ساخت وب سایت وردپرسی با chatGPT

نوشته شده توسط مرضیه نوایی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=14256

5/5 - (1 امتیاز)
طراحی وب سایت

ساخت وب سایت وردپرسی با chatGPT

یکی از مهمترین فاکتور های موفقیت هر کسب و کاری داشتن طراحی وب سایت است. چگونگی ساخت یک وب سایت شاید کمی چالش برانگیز باشد. برای ساخت وب سایت، سایت ساز های گوناگونی وجود دارد. یکی از بهترین و محبوب ترین صفحه ساز ها، وردپرس است. سیستم مدیریت محتوای وردپرس ویژگی های زیادی دارد که به کاربران امکان ساخت وب سایت حرفه ای و مدرن را می دهد. کسب و کار های مختلف با ساخت وب سایت وردپرسی می توانند به معرفی محصولات و خدمات خود بپردازند.

طراحی وب سایت دائماً در حال پیشرفت است. استفاده از تکنولوژی های جدید مانند هوش مصنوعی در طراحی سایت طی سال های اخیر بسیار رایج شده است. یکی از ابزار های هوش مصنوعی که در طراحی سایت کاربرد دارد chatGPT است. chatGPT یک نرم افزار AI است که قادر است با توضیحات ساده کد منبع را تولید کند. با chatGPT می توان به طور اتوماتیک اقدام به طراحی وب سایت کرد.

chatGPT چیست؟

chatGPT یک نرم افزار هوش مصنوعی است که قادر است زبان انسان را درک کند و محتوای نوشتاری تولید کند. chatGPT از مدل پردازش زبان استفاده می کند. استفاده از نرم افزار های هوش مصنوعی در کاهش هزینه و زمان تأثیر زیادی دارد. chatGPT در خدماتی که به کاربران ارائه می دهد بسیار خلاق عمل می کند. chatGPT از اسکریپت خاصی پیروی نمی کند و در پاسخ به سؤال های کاربران جواب های متفاوتی می دهد. chatGPT با هدف تعامل و گفتگو با کاربر طراحی شده است. chatGPT توانایی جستجو بین صفحات وبسایت ها را ندارد و برای پاسخ به پرسش های کاربران از فیدبک های کاربران استفاده می کند. در chatGPT از الگوریتم PPO برای تنظیم دقیق روش یادگیری و تولید پاسخ های با کیفیت تر استفاده شده است. chatGPT از ابزار هایی مانند سیری بسیار پیشرفته تر است. chatGPT قادر است درخواست های نامناسب را رد کند، اشتباهات خود را بپذیرد و ….

کاربرد chatGPT چیست؟

بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که chatGPT می تواند جایگزین گوگل شود. ربات chatGPT می تواند به سؤالات کاربران پاسخ دهد و برای موضوعات پیچیده تر راه حل هایی مانند کدنویسی ارائه دهد. با نرم افزار chatGPT می توان با کاربران چت و گفتگو داشت و یا برای طراحی وب سایت ها تولید محتوا کرد. نرم افزار chatGPT به طور رایگان در اختیار عموم قرار دارد. برای استفاده از ابزار chatGPT باید در وبسایت OPEN AI ثبت نام کنید.

طراحی سایت وردپرس با chatGPT چگونه است؟

طراحی سایت سریع و کارآمد برای بسیاری از کسب و کار ها و سازمان ها اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل اخیراً استفاده از ابزار های هوش مصنوعی برای راه اندازی وب سایت های حرفه ای بسیار مورد توجه قرار گرفته است. کاربران می توانند با chatGPT که یک ابزار هوش مصنوعی است اقدام به طراحی سایت کنند. با chatGPT می توان یک عملکرد و یا یک قطعه کد خاص تولید کرد. chatGPT می تواند به سؤالات فنی طراحی سایت پاسخ دهد. برای اینکه فرآیند طراحی سایت ساده تری داشته باشید می توانید از chatGPT توصیه هایی راجع به کتابخانه ها و منابع دریافت کنید. از chatGPT برای ایجاد طرح های اولیه وبسایت، طراحی قالب سایت، ایجاد محتوا و …. استفاده کرد.

برای طراحی سایت با chatGPT باید از این نرم افزار بخواهید عملکرد خاصی مثلاً ایجاد دکمه “دعوت به اقدام” در صفحه را انجام دهد. سپس شما می توانید این قطعه کد را توسعه دهید و در طراحی سایت وردپرسی خود استفاده کنید. فرآیند طراحی سایت با chatGPT ساده تر می شود. اگر می خواهید اقدام به طراحی سایت با chatGPT کنید پیش از اعمال توصیه های این ابزار هوش مصنوعی در طراحی وبسایت خود باید بر روی توصیه های داده از سوی chatGPT به اندازه کافی تحقیق کنید.

در طراحی سایت با chatGPT می توانید صفحه اصلی و منو وبسایت خود را بسازید. اما ممکن است گاهی به دلیل طولانی بودن قطعه کد این ربات نتواند به طور کامل پاسخ دهد. در چنین مواقعی شما سه راه حل دارد:

  • از chatGPT بخواهید اسکریپت را ادامه دهد. استفاده از این روش باعث صرفه جویی در زمان می شود.
  • از chatGPT بخواهید که مجدداً پاسخ دهد. برای این کار باید بر دکمه ای که در بالای جعبه گفتگو قرار دارد، کلیک کنید. در این روش پاسخ قبلی دوباره بازنویسی می شود. البته ممکن است دوباره همان خطا را نیز دریافت کنید.
  • چت جدید: با کلیک بر روی گزینه چت جدید در گوشه چپ و بالای صفحه یک گفتگو جدید با ربات خواهید داشت.

چگونگی استفاده از chatGPT برای تولید محتوا وبسایت

استفاده از chatGPT برای تولید محتوا باعث صرفه جویی زمان شما می شود. برای تولید محتوا با استفاده از chatGPT می توانید از کلمات کلیدی استفاده کنید تا محتوا تولید شده سئو فرندلی باشد. اگر می خواهید برای افرادی با سطح خاصی تولید محتوا کنید می توانید این موضوع را به chatGPT بگویید. به طور مثال می توانید به chatGPT بگویید برای دانش آموزان مقطع دبیرستان تولید محتوا کند. از chatGPT برای تولید محتوای ویدئویی و پادکست نیز می توان استفاده کرد. اگرچه شاید برای تولید چنین محتوایی نیاز به انجام برخی تنظیمات باشد. البته باید در نظر داشته باشید با ابزار های هوش مصنوعی نمی توان به طور کامل و دقیق تولید محتوا کرد. بر روی محتوایی که توسط ابزار های هوش مصنوعی تولید می شود باید نظارت انسانی وجود داشته باشد.

طراحی سایت با chatGPT چه مشکلاتی دارد؟

در طراحی سایت با chatGPT محدودیت هایی وجود دارد. chatGPT نمی تواند اطلاعات را بررسی کند. به همین دلیل ممکن است اطلاعاتی که ارائه می دهد خیلی دقیق و درست نباشد. در برخی موارد ممکن است chatGPT در مورد پرسش های جدید و بروز، اطلاعات قدیمی ارائه دهد. به همین دلیل بررسی اطلاعات توسط نیروی انسانی پیش از اعمال آنها در طراحی سایت موضوع مهمی است. اگر اطلاعات ارائه شده توسط chatGPT بررسی نشود ممکن است به اعتبار برند تجاری شما آسیب بزند. این موضوع در مورد قطعه کد های تولید شده توسط ابزار های هوش مصنوعی نیز صدق می کند. پیش از استفاده از کد های تولید شده در طراحی وب سایت حتماً درستی کارکرد آنها را بررسی کنید.

طراحی سایت با هوش مصنوعی چه نقاط قوت و ضعفی دارد؟

طراحی سایت با هوش مصنوعی به ایجاد تجربه کاربری بهتر کمک می کند. طراحی سایت با هوش مصنوعی مزایای متعددی دارد.

مزایای طراحی سایت با هوش مصنوعی

برخی از مزایای طراجی سایت با هوش مصنوعی عبارتند از:

بهینه سازی جستجوی صوتی

بر اساس مطالعات، 50% از جستجو ها تا سال 2020 بر اساس صوت است. جستجوی صوتی برای کاربران بسیار راحت است. به همین دلیل جستجوی صوتی محبوبیت زیادی دارد. طراحی سایت با هوش مصنوعی امکان بهینه سازی جستجوی صوتی را فراهم کرده است. وقتی طراحی سایت با هوش مصنوعی انجام شود فرقی نمی کند کاربران به چه زبانی صحبت می کنند. آنها براحتی می توانند با جستجوی صوتی به محتوا و وبسایت هایی که می خواهند دسترسی داشته باشند.

محتوای شخصی سازی شده

در طراحی سایت با هوش مصنوعی می توان محتوای شخصی سازی شده مطابق نظر و سلیقه کاربر به او نمایش داد. به طور مثال پلتفرم تولید محتوای یوتیوب با بهره گیری از هوش مصنوعی و بر اساس جستجو های قبلی کاربران محتوای شخصی سازی شده به آنها نمایش می دهد. این موضوع منجر به رضایت بیشتر کاربران می شود.

معایب طراحی سایت با هوش مصنوعی

طراحی سایت با هوش مصنوعی معایبی نیز دارد. برخی از ویژگی های منفی طراحی سایت با هوش مصنوعی عبارتند از:

نبود تعامل انسانی

طراحی سایت با هوش مصنوعی تعاملات انسانی را حذف کرده است. بسیاری از کاربران از طریق ربات های چت می خواهند با یک پشتیبان انسانی ارتباط برقرار کنند. نبود تعاملات انسانی در ربات های چت برای خیلی از کاربران آزار دهنده است.

چرا ساخت وب سایت مهم است؟

این روز ها کاربران زیادی برای یافتن پاسخ پرسش های خود به وبسایت ها مراجعه می کنند. ساخت وب سایت یک پل ارتباطی میان مدیران و کاربران است. مدیران شرکت ها و صاحبین مشاغل با طراحی وب سایت می توانند به معرفی محصولات و خدمات خود به کاربران در سراسر دنیا بپردازند. ساخت وب سایت به کسب درآمد بیشتر کمک می کند. صاحبین مشاغل با طراحی وب سایت می توانند از هر جایی و در هر زمانی به کاربران خود اطلاع رسانی داشته باشند. ساخت وب سایت یک مزیت رقابتی در دنیای تجارت محسوب می شود. شما با طراحی وب سایت می توانید از رقبایتان اعتبار بیشتری به دست آورید. برای ساخت وب سایت حرفه ای و مدرن در صورت علاقه مندی می توانید از خدمات طراحی وب سایت شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت، سئو سایت، فروش قالب وردپرس و …. می باشد.

چرا طراحی سایت با وردپرس؟

طراحی سایت وردپرسی یکی از بهترین گزینه هایی است که به کاربران پیشنهاد می شود. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای قدرتمند است که طرفداران زیادی دارد. وردپرس به زبان php می باشد و با پلاگین های زیادی که دارد می توان هر نوع عملکردی را در طراحی وب سایت پیاده سازی نمود. کاربران زیادی در سراسر دنیا به طراحی سایت وردپرسی علاقه دارند. دلایل زیادی برای طراحی سایت با وردپرس وجود دارد.

استفاده آسان

طراحی سایت با وردپرس نیاز به دانش کدنویسی ندارد. طراحی سایت وردپرسی ساده است و هر کسی حتی افراد مبتدی که تجربه خاصی در زمینه ی طراحی وب سایت ندارد، می توانند با این پلتفرم اقدام به ساخت وب سایت کنند. پنل وردپرس بصری است و کار کردن با آن بسیار ساده است.

طراحی وب سایت سریع

طراحی سایت وردپرسی خیلی سریع انجام می شود. کاربران با وردپرس در عرض چند دقیقه می توانند اقدام به ساخت وب سایت کنند. وجود قالب های از پیش طراحی شده و افزونه های گوناگون در وردپرس فرآیند طراحی وب سایت را بسیار سرعت داده است.

سئو فرندلی

وردپرس با قواعد موتور های جستجو سازگار است. بعلاوه در طراحی سایت با وردپرس براحتی می توان محتوا را بهینه سازی کرد. پلاگین Yoast در سیستم مدیریت محتوای وردپرس به مدیران سایت ها این امکان را می دهد تا محتوای وبسایت را از جهات مختلف سئو بررسی کنند. Yoast یک دکمه دارد که اگر سبز باشد به این معنی است که محتوا سئو خوبی دارند و به زودی توسط موتور های جستجو مشاهده می شود، اما اگر قرمز باشد به این معناست که باید بر روی سئو محتوا کار شود.

بروزرسانی مرتب

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز است. برنامه نویسان و طراحان زیادی در سراسر دنیا دائماً در حال بر طرف کردن باگ های وردپرس هستند. طراحی سایت با وردپرس پویا و کاربردی است. بسیار از کسب و کار های معتبر در دنیا طراحی سایت وردپرسی دارند.

سیستم مدیریت محتوا چیست؟

سیستم مدیریت محتوا برنامه ای است که به کمک آن می توان اقدام به انتشار، ویرایش، حذف و یا نگهداری محتوا کرد. از سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت نیز استفاده می شود. دو نوع سیستم مدیریت محتوا وجود دارد. سیستم مدیریت محتوا متن باز و سیستم مدیریت محتوا اشتراکی. در سیستم مدیریت محتوا متن باز کد ها در اختیار همه کاربران قرار دارد. اما سیستم مدیریت محتوا اشتراکی این اجازه را به همه کاربران نمی دهد. برای استفاده از سیستم مدیریت محتوا اشتراکی باید از شرکت هایی که این نوع سیستم ها را ارائه می دهند اشتراک بخرید و به صورت ماهانه یا سالانه تعرفه آن را پرداخت کنید. برخی از انواع سیستم مدیریت محتوا که در دنیا بیشترین میزان محبوبیت را بین کاربران دارند عبارتند از: سیستم مدیریت محتوا وردپرس، سیستم مدیریت محتوا جوملا، سیستم مدیریت محتوا دروپال و ….

قالب وب سایت چیست؟

قالب وب سایت ظاهر طراحی وب سایت شما را تشکیل می دهد. قالب وب سایت ترکیبی از نوشته ها، رنگ، تصاویر و …. است. برای ساخت وب سایت باید از یک قالب وب سایت مناسب استفاده کرد. قالب وب سایت های متفاوت عملکرد ها و ویژگی های متفاوتی از یکدیگر دارند. وردپرس حاوی انواع قالب وب سایت است. یک قالب وردپرس مناسب به ایجاد تجربه کاربری بهتر و برآوردن نیاز های تجاری یک کسب و کار کمک می کند. برای انتخاب قالب وردپرس ابتدا باید هدفتان از طراحی وب سایت را مشخص کنید. به طور مثال اگر هدف شما از ساخت وب سایت ایجاد یک کلینیک زیبایی آنلاین است باید از یک قالب وردپرس پزشکی استفاده کنید. برای ساخت آموزشگاه آنلاین باید از قالب وردپرس مناسب این حوزه استفاده کرد. اگر قصد فروش محصولی دارید باید از قالب وب سایت فروشگاهی استفاده کنید.

چگونه می توانم یک قالب وردپرس مناسب انتخاب کنم؟

برای انتخاب و خرید قالب وب سایت رعایت یک سری موارد می تواند کمک کننده باشد.

قالب وب سایت ساده

قالب وب سایت ساده بهتر از قالب وردپرس پیچیده است. قالب وردپرس پیچیده باعث سردرگمی کاربر می شود. امروزه سنگ بنای زیبایی شناختی بر طراحی مینیمال و ساده است. قالب وب سایت های پیچیده سنگین هستند و بر سرعت سایت تأثیر می گذارند.

قالب وب سایت ریسپانسیو

افراد زیادی برای مشاهده ی وب سایت ها از گوشی های همراه خود استفاده می کنند. اگر قالب وب سایت شما ریسپانسیو نباشد نمایش خوبی در دستگاه های گوشی های همراه ندارد. اغلب قالب وب سایت های وردپرس ریسپانسیو هستند. اما پیش از خرید قالب وردپرس این موضوع را بررسی کنید. اگر قالب وب سایتی که انتخاب می کنید ریسپانسیو نباشد کاربران زیادی را از دست می دهید. بعلاوه گوگل به طور رسمی اعلام کرده است قالب وب سایت های ریسپانسیو برای رتبه بندی در اولویت قرار دارند.

خرید از وب سایت های معتبر

برای خرید قالب وردپرس هم می توانید به سایت رسمی وردپرس مراجعه کنید و هم وب سایت های معتبری که خدمات خرید قالب وردپرس ارائه می دهند. با خرید قالب وب سایت از یک فروشگاه معتبر می توانید از مزایای آن مانند خدمات پشتیبانی و تضمین کیفیت طراحی قالب سایت بهره مند شوید. برای خرید قالب وب سایت در صورت تمایل می توانید از فروشگاه قالب دارکوب استفاده نمایید. فروشگاه قالب دارکوب یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه های قالب وب سایت است. تمامی قالب وب سایت های فروشگاه دارکوب ریسپانسیو و دارای خدمات پشتیبانی هستند و به سفارش شرکت دارکوب طراحی شده اند.

سازگاری با انواع مرورگر ها

برخی قالب ها یا افزونه ها با بعضی از مرورگر ها سازگاری ندارند. طراحی وب سایت با قالب های ناسازگار باعث می شود تا وبسایت شما در همه مرورگر ها به خوبی نمایش داده نشود. پیش از خرید قالب وب سایت مورد نظر خود سازگاری آن با انواع مرورگر ها را بررسی نمایید.

خلاصه

تکنولوژی های طراحی وب سایت و هوش مصنوعی پیشرفت های زیادی کرده است. امروزه برای طراحی سایت وردپرسی می توان از ابزار های هوش مصنوعی استفاده کرد. استفاده از ابزار های هوش مصنوعی فرآیند طراحی وب سایت را بسیار سریعتر و راحت تر کرده است. یکی از ابزار های AI در ساخت وب سایت های وردپرسی chatGPT است. chatGPT رایگان است و در دسترس عموم قرار دارد. توجه داشته باشید برای طراحی سایت وردپرسی با هوش مصنوعی حتماً باید بررسی های انسانی انجام شود. زیرا ممکن است اسکریپتی که توسط ابزار های هوش مصنوعی ارائه می شود دقیق نباشد یا مشکل داشته باشد. اگر می خواهید طراحی سایت وردپرسی با chatGPT داشته باشید در صورت تمایل می توانید از خدمات طراحی سایت شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با بیش از دو دهه فعالیت ارائه دهنده ی خدمات ساخت وب سایت، سئو سایت، فروش قالب وردپرس و … می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز