آموزش ساخت بک لینک به صورت رایگان

نوشته شده توسط فائزه محمودی فرد

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=13236

5/5 - (3 امتیاز)

یکی از عوامل مهم در سئو و بهینه سازی سایت ساخت بک لینک است.

هر چند که تولید محتوای جامع و هدفمند عامل بسیار مهمی در سئو و بهینه سازی سایت است اما تنها با تولید محتوا نمی توان در کلمات کلیدی سایت رتبه گرفت و باید بک لینک سازی را برای سایت ایجاد نمود.

آموزش ساخت بک لینک سازی به صورت رایگان

بیشتر افراد فکر می کنند برای خرید ریپورتاژ آگهی و خرید بک لینک باید هزینه های زیادی را پرداخت نمایند، در حالی که اینگونه نیست و ساخت بک لینک توسط خودشان برای سایت به راحتی امکان پذیر است. در این مقاله قصد داریم شما را با بک لینک و نحوه ی ایجاد بک لینک برای سایت آشنا کنیم.

بک لینک چیست؟ چه تاثیری در سئوی سایت دارد؟

قبل از آموزش ساخت بک لینک بهتر است ابتدا توضیح دهیم که بک لینک چیست؟ و چه تاثیری در سئوی سایت دارد؟ در برخی از سایت ها لینک سایت دیگری وجود دارد که با کلیک بر روی آن ما را به آن سایت می برد در واقع می گوییم یک وب سایت به وب سایت دیگر لینک می دهد، که در این صورت یک بک لینک ساخته شده است. نام دیگر بک لینک، لینک ورودی یا لینک داخلی می باشد، می گویند بک لینک داخلی چون باعث می شود کاربران به سایت ما وارد شوند. به بک لینک، لینک خارجی نیز می گویند زیرا کاربران را به خارج از سایت که در آن هستند هدایت می کند. از نظر گوگل و موتورهای جست و جو بک لینک سایت عاملی برای بهبود رتبه ی سایت و یکی از عناصر مهم در اصول سئو می باشد. هنگام بک لینک سازی برای سایت باید توجه داشت که لینک قابل کلیک باشد و موتورهای جست و جو بتوانند آنها را به عنوان بک لینک شناسایی کنند. در وب سایت ها صفحاتی که دارای بک لینک های بیشتری هستند در رتبه های بالاتری در موتورهای جست و جو قرار می گیرند. در واقع بک لینک های با کیفیت بالا رتبه ی سایت را در موتورهای جست و جو بالا می برند، بنابراین بک لینک سازی تاثیر زیادی در بالا بردن سئو سایت دارد. در ادامه انواع بک لینک را معرفی می کنیم.

انواع بک لینک

بک لینک ها دارای انواعی می باشند. بک لینک خارجی و بک لینک داخلی دو نوع از آنها هستند که پیشتر در مورد آنها صحبت کردیم. علاوه بر این ها دو نوع بک لینک دیگر داریم که بک لینک فالو و بک لینک نوفالو می باشند. در ادامه این دو نوع بک لینک را معرفی می کنیم.

بک لینک فالو چیست؟

بک لینک های از نوع فالو باعث می شوند که گوگل و سایر موتورهای جست و جو بتوانند لینک مورد نظر را دنبال کنند و به آدرس وب سایت شما برسند. ساخت بک لینک فالو باعث تقویت سایت از لحاظ سئو می شود. بک لینک های فالو بر اساس رنک صفحه ی مورد نظر و اعتبار دامنه ی سایت ساخته می شوند و باعث انتقال ارزش و اعتبار صفحه به سایت هدف می شوند. در واقع ربات های موتورهای جست و جو به دنبال لینک های فالو می باشند. هنگامی که شما در وب سایتتان یک لینک فالو ایجاد می کنید، این پیام را به موتورهای جست و جو می دهید که این لینک شامل محتوای با ارزشی  است.

بک لینک نوفالو چیست؟

در بک لینک نوفالو بر خلاف بک لینک فالو ارزش و اعتبار صفحه به سایت هدف منتقل نمی شود. مدیران برخی از وب سایت ها این کار را با استفاده از یک کد  html ساده انجام می دهند. بنابراین با استفاده از بک لینک فالو ممکن است یک صفحه به صفحه ای از سایت دیگر لینک داده شود ولی رتبه و ارزشی از سایت مبداء دریافت نمی کند.

بک لینک سازی چیست و چگونه است؟

بک لینک سازی به این معناست که کجا و چگونه بک لینک بسازیم. ایجاد بک لینک برای سایت روش ها و نکات زیادی دارد که در ادامه آنها را بیان می کنیم:

  • روش بک لینک در ریپورتاژ: یکی از بهترین و متداول ترین روش ها در بک لینک به سایت روش ریپوتاژ می باشد. در این روش متن خبر یا مقاله ای را برای یک سایت ارسال می کنید تا آن را منتشر نماید، در میان این محتوا یک سری لینک را مشخص می کنید.
  • روش قرار دادن لینک در نظرات: در این روش می توانید در کامنت های سایت های دیگر لینک مطالب یا سایت خود را قرار دهید.
  • روش ایجاد وبلاگ: شما می توانید به راحتی و بدون پرداخت هزینه برای خود یک وبلاگ را ایجاد نمایید و در آن بک لینک بسازید. به این صورت که محتوای مفید و مرتبط را با رعایت اصول سئوی داخلی برای وبلاگ خود تولید کنید، سپس می توانید به وب سایت خود بک لینک دهید.
  • روش بک لینک سازی در شبکه های اجتماعی: شما می توانید از روش ساخت لینک در شبکه های اجتماعی استفاده نمایید. همه ی شبکه های اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام، فیسبوک و … دارای یک جایگاه لینک وب سایت می باشند. در صورتی که یک صفحه دنبال کننده ی بیشتری داشته باشد و فعال تر باشد از طرف گوگل به عنوان یک بک لینک قوی شناسایی می شود.
  • روش ارسال پست مهمان: روش ارسال پست مهمان به این گونه است که می توانید در وب سایت هایی که از نویسنده ی مهمان استقبال می کنند مطلب بنویسید. برای مثال می توانید یک محتوای آموزشی با کیفیت در حیطه ی کاری خود تهیه نمایید و یک سری بک لینک را در آن قرار دهید که این بک لینک ها به صفحات مهم وب سایتتان وارد شوند و سپس آنها را در سایت پذیرنده منتشر کنید.
  • روش لینک فارم: در این روش مدیران چند وب سایت به صورت توافقی به یکدیگر لینک می دهند. برخی از مدیران سایت هم برای خود چندین سایت طراحی می کنند سپس به سایت های خود بک لینک می دهند. روش لینک فارم جزء روش های سئوی کلاه سیاه می باشد. بنابراین این روش توصیه نمی شود زیرا در صورت تشخیص گوگل وب سایت های بک لینک دهنده و بک لینک گیرنده جریمه می شوند، و مدیران این گونه سایت ها با پنالتی شدن سایت مواجه می شوند.
  • استفاده از سایت های ثبت آگهی: یکی دیگر از روش های بک لینک سازی استفاده از سایت های ثبت آگهی می باشد به این صورت که می توانید یک آگهی درباره ی سایت و کسب و کار خود بسازید و با پرداخت هزینه به سایت های ثبت آگهی آن را در سایت منتشر کنید. این کار باعث می شود در صورتی که کاربری بر روی آگهی مربوط به شما کلیک کرد به سایت شما وارد شود.

تفاوت ریپورتاژ با بک لینک

ریپورتاژ و بک لینک هر دو یک هدف را دنبال می کنند آن هم کمک به موفقیت و رشد کسب و کارها می باشد. ریپورتاژ آگهی یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی آنلاین است. ریپورتاژ آگهی مقاله ای تبلیغاتی ست که هدف آن معرفی و فروش یک محصول خاص است. افراد بازاریاب به این دلیل از ریپورتاژ استفاده می کنند تا مردم نسبت به نوعی محصول آگاهی و اطاعات بیشتری به دست بیاورند. اما بک لینک ها لینک هایی هستند که در سایت هایی به جز غیر از سایت خودتان قرار داده می شوند این لینک ها کاربران را به سایت شما ارجاع می دهند. نحوه ی عملکرد و تاثیر گذاری در سایت یکی از تفاوت های میان بک لینک و ریپورتاژ می باشد. ریپورتاژ آگهی یکی از ابزارهای و مدرن بازاریابی ست که باعث افزایش تعداد مخاطبان سایت می شود. روش بک لینک سازی روشی قدیمی ست که باعث می شود سایت شما در صفحه ی نتایج گوگل به جایگاه بهتری برسد و از این طریق مخاطبان بیشتری را جذب می کند. یکی دیگر از تفاوت های مهم میان ریپورتاژ و بک لینک زمان می باشد. بک لینک هایی که قبلا ساخته شده اند ( برای مثال بک لینک ساخته شده در دو سال پیش) دیگر ارزش چندانی ندارند در حالی که ریپورتاژ آگهی فاقد این ویژگی می باشد و محتوای ریپورتاژ آگهی در صورت داشتن کیفیت بالا می تواند به مدت چند سال در سایت موثر باشد. علاوه بر این در صورتی که ریپورتاژ کیفیت لازم را داشته باشد می تواند بک لینک گرفته و باعث ارتقای سایت شود.

 آموزش روش بک لینک سازی

در صورتی که تمایل دارید اعتبار سایتتان را بالا ببرید و رتبه ی سایت خود را در گوگل و دیگر موتورهای جست و جو افزایش دهید باید در دوره های آموزش بک لینک سازی شرکت کنید و این روش را بیاموزید. البته در زمان گذراندن دوره ی آموزش سئو و بهینه سازی سایت، روش بک لینک سازی نیز آموزش داده می شود. بک لینک نقش بسزایی در رتبه بندی سایت دارد. زمانی که کیفیت محتوای درون سایت خوب باشد و سئو به درستی انجام شده باشد و سیگنال های تجربه ی کاربری مناسبی را ارائه دهید، بک لینک سازی می تواند رتبه ی سایت شما را بسیار بالا ببرد. بک لینک دارای تاثیرات مثبتی برای سایت شما می باشد از جمله اینکه: باعث ایجاد رابطه با سایت های دیگر و تبلیغ می شود. باعث افزایش ترافیک سایتتان می شود و برند شما را قوی تر می کند. برای موفق شدن در روش بک لینک سازی به زمان نیاز دارید.

بک لینک سازی در edu به چه معناست؟

قبل از این که روش بک لینک edu را توضیح دهیم، لازم است سایت های edu را معرفی نماییم. سایت های edu از جمله سایت های آموزشی می باشند. در واقع edu بر گرفته از کلمه ی education به معنای آموزش می باشد. این سایت ها به صورتی هستند که در زمان وارد نمودن آدرس آنها به جای این که در انتهای سایت از حروف ir یا  com استفاده نمایید edu را وارد می کنید. در واقع پسوند دامنه ای که برای این سایت ها استفاده می شود، edu است. تنها سایت هایی می توانند از این پسوند برای آدرس خود استفاده کنند که فعالیتشان در حوزه ی آموزش باشد و وزارت آموزش و پرورش کشور آمریکا آن ها را تایید نماید. برای دریافت این نوع از بک لینک ها لزومی ندارد که حتما در دامنه ی سایتتان پسوند  edu  به کار رفته باشد شما می توانید با کمک سایت های دیگر این کار را انجام دهید. در ادامه روش های دریافت بک لینک edu را معرفی می کنیم.

  • بسیاری از سایت ها در سراسر دنیا بک لینک  edu می فروشند این نوع لینک ها توسط سایت های آموزشی خارج از کشور ایجاد شده اند شما می توانید از این سایت ها اقدام به خرید بک لینک نمایید.
  • هنگامی که می خواهید از یک سایت دانشگاهی معتبر در خارج از کشور بک لینک دریافت نمایید باید کمک های مالی انجام دهید. همچنین می توانید به دانشگاه های داخل کشور از طریق بن های تخفیف کمک کنید و بک لینک بگیرید.
  • بیشتر دانشگاه های معتبر در سراسر دنیا توسط دانشجویان آن دانشگاه ها اداره می شوند. با توجه به این موضوع می توانید با بعضی از این دانشجویان که در سایت ها مشغول به کار هستند صحبت کنید و از طریق آنها برای سایت خود بک لینک بگیرید.
  • بسیاری از سایت های دانشگاهی دارای بخشی به نام اخبار هستند شما می توانید یک خبر در ارتباط با دانشگاه مورد نظر ایجاد نمایید این کار باعث می شود مدیران سایت در قسمت اخبار به منبع خبری که در سایتتان وجود دارد لینک بدهند.

خرید بک لینک و ایجاد بک لینک رایگان

با توجه به مطالب بیان شده در قسمت های بالاتر لینک سازی داخلی برای سئو و بهینه سازی سایت از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورتی که بتوانید برای سایت بک لینک بسازید کار خود را راحت تر کرده اید در غیر این صورت باید از روش های خرید بک لینک ارزان استفاده نمایید. البته می توانید از بک لینک رایگان که توسط برخی سایت ها ارائه می شود نیز استفاده نمایید. یکی از مهم ترین اقدامات در سئوی خارجی خرید بک لینک می باشد. در واقع ایمن ترین راه برای در امان ماندن از تغییرات الگوریتمی گوگل برونسپاری خدمات لینک سازی است. یکی از تکنیک های موثر و کاربردی در بازاریابی اینترنتی ساخت یا خرید بک لینک دائمی برای سایت می باشد. بک لینک های دائمی باعث جذب کاربران و افزایش ورودی های مشخص به سایت شما می شوند. یکی از بهترین بک لینک ها بک لینک دائمی می باشد چراکه این نوع بک لینک ها از طرف گوگل جریمه نشده و باعث پنالتی شدن سایت نمی شوند. زیرا در مدت زمان بیشتری نسبت به سایر بک لینک ها قابل استفاده هستند. روش های زیادی برای دریافت بک لینک دائمی وجود دارد. اولین گام برای بالا آمدن سایت در گوگل استفاده از خود گوگل و تکنیک های آن می باشد، دومین گام استفاده از بک لینک ها می باشد. استفاده از بک لینک برای سایت زمانی موثر است که سئوی سایت تکمیل شده باشد. در ادامه روش های ایجاد بک لینک دائمی را بیان می کنیم:

  • ارسال پست مهمان: پست مهمان به معنای تبادل لینک نیست. در واقع پست مهمان به این معناست که شما برای یک سایت که با حوزه ی کاری شما در ارتباط است و یا اشتراکاتی با شما دارد مقاله ای بنویسید و مقاله را به صورت رایگان در اختیار آن ها بگذارید و در انتها لینک سایت خود را به عنوان سایت مرجع قرار دهید. نوشتن یک پست مقاله ای برای مدیران سایت ها هزینه بر است.
  • قرار دادن لینک سایت: این روش راه های مختلفی دارد که هدف همه ی راه ها قرار دادن لینک سایت بر روی کلمه ی کلیدی در صفحه ی ورود است. طبق این روش شما می توانید لینک سایت خود را در شبکه های اجتماعی قرار دهید. باید به این نکته توجه داشته باشید که عبارتی را که لینک می کنید باید حتما کلیدی باشد این کار یکی از بهترین تکنیک های بک لینک دائمی می باشد.
  • استفاده از محتوای مناسب: قرار دادن محتوای مفید و مختصر و در عین حال جامع بسیار بهتر از محتوای طولانی و بی ارزش است. در صورتی که محتوای سایت شما مفید و با کیفیت باشد کاربران از آن استقبال می کنند و آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. که این کار نیز باعث دریافت بک لینک دائمی به سایت شما می شود.
  • لینک های داخلی: ایجاد نمودن لینک از طریق کلمات کلیدی بین صفحات داخلی سایت همانند بک لینک دائمی رفتار می کند و باعث افزایش رتبه ی سایت می شود. لینک های داخلی باعث هدایت کاربران به صفحات مرتبط می شود، این کار باعث می شود کاربر بیشتر در سایت بماند.
  • انجام مصاحبه: یکی از عامل هایی که باعث دریافت بک لینک دائمی می شود انجام مصاحبه است. این کار برای همه ی سایت ها امکان پذیر نیست ولی بهتر است بدانید که میزان اشتراک گذاری مصاحبه های انجام شده با افراد معروف بسیار بالاتر از دیگر محتواها می باشد.
  • اینفوگرافیک ها: با استفاده از روش اینفوگرافیک می توانید به جای مطالب طولانی از عکس استفاده نمایید. امروزه نیز افراد برای بیان نمودن مطالب خود کمتر ازمتن استفاده می کنند و به جای آن از عکس استفاده می کنند. همانطور که میبینید در شبگه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام که ماهیت عکس دارد بیشتر از عکس استفاده می شود. این روش نیز یک نوع بک لینک دائمی برای سایت شما می باشد.

سخن پایانی

امیدوارم مطالب بیان شده درباره ی آموزش ساخت بک لینک به صورت رایگان و غیر رایگان در این مقاله برایتان مفید باشد. در صورتی که می خواهید برای سایت خود بک لینک بسازید و یا اقدام به خرید بک لینک به صورت رایگان یا ارزان نمایید بهتر است دقت کنید از بهترین سایت ها برای بک لینک کمک بگیرید. سایت دارکوب از جمله سایت هایی ست که آماده ی ارائه ی خدمات طراحی سایت و آموزش ساخت بک لینک به صورت رایگان و همچنین آماده ی دریافت سفارشات شما در زمینه ی ساخت بک لینک ارزان برای سایتتان می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز