افزایش فروش از طریق طراحی سایت فروشگاهی

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=8966

5/5 - (1 امتیاز)

وب سایت فروشگاهی یکی از انواع مختلف سایت ها است که با استفاده از آن می توان به فروش آنلاین کالا یا ارائه خدمات حضوری و غیر حضوری پرداخت. در سال های اخیر بسیاری از کسب و کارها به سمت و سوی بازاریابی آنلاین پیش رفته اند و خدمات خود را به صورت اینترنتی ارائه می دهند. از این رو، طراحی سایت فروشگاهی طرفداران بسیاری بدست آورده است. به نحوی که می توان دید هر کسب و کاری برای خود یک سایت و یا یک فروشگاه آنلاین دارد.

در همین راستا نیز مردم ترجیح می دهند بجای حضور در سطح شهر از خدمات غیر حضوری و خرید آنلاین استفاده کنند. روزانه میلیارد ها خرید آنلاین به واسطه فروشگاه های اینترنتی توسط مردم انجام می شود. این موضوع نشان دهنده محبوبیت فروشگاه های اینترنتی نزد مردم است.

همانطور که گفته شد، این روز ها اغلب فروشگاه های سطح شهر یک سایت فروشگاهی نیز دارند. اما نمی توان گفت درصد فروش و تعداد مشتریان همه آنها زیاد است. حتی آن دسته از فروشگاه ها که در سطح شهر مشتریان بسیاری دارند نتوانسته اند با طراحی سایت فروشگاهی مشتری چندانی بدست بیاورند.

این موضوع نشان می دهد که راه اندازی و طراحی وب سایت فروشگاهی و همچنین مدیریت آن از اصول و قواعد خاصی برخوردار است و نمی توان بدون برنامه ریزی و استراتژی بازاریابی آنلاین یک سایت فروشگاهی را طراحی نمود.

حتی بسیاری از سایت های فروشگاهی که با هزینه بالا و به صورت کاملا حرفه ای طراحی شده اند، بدون در نظر گرفتن قواعد و موارد مهم نتوانسته اند به درصد فروش بالا و ترافیک قابل توجهی برسند. اما در مقابل برخی از فروشگاه های اینترنتی که به سادگی و با کمترین هزینه طراحی شده اند، با اتخاذ قواعد و اصول دیجیتال مارکتینگ توانسته اند روزانه به درصد فروش بسیار بالایی برسند.

پس می توان به این نتیجه رسید که قبل از شروع به طراحی فروشگاه اینترنتی باید به یک سری نکات و قواعد توجه کرد. با در نظر گرفتن این موارد بدون شک می توانید حتی با یک سایت فروشگاهی ساده مشتریان بسیاری بدست بیاورید.

در این راستا می توانید از شرکت طراحی سایت دارکوب نیز یاری بگیرید. همانطور که می دانید شرکت طراحی وب سایت دارکوب در ارائه خدمات طراحی سایت، سئو و بهینه سازی سایت، بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ و … دارای 18 سال سابقه است. همکاران ما در این سال ها توانسته اند بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهند و در این حوزه ها دارای بیش از 100 نمونه کار هستند. شما صاحبان کسب و کار می توانید برای مشاوره در خصوص راه اندازی سایت فروشگاهی به صورت رایگان با مشاوران ما حضوری یا آنلاین در ارتباط باشید.

در ادامه به شما راهکار هایی را معرفی می کنیم که با در نظر گرفتن آنها بتوانید به میزان قابل توجهی از فروش با استفاده از طراحی سایت فروشگاهی برسید.

اصول مهم در طراحی سایت فروشگاهی

در دو سال اخیرکه ویروس Covid 19 باعث شکست بسیاری از کسب و کار ها شده است، توجه به اصول بازاریابی آنلاین بسیار مهم تلقی می شود. در این دو سال بسیاری از افراد توانسته اند از صفر به صد در کسب و کار خود برسند. در مقابل نیز بودند افراد موفقی که با گسترش ویروس به طور کلی کسب و کار خود را از دست دادند. ما به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید با طراحی فروشگاه اینترنتی فعالیت تجاری خود را از شر این همه گیری نجات دهید.

ممکن است شما یک کسب و کار گسترده و معروف در سطح شهر داشته باشید و در همین راستا یک فروشگاه آنلاین با کارایی بالا طراحی کرده باشید، اما آنطور که انتظار داشتید سایت تان درآمد چندانی برای شما نداشته است. در این باره باید گفت، قواعد مهمی وجود دارد که توجه به آنها حتی می تواند یک کسب و کار کوچک را به واسطه فروشگاه اینترنتی ارتقا داده و فروش آن را افزایش دهد.

شناخت مشتریان هدف

وقتی تصمیم گرفتید که سایت فروشگاهی راه اندازی کنید، باید از قبل چند مورد را در نظر داشته باشید. در وهله اول باید بدانید که سایتی که طراحی می کنید باید مختص به مخاطبانتان باشد. به این معنا که باید مشتریان هدف خود را بشناسید و مطابق نظر و سلیقه آنها به ایجاد سایت بپردازید.

بسیاری از سایت ها بدون در نظر گرفتن این نکته طراحی شده اند و به همین دلیل مخاطب چندانی ندارند. چرا که سایت باب میل مخاطب طراحی نشده است و برای وی کارایی چندانی ندارد.

شما باید بدانید که مشتریانتان به دنبال چه هستند، سایت شما باید برای همه افراد کارایی لازم را داشته باشد. ممکن است در میان مخاطبان شما افراد معلول نیز باشند پس وب سایت برای آنها نیز باید کارایی لازم را داشته باشد. وقتی سایت جذاب و کارایی ساده ای داشته باشد، خواهید دید که مخاطبان شما هر روز بیشتر از قبل می شوند.

سرعت لود وب سایت فروشگاهی

بعد از طراحی و ایجاد سایت فروشگاه اینترنتی باید به صورت مداوم سرعت بارگذاری صفحات سایت را کنترل کنید. یکی از مهمترین موارد اصول سئو و بهینه سازی وب سایت، سرعت لود صفحات سایت است. گوگل نیز به این مورد مهم توجه ویژه ای دارد.

اگر صفحات سایت در کمتر از 4 ثانیه بارگذاری نشوند، حدودا 40 درصد از مخاطبان خود را از دست خواهید داد. چرا سرعت لود صفحات سایت در سال های اخیر به این اندازه مورد توجه قرار گرفته است؟ در این باره باید گفت که، اغلب مردم در سراسر جهان از اینترنت پر سرعت برخوردار هستند و در بازدید از سایت ها انتظار دارند صفحه یک سایت به سرعت بارگذاری شود.

همچنین اغلب مردم در بازدید از سایت ها عجول هستند و توقع دارند هر آنچه که از یک سایت می خواهند در کمترین زمان ممکن در دسترس آنها باشد. سرعت وب سایت جزء موارد کیفی سایت است و برای مخاطب بسیار مهم می باشد. (این نکته حتی در ارسال بسته های خرید آنها نیز صدق می کند. فروشگاه هایی که ارسال سریع دارند بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد، حتی اگر قیمت بیشتری ارائه دهد.)

در ارتباط با موتور های جستجو نیز باید گفت، سرعت لود صفحات وب سایت برای گوگل بسیار اهمیت دارد. به طوری که می توان گفت سایت هایی که از سرعت خوبی برخوردار هستند رتبه بهتری دارند.

موارد مختلفی وجود دارد که بر سرعت بارگذاری صفحات سایت تاثیر می گذارد. بخصوص در سایت های فروشگاهی که معمولا تعداد محصولات بالا است و قابلیت های مختلفی در سایت وجود دارد، سرعت سایت اگر کنترل نشود، بسیار کند خواهد بود.

افزونه ها و پلاگین ها، ابزارک ها (ویجت ها widgets)، تصاویر موجود در سایت، انیمیشن ها و ویدئو ها، کد گذاری اشتباه و بیش از حد، لینک های نامرئی و … از مواردی هستند که بر سرعت لود صفحات وب سایت تاثیر گذار خواهند بود.

برای کنترل سرعت بارگذاری صفحات سایت، ابزار ها و وب سایت های مختلفی وجود دارد. از جمله GTmetrix و google PageSpeed Insights که از مهمترین سایت ها برای تست سرعت وب سایت هستند. با مراجعه به یکی از دو وب سایت می توانید میزان سرعت فعلی سایت را ارزیابی کنید.

همچنین مواردی که باعث کاهش سرعت سایت شده اند برای شما نمایش داده می شود. که با بررسی آنها در وب سایت خود می توانید تا میزان قابل توجهی سرعت سایت را بهبود دهید.

سرعت وب سایت نه تنها در نسخه Desk top سایت بلکه در نسخه تلفن های همراه نیز باید بالا باشد. در این سایت ها معرفی شده همچنین میزان سرعت سایت در نسخه ریسپانسیو وب سایت مشخص است. شما می توانید با بهینه سازی کد های دستوری، حذف فضای خالی میان کد ها، بهینه سازی تصاویر و دیگر محتوای سایت، حذف افزونه ها و ابزارک های اضافی، حذف لینک های مخفی، استفاده از تکنولوژی AMP برای نسخه ریسپانسیو وب سایت و … سرعت سایت را بسیار سریع کنید.

در برخی از مواقع نیز کندی سرعت سایت مربوط به هاست و میزبان آن است. شما با انتخاب هاست نا مناسب سرعت سایت را تا حد قابل توجهی کند خواهید کرد. در این باره می توانید با کارشناسان هاستینگ ما در شرکت طراحی وب سایت دارکوب مشاوره رایگان داشته باشید.

با بهبود سرعت سایت خواهید دید که به چه میزان رتبه بندی بهتری نصیب سایت شما خواهد شد و در مقابل ترافیک سایت نیز افزایش خواهد یافت.

تولید محتوای مناسب

محتوایی که در سایت درج می کنید در نگاه اول باید بتواند تمامی سوالات مخاطبان را پاسخ دهد. به همین دلیل در ابتدا گفته شد که مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید. تا بر اساس آنها بتوانید محتوایی مناسب تولید نمایید.
هر مخاطب در بازدید از یک وب سایت سوالات متفاوتی خواهد داشت، بخصوص اگر مخاطب جدید باشد. یک سری سوال تکراری که برای همه مخاطبان وجود دارد را دسته بندی کرده و در یک صفحه جدا پاسخ دهید. این کار به میزان قابل توجهی رضایت کاربران را به همراه خواهد داشت.

یکی از مهمترین کار ها که در این خصوص می توانید انجام دهید، ساخت وبلاگ در سایت است. با افزودن یک صفحه مقالات در سایت می توانید هم مخاطبان بیشتری جذب کنید و هم در لیست نتایج جستجو گوگل بیشتر ظاهر شوید.
تولید محتوا و مقاله در سایت یکی دیگر از اصول سئو است. شما با این کار به اغلب سوالات مخاطبان خود پاسخ خواهد داد. همچنین با بهینه سازی محتوا و استفاده مناسب از کلمات کلیدی رتبه خوبی در گوگل بدست می آورید.

استفاده از CAT

CTA: Call To Action یا دعوت به عمل، یکی از مهمترین متد های بازاریابی آنلاین است که توجه به آن می تواند شما را در جذب مشتری، تعامل بهتر با مخاطب و همچنین فروش بیشتر یاری نماید. CTA به معنای این است که مشتری را با عناصر موجود در صفحه وادار به کاری کنید. به عنوان مثال با طراحی یک المان از مشتری بخواهید که ایمیل یا شماره تماس خود را در سایت ثبت کند.

هدف از فراخوان عمل، فروش کالا و یا استفاده از خدمات توسط افراد است. این متد اغلب برای ثبت اطلاعات بیشتر از مشتری استفاده می کنند. وقتی شما ایمیل یا شماره تماس مشتری را در اختیار داشته باشید، می توانید با استفاده از روش های ایمیل مارکتینگ یا SMS مارکتینگ مشتریان خود را وادار به خرید بیشتر کنید.

معمولا برای طراحی CAT از روش های تخفیف های شگفت انگیز، ارسال رایگان، یکی بخر دوتا ببر و … استفاده می کنند. وقتی روی عناصر موجود در صفحه جملات و عبارات ترغیب کننده طراحی کنید، بدون شک مشتری را وادار به اقدام می کنید.

شما باید در هر صفحه از وب سایت خود بخش های مختلف محتوا را به گونه ای طراحی کنید که مشتری اقدام به عمل کند. در این صورت است که مشتریان شما افزایش خواهند یافت و همچنین مشتریان فعلی خرید بیشتری انجام می دهند.

موارد گفته شده در بالا بخشی از راهکار هایی است که با اتخاذ آنها می توانید فروش خود را از طریق طراحی سایت فروشگاهی افزایش دهید. بدون شک هر روز روش ها و متد های جدیدی برای افزایش فروش و مشتری در سطح جهان ارائه می گردد و حتی امکان دارد روش های قبلی به صورت کلی منسوخ شوند. در هر صورت اگر صاحب تجارت آنلاین هستید باید به طور مداوم دانش خود را در دیجیتال مارکتینگ به روز کنید. همچنین می توانید با کارشناسان دیجیتال مارکتینگ ما در شرکت طراحی وب سایت دارکوب مشاوره آنلاین یا حضوری داشته باشید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز