ساخت بک لینک قوی در ویکی پدیا

نوشته شده توسط نگین رمضان بومی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=17844

5/5 - (4 امتیاز)

یکی از ترفند های کلیدی در زمینه سئو سایت و بهینه سازی موتور های جستوجوی گوگل ساخت بک لینک قوی و صحیح است. در این مقاله در مورد بک لینک قوی در ویکی پدیا صحبت میکنیم .شاید برای شما این سوال به وجود آید که اصلا بک لینک چیست؟

بک لینک چیست؟

بک لینک سازی به معنی لینک هایی هستند که از یک سایت مبدا به یک سایت مقصد ارجاع میشود. این لینک دهی میتواند حتی به صورت تصویر و یا ویدیو باشد. حال موضوعی که به وجود می آید این است که چگونه و چطور باید بک لینک سازی را صحیح و درست انجام دهیم تا به بهینه سازی سایت و پیشرفت آن کمک کند. حتما برایتان این موضوع اتفاق افتاده است که موضوعی را داخل گوگل سرچ کرده و اولین سایتی که برای شما نمایش میدهد سایت ویکی پدیا باشد. ویکی پدیا یک منبع اطلاعاتی است که مطالب مختلفی را دربرمیگرد. اما چرا در هر جستوجویی ویکی پدیا اولین لینک در صفحات گوگل است. نکات بسیار مهمی که در حوزه سئو وجود دارد و ویکی پدیا به درستی به آن توجه کرده و آنرا اجرا کرده است این است که :

1)نویسندگان زیادی را برای تولید متحوا انتخاب کرده است. هرچقدر تولید محتوای یک سایت بیشتر باشد و کیفیت بیشتری هم داشته باشد درنتیجه آن سایت در گوگل رتبه بهتری دریافت میکند.

2)شما میتوانید با ساخت یک صفحه برای شرکت و یا خودتان در ویکی پدیا به معرفی کسب و کار خود بپردازید همچنین میتواند اطلاعات موجود مقالات ویکی پدیا را اصلاح و یا بروز رسانی بکنید.

3) نکته مهمی دیگر در سایت ویکی پدیا سبک بودن صفحات این سایت است. نداشتن عکس و یا فیلم اضافه و با حجم زیاد باعث شده تا سرعت باز شدن صفحات این سایت با حداکثر برسد و مخاطبان بیشتری را جذب خود بکند.

4) یونیک بودن و غیر کپی بودن متن های ویکی پدیا یکی دیگر از عوامل پویایی این سایت است. گوگل دوستدار مطالب جدید است. پس هرچقدر که مطالب شما یونیک تر و غیر کپی باشد گوگل از آن استقبال بیشتری خواهد کرد. هرچند در مطالب خود باید نکات سئویی را رعایت بکنید. با توجه به موضوعات گفته شده ساخت و ایجاد لینک و بک لینک در تولید محتوا برای موتورهای جستوجو در گوگل بسیار هائز اهمیت است. اما ما چند نوع بک لینک سازی داریم و هر کدام چه کاربرد و اهمیتی دارند ؟

بک لینک ( از نظر ارزش در گوگل)

1)دو-فالو : این نوع بک لینک سازی به سبب ارزش و اعتباری که به هر دوسایت یعنی هم سایت مقصد و هم سایت مبدا میدهد بسیار با اهمیت است. زیرا باعث میشود هر دو سایت از نظر گوگل بیشتر شناخته شده و کاربران و مخاطبان بیشتری را به خود جذب کند.

2) نو- فالو: این نوع بک لینک سازی برعکس دوفالو هیچ گونه ارزش و اعتباری به سایت شما نمیدهد. به عبارت بهتر این بک لینک ها به موتور های جستوجوی گوگل اعلام میکند که فاقد اعتبار و ارزش برای سایت است. اما باید به این موضوع توجه کرد که در استراتژی های سئو لازم به استفاده از این نوع بک لینک باشد.

3)فالو : بک لینک فالو موثرترین نوع بک لینک است. و به طور مستقیم در یک صفحه درج میشود این لینک ها ممکن است باعث جذب ترافیک در سایت شما شود و کاربران بیشتری توسط این لینک به سایت شما هدایت شود این موضوع به بهبود رتبه بندی سایت شما کمک بسیاری میکند.

بک لینک ( از نظر بدست آوردن آن)

1) بک لینک طبیعی : از نام این نوع بک لینک قطعا میتواند موضوعیت آنرا حدس بزنید. این نوع بطور طبیعی از سایتی به سایت دیگر لینک سازی میشود که از با ارزش ترینهاست. این لینک ها بر اساس محتوا و بدون دخالت به وجود می آید. این لینک ها میتواند با توجه به محتوا یا کیفیت آن توسط سایت های دیگر ایجاد شود. بک لینک سازی در ویکی پدیا یکی از این نوع لینک سازی است. زیرا با بک لینک سازی ویکی پدیا در سایت خود اعتبار و ارزش آنرا به سایت خود انتقال میدهید.

2) بک لینک درخواستی: این بک لینک در صورتی است که شما یا شخص دیگری درخواست اضافه کردن یک لینک از صفحه سایت شما به سایت شخص دیگری را بدهید. باید این موضوع را در نظر بگیرید که لینک در خواستی در صفحه درستی قرار بگیرد. و همچنین سایت مورد نظر از ارزش بالایی هم از نظر گوگل و هم مخاطب برخوردار باشد. این بک لینک سازی میتواند به صورت دوستانه بوده و هم از طریق خرید آن، البته باید اطلاع داشته باشید که خرید بک لینک از نظر گوگل غیر قانونی است.

3)فروش بک لینک(غیر مجاز): فروش بک لینک یا به عبارت دیگر بک لینک سازی به صورتی که با قوانین گوگل در تضاد باشد. این به عنوان یک فعالیت غیر قانونی و مخالف با سئو و آموزش های سئویی است. ربات های جستوجوی گوگل بک لینک های مصنوعی را شناسایی میکنند و این مورد باعث افت ارزش سایت شما در گوگل میشود و حتی ممکن است باعث جریمه سایت شما بشود. در بسیاری از سایت ها با فروش بک لینک ها و گرفتن هزینه های زیاد برای ایجاد بک لینک اقدام به کلاه برداری و پایین آوردن ارزش سایت شما میشود.

روابط عمومی بالا

ارتباط با سایت های مرتبط و معتبر می تواند تاثیر بسیار خوبی بر روی سایت شما داشته باشد. اگر شما با سایت های که با حوزه شما در ارتباط هستند فعالیت داشته و لینک های مرتبط و درستی را تبادل کنید تاثیر مثبتی روی سئو سایت شما خواهد داشت. روابط عمومی بالا و موفق میتواند باعث بالا رفتن ترافیک سایت شما شده و با این ارتباط اقدام ب ساخت لینک رایگان بکنید در نتیجه مخاطبان بیشتری را به سایت خودتان جذب کنید. به طور قطع در آموزش های سئو به موضوع سئو داخل و خارج برخورد کرده ایدما میدانیم به مجموعه فعالیت ها و اقداماتی که در جهت بهینه سازی سایت انجام میشود تا رتبه و جایگاه سایت افزایش پیدا کند سئو گفته میشود.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

سئو داخل سایت

به اقداماتی که درون خود سایت انجام میشود تا به بهبود سایت کمک کند سئو داخل سایت میگوییم. این اقدامات میتواند نظیر لینک دهی به داخل سایت خودتان، بهینه سازی طراحی سایت، تولید محتوای صحیح و یا ایجاد تصویر هایی خاص از نظر گوگل باشد.

سئو خارج سایت

همان طور که پیش تر اشاره کردیم به اقداماتی که خارج از سایت مانند لینک سازی خارجی، بک لینک، ارتباط با شبکه های اجتماعی، ارتباط با سایت های مرتبط دیگر، که باعث افزایش اعتبار سایت بشود را سئو خارجی می نامیم. لینک گرفتن از ویکی پدیا در ایران می تواند یکی از عوامل موثر در افزایش ترافیک و جذب مخاطب بیشتر در نتیجه بالا رفتن رتبه سایت در گوگل شود.

لینک سازی خارجی چیست؟

به فرآیندهایی که باعث ایجاد و جذب پیوند های ورودی (بک لینک ها) به سایت شما از سایت های دیگر میشود گفته میشود. این گونه فرآیند افزایش رتبه و ترافیک سایت و شهرت سایت شما را به دنبال دارد. لینک سازی خارجی از عناصر مهم و تاثیرگذار در سئو سایت است. هرچند باید نکات مهمی را در لینک سازی خارجی در نظر گرفت. بک لینک ها باید توسط سایت هایی که موضوع و فعالیت مرتبط با سایت شما دارند انجام پذیرد.

از کجا بک لینک بگیریم

بک لینک گرفتن یک استراتژی مهم و اساسی است که باید قوانین گوگل در آن رعایت شود. راهکارهای مختلفی برای این عمل وجود دارد: محتوای ارزشمند میتواند باعث شود مخاطبان به سایت شما جذب شوند در نتیجه سایت های دیگر با اشتراک گذاری مطالب شما و لینک به آنها جذب مخاطب بیشتری را برای شما به همراه دارد. شما میتوانید با نوشتن مقاله به عنوان مهمان در سایت های با ارزش مخاطبان بیشتری را به سایت خودتان هدایت کنید و در نتیجه ارزش سئویی سایت خودتان را نیز بالاتر ببرید. مقاله نویسی به عنوان مهمان نیز نمونه ای از ساخت بک لینک است. این موضوع که شما به عنوان یک نویسنده مهمان در سایت دیگری اقدام به تولید محتوا کنید. هم به خودتان ارزش و اعتبار میبخشد و هم توسط بک لینک ایجاد شده بازدید و ترافیک بالاتری را برای سایت شما به همراه دارد. با ایجاد و درج کردن اطلاعات خود در انتهای مقاله مهمان باعث میشوید افراد و کاربران بیشتری با شما آشنا شوند. یکی دیگر از راهکارهای مفید استفاده از بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ است. شما میتوانید با بهره گیری از فعالیت های تبلیغاتی انلاین بازدید سایت خود را بالا ببرید و به عموم مردم نمایش دهید. فعالیت هایی مانند ایمیل یا پیامک های تبلیغاتی میتواند به شما کمک کند.

لینک گرفتن از ویکی پدیا

ویکی پدیا یکی از سایت های پربازدید و مطرح است که توانسته مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده و توسط گوگل رتبه و ارزش بسیار بالایی را کسب کند. با توجه به موضوع سایت ها سعی میکنند از طریق لینک گرفتن از ویکی پدیا به سایت های خود ارزش و اعتبار ببخشند .

شما میتوانید با ارائه یک لینک که به وبسایت شما و یا هر وبلاگی و صفحه ای درون آن اشاره دارد سایت خود را به نمایش بگذارید .این عمل یعنی ایجاد لینک شخصی میتواند یک عامل تبلیغاتی برای شما باشد

ساخت لینک انلاین

به منظور ایجاد پیوند های بک لینک به وبسایت یا صفحات آن لینک های انلاین به شما کمک میکنند. لینک های انلاین میتواند تغییرات خوبی در جایگاه و رتبه بندی سایت شما ایجاد کند. ساخت لینکهای انلاین میتواند توسط محتوای با کیفیت شما ایجاد شود. محتوای منحصر به فرد اشتراک گذاری بیشتری را به همراه دارد. و مخاطبان را به سمت صفحه و سایت شما جذب میکند. شما میتوانید با ساخت یک حساب کاربری رایگان در ویکی پدیا اقدام به ایجاد بک لینک کنید.

بک لینک سازی قوی در ویکی پدیا

بک لینک قوی در ویکی پدیا

راهکاری مختلفی برای ایجاد بک لینک قوی وجود دارد، یکی از این راهکار ها برای بک لینک سازی قوی در ویکی پدیا شناسایی لینک های شکسته و بدون مرجع در ویکی پدیا است. لینک های شکسته لینکی است که به دلیل تغییر و یا از بین رفتن ساختار و محتوا آن لینک هم به یک لینک غیر قابل استفاده تبدیل شده است. و جز صفحات not found قرار میگیرد. در صورتی که شما این لینک ها و یا لینک ها و صفحاتی که در ویکی پدیا بدون مرجع هستند. و نیاز به مطلب دارند را شناسایی کنید، بک لینک قوی و درستی را به سایت خود داده اید. این عمل توسط موتورهای جستوجوی گوگل بسیار ارزشمند شناخته میشود. زیرا شما توانسته اید مطلبی تازه و جدید به گوگل اضافه کنید. در نتیجه شناسایی لینک های شکسته و استفاده صحیح از آنها به ترفیع رتبه سایت شما از نظر سئو کمک زیادی میکند.

برای شناسایی لینک های شکسته میتوانید از ابزاری مانند google search console  بهره بگیرید. توسط گزارشهایی که این برنامه به شما میدهد لینک های شکسته را پیدا کنید و از آنها بهره کافی را ببرید. نگهداری این بک لینک ها و حفظ سازگاری آن ها با محتوای سایت شما نکات مهمی است ک باید همیشه به آنها توجه کنید. راهکارهای دیگری نیز وجود دارد که بیان آنها ضروری است. بهتر است مطالبی که به عنوان مقاله و محتوا در سایت شما درج میشود طی بازه های زمانی مختلف ویرایش شود، مطالبی از آن کاسته و یا به آن اضافه شود. آپدیت مقالات شما تاثیر خوبی بر روی رتبه بندی سایت دارد. نکته مهمی که ویکی پدیا به درستی به آن پرداخته است. که یکی از راه حل ها این است که کاربران آن میتوانند مطالب را ویرایش کنند.

به این موضوع توجه داشته باشید که سرعت باز شدن و بالا آمدن سایت شما و صفحات آن میتواند هم کاربران به سایت شما جذب و یا از سایت شما دور کند. پس باید سایت شما از هر نظر سبک بوده تا سرعت نمایش آن برای کاربر کمتر باشد. قطعا هیچ کاربری بیشتر از چند لحظه منتظر باز شدن سایت شما نمیماند و سایت دیگری را امتحان میکند. موضوع مهمی که در ویکی پدیا مشاهده کرده اید سرعت لودینگ بالای این سایت است. به علت استفاده از کمترین و کم حجم ترین عکسها و استفاده نکردن و از فیلم های پر از دلایل سرعت بالای این سایت است. قطعا مطالب ویکی پدیا را در هیچ سایت دیگری نمیتوانید جستوجو کنید. علت دیگر پربازدید بودن این سایت همین موضوع است. کپی نبودن و اختصاصی بودن مطالب آن، ویکی پدیا را از هر سایت اطلاعاتی دیگری متمایز کرده است.

در انتها بک لینک سازی قوی در ویکی پدیا یکی از استراتژی های مفید در راهکارهای سئو است، که به بهبود و جایگاه سایت شما کمک میکند. ویکی پدیا به عنوان یکی از با اهمیت و پرکاربردترین سایت های اطلاعاتی که در گوگل شناخته شده است. با رعایت نکات و قوانینی و گفته شده مثل لینک دهی طبیعی و مطالب مربوط بک لینک سازی درستی را انجام دهید تا تاثیر آن به درستی در سایت شما نشان داده شود. با رعایت نکات گفته شده می توانید به سایت خودتان اعتبار ببخشید و از پشرفت آن لذت ببرید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز