چگونه مطمئن شویم وب سایتمان امن است؟

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

در کلاهبرداری های اینترنتی ، مجرمان اینترنتی ، سایت جعلی می سازند که به نظر می رسد اطلاعات شما را سرقت می کند. شما باید یاد بگیرید چگونه بتوانید این وب سایت های مخرب را شناسایی کنید.

یک سناریو برای طراحی وب سایت های جعلی وجود دارد: شما یک ایمیل از آن شرکت دریافت می کنید و از شما درخواست می شود تا بر روی آن کلیک کنید. شما بر روی آن کلیک می کنید. در وب سایت از شما خواسته می شود اطلاعات شخصی خود را وارد کنید.  اما بعد از آن به زودی متوجه خواهید شد که وب سایت جعلی بوده است و شما را فریب داده و اطلاعات شخصی شما را سرقت کرده است. بهترین راه برای اینکه مطمئن شوید کلاهبرداران اینترنتی نتوانند اطلاعات شما را سرقت کنند، استفاده از یک ابزار امنیتی است. ضد هک ها وب سایت های مخرب را مسدود می کنند و در مورد اینجور وب سایت ها و اهداف آنها هشدار می دهند تا شما اطلاعات شخصی خود را وارد نکنید. شما باید اطمینان حاصل کنید که هرگز مورد هجوم این قبیل حمله ها قرار نمی گیرید.  با این حال، بهتر است که زمانی که یک وب سایت امن نیست، بر روی آن کلیک نکنید.

در اینجا مواردی ذکر شده است که می گوید چه وب سایت هایی امن نیست:

url  درست نیست

اگر یک وب سایت اطلاعات شخصی شما را بخواهد، url  آن با کلمه  https  شروع می شود و اگر وب سایتی که به آن هدایت می شوید با کلمه https  شروع نشود یعنی وب سایت جعلی است.

وب سایت یک نشان تائید ندارد

در پایین یک وب سایت امن، یک نشان "امن و تائید" مشاهده خواهید کرد. اگر اطلاعات ارائه شده در آن با اطلاعات وب سایت شما سازگاری نداشته باشد. احتمال دارد صفحه وب سایت جعلی باشد.

وب سایت یک آیکون امن ندارد

نماد قفل: که در بالای نوار منو url در بالا سمت چپ صفحه است، در وب سایت های امن گنجانده می شود. وب سایت های جعلی ممکن است این آیکون قفل را نداشته باشند و یا ممکن است نماد قفل به صورت جعلی ایجاد شود.

این وب سایت ها سیاست حفظ حریم خصوصی ندارد

 اگر وب سایتی سیاست حفظ حریم خصوصی نداشته باشد، نمی تواند اطلاعات امنیتی سایت شما را نیز پاسخگو باشد. این می تواند یک نشانه باشد که این وب سایت جعلی است.

گواهی نامه  ssl   آن منقضی شده است

یک وب سایت با گواهی نامه منقضی شده ssl ، به این معنی است که وب سایت و تمام اطلاعاتی که در آن وارد می شود ، مستعد حمله هستند. آن می تواند به راحتی توسط یک وب سایت جعلی مورد حمله قرار بگیرد. با این حال حتما مراقب باشید و از ویژگی های anti hack استفاده کنید تا اطلاعات شخصی شما از دست نرود.

چگونه می توانیم بگوئیم که یک وب سایت امن است؟

دو راه ساده برای تشخیص اینکه وب سایت شما امن است وجود دارد.

  1. به آدرس وب سایت خود در مرورگر نگاه کنید، ببینید که آیا آدرس وب سایت با https آغاز می شود؟
  2. به علامت قفل بسته در مرورگر وب سایت خود نگاه کنید. هنگامی که بر روی آن قفل کلیک کنید، باید نام شرکت را نشان دهد.

 

 همه ما علامت سایت های قابل اعتماد را در پایین صفحه دیده ایم. اما این علامت به چه معناست؟ یک وب سایت زمانی واقعا امن است که از نرم افزارهای مخرب کاملا خالی باشد. اطلاعات در سراسر آن رمز گذاری شده است تا از اطلاعات شخصی، مالی و سایر اطلاعات محرمانه محافظت می کند.

متاسفانه تمام وب سایت ها امن نیستند و علامت "امنیت و تائید" ممکن است به صورت غیر قانونی باشد و یا ممکن است از جایی دیگر کپی شده باشد.

خوشبختانه چند روش وجود دارد که می توانید بررسی کنید که آیا وب سایت امن است و یا خیر؟

https

اگر شما وارد یک صفحه وب شدید که نیاز به وارد کردن اطلاعات شخصی و یا اطلاعات امنیتی دارد، بررسی کنید که آیا url  نوار منو در مرورگر اینترنتی با https  شروع می شود.  کلمه s  در انتهای آن بسیار مهم است، زیرا نشان  می دهد که وب سایت از پروتوکل  https که یک پروتوکل امن است برای ارتباط استفاده  می کند. اگر صفحه توسط https  امن نباشد هیچ گونه اطلاعات شخصی را وارد نکنید.

مرورگرها ، رمز گزاری https  را معمولا با یک آیکون قفل( معمولا سبز رنگ) در نوار آدرس نشان می دهند. شما می توانید با کلیک کردن بر روی نماد قفل در نوار آدرس مطمئن شوید که وب سایت شما امن است. به طور معمول در نوار منو در سمت چپ url  قرار دارد که اطلاعات گواهی نامه امنیتی و دیگر جزئیات امنیتی را نشان می دهد.

سیاست حفظ حریم خصوصی وب سایت

سیاست حفظ حریم خصوصی وب سایت، حاوی اطلاعات مفید در مورد نحوه جمع آوری داده های شما از وب سایت، چگونگی استفاده از آن و اقدامات امنیتی است. اگر یک وب سایت فاقد یک سیاست حفظ حریم خصوصی مناسب باشد ، ممکن است بخواهید از شخص دیگری خریداری کنید.

حفظ امنیت اطلاعات شخصی شما در هنگام بازدید از یک وب سایت، از مسئولیت های شما در قبال آن وب سایت است .بنابراین شما باید اقدام احتیاطی لازم را انجام دهید.

اطلاعات تماس

اطلاعات تماس نیز عامل دیگری برای تعیین اینکه آیا وب سایت شما امن است، می باشد.  یک صاحب وب سایت که در مورد امنیت وب سایت خود نگران است، حداقل یک ایمیل معتبر دارد که توسط آن هر گونه مسائل مشخص شده قابل حل باشد.

ایده آل تر، همچنین شامل، ایمیل، رسانه های اجتماعی ، تلفن و احتمالا یک آدرس خواهد بود.

تائید علامت

اگر شما علامت "تائید علامت" را در پائین وب سایت خود مشاهده کردید، مکان نمای خود را بر روی آن قرار دهید. با کلیک کردن بر روی آن، یک پاپ آپ ایجاد می شود که گواهی نامه صحیح و اطلاعات شخصی را نمایش می دهد.

اگر اطلاعات نمایش داده شده با وب سایت مورد نظر منطبق نباشد، به احتمال زیاد امن نیست.

مهم است که به یاد داشته باشید:

  • در صورتی که وب سایت امن نباشد، همانطور که در بالا ذکر شد، به سایت وارد نشوید.
  • اگر احساس می کنید که سایت جعلی است ، به وب سایت وارد نشوید و یا با آن تماس بگیرید.
  • پس از اتمام کار از آن خارج شوید.

یک وب سایت امن، یک اتصال رمزگزاری شده بین مرورگر وب سایت و وب سرور شرکت ایجاد می کند. این اتصال رمز گذاری شده از جنایت و سرقت در اینترنت و کلاهبرداری جلوگیری می کند.

چرا امنیت وب سایت مهم است؟

اگر وب سایتی برای کسب و کار خود دارید، امنیت آن به دلایل زیر بسیار اهمیت دارد:

  • برای جلوگیری از ویروس ها و تروجان ها که به سایت شما حمله می کنند.
  • برای جلوگیری از ارسال ایمیل های فیشینگ از طریق وب سایت خود.
  • برای اطمینان دادن به بازدیدکنندگان وب سایت شما که سایت شما امن است.
  • برای رتبه بندی بهتر در موتورهای جستجو مانند گوگل
  • برای محافظت از کسب و کار خود در برابر هک

اگر وب سایت شما امن نباشد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

اگر وب سایت شما امن نباشد، هکر ها و مجرمان می توانند به راحتی وب سایت شما را هدف قرار دهند.

آنها طیف وسیعی از ابزارهای هک را در اختیار دارند، اما مهمترین آنها عبارتند از:

  • حملات MITM : اینجا جایی است که بین وب سایت شما و مرورگر شخص قابل دسترسی باشد.
  • آپلود بدافزارها: بدافزارها از طریق کدهایی که به سایت شما تزریق می کنند ، تروجان ها را به سمت سایت شما هدایت می کنند.

چگونه وب سایت شما را امن کنیم؟

ساده ترین راه برای محافظت از سایت شما استفاده از HTTPS  است. این به یک گواهینامه SSL   نیاز دارد.  شما می توانید HTTPS  را در نوار آدرس صفحه خود مشاهده کنید. مشکل HTTP این است که امن نیست. در وب سایت های HTTPهکر ها به راحتی می توانند هر داده ای که بین مرورگر بازیدکننده و وب سایت شما منتقل می شود را ببیند.

https می تواند برای اطلاعات حساس مانند جزئیات کارت اعتباری و رمز ورود و غیره باشد.

با استفاده از HTTPS ، یک اتصال امن و رمز گذاری شده بین مرورگر و وب سایت ایجاد می شود بنابراین هرگونه اطلاعات منتقل شده بین آنها ایمن می شود.

با این حال HTTPS ، نه تنها برای امنیت خوب است بلکه گوگل اعلام کرده است یک عامل رتبه بندی نیز می باشد.

به طور خلاصه، گوگل به وب سایت هایی که از HTTPS  استفاده می کنند، کمک می کند.

اگر می خواهید به HTTPS  مهاجرت کنید، به گواهی SSL  نیاز دارید.

مهرهای امنیتی وب سایت

  مهر های امنیتی وب سایت یک ویژگی امنیتی است که بر روی وب سایت شما به دنبال نرم افزارهای مخرب و تروجان ها می گردد.

این مانند داشتن یک آنتی ویروس برای وب سایت شما است. شما بدون استفاده از آنتی ویروس ها به اینترنت دسترسی ندارید، پس چرا وب سایت خود را در معرض تهدیدات قرار می دهید؟

این مهرها فایل های شما را نظاره می کنند، و اگر آنها را مشاهده کند به شما خبر می دهد.

بسته به سطح امنیتی مهرهای امنیتی که از آن استفاده می کنید، می توانید فایل های مخرب را حذف کنید.

چگونه یک وب سایت را از هکر ها در امان نگاه داریم؟

به عنوان صاحب یک وب سایت، آیا چیزی وحشتناک تر از این وجود دارد که تمام اطلاعات شما توسط یک هکر پاک شده است؟ شما بر روی وب سایت خود به سختی کار کرده اید، بنابراین باید بتوانید بر روی امنیت آن به درستی کار کنید.

شما باید بتوانید برای محافظت از آن باید زمان بگذارید.  همچینین در اینجا ما می گوئیم که چطور مطمئن شوید که یک  وب سایت امن است؟  و برای حفاظت از سایت خود در برابر هکر ها چه کاری می توانید انجام دهید؟

علاوه بر این باید به  صورت منظم، فایل های خود را بک آپ بگیرید. با انجام مراحل زیر می توانید وب سایت خود را از حمله هکر ها حفظ کنید:

مرحله 1: برنامه ها و اسکریپت های خود را به روز نگاه دارید

یکی از بهترین چیز هایی که می توانید برای محافظت از وب سایت خود انجام دهید این است که مطمئن شوید هر سیستم عامل و یا اسکریپتی که نصب کرده اید، به روز رسانی شده است. از آنجا که بسیاری از این ابزارها، به عنوان برنامه های نرم افزاری منبع باز ایجاد می شوند، کد آنها به راحتی برای هم توسعه دهندگان و هم هکر ها در دسترس است. هکر ها می توانند بر روی این کد ها خسارت وارد کنند. آنها به دنبال نقاط ضعف و آسیب پذیر هستند تا بتوانند با استفاده از آن بر روی اسکریپت ها و پلتفرم شما کنترل داشته باشند.

به عنوان مثال، اگر شما یک وب سایت مبتنی بر وردپرس را اجرا می کنید، پلاگین های شخص ثالث را نصب کنید تا از هر نوع حملات آسیب پذیر در امان باشید. همیشه اطمینان حاصل کنید که جدیدترین نسخه های پلتفرم و اسکریپت های خود را نصب کرده اید، خطر ابتلا به هک شدن را به حداقل می رسانید. کاربران وردپرس می توانند به سرعت در داشبورد خود این را بررسی کنند.

مرحله 2 : پلاگین های امنیتی را نصب کنید

هنگامی که همه چیز را به روزرسانی می کنید، امنیت وب سایت خود را به وسیله پلاگین هایی که از فعالیت هکر های اینترنتی جلوگیری می کند، افزایش دهید.

مرحله 3 : استفاده از https

به عنوان یک مصرف کننده، شما باید همیشه به نوار سبز https  که در بالای نوار آدرس بالای صفحه است، نگاه کنید. اکثر کاربران می دانند که آن 5 حرف https  که در ابتدای نوار منو آدرس قرار می گیرد برای امنیت است.

اگر شما یک فروشگاه آنلاین دارید و یا بخشی از وب سایت شما به صورتی است که کاربران  باید در آن پرداخت اینترنتی انجام دهید باید گواهینامه ssl  داشته باشید.

مرحله 4 : از کوئری های پارامتری استفاده کنید

یکی از رایج ترین وب سایت هایی که بسیاری از سایت ها به آن آسیب می رسانند، سایت های sql است. اگر پارامترهای فیلد را باز کنید، دیگران می توانند کد ها را در آن قرار دهند و پایگاه داده آن را هک کند. این پایگاه داده ها می تواند شامل اطلاعات حساس مشتری مانند اطلاعات تماس و یا شماره کارت اعتباری باشد.

یکی از کارهایی که می توانید برای محافظت از سایت خود از هک انجام دهید، استفاده از درخواست های پارامتری است.

مرحله 5 : استفاده از csp

حملات اسکریپت های xss ، یکی دیگر از خطرات حمله هکر ها می باشد. آنها زمانی اتفاق می افتند که هکر ها راهی برای لغو کدهای جاوا اسکریپت مخرب بر روی صفحات شما ایجاد کنند. این کار می تواند صفحات هر بازدیدکننده ای که به وب سایت شما وارد می شود را آلوده کند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز