مدها و گرایش های ساخت سایت در سال 1403

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE
شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

پیشرفت های سریع در فناوری به طور قابل توجهی بر روند طراحی وب سایت برای سال 1403 تأثیر گذاشته است. اجزاء و ویژگی های طراحی که زمانی پیشرو در نظر گرفته می شدند اکنون فرسوده، استفاده بیش از حد و پیش پا افتاده شده اند. آخرین چیزی که هنگام ورود بازدیدکنندگان به سایت شما می خواهید این است که تبدیل های احتمالی را به دلیل ظاهر قدیمی یا عدم انطباق با استانداردهای ضروری وب از دست بدهید.

طراحی وب چیست؟

طراحی وب، فرآیند برنامه ریزی، مفهوم سازی و تنظیم محتوا به صورت آنلاین است. امروزه طراحی یک وب سایت فراتر از زیبایی شناسی است و شامل عملکرد کلی وب سایت می شود. طراحی وب همچنین شامل برنامه های وب، برنامه های موبایل و طراحی رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) می شود. آیا می دانستید که طراحی وب می تواند تاثیر زیادی بر عملکرد شما در موتورهای جستجو مانند گوگل داشته باشد؟ این مقاله به شما بینش مفیدی در مورد نحوه ایجاد یک وب‌سایت می‌دهد که نه تنها ظاهر خوبی داشته باشد، بلکه به درستی کار کند و در جستجو رتبه بالایی داشته باشد.

خوشبختانه، آژانس طراحی وب دارکوب با آخرین گرایش‌های طراحی وب‌ سایت به‌ روز می‌ماند، وب‌سایت‌های بسیار کاربردی و کاربرپسند را توسعه می‌دهد که عملکردی استثنایی دارند و زیبایی‌ شناسی چشمگیر دارند. ما می خواهیم برخی از جدیدترین پیشرفت ها، روندهای فناوری دیجیتال، استانداردها و پیش بینی ها برای سال 1403 را ارائه دهیم.

روند طراحی وب سایت 1403

برخی از جنبه‌های طراحی وب، مانند ناوبری کاربر پسند، امنیت داده‌ها و زمان بارگذاری سریع، همیشه حیاتی باقی خواهند ماند. با این حال، می‌توانید با ترکیب برخی از این ویژگی‌ها و عناصر خلاقانه که در سال 1403 مورد توجه قرار می‌گیرند، وضعیت پیشرفته و برجستگی سایت خود را در موتور جستجو حفظ کنید.

1. اسکرول انیمیشن ها

انیمیشن‌های پیمایشی یک عنصر پویا و جذاب به تجربه کاربری وب‌سایت اضافه می‌کنند، زیرا انیمیشن‌ها و جلوه‌های مختلف در پاسخ به اقدامات پیمایش کاربر فعال می‌شوند. این می‌تواند شامل محو شدن یا خارج شدن عناصر، تغییر رنگ یا جابجایی در جای خود، ایجاد یک تجربه بصری جذاب باشد که کاربران را به ادامه کاوش در سایت تشویق می‌کند.

2. تعاملات خرد

در یک وب سایت، ریز تعامل ها انیمیشن های کوچکی هستند که بازخورد ظریفی را به کاربران ارائه می دهند. یکی از متداول‌ترین تعاملات میکرو، دیدن رنگ تغییر رنگ پیوند زمانی است که کاربر روی آن قرار می‌گیرد. با تمرکز بر تعاملات خرد، ممکن است همان تجربه بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا برجسته شود. تصور کنید یک گرادیان به آرامی رنگ‌ها را در حین اسکرول کردن صفحه به سمت پایین تغییر می‌دهد، یا پس از کلیک روی یک عنصر، یک صفحه رنگی از ماوس منفجر می‌شود.

3. انیمیشن های میکرو

همانطور که ممکن است از نام آن حدس بزنید، انیمیشن های میکرو انیمیشن های کوچکی هستند. اما در این مورد، کوچک به معنای ناچیز نیست. انیمیشن های میکرو برای راهنمایی کاربران از طریق تعامل آنها با وب سایت شما بسیار مفید هستند. آن‌ها همچنین می‌توانند مانند Smashmallow با انیمیشن‌های میکرو در تصویر قهرمان خود، عنصری از بازیگوشی را به سایت شما اضافه کنند.

انیمیشن های میکرو چند سالی است که محبوب بوده اند، اما در سال 1403، استفاده از آنها به صورت ارگانیک خواهد بود. همانطور که طراح UI/تولید ما توضیح داد، ما به این فکر خواهیم کرد که چگونه اشیا به جای اینکه روی یک صفحه صاف روی یک منحنی یا چرخ باشند، حرکت می کنند.

یکی از آخرین گرایش‌های طراحی وب سایت‌های تجارت الکترونیک، استفاده از انیمیشن‌های میکرو برای بهبود تجربه کاربر و دادن دید پویاتر به خریداران از محصولاتشان است. این فروشگاه لباس یوگا از انیمیشن‌های میکرو استفاده می‌کند تا به خریداران نشان دهد که لباس‌هایشان چگونه بر روی افراد واقعی می‌آیند.

شرکت طراحی سایت دارکوب

4. مکان نماهای پویا

یک راه خلاقانه برای افزایش تجربه کاربران در وب سایت شما، سفارشی کردن نحوه تعامل آنها با عناصر وب شما، از جمله نشانگر آنها است. این روند طراحی وب 1403 کاربران را با ظرافت های پیش بینی نشده خود مجذوب خود کرده است. با تغییر شکل مکان نما یا معرفی انیمیشن های فعال شده با مکان نما، بازدیدکنندگان می توانند از درگیر شدن با رفتارهای مختلف پیمایش یا اقدامات روی کلیک لذت ببرند.

5. مدل های سه بعدی تعاملی و محتوا

به لطف فناوری وب در حال رشد و طراحان وب که می خواهند از صفحات وب معمولی متمایز شوند، عناصر سه بعدی که کاربران می توانند با آنها تعامل داشته باشند به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار گرفته اند. انیمیشن‌های مدل سه‌بعدی نیز می‌توانند برای محصولات مورد استفاده قرار گیرند تا نمایش واقعی‌تری را ارائه دهند، و به بازدیدکنندگان سایت اجازه می‌دهد تا همه جزئیات را از هر زاویه ببینند، گویی که شخصاً محصول را مشاهده می‌کنند. این باعث افزایش تجربه خرید آنلاین، افزایش اعتماد مشتری و به طور بالقوه بهبود نرخ تبدیل می شود.

6. طراحی Gamified

گیمیفیکیشن عبارت است از افزودن عناصر بازی مانند به وب سایت شما مانند امتیازها، پاداش ها و چالش ها برای ترغیب کاربر به صرف زمان بیشتر در سایت شما و ارائه اطلاعات بالقوه در مورد خود. افزودن بخش‌های تعاملی به وب‌سایت شما راهی عالی برای ایجاد ارزش برای بازدیدکنندگان، ترغیب آنها به تعامل با وب‌سایت شما و کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنها است.

فرض کنید یک مشاور املاک هستید و یک ماشین حساب وام مسکن به وب سایت خود اضافه کرده اید. شما ارزشی را به بازدیدکنندگان خود ارائه می دهید در حالی که بر اساس داده هایی که در ماشین حساب شما وارد می شود، درباره آنها اطلاعات بیشتری کسب می کنید. نمونه هایی از بازاریابی تعاملی عبارتند از:

  • ارزیابی هایی مانند آزمون
  • نظرسنجی و نظرسنجی
  • ماشین حساب ها
  • مسابقات

7. طراحی مواد

طراحی متریال یک زبان طراحی است که توسط گوگل در سال 2014 معرفی شد. طراحی وب سنتی به نظر مسطح است. طراحی متریال در مورد استفاده از رنگ و سایه ها برای تقلید از دنیای فیزیکی و بافت های آن و ایجاد یک رابط کاربری سازگار و جذاب است.

8. طراحی و تصویرسازی ایزومتریک

مشابه طراحی متریال، طراحی ایزومتریک باعث می شود عناصر دو بعدی با استفاده از زوایا و سایه ها سه بعدی به نظر برسند. هیچ خط همگرا وجود ندارد و اشیاء همانطور که هستند ارائه می شوند، نه اینکه چگونه چشم انسان آنها را می بیند. طراحی ایزومتریک با زاویه 30 درجه انجام می شود و دید پرنده ای از شی را به کاربر می دهد. طراحی ایزومتریک برعکس طراحی مسطح است.

9. Claymorphism

Claymorphism از دو سایه داخلی و یک سایه بیرونی برای دستیابی به یک افکت سه بعدی و شناور استفاده می کند. در طراحی وب سایت شرکتی برای عناصری مانند دکمه های فراخوان، نمودارها، کارت ها، آیکون ها استفاده می شود تا جلوه ای ابعادی اما نرم به آنها بدهد.

10. آرت دکو

آرت دکو، یک سبک طراحی که از دهه 1920 سرچشمه می گیرد، به عنوان یک روند طراحی وب قابل توجه برای سال 1403 ظاهر شده است و با زیبایی شناسی مدرن طنین انداز می شود و در عین حال حس نوستالژی و ظرافت جاودانه را برمی انگیزد. این تجدید حیات را می‌توان به ویژگی‌های متمایز آن نسبت داد: اشکال هندسی، خطوط پررنگ، و تزئینات مجلل، که به‌طور یکپارچه با تأکید عصر دیجیتال بر طراحی‌های تمیز و ساختار یافته و رابط‌های کاربرپسند هماهنگ است.

جذابیت این گرایش در طراحی وب در توانایی آن در ترکیب لوکس کلاسیک با مینیمالیسم معاصر نهفته است، و یک تجربه کاربر از نظر بصری چشمگیر و به یاد ماندنی ارائه می دهد. علاوه بر این، سازگاری سبک آرت دکو به آن اجازه می‌دهد تا با پالت‌های رنگی مدرن و تکنیک‌های طراحی دیجیتال آمیخته شود و وب‌سایت‌ها را هم پیچیده و هم پیشرفته جلوه دهد.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

11. اشکال ارگانیک

اشکال هندسی یک روند بزرگ طراحی وب سایت در سال 1398 بود، اما در سال 1403، همه چیز در مورد اشکال ارگانیک است. اشکال ارگانیک یا سیال هر چیزی است که شامل خطوط مستقیم نباشد. به اشکالی که در طبیعت اتفاق می‌افتند، مانند تپه‌ها، لبه‌های دریاچه یا رودخانه، و اینکه چگونه نامتقارن و پیچ در پیچ هستند، فکر کنید.

اشکال سیال یک راه عالی برای جدا کردن بخش های یک وب سایت بدون خطوط یا زوایای خشن هستند. همچنین برای استفاده در پس‌زمینه عالی هستند، مانند نحوه استفاده Android از حلقه‌های پشت محصولات در صفحه اصلی خود:

12. ویدیوی هوشمند

مدت‌هاست که ویدیو به عنوان یکی از موارد ضروری برای وب‌سایت‌ها تبلیغ می‌شود. مردم ویدیوها را دوست دارند زیرا جذاب هستند و برخی از کاربران ترجیح می دهند ویدیو را به جای خواندن متن تماشا کنند. ویدیوها همچنین می‌توانند اعتماد ایجاد کنند و باعث جذب شوند. در حالی که ویدیو عالی است، باید در مورد آن فکر کنید. منظور از ویدیوی هوشمند این است: ویدیویی با هدف و معنا. زمان تعبیه یک ویدیوی یوتیوب در سایت خود برای داشتن آن گذشته است. یک ویدیوی خوب فکر شده و با کیفیت بالا بهتر از دوجین ویدیویی است که به طور تصادفی مونتاژ شده اند.

توصیه می کنیم ویدیوهای آموزنده ای ایجاد کنید که مستقیماً به سؤالاتی که اغلب از مشتریان احتمالی و مشتریان خود می شنوید پاسخ می دهد. این امر وب سایت شما را به یک منبع ارزشمند تبدیل می کند و همچنین به تثبیت برند شما به عنوان یک مرجع در صنعت شما کمک می کند. این نوع طراحی سایت بیشتر برای طراحی سایت فروشگاهی مناسب است.

13. تصاویر قهرمان فقط متن

روزنامه ها برای افزایش فروش همیشه جذاب ترین و مهم ترین اطلاعات خود را «بالاتر» قرار می دهند. معادل وب‌سایت آن در بالای صفحه است و «بخش قهرمان» نامیده می‌شود. یک روند فعلی برای جلب توجه کاربران اینترنتی که هر روز توسط صفحات وب مختلف بمباران می شوند، حذف تصویر پس زمینه معمولی در بخش قهرمان و جایگزینی آن با تایپوگرافی چشم نواز است. یک فونت پررنگ و منحصر به فرد می تواند تنها چیزی باشد که توجه کاربر را به سرعت جلب کند.

14. تصاویر سفارشی

تصاویر استوک تمام شده اند، گرافیک های سفارشی وارد شده اند! تصاویر به زنده کردن تصویر شرکت شما کمک می کنند. انتظار می‌رود که تصاویر سفارشی راه را پیشروی خود قرار دهند زیرا گرافیک‌های استوک کوکی‌برش در صندلی عقب قرار می‌گیرند.

15. سرصفحه تمام صفحه

انتظار می رود هدرهای تمام صفحه در طراحی وب در سال 1403 محبوب باقی بمانند. یک رویکرد رایج شامل قرار دادن متن مهم یا دکمه های فراخوان در سمت چپ هدر و استفاده از گرافیک های فریبنده در سمت راست است. این به این دلیل است که بازدیدکنندگان بیشتر توجه خود را در قسمت سمت چپ بالای صفحه شما صرف می کنند.

16. حالت تاریک

طراحی های وب حالت تاریک چند عملکرد مختلف را انجام می دهند. در پایان عملی، آنها به کاهش فشار چشم کمک می‌کنند، که برای بسیاری نگران کننده است زیرا ما زمان بیشتری را صرف تماشای صفحه نمایش می‌کنیم. از نظر زیبایی شناسی، حالت تاریک به راحتی ظاهری فوق العاده مدرن برای وب سایت شما ایجاد می کند و در عین حال به شما این امکان را می دهد که سایر عناصر طراحی را فقط با تیره کردن عناصر اطراف آن برجسته کنید.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

17. تجسم داده ها

انتقال داده ها به روشی جذاب یک مبارزه است. اما مبارزه ارزشش را دارد زیرا استفاده از تجسم داده ها از این واقعیت بهره می برد که انسان ها موجودات بصری هستند و همچنان پیامی را که باید به آن منتقل کنید، منتقل می کند. تجسم داده ها تصاویری از داده های شما ایجاد می کند که خواننده شما را درگیر می کند و آنها را وادار می کند که بیشتر در مورد برند شما بدانند. اینفوگرافیک ها و نمودارها از محبوب ترین راه ها برای زنده کردن داده ها هستند.

18. قهرمان صفحه اصلی قد کامل

مانند یک بیلبورد غول پیکر، بلند کردن قسمت قهرمان صفحه اصلی شما می تواند توجه کاربران را متمرکز کند و به عنوان پیامی بدون حواس پرتی عمل کند. به بخش های قهرمان تمام صفحه به عنوان فرصتی برای داستان سرایی عالی فکر کنید. فقط به خاطر داشته باشید که تصاویر بر اساس ابعاد مرورگر برش متفاوتی خواهند داشت. شما باید از تصویری استفاده کنید که مطابق با طرح باشد.

نگران این هستید که محتوایتان «بالاتر» نباشد؟ با توجه به اینکه اکثر کاربران عادت دارند برای اطلاعات بیشتر به پایین پیمایش کنند، اهمیت داشتن محتوای بهینه شده در نمای فوری کاهش یافته است.

19. ترکیب عکس ها با عناصر گرافیکی

ممکن است متوجه همپوشانی گرافیک روی تصاویر در فید رسانه های اجتماعی خود شده باشید. این تکنیک اختلاط سطحی از خلاقیت و سرگرمی را برای یک تصویر معمولی به ارمغان می آورد. این روند با وب سایت ها نیز رو به افزایش است. ترکیب عکاسی با گرافیک می تواند برند شرکت شما را تقویت کند و بازدیدکنندگان وب سایت را با محتوای شما درگیر کند.

20. جلوه های شیشه ای مات

پیشرفت های اخیر در فناوری وب، اجرای آسان جلوه شیشه مات را در وب سایت ها امکان پذیر کرده است. ظاهر تار عناصر در پشت روکش شیشه مات به افزودن رنگ به یک ناحیه کمک می کند و همچنین به متن یا اشیاء اجازه می دهد روی تصویر ظاهر شوند و خوانا باقی بمانند. این افکت به یک گزینه محبوب در کمربند ابزار طراحان تبدیل شده است و به طور فزاینده ای به عنوان پس زمینه به جای گرادیان ها استفاده می شود.

21. فرم های پرورش دهنده پیشرو پیشرو با ابزار CRM شما یکپارچه شده است

فرم های تولید سرنخ آنلاین یکی از مهم ترین عناصر یک وب سایت بازاریابی است. ما می خواهیم در مورد بازدیدکنندگان وب سایت خود اطلاعات زیادی کسب کنیم، اما نمی توانیم در هر زمان خاص سؤالات زیادی بپرسیم. ما فرم‌های تماس پیش‌رونده/پویا را در صفحات فرود قرار می‌دهیم و فیلدهای نمایش را مطابق با سفر سرنخ‌ها نشان می‌دهیم.

طراحی سایت دارکوب

در حالت ایده‌آل، ما نمی‌خواهیم تعداد زیادی فیلد را در یک فرم نمایش دهیم، اما همیشه می‌توانیم فیلدهای فرم را مطابق با داده‌هایی که از قبل در مورد سرنخ‌های خود می‌دانیم، تنظیم کنیم. ممکن است در اولین تبدیل نام، شرکت و آدرس ایمیل را بپرسیم و سپس در فرصت تبدیل بعدی، شماره تلفن، عنوان، اندازه شرکت و فیلدهای درآمد شرکت را بپرسیم.

22. چت ربات ها بیشتر شبیه «چت باد» هستند

چت بات ها یکی دیگر از ویژگی هایی است که چند سالی است که محبوب بوده و در سال 1403 همچنان مرتبط خواهد بود. از آنجایی که هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی پیچیده تر می شوند، انتظار داریم شاهد تبدیل شدن چت بات ها برای درخواست های ساده خدمات مشتری و خرید شخصی باشیم. "

برای مثال، اگر مشتری از وب‌سایت شما بازدید می‌کند، به دنبال پشتیبانی تلفنی می‌گردد و ربات چت می‌داند که یک ارتقا تلفن رایگان در دسترس دارد. ربات چت می تواند آنها را از ارتقا مطلع کند. این می تواند منجر به یک تجربه مثبت برای مشتری شود و در هزینه های پشتیبانی مشتری مرتبط با صحبت با یک شخص زنده، کسب و کار را صرفه جویی کند.

آیا نگران نبود کارکنان کافی برای مدیریت یک چت اینترنتی هستید؟ از ابزارهایی استفاده کنید که می توانند چت های وب شما را به تلفن همراه خود ارسال کنند و به شما امکان می دهند در حین حرکت با مشتریان ارتباط برقرار کنید.

23. رابط فعال صدا

نحوه دسترسی ما به اطلاعات در حال تغییر است - به جای تایپ کردن در Google، اکنون یک سؤال می‌پرسیم یا درخواست می‌کنیم. این بدان معناست که طراحی وب برای هماهنگی با رواج چت ربات‌های صوتی و دستیاران مجازی تنظیم می‌شود. در حالی که یک رابط فعال با صدا برای اکثر وب سایت ها معمول نیست، این روند در حال ظهور در آینده قابل پیش بینی به جایی نمی رسد. می‌توان انتظار داشت که وب‌ سایت‌های بیشتری را ببینیم که جستجوی صوتی را به عنوان گزینه‌ای برای جستجوی متن سنتی یکپارچه می‌کنند.

24. واقعیت مجازی

تجارب VR در وب سایت ها در سال های آینده افزایش خواهد یافت. به سایت‌هایی مانند Airbnb فکر کنید که به شما امکان می‌دهند قبل از رزرو یک مکان اجاره‌ای را بگردید. یا توانایی سایت مبلمان IKEA برای نشان دادن اینکه یک مبل در اتاق شما چگونه است. VR می‌تواند ابزار قدرتمندی برای وب‌سایت باشد تا محتوای مفید و معنادار را به بازدیدکنندگان ارائه دهد، به گونه‌ای که به آنها در تصمیم‌گیری خرید کمک کند.

رنگ بندی قالب وب سایت

بهترین شرکت طراحی سایت در تهران

شرکت دارکوب با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات طراحی سایت حرفه ای، خدمات سئو سایت ارزان و دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد. اگر بوجه کمی برای طراحی سایت دارید میتوانید از طراحی سایت ارزان دارکوب استفاده کنید که شامل پکیج اقتصادی می شود و شما با کمترین هزینه می توانید سایت خود را داشته باشید. دارکوب سایت ها را برای شما با وردپرس و زبان برنامه نویسی PHP طراحی می کند. برای اطلاع از قیمت های طراحی سایت با وردپرس و یا قیمت طراحی سایت کد نویسی شده به سایت دارکوب مراجعه کنید و یا با شماره های شرکت تماس بگیرید.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

علاوه بر طراحی سایت، دارکوب قالب آماده وردپرس هم تولید می کند که که شما آن قالب ها را با قیمت باورنکردنی می توانید تهیه کنید و سایت خود را راه اندازی کنید. قالب های سایت شامل قالب سایت شرکتی، قالب سایت فروشگاهی و قالب سایت آموزشی می شود. برای سفارش طراحی سایت و یا خرید سایت می توانید با شماره های شرکت تماس بگیرید و قبل از خرید سایت با کارشناسان طراحی سایت ما مشاوره رایگان طراحی سایت داشته باشید.

نتیجه

آینده طراحی سایت با رنگهای درخشان و قالبهای محتوا محور گره خورده. من که خیلی هیجان دارم که کارهای طراح ها رو در سال جدید ببینم.
حتما نگاهی به صفحه مشتریان سایت دارکوب بندازید و سایتهایی رو که طراحی کردیم ببینید. امیدواریم در سال 1403 شاهد طراحی سایتهای ایرانی بروزتر و زیباتری باشیم.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز