استخراج عبارات کلیدی در سئو به چه صورت است

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=8515

5/5 - (7 امتیاز)

یکی از مهمترین اصول سئو، یافتن عبارت کلیدی برای هر وب سایت است. استخراج عبارات کلیدی برای هر وب سایت باید قبل از شروع بهینه سازی سایت انجام شود. اغلب تکنیک های سئو باید بر اساس کلمات کلیدی انجام شوند. این کلمات کلیدی هستند که باعث رتبه بندی سایت ها در نتایج موتور های جستجو می شوند.

به معنایی دیگر، کاربران با جستجو عبارات کلیدی به وب سایت های مختلف مراجعه می کنند. به همین دلیل انتخاب درست کلمات کلیدی برای هر وب سایت یک امر حیاتی و مهم است. در ارتباط با استخراج عبارات کلیدی در سئو نکات مهمی وجود دارد که دانستن آنها می تواند شما را در انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای وب سایت خود یاری نماید. در ادامه به بررسی این موضوع مهم خواهیم پرداخت.

استخراج کلمات کلیدی به چه معناست

استخراج کلمات کلیدی به معنای تشخیص کلید واژه، تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی می باشد که با تجزیه و تحلیل متن به صورت خودکار توسط ابزار های مختلف یا توسط افراد حرفه ای در این زمینه انجام می شود. در نهایت مهمترین کلمات و عبارات کلیدی متن استخراج می گردد.

استخراج کلمات کلیدی در بسیاری از فاکتور های سئو نقش مهم و اساسی دارد. به عنوان مثال در نوشتن توضیحات متا Meta Description یا نوشتن alt تصاویر می توان از کلمات کلیدی برای رتبه بندی بهتر استفاده نمود. برای استخراج کلمات کلیدی تعریفی دیگر نیز عنوان شده است:

” استخراج عبارات کلیدی با استفاده از یادگیری ماشین هوش مصنوعی machine learning artificial intelligence (AI) با پردازش زبان طبیعی natural language processing (NLP) باعث شکست زبان انسان می شود تا بتواند توسط ماشین قابل درک و تحلیل باشد. استخراج عبارات کلیدی به صورت خودکار توسط ابزار ها برای یافتن کلمات کلیدی از هر نوع متن استفاده می کنند. مانند؛ نظرات شبکه های اجتماعی ، تالارها و فروم های آنلاین، گزارش های خبری و موارد دیگر.”

شما برای بررسی صفحات سایت خود در میان رقبا حتما به کلمات کلیدی نیاز دارید. با جستجو عبارات کلیدی مربوط به وب سایت خود به راحتی می توانید داده های مختلفی بدست آورده و آنها را بررسی کنید. همچنین با استخراج کلمات کلیدی در بسیاری از مواقع می توانید نیاز مشتریان خود را درک کرده و نسبت به بر طرف کردن آنها به وسیله کسب و کار خود اقدام نمایید. در نهایت مشتریان تجارت شما افزایش خواهند یافت.

استخراج کلمات کلیدی به شما کمک می کند یک کلمه کلیدی یا یک عبارت کلیدی(متشکل از دو یا چند کلمه) که مرتبط به وب سایت و تجارت شما است را به راحتی پیدا نمایید. به یاد داشته باشید اگر می خواهید یک کلمه یا عبارتی خاص به عنوان کلمه کلیدی استخراج شود باید آن کلمه و یا عبارات مشابه آن را در متن مکرر به کار ببرید. البته به یاد داشته باشید اگر این کار بیش از اندازه صورت بگیرد می تواند به رتبه بندی وب سایت شما آسیب برساند.

چرا استخراج کلمات کلیدی مهم است

با استخراج عبارات کلیدی می توان مهمترین کلمات و عبارات را در چند ثانیه در مجموعه داده های عظیم و چندین صفحه وب پیدا نمود. یافتن این عبارات می تواند شما را درباره موضوعاتی که مشتریان و مخاطبان شما به آنها علاقمند هستند، یاری کند.
یافتن کلمات کلیدی یکی از دغدغه های اصلی صاحبان وب سایت ها و کسب و کار ها است. باید گفت اغلب داده ها و مطالبی که در وب سایت ها تولید می شوند ساختار مشخصی ندارند و ساماندهی نشده اند به همین دلیل تجزیه و تحلیل آنها برای یک فرد نا آشنا با سئو سخت خواهد بود. بر این اساس استخراج کلمات کلیدی به صورت خودکار یا توسط افراد متخصص بسیار مهم و ضروری می باشد و یافتن عبارات کلیدی در ارتقا رتبه یک وب سایت بسیار موثر خواهد بود.

با دانستن کلمات کلیدی می توانید جنبه های مهم محصولات و خدمات خود که برای مشتریان مهم هستند را در جهت جلب رضایت مشتری و افزایش مخاطبان خود بهبود دهید. همچنین به شما کمک می کند تا یک استراتژی تجاری مبتنی بر اطلاعات و داده های کسب و کار خود را اتخاذ کنید.

فراموش نکنید که صاحب هر شغل و تجارتی که باشید، ابزار های استخراج کلمات کلیدی شما را در یافتن راهکار های ارتقا کسب و کار و افزایش مشتری یاری می کند. با استفاده از عبارات کلیدی می توانید داده ها و اطلاعات مهمی تولید کرده و آنها را در وب سایت خود درج کنید. یعنی به طور کلی شما را در تولید محتوای مناسب و ناب یاری می کند. بر اساس این گفته ها، استخراج عبارات کلیدی اگر به صورت خودکار باشد یا توسط افراد متخصص انجام شود، شما را در یافتن موارد زیر یاری می کند:

مقیاس پذیری: استخراج کلمات کلیدی اگر به صورت خودکار توسط ابزار ها و وب سایت های معتبر انجام شود می تواند شما را در یافتن کلمات کلیدی در وب سایت های بسیار بزرگ به سرعت یاری نماید. شما با استفاده از ابزار های مربوطه می توانید به سرعت کلمات کلیدی یک وب سایت بسیار گسترده را شناسایی نمایید.

یافتن بهترین عبارات کلیدی: به یاد داشته باشید شما به تنهایی نمی توانید کلمات و عبارات کلیدی وب سایت خود را استخراج نمایید. حتی کار با وب سایت ها و ابزار های مربوط به استخراج کلمات کلیدی نیز، نیاز به تخصص در حوزه سئو دارد.

تجزیه و تحلیل دقیق: در استخراج عبارات کلیدی، تجزیه و تحلیل دقیق و به درستی انجام می گیرد، بخصوص اگر این کار توسط افراد خبره و حرفه ای انجام شود. آنها به دقت رسانه های اجتماعی، نظر دهی مشتریان و سیستم پشتیبانی شما را بررسی کرده و بر اساس آنها عبارات مهم را استخراج می کنند.

استخراج عبارات کلیدی توسط ابزار ها و وب سایت ها

همانطور که گفته شد، استخراج عبارات کلیدی یافتن کلمات کلیدی مهم را در صفحات و متون بدون ساختار آسان می کند. اگر ابزار و وب سایتی که برای این کار استفاده می شود، پیشرفته باشد، ایمیل ها، پست های شبکه های اجتماعی و هر گونه داده ای که بین شما و مشتریان رد و بدل شده است را بررسی کرده و بر اساس آنها عبارات کلیدی مناسب و مهم استخراج می کند.

استفاده از این ابزار ها باعث صرفه جویی در زمان نیز می شوند. همانطور که عنوان شد، وب سایت شما با هر تعداد صفحه ای که باشد، عبارات کلیدی آن، با استفاده از این ابزار ها در مدت زمان بسیار کمی و با دقت بالا استخراج می شود. برخی از این ابزار ها نیز کلمات کلیدی مهم را به شما پیشنهاد می دهند که در بسیاری از مواقع آن عبارات می توانند بهترین کلمات کلیدی سایت شما باشند.

طرز کار این ابزار ها به این صورت است که با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین فرکانس های مختلفی را از کلمات و عبارات صفحات سایت ها دریافت می کنند و بر اساس همان فرکانس ها به انتخاب عبارات و کلمات کلیدی مهم می پردازند.
از روش های مختلف استخراج عبارات کلیدی به موارد زیر می توان اشاره نمود:

با استفاده از پیشنهادات گوگل

یکی از ساده ترین راهکار های استخراج کلمات کلیدی، استفاده از پیشنهادات گوگل می باشد. گوگل که دارای هوش مصنوعی است، تمامی جستجو های کاربران خود را در حافظه خود ذخیره می کند. وقتی عبارات یا کلمه ای مرتبط با سایت خود را جستجو کنید، ربات های گوگل در پایین صفحه نتایج عبارات مرتبط و مشابه را برای جستجو بیشتر به شما پیشنهاد می دهند.

در بسیاری از مواقع می توان از این عبارات به عنوان کلمات کلیدی مرتبط با سایت استفاده نمود.

استفاده از سایت google keyword planner

گوگل ابزار های مختلفی جهت بهینه سازی وب سایت ها طراحی نموده است. که یکی از این ابزار ها، ابزار استخراج کلمات کلیدی می باشد. google keyword planner یک وب سایت متعلق به شرکت گوگل است که با استفاده از آن می توان کلمات کلیدی مناسبی استخراج نمود.

همچنین این ابزار، داده ها و آمار های خوبی در خصوص با کلمات کلیدی مرتبط با سایت شما ارائه می دهد که می توان با استفاده از آنها بهترین عبارات کلیدی را انتخاب نمود. برای کار با این ابزار فقط کافیست یک کلمه کلیدی مرتبط با سایت خود را در قسمت مربوطه وارد نمایید.

استفاده از Google trends

یکی دیگر از ابزار های گوگل، Google trends است. این وب سایت نیز متعلق به شرکت گوگل می باشد و با مراجعه به آن می توانید اطلاعات مهم و مناسبی بدست بیاورید.

این سایت بسیار قدرتمند می باشد و اطلاعات آماری خوبی را در ارتباط با کلمات کلیدی شما ارائه می دهد. البته کار با این ابزار ها نیاز به تخصص و تجربه دارد و بدون دانش در این زمینه نمی توان کلمات کلیدی مناسبی را استخراج نمود.

استفاده از وب سایت Moz Keyword Explorer

برای استخراج عبارات کلیدی ابزار ها و وب سایت های مختلفی معرفی شده است. البته بسیاری از آنها مناسب این کار نیستند و در اغلب موارد کلمات کلیدی پر تکرار و دشوار برای بهینه سازی را ارائه می دهند. برخی دیگر از ابزار ها نیز که بسیار عالی می باشند،اما غیر رایگان هستند. که یکی از آنها وب سایت Moz Keyword Explorer می باشد. در بخشی از سایت موز، ابزاری برای استخراج کلمات کلیدی وب سایت وجود دارد که بر اساس دسته بندی های مختلف کسب و کار، کلمات کلیدی مرتبطی را پیشنهاد می دهد.

استفاده از بخشی از این ابزار رایگان است اما برای یافتن کلمات بیشتر و بهتر برای سئو باید هزینه ای را پرداخت نمایید که البته این کار برای ما کمی دشوار است. البته شرکت های طراحی وب سایت نظیر شرکت طراحی سایت دارکوب می تواند این کار را برای شما انجام دهد.

به یاد داشته باشید استخراج عبارات کلیدی با استفاده از ابزار ها و وب سایت های معرفی شده، نیاز به تخصص در این زمینه دارد. همچنین فراموش نکنید که یافتن بهترین و مهمترین کلمات کلیدی برای بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ بسیار اهمیت دارد. چرا که بسیاری از روش های تبلیغاتی بر مبنای کلمات کلیدی انتخاب می شوند. برای برگزاری کمپین های تبلیغاتی به کلمات کلیدی نیاز است.

ما در شرکت طراحی وب سایت دارکوب روزانه صد ها کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار ها و وب سایت های مختلف را برای مشتریان خود استخراج می کنیم. برای بهینه سازی سایت و سئو نیز قبل از هر گونه فعالیتی ابتدا کلمات کلیدی مهم را به کارفرما پیشنهاد می دهیم و در صورت موافقت بر اساس همان عبارات کلیدی به بهینه سازی وب سایت می پردازیم.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز