چطور لینک سازی در سال 2023 تغییر کرده است؟

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

سئو یا بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو یکی از قویترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال است. روشی که می توان با کاربران در زمان جستجوی کالا یا خدمات و یا اطلاعات در گوگل (یا هر موتور جستجوگر اینترنتی) ارتباط بر قرار نمود و فرصت دیده شدن و شناخته شدن بیشتر را برای یک کسب و کار پر رونق فراهم کرد. همانطور که در سایر مقالات دارکوب توضیح داده شده است، سئو وب سایت دارای دو بخش درون سایت و خارج از سایت می باشد. در لینک سازی داخلی سئوی سایت که مربوط ساختار سایت و محتوای آن است و قسمت سئوی خارجی که عمدتا به بک لینک سازی اطلاق می شود. اما این دو با هم ارتباط با معنایی داشته و می توانند بر کیفیت سئوی یک سایت تاثیر بگذارند.

چگونه لینک بیلدینگ در طول سال ها تغییر کرده است؟

آنها می گویند سئو همیشه در حال تغییر است و ما می دانیم که این خیلی درست است. ما شاهد تکامل تکنولوژی با چشم غیرمسلح و اینترنت همراه با آن بوده ایم. کاربران از محتوایی که مصرف می‌کنند کیفیت بالاتری را طلب می‌کنند و وب را رقابتی‌تر می‌کند – و بنابراین، ایجاد پیوندها سخت‌تر شده است. با این حال، بک لینک سازی یکی از موثرترین راه‌ها برای رتبه‌بندی بالاتر در گوگل و ارتقای جایگاه خود به عنوان یک مرجع در حوزه کاری خود است. اما پیروی کورکورانه دستورالعمل ها دیگر یک گزینه نیست. لینک بیلدینگ مدرن تهاجمی است: همه چیز در مورد استفاده از فرصت هایی است که وقتی آنها را می بینید، و گاهی اوقات فرصت های خود را ایجاد کنید.

این یک واقعیت شناخته شده است که بهترین راه برای افزایش تعداد بازدیدکنندگان وب سایت شما، بهبود رتبه آن در نتایج موتورهای جستجو است. هرچه ترافیک بیشتری از Google دریافت کنید، کسب و کار بیشتری دریافت خواهید کرد. اما چگونه می توانید اعتبار و رتبه بندی دامنه سایت خود را بهبود بخشید؟ خوب، کارشناسان موافقند که اگر می‌خواهید به این هدف برسید، استفاده از تکنیک‌های موثر سئو لینک‌سازی یکی از مراحل ضروری است. بنابراین اگر به دنبال تکنیک‌های ساخت لینک سئو برای بالا بردن رتبه سایت خود در موتورهای جستجو در سال 2023 هستید، به جای درستی آمده‌اید.

چرا لینک بیلدینگ اینقدر مهم است؟

لینک سازی یکی از مهم ترین مراحل برای رتبه بندی وب سایت شما است، زیرا به موتورهای جستجو کمک می کند تا تعیین کنند که آیا محتوای شما مرتبط و قابل اعتماد است یا خیر. از سوی دیگر، این به موتورهای جستجو کمک می کند تا تشخیص دهند که چه موضوعاتی محبوب هستند و چه موضوعاتی محبوب نیستند، که به آنها اجازه می دهد تا نتایج مرتبط را برای جستجوها فیلتر کرده و نشان دهند.

انواع مختلف بک لینک

دو نوع بک لینک وجود دارد: dofollow و nofollow.

پیوندهای Dofollow آنهایی هستند که با کلیک روی آنها به وب سایت شما منتقل می شوند.
پیوندهای Nofollow به هیچ وجه به هیچ اعتباری منتقل نمی‌شوند، اما همچنان می‌توانند از راه‌های دیگر مفید باشند (ما بعداً به آن خواهیم پرداخت).
امروزه، گوگل در تشخیص اینکه کدام لینک ها هرزنامه یا دستکاری هستند آنقدر خوب شده است که دیگر به هیچ پیوند قدیمی اعتماد نمی کند - و دلیل خوبی هم دارد!

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

11 استراتژی موثر لینک سازی که می توانید از آنها برای رتبه بالاتر در موتورهای جستجو در سال 2023 استفاده کنید

مجموعه ای از استراتژی های مختلف وجود دارد که می تواند به شما در دریافت لینک از سایت های دیگر کمک کند. اما امروز قصد داریم در مورد برخی از موثرترین و ارگانیک ترین آنها صحبت کنیم که به شما کمک می کنند تا روند دریافت بک لینک را به طور منظم شروع کنید. و بهترین راه برای انجام این کار این است که مطمئن شوید محتوای وب سایت شما تا حد امکان قابل مشاهده است. 11 مورد بک لینک سازی رایگان به صورت زیر است:

    • با تحقیق کلمات کلیدی شروع کنید
    • از کلمات کلیدی در انکر تکست استفاده کنید
    • به پیوند بیلدینگ منظم متعهد شوید
    • از وب سایت های مربوطه لینک بسازید
    • اینفوگرافیک و سایر دارایی های بصری ایجاد کنید
    • محتوای قابل اشتراک‌گذاری ایجاد کنید
    • از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید
    • از وبلاگ نویسی مهمان استفاده کنید
    • میزبانی مسابقات و جوایز
    • سئوی محلی را فراموش نکنید
    • مطمئن شوید که وب سایت شما برای موبایل مناسب است

1. با تحقیق کلمات کلیدی شروع کنید

ساده به نظر می رسد، اما اگر می خواهید دیگران محتوای شما را پیدا کنند و به آن لینک دهند، اولین کاری که باید انجام دهید این است که بفهمید افراد در گوگل چه کلمات کلیدی را جستجو می کنند. می‌توانید از ابزارهایی مانند SEMrush یا Ahrefs برای پیدا کردن این اطلاعات یا ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner و Ubersuggest استفاده کنید که به شما کمک می‌کند تا آنچه را که مردم در جستجوی آن هستند کشف کنید.

نکته حرفه ای: به جای بهینه سازی محتوای سایت خود برای کلمات کلیدی اولیه با حجم بالا و رتبه بندی سخت، سعی کنید از کلمات کلیدی طولانی در قالب سوالاتی استفاده کنید که رتبه بندی آنها آسان است، زیرا این به شما کمک می کند ارزش زیادی ارائه دهید. و رتبه بهتری داشته باشد. در نتیجه، احتمال دریافت بک لینک از مقالات غیررقابتی که موضوعات مشابهی را پوشش می دهند، اما به عمق مقاله شما نیستند، افزایش می دهد.

2. از کلمات کلیدی در انکر تکست استفاده کنید

آیا یک فرصت بک لینک برای وب سایت خود پیدا کردید؟ تبریک میگم اما، مطمئن شوید که هنگام ایجاد لینک به سایت خود، از کلمات کلیدی در متن لنگر استفاده می کنید - متن هایپرلینکی که به محتوای شما منتهی می شود. این به بهبود ارتباط وب سایت شما کمک می کند و به آن کمک می کند تا در موتورهای جستجو مانند Google رتبه بالاتری داشته باشد. به عبارت دیگر، این منجر به افزایش شانس سایر وب‌سایت‌ها برای پیوند دادن به منابع، صفحات و مقالات شما می‌شود، زیرا به احتمال زیاد هنگام انجام تحقیق، به پنج مقاله برتر نگاهی بیندازند.

3. به پیوند بیلدینگ منظم متعهد شوید

ساخت لینک بخش مهمی از استراتژی سئوی شما است، بنابراین نباید آن را به عنوان کاری که هر از چند گاهی می توانید انجام دهید در نظر بگیرید. در واقع، اگر می خواهید نتایج معنی داری ببینید، باید به طور منظم به آن متعهد شوید. یک وب‌سایت کوچک بدون پیوند مانند درختی است که شاخه‌ای ندارد – به جایی نمی‌رسد. اما هنگامی که شروع به رشد سبد لینک خود می کنید، مانند کاشت بذر است: سایت شما رشد می کند و بالغ می شود و سپس تمام دنیا آن را دنبال خواهند کرد.

4. از وب سایت های مربوطه لینک بسازید

دو عامل مرتبط وجود دارد که باید به آنها توجه کنید:

  • موضوع محتوایی که از آن پیوند می دهید چقدر مرتبط است؟ مهم است که سایت هایی که از آنها پیوند می دهید محتوای مرتبط با موضوع سایت شما داشته باشند تا افرادی که از آن سایت ها کلیک می کنند بفهمند که چرا محتوای سایت شما را روی صفحه نمایش خود می بینند.
  • وب سایتی که از آن لینک می دهید چقدر مرتبط است؟ در حالی که موضوع باید به موضوع شما مرتبط باشد، باید بررسی کنید که اعتبار دامنه (DA) وب سایت چیست. یعنی این وب سایت چقدر برای موتور جستجو ارزشمند است؟ هر چه DA بالاتر باشد، ارزش لینکی که دریافت می کنید بیشتر است.

همچنین، مطمئن شوید که این لینک‌ها لینک‌های پولی نباشند، زیرا گوگل سایت‌ها را به دلیل داشتن لینک‌های پولی زیاد در آن‌ها جریمه می‌کند (مگر اینکه این لینک‌های پولی از شرکت‌های معروفی مانند آمازون باشند). نکته پاداش: گوگل و سایر موتورهای جستجو از سیگنال های سایت های بررسی برای اندازه گیری ارتباط، اعتبار و قابل اعتماد بودن برند شما استفاده می کنند. و از آنجایی که اکثر آنها در موتورهای جستجو رتبه خوبی دارند، این ممکن است یک فرصت ارزشمند برای شما باشد.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

5. اینفوگرافیک و سایر دارایی های بصری ایجاد کنید

اینفوگرافیک ها و ویدیوها همیشه در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، تیک تاک، توییتر، اینستاگرام، پینترست و لینکدین محبوب هستند زیرا به راحتی به اشتراک گذاشته می شوند و در پست های وبلاگ یا وب سایت ها جاسازی می شوند. اگر به دنبال راهی برای قرار گرفتن بیشتر در معرض دید خود یا برندتان هستید، پس ایجاد یک اینفوگرافیک یا ویدیویی برای توضیح یک موضوع خاص در نظر بگیرید. اینفوگرافیک ها عالی هستند زیرا می توان از آنها در یک پست وبلاگ استفاده کرد و در رسانه های اجتماعی (به خصوص Pinterest) به اشتراک گذاشت. به علاوه، خواندن و درک آنها آسان است! فقط مطمئن شوید که اینفوگرافیک حاوی پیوندهایی به وب سایت شما یا هر سایت دیگری است که ممکن است بخواهید افراد پس از خواندن آن به آنجا بروند.

6. محتوای قابل اشتراک گذاری ایجاد کنید

بازاریابی محتوا یکی از موثرترین راه ها برای ایجاد لینک برای سایت شماست. همچنین یکی از مقرون به صرفه ترین راه ها برای رساندن پیام خود به جهان است. اگر می خواهید افراد بیشتری از درهای شما وارد شوند (و پول بیشتری در جیب شما داشته باشند)، وقت آن رسیده است که به این فکر کنید که چگونه می توانید بازاریابی محتوا را در طرح کسب و کار خود بگنجانید. علاوه بر این، مطمئن شوید که محتوای شما مرتبط است. حیاتی ترین مولفه هر کمپین لینک بیلدینگ کیفیت محتوای شماست. اگر محتوای شما مرتبط نباشد، مردم علاقه ای به اشتراک گذاری آن با مخاطبان خود نخواهند داشت و لینک های شما از بین می روند.

 7. از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید

اینفلوئنسر مارکتینگ در سال های اخیر موضوع داغی بوده است، اما در سال 2023 همچنان قوی است! یکی از چیزهایی که تغییر نکرده این است که اینفلوئنسرها هنوز یک روش فوق العاده موثر برای دستیابی به مشتریان جدیدی هستند که ممکن است در غیر این صورت شما را آنلاین یا آفلاین پیدا نکنند. اگر به دنبال راهی برای دستیابی به مخاطبان جدید بدون پرداخت پول در کانال های تبلیغاتی سنتی مانند تبلیغات چاپی یا تبلیغات تلویزیونی هستید، اینفلوئنسرها ممکن است دقیقا همان چیزی باشند که به آن نیاز دارید. آنها همچنین در ایجاد بک لینک عالی هستند زیرا معمولاً هنگامی که در مورد تجربه کار با شما، نوشتن برای وب سایت شما، یا تبلیغ واقعیتی که ذکر کرده اید و در مقاله خود به آنها نقل کرده اید، پیوندهایی از حساب های رسانه های اجتماعی خود ارسال می کنند. این منجر به بازدیدکنندگان بیشتر وب سایت می شود که مستقیماً بر رتبه بندی شما تأثیر می گذارد و بنابراین بک لینک های جدید را جذب می کند.

8. از وبلاگ نویسی مهمان استفاده کنید

پست های مهمان یکی از محبوب ترین راه ها برای بازگرداندن لینک به وب سایت شما از وب سایت های دیگر است. بهترین چیز در مورد پست مهمان این است که نیازی به دانش فنی یا مهارت کدنویسی از طرف شما ندارد. فقط سایتی را پیدا کنید که محتوای مربوط به جایگاه شما را منتشر می کند و برای ایده مقاله شما یک ایمیل با موضوع ارسال کنید! اگر آن را دوست داشته باشند و آن را به عنوان چیزی که به نفع مخاطبانشان است ارزیابی کنند، آن را در سایت خود ارسال می کنند و به شما اعتبار نوشتن آن را می دهند. البته لازم به ذکر است که چنین وب سایت هایی معمولاً امکان دو بک لینک در هر مقاله را دارند.

9. میزبانی مسابقات و هدایا

یکی دیگر از راه های عالی برای قرار گرفتن در معرض کسب و کار خود و ارائه محتوای خود در مقابل مخاطبان هدف، میزبانی یک مسابقه یا جایزه است. وقتی این نوع هدایا را اجرا می کنید، به افراد فرصتی می دهید که برای به اشتراک گذاشتن پیوند خود با دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی یا بازدیدکنندگان وب سایت، چیزی - مانند جایزه یا نوع دیگری از غرامت - برنده شوند. این استراتژی می تواند راه موثری برای جلب توجه و همچنین ایجاد بک لینک باشد.

10. سئوی محلی را فراموش نکنید

سئوی لوکال همه چیز در مورد بهینه سازی وب سایت شما برای کلمات کلیدی محلی و رتبه بندی در نتایج جستجوی محلی است. وقتی کاربر یک کلمه کلیدی محلی را تایپ می کند، نتایجی که ابتدا نشان داده می شوند، نتایجی هستند که برای آن پرس و جو بهینه شده اند. بنابراین، این فرآیند دو هدف اصلی دارد: بهینه‌سازی وب‌سایت شما برای کلمات کلیدی محلی و رتبه‌بندی خوب برای آن کلمات کلیدی هنگامی که شخصی جستجوی محلی انجام می‌دهد. راه های مختلفی برای بهینه سازی وب سایت و محتوای خود برای کلمات کلیدی محلی وجود دارد:

  •  کلمات کلیدی محلی را در تگ عنوان صفحه اصلی یا صفحه فرود سایت خود قرار دهید.
  • از متن لنگر مرتبط در تگ های "<a>" در کد HTML سایت خود استفاده کنید. این باید دقیقاً عبارت یا کلمه کلیدی باشد که کاربران وقتی روی یکی از پیوندهای شما کلیک می کنند در پنجره مرورگر خود تایپ می کنند.
  • محتوای متقاعد کننده با ارتباط محلی (به عنوان مثال، بررسی رستوران ها، هتل ها، جاذبه ها) ایجاد کنید.
  • دکمه های رسانه های اجتماعی محلی مرتبط را به برچسب های "<a>" وب سایت خود اضافه کنید. این می تواند به شما کمک کند به افرادی دسترسی پیدا کنید که به طور فعال در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و Google My Business جستجو می کنند.
  • پیوند به وب‌سایت‌های دیگری که برای کلمات کلیدی مشابه شما بهینه‌سازی شده‌اند - اگر در ده نتیجه برتر ظاهر شوند، شانس بیشتری برای کسب رتبه‌های بالاتر خواهید داشت. به راحتی می توان فکر کرد که تا زمانی که در گوگل یا بینگ رتبه خوبی دارید، عملکرد خوبی دارید. اما جستجوی محلی می تواند راهی عالی برای یافتن مشتریان جدید و سرنخ های جدید باشد.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

11. مطمئن شوید که وب سایت شما سازگار با موبایل است

اطمینان از سازگاری وب سایت شما برای موبایل برای رتبه بالا در گوگل ضروری است. نه تنها بارگذاری سایت را سریع‌تر و استفاده آسان‌تر می‌کند، بلکه به افرادی که به دنبال محصول یا خدمات شما هستند کمک می‌کند تا ایده‌ای بهتر از آنچه به دنبال آن هستند به دست آورند. اگر مطمئن نیستید که چگونه وب سایت خود را برای تلفن همراه بررسی کنید، ابزارهای رایگانی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند. یکی از محبوب ترین آنها ابزار تست موبایل دوست گوگل است. فقط آدرس وب سایت خود را در ابزار وارد کنید، و بر اساس میزان سازگاری با موبایل به شما امتیاز داده می شود.

شرکت دارکوب

شرکت دارکوب با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه طراحی سایت حرفه ای و خدمات سئو و دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد. تیم حرفه ای سئوی شرکت دارکوب با جدید ترین متد ها وب سایت شما را سئو می کنند و شما میتوانید از مشاوره رایگان سئو شرکت ما استفاده کنید و کسب و کار خود را رونق دهید.

شما حتی می توانید با شرکت در کلاس های آموزش سئو خودتان سئو را یاد بگیرید و وب سایت خود را سئو کنید. در کلاس های آموزش سئو آموزش بک لینک سازی هم داده می شود تا برای وب سایت خود بک لینک سازی انجام دهید.

خط پایین

حقیقت این است که دلایل زیادی برای دنبال کردن لینک بیلدینگ وجود دارد. چه یک بازاریاب باتجربه باشید و چه تازه شروع کرده اید، احتمالاً این اصطلاح را کمی شنیده اید، اما ممکن است هنوز از خود بپرسید که لینک بیلدینگ چیست، چگونه می تواند به شما کمک کند، و چه نوع تاکتیکی باید داشته باشید. استفاده كردن. همانطور که برای شروع سفر خود با لینک بیلدینگ آماده می شوید، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که با اشتراک در وبلاگ ما برای مقالات کاربردی تر و هک شده، مطمئن شوید که در مورد موضوع مطلع و آموزش دیده اید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز