سئو پربازده ترین روش دیجیتال مارکتینگ

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=3264

5/5 - (6 امتیاز)

وقتی صحبت از دیجیتال مارکتینگ می شود به نظر می رسد همه ما با این اصطلاح آشنا هستیم و احتمالاً این فکر به ذهن خطور می کند که بایستی بیشتر با آن سر و کار داشته باشیم چرا که کاربران زیادی روزانه در بستر اینترنت فعالیت دارند. بازاریابی آنلاین استراتژی های زیادی دارد که یکی از پربازده ترین آنها سئو می باشد.

ابتدا بیایید بررسی کنیم دیجیتال مارکتینگ چیست و از چه چیزی تشکیل شده است و چگونه می توانید از آن برای پیشبرد تجارت خود استفاده کنیم؟

بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال همه فعالیت های بازاریابی است که از یک دستگاه الکترونیکی یا اینترنت استفاده می کند.

بازاریابی آنلاین شامل همه فعالیت های آنلاین می شود. با این حال ممکن است شامل برخی فعالیت های آفلاین نیز بشود.

انواع مختلفی از بازاریابی دیجیتال وجود دارد که پربازده ترین آنها سئو می باشد.

سئو چیست؟

سئو یا (SEO) بهینه سازی موتور جستجو فرآیند به دست آوردن ترافیک با کیفیت از نتایج جستجوی رایگان یا ارگانیک در موتور های جستجوگر (مانند گوگل یا بینگ) است.

مهم است که ترافیکی که به وب سایت خود هدایت می کنید مربوط به صنعت شما باشد. اگر شما بتوانید حجم بالایی از بازدیدکنندگان را جذب کنید، می توانید فروش بیشتر و در نتیجه سود بیشتر داشته باشید و بیشترین بهره را از ترافیک جذب شده ببرید.

سئو یکی از مهمترین روش های بازاریابی دیجیتال می باشد. با بهینه سازی محتوای خود برای موتور های جستجو می توانید جریان پایداری از ترافیک مربوطه را افزایش دهید که فقط با گذشت زمان رشد می کند.

بدون بهینه سازی موتور جستجو مردم به راحتی نمی توانند شما را در اینترنت پیدا کنند. برخی از تکینک های بهینه سازی عبارتند از : تحقیق در مورد کلمات کلیدی مربوطه و داشتن کپی آنها در وب سایت خود، بهینه سازی عناوین وب سایت، توضیحات و سرعت بارگذاری، ایجاد لینک های مربوطه.

به طور کل دو نوع سئو وجود دارد: سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید. روش هایی که برای سئو و بهینه سازی موتور های جستجو استفاده می شود که منطبق با قوانین و الگوریتم های گوگل است سئو کلاه سفید تلقی می شود. سئو کلاه سفید بهترین نتیجه را در طولانی مدت می دهد و عدم ایجاد هر گونه مشکلی را در سایت شما به همراه دارد و باعث می شود در رتبه بندی نتایج موتور های جستجوگر گوگل سایت شما در صفحه اول قرار گیرد.

از طرفی روش هایی که بر خلاف این قوانین و الگوریتم ها برای بیهنه سازی موتور های جستجو است سئو کلاه سیاه تلقی می شوند. سئو کلاه سیاه باعث ایجاد خسارت و همچنین جریمه از طرف گوگل می شود.

پربازده ترین استراتژی

طبق گزارشات یکی از پربازده ترین روش های بازاریابی آنلاین در سال 2018 تولید محتوا و بهینه سازی آن برای موتور های جستجو می باشد.

برخی از دلایلی که سئو را به پربازده ترین روش دیجیتال مارکتینگ تبدیل کرده است:

  • هزاران نفر در هر ثانیه در گوگل جستجو می کنند

وقتی شما از تکنیک سئو در بازاریابی آنلاین خود استفاده می کنید این پتانسیل را دارید که هزاران نفر را به خود جذب کنید.

هنگامی که از سئو برای بازاریابی محصولات و خدمات خود استفاده می کنید، پیشنهادات شرکت خود را در اختیار گستره ی فراوانی از کاربران و مشتریان قرار می دهید و در نتیجه شانس شما برای جذب مشتریان بیشتر و تبدیل آنها به مشتریان ثابت افزایش می یابد.

بدون سئو مخاطبان شما حتی وب سایت شما را نمی بینند چه برسد به اینکه از وب سایت شما خرید کنند.

  • خیلی از مردم تبلیغات پولی را رد می کنند

اگرچه برخی از تبلیغات پولی روشی عالی برای تبلیغ شغل شما ارائه می دهند، اما تقریباً 80% از کاربران از بازدید از تبلیغات پولی چشم پوشی می کنند.

این بدان معناست که اگر در جستجوی ارگانیک در وب سایت خود کلیک کنید، شانس بهتری دارید. رتبه بندی ارگانیک بدین معنی است که وب سایت شما زیر آگهی های پرداخت شده در صفحه نتایج ظاهر می شود.

برای حضور در نتایج جستجو به صورت ارگانیک نیازی به پرداخت حتی یک سکه ندارید، اما به یک کمپین سئو محکم نیاز دارید.

  • شرکت ها بیشتر از هر زمان دیگری به اجرای سئو نیاز دارند

اگر می خواهید از رقبای خود پیشی بگیرید، استفاده از سئو ضروری است. در حقیقت 61% از شرکت ها گفته اند بزرگترین اولویت آنها در سال 2018 رشد کمپین سئو بوده است.

این میزان درصد بالایی است و نشان دهنده این موضوع است که اگر کمپین سئو نداشته باشید احتمالاً از رقبای خود عقب میفتید.

  • سئو معکوس سازی را ارتقا می دهد

در مقایسه با بازاریابی سنتی، نرخ تبدیل سئو بسیار بالاست.

استراتژی های بازاریابی سنتی نرخ تبدیل 1.7% را دارند در حالیکه نرخ تبدیل سئو 14.6% است. این تفاوت فاحش است و نشان می دهد که چرا سئو پربازده ترین روش بازاریابی دیجیتالی است.

  • سئو محلی خیلی مؤثر است

اگر یک شغل محلی دارید، سئو بدون شک روشی است که باید به استراتژی بازاریابی خود اضافه کنید.

بعد از اینکه کاربران جستجوی مشاغل محلی را انجام دهند، 88% از آنها طی 24 ساعت با مشاغل مورد نظر خود تماس گرفته و بازدید می کنند.

بنابراین شما بایستی در موتور های جستجوگر رتبه خوبی داشته باشید تا به راحتی توسط کاربران یافت شوید و تنها راه برای انجام این کار اجرای یک استراتژی قوی سئوی محلی است.

در این بخش میخواهیم به ذکر برخی از نکاتی بپردازیم که هنگام تهیه یک استراتژی سئو باید در نظر داشته باشید تا سئو شما هر چه بیشتر بازدهی داشته باشد:

  • مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟

سئو امروز تنها به دنبال گرفتن ترافیک بیشتر نیست بلکه خواهان جذب بازدیدکنندگان با ارزش بالا نیز می باشد. هر چقدر مخاطبان هدف شما مشخص تر باشند سرمایه گذاری شما در سئو با ارزش تر می شود.

اکثر افراد با استفاده از گوشی های همراه خود اقدام به جستجو در فضای مجازی می کنند.

اگر می خواهید در صفحات نتایج موتور جستجو رتبه خوبی داشته باشید، بایستی این نکته را در نظر داشته باشید که بهینه سازی وب سایت ها برای مرورگر های موبایل بسیار مهم می باشد.

  • موتور های جستجوگر در حال گسترش هستند

غول فناوری  یعنی موتور های جستجوگر گوگل سهم بزرگی از بازار را در اختیار دارند اما این نکته را نیز باید در نظر داشت که بخش قابل توجهی از جستجو ها در سایت های جایگزین مانند بینگ انجام می شود. اضافه کردن برچسب های متا می تواند به افزایش رتبه شما در بینگ کمک کند.

  • پیوند ها به سایت شما بسیار با ارزش هستند

هنگامی که وب سایت دیگری به سایت شما پیوند دارد، از نظر موتور های جستجوگر سایت شما دارای محتوای با ارزشی است. فقط چند لینک از سایت های معتبر به سایت شما می تواند رتبه سایت شما را به طور شگفت انگیزی جا به جا کند.

خلاصه

ما به طور خلاصه در مورد برخی مؤلفه های سئوء موفق صحبت کردیم. اگرچه استراتژی های دیگر بازاریابی می تواند به طور غیر مستقیم بر سایت شما اثر بگذارد اما مهمترین این استراتژی ها سئو می باشد. پس بایستی هر چه بیشتر به مبحث سئو برای موفقیت سایت خود توجه داشته باشید.

 

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز