اهمیت سئو در فرآیند دیجیتال مارکتینگ

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=9565

سئو و بازاریابی اینترنتی
5/5 - (1 امتیاز)

سئو یک بخش بسیار مهم دیجیتال مارکتینگ است. سئو باعث می شود تا سایت شما رتبه های بالاتر SERP را به دست آورد. به دست آوردن رتبه های بالاتر صفحه نتایج موتور های جستجو نیز به معنای دید بیشتر، افزایش جذب ترافیک و موفقیت بیشتر است.

در عصر دیجیتالی و به شدت رقابتی امروزی خیلی مهم است که شما از رقبای خود بهتر عمل کنید. برای اینکه در رقابت دنیای تجاری موفق باشید بایستی به هر جنبه از بازاریابی اینترنتی اهمیت دهید. یکی از زیر مجموعه های بسیار مهم بازاریابی آنلاین، سئو و بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو می باشد. دارندگان وب سایت ها با پیاده سازی اصول سئو و بهینه سازی سایت می توانند کاربران بیشتر به سایت خود جذب کنند.

بسیاری از کاربران برای یافتن اطلاعات و محصولات و خدمات مورد نیاز خود ابتدا به اینترنت مراجعه می کنند. استفاده از اینترنت و مرور وب سایت ها رواج زیادی بین افراد مختلف جامعه پیدا کرده است. وقتی کاربری به موتور جستجویی مراجعه می کند، آن موتور جستجو بر اساس فاکتور های مختلف سعی می کند مرتبط ترین و با کیفیت ترین وب سایت ها را به گزارش جستجوی کاربر بازگرداند. پیاده سازی اصول سئو باعث می شود تا سایت شما با کسب رتبه های بالاتر شانس بیشتری برای دیده شدن و نمایش به کاربر داشته باشد.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی اینترنتی یک استراتژی بازاریابی است که از دستگاه های الکترونیکی مختلف مانند تلویزیون و بستر اینترنت برای معرفی کسب و کار ها استفاده می کند. بازاریابی اینترنتی باعث می شود تا کسب و کار شما در سطح وسیعتری تأثیر بگذارد. فیلم های آنلاین، تبلیغات در رسانه های اجتماعی، تبلیغات PPC و …. برخی از اشکال دیجیتال مارکتینگ هستند.

بازاریابی اینترنتی برای تبلیغ و معرفی کسب و کار ها بسیار مؤثر است. دیجیتال مارکتینگ به کسب و کار ها کمک می کند تا در جذب ترافیک و فروش بیشتر کارآمدتر باشند.

سئو چیست؟

سئو همان بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو می باشد. پیاده سازی اصول سئو کمک می کند تا یک طراحی سایت برای کلمه و یا کلمات کلیدی خاصی رتبه ی بالاتری در صفحه نتایج موتور های جستجو به دست آورد. بهینه سازی سایت کمک می کند تا یک طراحی سایت در جذب ترافیک با کیفیت بهتر عمل کند. پیاده سازی اصول سئو باعث افزایش دید یک طراحی وب سایت می شود. اهمیت سئو در تقویت حضور آنلاین وب سایت ها است. اگرچه سئو در طولانی مدت جواب می دهد اما در مقایسه با استراتژی های تبلیغاتی و پولی عملکرد بهتر و مؤثرتری دارد.

چرا بهینه سازی سایت برای بازاریابی اینترنتی مهم است؟

اهمیت سئو در فرآیند دیجیتال مارکتینگ

ارتباط سئو و دیجیتال مارکتینگ

سئو و بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو یکی از ابزار های بازاریابی اینترنتی است. دیجیتال مارکتینگ باعث می شود تا کاربران از یک برند تجاری آگاهی بیشتری پیدا کنند. سئو و بهینه سازی سایت باعث می شود تا کاربران راحتتر بتوانند به یک سایت دسترسی داشته باشند. سئو و بهینه سازی سایت تکنیک های زیادی دارد. برخی از مهمترین تکنیک های بهینه سازی سایت عبارتند از تولید محتوای با کیفیت، ریسپانسیو سازی سایت، لینک سازی، بک لینک سازی و …

سئو مطابق با تغییرات الگوریتم های جستجو دائماً در حال تغییر است. دارندگان وب سایت ها برای اینکه بتوانند سایت خود را بهتر بهینه سازی کنند باید از آخرین تغییرات الگوریتم موتور های جستجو مطلع باشند. استخدام یک شرکت طراحی سایت به معنای کسب بالاترین میزان کیفیت سئو و بهینه سازی سایت است. اگر به دنبال بهینه سازی سایت خود هستید در صورت تمایل می توانید از خدمات سئو و طراحی سایت شرکت دارکوب استفاده نمایید.

اهمیت سئو در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

پیاده سازی اصول سئو و بهینه سازی سایت به رشد و توسعه ی کسب و کار ها کمک زیادی می کند. صاحبین مشاغل با استفاده از تکینک های بهینه سازی سایت می توانند بازدیدکنندگان بیشتری را به وب سایت خود جذب کنند و سطح فروش و مبادلات خود را افزایش دهند. سئو از چندین جهت برای دیجیتال مارکتینگ مهم است.

دید بیشتر

در اینترنت طراحی سایت های مختلف و زیادی وجود دارد. اصول سئو باعث می شود تا طراحی وب سایت های مختلف در  SERP قابل مشاهده شوند. بدون اصول سئو دیده شدن وب سایت ها برای کاربران سخت است.

ترافیک با کیفیت

وقتی طراحی سایتی برای یک کلمه کلیدی خاص بهینه شده باشد، ترافیکی مربوط به همان کلمه کلیدی به دست می آورد. وقتی وب سایت ها بتوانند ترافیک با کیفیتی جذب کنند در فروش و افزایش نرخ تبدیل نیز موفق تر خواهند بود.

دستاورد های بلند مدت

تبلیغات پولی اثری سریع و کوتاه مدت دارند. اما سئو یک اثری طولانی مدت و با کیفیت تری دارد. سئو باعث می شود تا یک طراحی وب سایت برای مدتی طولانی بالاترین رتبه ها را داشته باشد. این موضوع اهمیت سئو برای بازاریابی آنلاین را بیشتر نشان می دهد.

بهبود UX

پیاده سازی اصول سئو باعث بهبود UX می شود. بهینه سازی سایت باعث می شود تا کاربران راحتتر در یک وب سایت حرکت کنند. بهینه سازی سایت برای سازگاری با دستگاه های مختلف نیز مهم است. اهمیت سئو را برای کاربران گوشی های همراه نمی توان دست کم گرفت. امروزه کاربران زیادی از گوشی های همراه خود برای مرور وب سایت ها استفاده می کنند. بعلاوه موتور های جستجو طراحی سایت های ریسپانسیو و بهینه شده برای تلفن های همراه را برای رتبه بندی در اولویت قرار می دهند. بنابراین ریسپانسیو سازی سایت و سازگاری آن با دستگاه های مختلف به یک اصل تبدیل شده است. زیرا هم باعث بهبود تجربه کاربر و هم بهبود رتبه ی سایت می شود. صاحبین وب سایت ها با ریسپانسیو سازی سایت خود می توانند بازاریابی اینترنتی مؤثرتری داشته باشند.

اگر طراحی وب سایت شما ریسپانسیو نیست در صورت تمایل می توانید از خدمات سئو و طراحی سایت شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه کار ارائه دهنده ی خدمات سئو و طراحی وب سایت برای مشاغل گوناگون می باشد.

آگاهی رسانی بیشتر از برند تجاری

وقتی صاحبین وب سایت ها به بهینه سازی سایت خود اهمیت دهند می توانند موقعیت بهتری در SERP به دست آورند. در نتیجه کاربران بیشتری از محصولات و خدمات آنها مطلع می شوند.

ایجاد اعتبار بیشتر

هر کسب و کاری بایستی بر روی جلب اعتماد کاربران کار کند. کاربران برای پیدا کردن کسب و کار های مختلف به موتور های جستجو وابسته هستند. کسب رتبه های بالاتر در جلب اعتماد کاربران و کسب اعتبار بیشتر، بهتر عمل می کند. اهمیت سئو در بازاریابی اینترنتی جلب اعتماد کاربران و به دست آوردن ترافیک بیشتر می باشد.

اصول سئو و بهینه سازی سایت چیست؟

برای اینکه بهترین اصول سئو و بهینه سازی سایت را پیاده سازی کنید بایستی از استراتژی های مختلف سئو مطلع باشید. منظور از سئو صرفاً به دست آوردن ترافیک بیشتر نیست! شما بایستی از اطلاعات جغرافیایی و اطلاعات جمعیتی کاربران خود مطلع باشید. اطلاع داشتن نسبت به این موارد در تصمیم گیری برای بهینه سازی سایت تأثیر زیادی دارد. یکی از ابزار هایی که در این زمینه می تواند کمک زیادی کند Google Analytics است.

سئو چه تأثیری بر بازاریابی اینترنتی دارد؟

اهمیت سئو در فرآیند دیجیتال مارکتینگ

ریسپانسیو سازی

همانطور که پیشتر بیان کردیم یکی از مهمترین اصول سئو ریسپانسیو سازی سایت است. ریسپانسیو سازی باعث بهبود تجربه کاربری می شود. ریسپانسیو سازی سایت باعث می شود تا کاربران از هر دستگاهی براحتی بتوانند طراحی وب سایت شما را مشاهده کنند.

سازگاری با مرورگر های مختلف

موتور های جستجوی مختلف الگوریتم های جستجوی متفاوتی دارند. بهینه سازی سایت باعث می شود تا سایت شما از مرورگر های مختلف قابل دستیابی باشد. باید توجه داشته باشید که کاربران برای دستیابی به وب سایت ها از مرورگر های مختلفی استفاده می کنند. بنابراین سازگاری با انواع مرورگر ها مهم است.

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی یکی دیگر از اصول سئو هستند که نقش مهمی در ارتقاء رتبه ی سایت بازی می کنند. استفاده از کلمات کلیدی دم بلند بهتر است. زیرا رفتار کاربر را بهتر مشخص می کند. رقابت بر روی کلمات کلیدی دم بلند کمتر است. از این رو سرمایه گذاری بر روی کلمات کلیدی دم بلند به نفع است.

طراحی سایت خوب و محتوای با کیفیت

یک طراحی سایت خوب که پیمایش ساده ای دارد در جذب کاربران موفق تر است. کاربران اگر در طراحی وب سایتی گیج شوند خیلی زود آن را ترک می کنند. استفاده از کلمات کلیدی مناسب، برچسب های متا، برچسب های عنوان، تراکم مناسب کلمات کلیدی بایستی از اهداف اصلی سئو در هر طراحی سایتی باشند. محتوا پادشاه است. تولید محتوای با کیفیت در جذب کاربر و افزایش مدت زمان ماندگاری کاربر در طراحی وب سایت نقش بسزایی دارد.

لینک سازی، بک لینک سازی

لینک سازی و بک لینک سازی باعث به دست آوردن ترافیک با کیفیت از طراحی سایت های معتبر و مرتبط می شود. برای اینکه در استراتژی بک لینک سازی موفق باشید بایستی بر روی تولید محتوای با کیفیت و اصول دیگر سئو به اندازه کافی تمرکز داشته باشید.

بهینه سازی سرعت سایت

اگر سرعت بارگذاری سایتی خوب نباشد کاربران خیلی زود آن را ترک می کنند. طبق گزارشات سرعت بارگذاری ایده آل 3 ثانیه است. هر چه سرعت بارگذاری وب سایتی بیشتر باشد بهتر است. برخی از راهکار های بهبود سرعت سایت بهینه سازی تصاویر و فیلم ها، طراحی سایت خوب و کدنویسی تمیز و …. است. بهبود سرعت بارگذاری سایت باعث بهبود ارائه ی UX می شود.

چرا باید بهترین شرکت سئو و بازاریابی اینترنتی را استخدام کنید؟

سئو یک علم بسیار وسیع است. هر بار که الگوریتم های موتور های جستجو تغییر کنند صاحبین وب سایت ها را با یک چالش جدید روبرو می شوند. با تغییر رفتار کاربران موتور های جستجو نیز الگوریتم های خود را مرتباً تغییر می دهند.

از سوی دیگر همه ی کاربران می خواهند که بیشترین بازده سرمایه گذاری را در کسب و کارشان داشته باشند. اگر اصول سئو در یک طراحی سایت به خوبی رعایت و پیاده سازی شده باشد، می تواند رتبه های بالای SERP را به دست آورد. در نتیجه می تواند افزایش ترافیک و افزایش فروش خوبی به دست آورد. استفاده از ابزار های مناسب در این زمینه کمک زیادی می کند.

پیاده سازی اصول سئو می تواند مشتریان بالقوه را جذب کند. سئو زمانبر است و نیاز به تجربه و دانش دارد. صاحبین مشاغل با استخدام یک شرکت طراحی سایت معتبر می توانند بیشترین سود را به دست آورند. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای ارائه دهنده ی خدمات سئو سایت و طراحی وب سایت برای مشاغل گوناگون می باشد.

نتیجه

ممکن است برای خیلی از کاربران سؤال شود که چرا سئو برای دیجیتال مارکتینگ مهم است؟ در واقع سئو یکی از ابزار های مهم بازاریابی اینترنتی است. صاجبین مشاغل با پیاده سازی اصول سئو و استراتژی های دیجیتال مارکتینگ می توانند UX بهتری ارائه دهند، اطلاع رسانی بیشتری از خدمات و محصولات خود داشته باشند، اعتماد کاربران را به کسب و کار خود جلب کنند و اعتبار بیشتری برای حرفه ی خود به دست آورند. برخی از کانال های بازاریابی اینترنتی عبارتند از: سئو، بازاریابی موتور های جستجو، تبلیغات PPC، ایمیل مارکتینگ و ….

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی بهینه سازی سایت و استراتژی های بازاریابی اینترنتی در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره رایگان و تخصصی شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه کار ارائه دهنده ی خدمات سئو و طراحی سایت برای صنایع مختلف می باشد.

منظور از بهینه سازی سایت چیست؟

بهینه سازی سایت به معنای بهبود کیفیت کلی وب سایت برای دستیابی به اهداف تجاری مانند افزایش ترافیک وب سایت، افزایش نرخ تبدیل و فروش است.

هدف اصلی استفاده از کلمات کلیدی در سئو چیست؟

کلمات و عبارات کلیدی توسط موتور های جستجو مورد استفاده قرار می گیرند. موتور های جستجو کلمات کلیدی را در پایگاه داده های خود ذخیره می کنند و وقتی کاربری موضوعی را جستجو می کند بر اساس کلمات کلیدی منطبق ترین و مرتبط ترین وب سایت ها را به او بازمی گردانند.

برخی از بهترین ابزار های سئو چیست؟

ابزار های سئو زیادی وجود دارد. برخی از محبوب ترین ابزار های سئو عبارتند از: Google Analytics، Google Keyword Planner، Google Webmaster، Alexa و ….

کانال های دیجیتال مارکتینگ چیست؟

جواببازاریابی اینترنتی کانال های مختلفی دارد. مانند سئو و بهینه سازی سایت، بازاریابی موتور های جستجو، پرداخت به ازای کلیک، بازاریابی محتوا، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی تجارت الکترونیک، بازاریابی رسانه های اجتماعی و ….

تفاوت سئو و SEM چیست؟

سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو به منظور کسب رتبه های بالاتر می باشد. SEM بازاریابی موتور های جستجو است و از تبلیغات پولی برای افزایش دید وب سایت ها استفاده می کند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز