ساخت سایت رایگان و مقایسه آن با غیر رایگان

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE
ساخت سایت رایگان و مقایسه آن با غیر رایگان

امروزه با توجه به افزایش حضور کاربران در اینترنت به جهت خرید کالا و خدمات ساخت سایت برای افراد و شرکت هایی که کالا و خدمات ارائه می نمایند به امری ضروری تبدیل شده است. ایجاد سایت را از روش های مختلفی می توان انجام داد که البته هر یک مزایا و معایب خود را خواهد داشت. در صورتی که قصد حضور در محیط اینترنت را دارید و قصد دارید به هر دلیلی بودجه ای برای این کار در نظر نگیرید می توانید وب سایت خود را به صورت رایگان راه اندازی نمایید. ساخت سایت رایگان از روش های مختلفی امکان پذیر می باشد که در این مقاله روش های طراحی سایت رایگان را به شما معرفی خواهم نمود. حضور در اینترنت به صورت رایگان از دو طریق ممکن می باشد که روش اول ساخت وبلاگ و روش دوم ساخت سایت رایگان می باشد که در روش اول (ساخت وبلاگ) آدرس صفحه شما چیزی شبیه به YourWeblogName.YourWeblogProvider.com خواهد بود در حالی که در روش دوم آدرس صفحه شما YourDisiredDomain.com خواهد بود که در ادامه این دو را با یکدیگر مقایسه خواهیم نمود.

تفاوت وب سایت و وبلاگ

وب سایت تنها با نام دامنه مورد نظر شما بالا می آید و حال آنکه وبلاگ به عنوان ساب دامنه ای از دامنه وب سایت ارائه کننده خدمات وبلاگ ارائه می گردد. البته اکثر سایت های ارائه دهنده خدمات وبلاگ به شما این امکان را می دهند دامنه مورد نظر خود را ثبت نموده و بر روی وبلاگ خود پارک نمایید و به این روش وبلاگ خود را تبدیل به وب سایت نمایید. در حقیقت تفاوت عمده وبلاگ با وب سایت در آدرس آن می باشد که وب سایت آدرس اختصاصی شما خواهد بود و وبلاگ زیر شاخه ای از دامنه وب سایت اصلی خواهد بود. داشتن دامنه اختصاصی اعتبار بیشتری به کسب و کار شما می دهد و بنابراین توصیه می گردد از همان ابتدا دامنه خود را ثبت نمایید که هزینه ثبت دامنه هم اکنون در حدود بیست الی پنجاه هزار تومان سالیانه می باشد که بسیار ناچیز ی باشد. البته برای انتخاب نام دامنه حتما با متخصص سئو و بهینه سازی وب سایت مشورت نمایید تا بهترین نام دامنه را انتخاب نمایید و در آینده مجبور نشوید دامنه خود را تغییر دهید. می توانید مقاله انتخاب نام دامنه را مطالعه نمایید.

ساخت سایت رایگان توسط وبلاگ و سایت ساز

امروزه وبلاگ ها و سایت سازهای بسیاری در محیط اینترنت وجود دارند که توسط آنها به راحتی می توانید صفحه خود را در اینترنت راه اندازی نمایید. این وبلاگ ها و سایت ساز ها معمولا خدمات قابلیت وبلاگ و وب سایت رایگان را به شما عرضه می نمایند تا بتوانند تبلیغات خود را در صفحه شما قرار دهند و یا اینکه امکانات اولیه خود را به صورت رایگان عرضه می نمایند و برای امکانات پیشرفته تر خود هزینه اضافه دریافت می نمایند. سایت های بسیاری ارائه کننده خدمات ساخت وبلاگ و سایت ساز رایگان هستند که برخی سایت های ایرانی و برخی دیگر خدمات خود را در تمام کشورها عرضه می نمایند. در ادامه بهترین سایت های ساخت وبلاگ و سایت سازهای رایگان را به شما معرفی می نمایم.

بهترین وبلاگ ها و سایت سازهای ایران

سایت های بسیاری در ایران وجود دارند که خدمات ساخت وبلاگ و وب سایت را به صورت رایگان عرضه می نمایم که در ادامه برترین آنها را معرفی می نمایم:

  • بلاگفا : قدیمیترین وب سایت ارائه کننده خدمات وبلاگ رایگان در ایران می باشد که پر بازدید ترین دامنه ایرانی نیز می باشد. این وبلاگ مدت ها است به روز رسانی نشده است و چندی پیش نیز با توجه به مشکل سرور این مجموعه کلیه اطلاعات کاربران با چهار ماه قبل باز گشت و مشکلات بسیاری برای کاربران به وجود آمد. اما هنوز این وبلاگ جزو برترین سایت های ارائه کننده خدمات وبلاگ رایگان می باشد. بلاگفا تبلیغات خود را در وبلاگ شما نمایش می دهد.
  • blog.ir : به نظر بنده blog.ir بهترین وب سایت ارائه دهنده خدمات وبلاگ در ایران می باشد زیرا این وبلاگ هیچ گونه تبلیغی بر روی وبلاگ شما نمایش نمی دهد و کاملا به صورت رایگان عرضه می گردد و دارای امکانات فراوانی می باشد. بهترین سایت ایرانی برای ساخت وبلاگ blog.ir می باشد و البته نسبت به سایر وبلاگ ساز ها قدمت کمتری دارد.
  • بلاگ اسکای : این وب سایت نیز جزو قدیمی ترین سایت های ارائه کننده خدمات وبلاگ می باشد که به مانند بلاگفا تبلیغات خود را در وبلاگ کاربران نمایش می دهد.
  • پرشین بلاگ : این وب سایت نیز جزو قدیمی ترین سایت های ساخت وبلاگ می باشد که تبلیغات خود را در وبلاگ ها نمایش می دهد.
  • میهن‎ بلاگ : یکی از بهترین وبلاگ سایت ها می باشد که این سایت نیز تبلیغات خود را در وبلاگ ها نمایش می دهد.
  • epage.ir : یکی از سایت سازهای رایگان می باشد که با پرداخت هزینه می توانید امکانات وب سایت خود را توسعه دهید. این وب سایت امکانات خود را 31 روز به صورت رایگان عرضه می نماید و پس از آن می بایست هزینه وب سایت را پرداخت نمایید
  • کانی وب : سایت ساز رایگان کانی وب که امکانات اولیه خود را به صورت رایگان عرضه می نماید و برای امکانات پیشرفته تر می بایست هزینه آن را پرداخت نمایید

در حقیقت تفاوت سایت ساز ها و وبلاگ ها در این است که سایت سازها امکانات محدود عرضه می نمایند و برای امکانات و قابلیت های اضافی آن می بایست هزینه پرداخت نمایید حال آنکه وبلاگ ها کلیه امکانات خود را به صورت رایگان ارائه می نمایند.

بهترین سایت های ساخت وبلاگ و وب سایت رایگان خارج از ایران

سایت های بسیاری برای ساخت وبلاگ و وب سایت به صورت رایگان در خارج از کشور وجود دارند که در این بخش برخی از آنها را که در ایران کارایی بیشتری دارند و به شما معرفی می نمایم:

  • joomla : یکی از قویترین سیستم های مدیریت محتوا می باشد که این وب سایت در حقیقت ارائه کننده خدمات ساخت وب سایت جوملا در ساب دامنه joomla.com می باشد. جوملا امکانات فراوانی برای ساخت وب سایت دارد.

* در این بخش سایت هایی که در ایران فیلتر شده اند و یا به هر دلیلی کارایی ندارند حذف شده است.

استفاده از شبکه های اجتماعی

یکی از روش هایی که می توانید به صورت رایگان در محیط اینترنت حضور یابید استفاده از شبکه های اجتماعی می باشد که البته معمولا آدرس صفحه شما در شبکه اجتماعی چیزی شبیه به SocialDomain.com/YourUsername خواهد بود. بهترین شبکه های اجتماعی که امروزه در ایران کاربرد دارند لینکدین ، اینستاگرام و گوگل پلاس می باشد. سایر شبکه های اجتماعی یا فیلتر هستند و یا کاربران کم از ایران در آنها حضور دارند که در این بخش آنها را معرفی نمی نمایم. استفاده از شبکه های اجتماعی یکی از تاثیر گذارترین روش ها برای حضور در اینترنت می باشد.

ساخت سایت رایگان با استفاده از سیستم های مدیریت محتوای رایگان

ساخت سایت رایگان با استفاده از سیستم های مدیریت محتوای رایگان نظیر جوملا ، وردپرس و دروپال کاملا رایگان نیز نیست و لازم است هزینه ثبت دامنه و هاستینگ را پرداخت نمایید که این هزینه چیزی در حدود صد هزار تومان می باشد. استفاده از سیستم های مدیریت محتوا به شما قابلیت های فراوانی می دهد زیرا این سیستم ها دارای امکانات جانبی فراوانی می باشند که به صورت رایگان عرضه می گردند و به راحتی می توانید در وب سایت خود استفاده نمایید. قالب های آماده رایگانی برای هر یک از این سیستم ها وجود دارند که کافی است بر روی سرور خود بارگذاری ، نصب و راه اندازی نمایید و پس از آن مطالب خود را در وب سایت خود بارگذاری نمایید. البته دقت نمایید این سیستم ها حتما می بایست توسط افراد با سابقه نصب و پیکربندی و ایمن سازی گردند تا وب سایت شما به مشکلی بر نخورد و دارکوب نصب و پشتیبانی این سیستم ها را با هزینه اندک بر عهده می گیرد. این روش به عنوان ارزانترین روش ساخت سایت می باشد که در کنار ارزان بودن به شما امکانات بسیاری می دهد. بر هر گونه مشاوره در این زمینه با دارکوب تماس بگیرید.

طراحی سایت غیر رایگان

در این روش وب سایت مطابق با نیازهای شما طراحی می گردد و البته در صورتی که قصد حضور قدرتمند در اینترنت را دارید به شرکت ها توصیه می شود حتما از ابتدا ساخت سایت خود را به شرکت های با تجربه واگذار نمایند تا وب سایت مطابق با نیازهای شرکت طراحی گردد. داشتن وب سایت خوب و ایده آل باعث افزایش و رونق کسب و کار شما در محیط اینترنت خواهد شد که ایجاد سایت خوب و مناسب عملا باعث کسب درآمد بیشتر شرکت ها می باشد. درآمدی که حتی ممکن است چند صد برابر هزینه طراحی سایت باشد. پلان پایه طراحی سایت دارکوب برای ساختن سایت پانصد هزار تومان می باشد که در صورتی که قصد حضور در محیط اینترنت با پایه ترین قیمت ممکن را دارید این روش به عنوان روشی آبرومند به شما توصیه می گردد تا در کنار ارزان بودن وب سایت شما کیفیت مناسبی داشته باشد. برای اطلاع بیشتر در این مورد می توانید مقاله امکانات پایه طراحی سایت دارکوب را مطالعه نمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز