دلیل مهاجرت دیجی کالا از asp به php چه بود؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=6056

5/5 - (4 امتیاز)

طراحی سایت برای کسب و کار هایی که می خواهند در جذب کاربران بیشتر و ارائه ی تجربه ی کاربری خوب موفق باشند یک الزام است. با داشتن وب سایت، محصولات و خدمات شما به کاربران بین المللی نمایش داده می شود.

برای اینکه سایتی که پیاده سازی می کند کاربردی باشد، باید فاکتور های زیادی را در طراحی سایت مد نظر داشته باشید. به طور مثال پیاده سازی اصول سئو و برندینگ، ارائه ی محتوای ارزشمند، طراحی ساده و قابل درک و … از جمله مواردی هستند که باعث اعتبار یک وب سایت و جلب اعتماد کاربران آن می شود. اینها همگی مواردی هستند که در وب سایت فروشگاهی دیجی کالا به خوبی رعایت و پیاده سازی شده اند. طراحی سایت دیجی کالا یک نمونه ی خوب از وب سایتی است که استاندارد ها در آن به خوبی رعایت شده است.

دیجی کالا یکی از وب سایت های معروف و بزرگ تجارت الکترونیک در ایران می باشد که بیش از 70% از سهام بازار را مختص خود کرده است و روزانه بالغ بر دو میلیون بازدید دارد.

رتبه ی سوم الکسا در ایران مربوط به وب سایت دیجی کالا می باشد.

دیجی کالا چندین مرکز داده پردازی و انبار کالا در تهران و چندین مرکز توزیع کالا در شهرستان دارد و در حقیقت دیجی کالا یک پورتال فروشگاهی می باشد.

دیجی کالا مارکت پلیس ها و خرده فروشی ها را با هم ترکیب کرده است و دارای مدل کسب و کار ترکیبی یا هیبریدی می باشد. این فروشگاه الکترونیکی چندین زیر مجموعه دارد که زمینه های فعالیت مختلفی دارند.

دیجی کالا با برند های مختلفی همکاری دارد و بیشترین تنوع کالا را دارا می باشد و بهترین قدم ها را در مشتری مداری برداشته است.

کاربران دیجی کالا می توانند انتخابات گسترده ای داشته باشند. اطلاعات اجناس و اقلام گوناگون در طراحی سایت دیجی کالا به طور جامع به کاربران ارائه می شود. بنابراین مشتریان می توانند آگاهانه و با مقایسه ی اجناس، اقدام به خرید کنند.

دیجی کالا علاوه بر نماد الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجوز های رسمی برای فعالیت در زمینه ی تجارت الکترونیک را دارا می باشد.

بر اساس گزارشات، دیجی کالا یکی از پر مخاطب ترین وب سایت ها در ایران می باشد که هم اکنون موفق ترین مارکت پلیس در ایران می باشد.

دلیل مهاجرت دیچی کالا از asp به php

دلیل مهاجرت دیجی کالا از asp به php

تاریخچه ی دیجی کالا

دیجی کالا در سال 85 توسط دو برادر دوقلو بنیانگذاری شد. دیجی کالا با 5 نفر فعالیت کاری خود را در این سال شروع کرد و این تعداد تا سال 97 به 2200 نفر رسید.

بخش های مختلف فروشگاه آنلاین دیجی کالا مانند بازاریابی، توسعه ی محصول، منابع انسانی، بخش های مالی و ….توسط این دو برادر اداره می شود.

دیجی کالا با سرمایه ی 20 میلیون تومانی کار خود را آغاز کرد. اما بعد ها با جذب سرمایه گذاران ایرانی و خارجی توسعه ی بیشتری پیدا کرد. فرآیند جذب سرمایه گذاری با اخذ مجوز از سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران انجام شد.

اکنون دیجی کالا در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگترین خرده فروشی های خاورمیانه می باشد. راه کار های مرکز داده ی دیجی کالا مکانیزه است و همین موضوع باعث شده تا مدت زمان ثبت سفارش و پردازش سفارش در کمتر از 20 دقیقه انجام شود.

اما علت این همه موفقیت در دیجی کالا چیست؟

برادران دوقلوی محمدی علت موفق بودن خود را اینگونه بیان می کنند:

بهره وری بالای نیروی کار

بهترین راه حل های تأمین اقلام و اجناس و سفارش

تغییر شرایط بازار

رعایت استاندارد های کاری در حد بالا

صرفه جویی های مالی

افزایش تدریجی تنوع در کالا

تأمین رضایت مشتری همیشه سرلوحه ی کاری دیجی کالا بوده است. علاوه بر تمام موارد گفته شده، طراحی سایت بی نظیر دیجی کالا، این فروشگاه آنلاین را متمایز از رقبای خود کرده است.

دو ویژگی ممتاز طراحی سایت دیجی کالا، صفحه ی نظرات و امکان مقایسه ی اجناس می باشد.

در طراحی سایت دیجی کالا از قالب های مناسب استفاده شده است. سرعت سایت عالی است و امنیت داده ها به خوبی حفظ می شود. بعلاوه، برنامه های اختصاصی، موفقیت این تجارت الکترونیک آنلاین را چندین برابر کرده است.

تحلیل رفتار مشتری مورد دیگری است که دیجی کالا با استفاده از آن توانسته، سلایق مشتریان خود را درک کند و مطابق آنها کالا و اجناس گوناگون ارائه دهد.

همچنین با ارائه ی طیف وسیعی از اجناس، دیجی کالا در جلب سلایق مختلف عالی عمل کرده است.

تبلیغات گسترده و دقیق یکی دیگر از عوامل جذب مشتری در سایت فروشگاهی دیجی کالا می باشد. با تبلیغات گسترده، این تجارت الکترونیک توانسته خود را به خوبی به کاربران معرفی کند.

پشتیبانی قدرتمند از کاربران، از جمله مواردی است که در جلب رضایت کاربران بسیار مؤثر بوده است.

طراحی سایت دیجی کالا بگونه ای است که کاربران در کمتر از چند ثانیه می توانند کالای مورد نظر خود را از میان انبوهی از اجناس و اقلام گوناگون بیابند و فرآیند خرید خود را بسادگی انجام دهند.

دلیل مهاجرت دیجی کالا از asp به php

دلیل مهاجرت دیجی کالا از as[ به php

زبان برنامه نویسی سایت دیجی کالا و دلیل مهاجرت آن از asp به php

خیلی از کاربران تمایل دارند بدانند زبان برنامه نویسی طراحی سایت دیجی کالا چیست تا بتوانند مطابق آن زبان برنامه نویسی طراحی سایت خود را انتخاب کنند.

معمولاً طراحی سایت به دو زبان برنامه نویسی C# و php انجام می شود. دیجی کالا ابتدا به زبان asp طراحی شده بود. Asp.net تکنولوژی زبان برنامه نویسی C# می باشد. اما بعداً زبان برنامه نویسی خود را به PHP تغییر داد.

طراحی سایت دیجی کالا توسط تیم برنامه نویسی خود دیجی کالا راه اندازی شد.

هزینه طراحی سایت با php به نسبت ASP معمولا ارزان تر است و هزینه نگهداری و توسعه نیز معمولا به مراتب پایین تر می باشد.

ممکن است برایتان سؤال پیش آمده باشد که asp.net چیست؟

asp.net تکنولوژی زبان برنامه نویسی C# می باشد. asp.net توسط مایکروسافت ارائه شد. از این تکنولوژی برای ساخت و ایجاد طراحی وب و برنامه های تحت وب استفاده می شود.

C# یک زبان برنامه نویسی چند منظوره می باشد که از آن برای ایجاد برنامه های موبایل اندرویدی و سیستم عاملی و برنامه های تحت وب استفاده می شود.

Asp از عملکرد خوبی برخوردار است و در واقع یک زبان برنامه نویسی قوی می باشد. دیجی کالا سطوح دسترسی متفاوت و زیادی دارد. برای ایجاد و اعمال تغییرات در طراحی سایت دیجی کالا asp در ابتدا یک گزینه ی مناسب بود که پاسخگوی تمام تغییرات بود. Asp از برنامه نویسی MVC که در طراحی سایت دیجی کالا استفاده شده بود، حمایت می کرد.

Asp.net MVC قابلیت های زیادی دارد. از جمله اینکه بسیار توسعه پذیر است و در آن استاندارد های طراحی وب به خوبی رعایت شده است. با این تکنولوژی، مدیریت بهینه ی URL ها به خوبی امکان پذیر است.

اما asp در کنار تمام قابلیت هایش نقاط ضعفی هم دارد. مانند اینکه برای طراحی وب سایت های ساده مناسب نیست. یادگیری آن سخت است. متن باز نیست، بنابراین حامیان زیادی مانند php ندارد و فقط بر روی سرور های ویندوزی قابل اجرا می باشد.

اما با رشد طراحی سایت دیجی کالا و همچنین به دلیل کپی برداری های زیادی که از این سایت می شد، تیم طراحی سایت دیجی کالا تصمیم گرفتند که زبان برنامه نویسی سایت دیجی کالا را به PHP تغییر دهند.

زبان برنامه نویسی PHP نسبت به asp از قابلیت ها و عملکرد بهتری برخوردار است. بسیاری از طراحی وب سایت های معروف دنیا مانند فیسبوک، یاهو، ویکی پدیا و پلتفرم وردپرس بر اساس php انجام شده اند. طبق مطالعات، 57% از سهام بازار متعلق به زبان برنامه نویسی php می باشد. PHP منبع باز و رایگان است و یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی طراحی سایت می باشد.

هاست هایی که میزبانی وب سایت های طراحی شده با زبان PHP را می پذیرند، ارزان تر از میزبانی وب سایت های مبتنی بر asp تمام می شوند. Php روی تمام پلتفرم های ویندوزی و لینوکسی اجرا می شود. یادگیری php آسان و راحت است. متن باز بودن زبان برنامه نویسی PHP باعث شده تا جامعه ی بزرگی از برنامه نویسان در سراسر دنیا به حامیان PHP تبدیل شوند و برای مشکلات مختلفی که برای برنامه نویسان php پیش می آید، راه حل ارائه دهند.

اسکریپت های php تا سه برابر سریعتر از اسکریپت های asp اجرا می شوند. اینها همگی از برتری های php نسبت به asp و دلیل مهاجرت دیجی کالا به زبان برنامه نویسی php محسوب می شوند.

البته همانطور که گفتیم کپی برداری های زیاد از طراحی سایت دیجی کالا یک دلیل بزرگ دیگر برای مهاجرت دیجی کالا به php بود. زیرا کپی برداری ها باعث شده بود که طراحی سایت دیجی کالا دیگر جذاب به نظر نیاید.

دلیل مهم بودن طراحی سایت دیجی کالا چیست؟

طراحی سایت دیجی کالا یکی از بهترین و بی همتا ترین طراحی های فروشگاه آنلاین می باشد. دلیل جذب کاربران زیاد و اعتماد مشتریان هم همین طراحی بی نظیر دیجی کالا می باشد. ویژگی هایی که در طراحی سایت دیجی کالا به کار رفته، توانسته اعتبار خوبی برای این فروشگاه به دست آورد و در ارائه ی تجربه ی خوب کاربری یکی از موفق ترین و پیشگامان در دنیای مجازی باشد.

برخی از ویژگی های مهم طراحی سایت دیجی کالا عبارتند از:

جستجوی پیشرفته و دسته بندی محصولات

دسته بندی محصولات در طراحی سایت دیجی کالا آنقدر خوب است که مشتریان به سهولت و در کمترین زمان می توانند آنچه را که می خواهند، بیابند. جستجوی پیشرفته بر اساس دسته بندی محصولات، قابلیت پیشرفته ایست که نیازمند یک کنترل پنل حرفه ای و تخصصی است. در واقع ایجاد جستجوی پیشرفته بر اساس دسته بندی یکی از پیچیده ترین و سخت ترین قابلیت هایی است که می توان در یک وب سایت راه اندازی کرد.

در طراحی سایت دیجی کالا، کاربران امکان مقایسه ی محصولات را دارند. آنها می توانند به طور همزمان چند محصول را با یکدیگر مقایسه کنند و با اطمینان و آگاهی اقدام به خرید کنند.

با استفاده از سیستم پیگیری محصول طراحی سایت دیجی کالا و در صورت تمایل مشتری تمام بروزرسانی ها و قیمت های جدید به ایمیل وی ارسال می شود.

در طراحی سایت دیجی کالا یک بخش پیشرفته مربوط به رأی دهی و نظر دهی وجود دارد. تفاوت بخش رأی دهی طراحی سایت دیجی کالا با دیگر وب سایت ها در این است که در این بخش، کاربران می توانند در مورد نظرات یکدیگر نظر دهند.

یکی از ویژگی های مهم هر طراحی سایتی ریسپانسیو بودن آن است. چرا که تعداد کاربران تلفن های همراه روبه افزایش است. خیلی از کاربران در مسیری که به محل کار خود یا هر مقصد دیگری طی می کنند، وب سایتشان را مرور می کنند. بنابراین ریسپانسیو بودن مهم است و در طراحی سایت دیجی کالا نیز به خوبی رعایت شده است. ریسپانسیو بودن بدین معناست که سایت مورد نظر بدون بهم خوردن و از بین رفتن خوانایی در هر دستگاهی به خوبی قابل مشاهده است.

تولید محتوای غنی و تخصصی یکی دیگر از ویژگی های وب سایت دیجی کالا می باشد. محتوای بهینه شده برای موتور های جستجو و استفاده از کلمات کلیدی مناسب باعث دید عالی این فروشگاه آنلاین شده است.

اگر به دنبال طراحی سایت و سئو می باشید، برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی های وب سایت های فروشگاهی می توانید از مشاوره های تخصصی شرکت دارکوب استفاده کنید.

نتیجه

دیجی کالا یک فروشگاه آنلاین و از موفق ترین تجارت های الکترونیک در ایران و حتی خاورمیانه می باشد. دیجی کالا در ابتدا با تکنولوژی برنامه نویسی asp راه اندازی شد و بعد ها زبان برنامه نویسی خود را به php تغییر داد. Php قابلیت های بیشتر و بهتری نسبت به asp دارد. مثلاً اینکه وب سایت های مبتنی بر php از سرعت بالاتری برخوردارند و یا اینکه هزینه ی نگهداری کمتری دارند.

اگر به دنبال طراحی سایت فروشگاهی مشابه دیجی کالا می باشید، با سفارش طراحی سایت و سئوی وب سایت خود به شرکت دارکوب بهترین و با کیفیت ترین طراحی را دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از مشاوره های تخصصی شرکت دارکوب بهره مند شوید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز