرد و برای دیده شدن روی موتورهای جستجو و معرفی برندتون به مردم، خودتون کارها رو به عهده بگیرید. چطوری؟ تو این مقاله براتون توضیح خواهم داد.

برندتونو بسازید

گوگل عاشق برندهاست، پس بذارید گوگل بدونه شما تو کارتون جدی هستید، اعتمادسازی کنید و برای وب­سایتتون اقتدار بسازید. یکی از راههای برندسازی پیدا کردن شبکه های اجتماعی و ثبت برندتون در اونهاست. اگه میخواهید بدونید اسم برندتون روی شبکه ها ثبت نشده باشه میتونید از سایت  KnowEm استفاده کنید.
فقط کافیه اسم برندی رو که تو فکرتونه تو نوار جستجوی این سایت تایپ کنید و بهتون نشون میده روی چه شبکه های اجتماعی این اسم ثبت نشده و شما میتونید روی اونها با اسم برند خودتون پروفایل بسازید.
این سایت رایگانه، البته اگه بخواهید براتون اکانتهایی رو که پیدا کرده ثبت کنه، این بخشش پولیه. من خودم به شخصه از این بخش از خدماتش استفاده نکردم و نمیتونم بهتون پیشنهادش کنم.
برندسازی به گوگل ثابت میکنه که شما تو کارتون جدی هستید و عزم موندن دارید. اکانتها رو کامل ثبت کنید تا بتونید روی صفحه تون عکس و لوگو بذارید. اینطوری برندتون بهتر دیده میشه و علاوه بر فهرست نتایج گوگل، در فهرست نتایج سرچ فیلمها و عکسها هم نمایش داده خواهد شد.

نکته تخصصی:

در کنار اینکه URL وب­سایتتونو به این شبکه های اجتماعی اضافه میکنید، اکثر این اکانتها بهتون امکان افزودن لینک به سایر اکانتهای اجتماعی­تون رو هم میدن. مثلا وقتی اکانت یوتیوب میسازید، میتونید ازش به بلاگر، فیسبوک و غیره هم لینک بدید.
برندسازی باید اولین اقدامی باشه که برای بازاریابی سئو انجام میدید و باید در کنار مورد بعدی که خواهم گفت بکار بره. وقتی روی اکانت شبکه اجتماعیتون از کلیدواژه های مناسب استفاده کنید، چون همه این اکانتها به سایت استارتاپ شما اشاره دارند، گوگل کاملا متوجه موضوع سایتتون میشه و اونو برای سرچ های مرتبط نمایش میده.

تحقیق کلیدواژه

من خیلی از سایتها رو دیدم که برای جذب ترافیک یه خروار کلیدواژه داشتند، اما کلیدواژه هایی که استفاده کرده بودند هیچ ربطی به کسب و کارشون نداشت و در نتیجه ترافیکی که جذب میکنند، کسایی نیستند که به کسب و کار اونها نیاز داشته باشند. خیلی از استارتاپ ها هم فکر میکنند همین که محتوا بذارن روی وبلاگشون دیگه میتونن از گوگل ترافیک بگیرن. بخشی از این تفکر بر میگرده به پادشاه بودن محتوا و اینکه گوگل عاشق محتوای تازه است. اما اشکال اینجاست که این محتوای تازه باید در جهت کسب و کار شما باشه. اینجاست که تحقیق کلیدواژه لازم میشه؛ یعنی باید بدونید برای چه کلیدواژه هایی میخواهید رتبه بگیرید و این کلیدواژه­ها چقدر ترافیک میتونن برای سایتتون بیارن. تحقیق کلیدواژه یکی از مهمترین قسمتهای سئوست. بدون اینکه بدونید هدفتون چیه، فقط وقتتونو تلف میکنید.
یکی از ابزار مورد علاقه من برای تحقیق کلیدواژه  SEMRushاست که هم نسخه رایگان داره و هم پولی، اما برای شروع کار فکر میکنم نسخه رایگانش بتونه ایده های خوبی بهتون بده. تو بخش تحقیق کلیدواژه این ابزار، حجم سرچ رو برای کلیدواژه های مختلف میتونید ببینید (در ماه چند نفر فلان کلیدواژه خاص رو سرچ کرده اند) و بهتون پیشنهادهایی هم میده. فقط باید خودتون چند تا کلیدواژه تو ذهنتون داشته باشید و در موردش تحقیق کنید و بهترین رو انتخاب کنید.
مثلا میتونید عبارت "طراحی سایت" رو سرچ کنید، SEMRush براتون حجم سرچ این کلیدواژه و سایر کلمات کلیدی مرتبط رو براتون نمایش میده.

تحقیق از رقیب با SEMRush

میتونید از رقیبتون هم تحقیق کنید و ببنید رقیبانتون برای چه کلیدواژه هایی رتبه گرفتنه­اند و از کلیدواژه هاشون ایده بگیرید و برای کمپین خودتون استفاده کنید. فقط کافیه دامنه رقیبتونو کپی در بخش تحقیق دامنه یا domain research این ابزار پیست کنید.

با فهرست کلیدواژه ها چه کار کنیم

یه فهرست از کلیدواژه هایی که میخواهید تو پستهای وبلاگتون استفاده کنید و یه فهرست از کلیدواژه های اصلی سایت - که به خوبی نوع شرکت و کارتونو به گوگل نشون میده - پیدا کنید. کلیدواژه هایی که حجم سرچ بالاتری دارند، بعنوان کلیدواژه اصلی و کلیدواژه هایی که طولانی ترند و حجم سرچشون کمتره برای پستهای وبلاگها مناسبند.

سئوی درون-صفحه

دو نوع سئو وجود داره: سئوی درون-صفحه و سئوی برون-صفحه. سئوی درون-صفحه به هر نوع بهینه سازی میگن که در سایت خودتون اعمال میکنید اما سئوی برون-صفحه به بهینه سازی و لینک سازی هایی میگن که روی سایتهای دیگه انجام میدید و به سایت خودتون وصل میشن.
سئوی درون-صفحه برای رتبه گرفتن برای کلیدواژه ها ضروریه، چون گوگل از اینجاست که به موضوع سایتتون پی میبره. برای رتبه گرفتن برای کلیدواژه های رقابتی این کار به تنهایی کافی نیست، اما بدون اون هم نمیشه رتبه گرفت.
سئوی برون-صفحه شبیه رأی هایی میمونه که سایتهای دیگه به سایت شما میدن. اما ارزش همه این رأی ها با هم برابر نیست، باید سعی کنید از سایتهای باکیفیت­تر رأی جمع کنید تا بیشتر به چشم گوگل بیایید. تو این قسمت بیشتر با متادیتا سر و کار داریم. متا دیتا به داده هایی میگن که گوگل و روباتهای دیگه میخونن و از روی اونها به موضوع سایتتون پی میبرند. متا دیتایی که ما باهاش کار داریم شامل عنوان صفحه، توصیفات و آلت تگهای تصاویرند. باید از فهرست کلیدواژه های اصلی در این قسمتها استفاده کنید و این کلیدواژه ها رو در وبسایتهای دیگه هم بکار بگیرید.
برای اطلاعات بیشتر در مورد سئوی برون-صفحه و درون-صفحه به لینک داده شده مراجعه کنید. و اگه میخواهید شرکت دارکوب براتون این کارها رو انجام بده باهامون تماس بگیرید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز