سایت ساز و یا وردپرس؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=8273

5/5 - (1 امتیاز)

طراحی وب سایت به دلیل اهمیت و سودمندی های زیادی که دارد، برای هر کسب و کاری به یک الزام تبدیل شده است. اما ممکن است برای هر کاربری که به دنبال طراحی سایت است سؤال شود که استفاده از یک سایت ساز بهتر است و یا وردپرس؟ این موضوعی است که در این مقاله می خواهیم مورد بررسی و مطالعه قرار دهیم.

برای انواع طراحی وب سایت های شرکتی، فروشگاهی و شخصی سه راه حل کلی وجود دارد. طراحی سایت با کدنویسی، طراحی سایت با استفاده از وب سایت ساز ها و طراحی سایت از طریق سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس.

طراحی سایت نسبت به گذشته تغییرات زیادی کرده است. در واقع طراحی سایت مانند گذشته دیگر سخت و هزینه بردار نیست. با ابزار های موجود در این زمینه طراحی سایت بسیار ساده تر و سریعتر از قبل شده است. اما برای اینکه بدانیم کدام راه حل برای صاحبین کسب و کار ها مناسب تر است، لازم است تا روش های مختلف طراحی سایت را مورد مقایسه قرار دهیم. اما پیش از آن می خواهیم بدانیم اصلاً اهمیت طراحی وب سایت چیست؟

چرا طراحی وب سایت مهم است؟

امروزه اینترنت کاربری زیادی در زندگی بشر دارد. خیلی از کار های روزمره مردم از طریق فضای مجازی و اینترنت انجام می شود. کاربران برای انجام کار های روزانه خود از خرید و فروش گرفته تا آموزش و …. را از طریق اینترنت و وب سایت ها انجام می دهند.

سطح توقع مردم نسبت به قبل بیشتر شده است. آنها از یک کسب و کار حرفه ای و معتبر انتظار دارند که با داشتن وب سایت در ارائه ی خدمات هر چه بهتر و سریعتر عمل کند و انتظارات کاربران را برآورده کند.

راه اندازی و طراحی وب سایت یکی از معتبرترین و مورد اعتماد ترین کانال های اطلاع رسانی و بازاریابی در دنیای دیجیتال امروزی است. مشاغل و تجارت های مختلف با طراحی وب سایت می توانند اعتبار بیشتری برای کسب و کار خود به دست آورند و اعتماد کاربران را به خود بیشتر از پیش جلب کنند.

طراحی وب سایت این پتانسل را دارد تا مدیران و صاحبین مشاغل را به گستره ی وسیعی از کاربران در سراسر دنیا متصل کند. داشتن وب سایت به معنای تعامل بهتر با کاربران بیشتر است. صاحبین کسب و کارها با طراحی وب سایت می توانند حضور آنلاین خود را تقویت کنند و فرصت های زیادی برای جذب کاربران و فروش و درآمد بیشتر به دست آورند.

شما هم اگر به دنبال طراحی سایت حرفه ای و کاربردی هستید، با سفارش طراحی سایت و سئو سایت خود به شرکت دارکوب می توانید بالاترین میزان کیفیت را دریافت نمایید.

طراحی سایت از طریق کدنویسی

طراحی سایت از طریق کدنویسی کاری زمانبر و هزینه بردار و سخت است که فقطاز دست یک طراح سایت حرفه ای برمی آید. طراحی سایت با کدنویسی نیاز به دانش برنامه نویسی و تجربه دارد. برخی زبان های برنامه نویسی طراحی سایت عبارتند از PHP، asp.net و …. طراحی سایت با یک سیستم مدیریت محتوا همان کیفیت طراحی سایت از طریق کدنویسی را دارد، ضمن اینکه خیلی ارزانتر و سریعتر تمام می شود. طراحی سایت اختصاصی از طریق کدنویسی برای سازمان های بزرگ که کاربران زیادی مناسب است.

برای طراحی سایت سایت ساز بهتر است و یا وردپرس؟

سایت ساز و یا وردپرس؟

طراحی سایت اختصاصی و کدنویسی شده و یا طراحی سایت وردپرس؟

اگر به تازگی کسب و کاری راه انداخته اید و نمی خواهید بودجه ی زیادی برای طراحی سایت آن صرف کنید. اگر به دنبال یک راه حل سریع برای طراحی سایت هستید و می خواهید خیلی زود صاحب وب سایت شوید، طراحی سایت مبتنی بر وردپرس راه حل بهتری است. طراحی سایت اختصاصی و کدنویسی شده برای سازمان ها و ارگان های بزرگ که امکانات و ویژگی های خاصی را می خواهند، بهتر است. وب سایت هایی که حجم کاربران زیادی دارند بهتر است از راه حل طراحی سایت اختصاصی و کدنویسی شده، استفاده کنند. به طور کلی اگر نیاز تجاری خاصی دارید و یا کاربران زیادی دارید، طراحی سایت اختصاصی بهتر است، در غیر اینصورت طراحی سایت وردپرس از نظر زمان و بودجه بسیار مقرون به صرفه تر است.

سایت ساز چیست؟

سایت ساز یک نرم افزار است که کاربران براحتی با استفاده از آن می توانند اقدام به طراحی سایت کنند. نرم افزار های سایت ساز تحت  وب هستند. طراحی با سایت ساز ها به صورت آنلاین صورت می گیرد.

سیستم مدیریت محتوا چیست؟

یک سیستم مدیریت محتوا یا CMS برنامه ای است که حاوی قالب های گوناگون و امکانات متنوعی است که کاربران با استفاده از آنها می توانند سایت طراحی کنند. محبوب ترین CMS در دنیا وردپرس است. طبق گزارشات بیش از 35% از وب سایت های کل دنیا بر اساس سیستم مدیریت محتوای وردپرس ساخته شده اند. اگر کاربری می خواهد با استفاده از وردپرس اقدام به طراحی سایت کند، خیلی راحت و سریع، طی فقط چند دقیقه می تواند این CMS را از سایت رسمی وردپرس دانلود کند. وردپرس یک نرم افزار متن باز و مبتنی بر زبان برنامه نویسی PHP است. استفاده از وردپرس بسیار ساده است بطوریکه حتی افراد مبتدی که تجربه ای در زمینه ی طراحی سایت ندارند، می توانند براحتی از آن استفاده کنند. وردپرس حاوی کد های زیادی است. همین موضوع باعث شده است تا سرعت طراحی سایت وردپرس دوچندان شود. زیرا نیاز به کدنویسی مجدد برای عملکرد های تکراری در وردپرس حذف شده اند. سطح امنیت طراحی سایت وردپرس خوب است. صاحبین وب سایت های وردپرس می توانند با بروزرسانی های به موقع امنیت وب سایت وردپرس خود را به خوبی تأمین کنند. برخی از بهترین ویژگی های وردپرس عبارتند از: امنیت خوب، قالب ها و افزونه های متنوع و زیاد، تسریع روند طراحی سایت، هزینه ی پایین راه اندازی سایت با وردپرس، سازگاری با موتور های جستجو و ….

تفاوت سیستم مدیریت محتوا و سایت ساز چیست؟

برای اینکه بتوانیم مقایسه ی بهتری میان سایت ساز ها و سیستم های مدیریت محتوا انجام دهیم، می خواهیم این دو نرم افزار را از چندین جنبه مورد بررسی قرار دهیم.

سهولت استفاده

از نظر سهولت استفاده به خصوص برای کاربران مبتدی که تجربه ی خاصی در زمینه ی طراحی سایت ندارند، استفاده از سایت ساز ها بهتر است. سایت ساز ها با فناوری کشیدن و رها کردن مراحل طراحی سایت را بسیار ساده تر کرده اند. اگرچه استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس نیز بسیار ساده است، اما شاید برای برخی ویرایشات نیاز به کمی دانش برنامه نویسی HTML و CSS باشد. ویرایشگر های بصری سایت ساز ها این امکان را به کاربران می دهند که براحتی تغییراتی که می خواهند را ایجاد کنند.

انعطاف پذیری

معمولاً سیستم های مدیریت محتوا نسبت به سایت ساز ها انعطاف بیشتری دارند. بدین معنا که سیستم های مدیریت محتوا افزونه ها و پلاگین های زیادی را به کاربران ارائه می دهند که کاربران با استفاده از این افزونه ها می توانند هر نوع عملکردی را در طراحی وب سایت خود پیاده سازی کنند. سایت ساز ها مانند سیستم های مدیریت محتوا پلاگین های زیادی ندارند. اگرچه سایت ساز ها هم افزونه هایی به کاربران ارائه می دهند، اما مانند وردپرس متنوع و زیاد نیستند.

پشتیبانی از سایت

افرادی که طراحی وب سایت خود را با استفاده از سایت ساز ها انجام می دهند، برای مدیریت محتوا و یا اضافه کردن برخی امکانات بیشتر در سایت و یا رفع مشکلات احتمالی نیاز به پشتیبانی خواهند داشت. اما وردپرس انجمن بزرگی دارد که در صورت بروز مشکلات، صاحبین طراحی سایت وردپرس می توانند براحتی مشکلات خود را در این انجمن ها مطرح کنند و برای آن راه حلی بیابند.

ظاهر طراحی سایت وردپرس و قالب وردپرس

وردپرس حاوی قالب های متنوع با امکانات متعددی می باشد. در مقایسه با سایت ساز ها، وردپرس تنوع بیشتری در قالب ها و افزونه ها دارد. اگرچه سایت ساز ها نیز قالب هایی برای طراحی سایت ارائه می دهند، اما از نظر تنوع به پای وردپرس نمی رسند. قالب های متنوع و بسیار زیاد وردپرس نیاز های مختلف تجاری مشاغل مختلف را رفع می نماید.

طراحی سایت با سایت ساز و یا وردپرس؟

سایت ساز و یا وردپرس؟

طراحی سایت وردپرس بهتر است و یا طراحی سایت با سایت ساز و یا طراحی سایت اختصاصی؟

طراحی سایت وردپرس و یا طراحی سایت با سایت ساز ها هر دو خوب هستند. برای اینکه بتوانید مشخص کنید که کدام راه حل برای شما بهتر است بایستی نیاز های تجاری و اهدافتان از طراحی سایت و همچنین زمان و بودجه ای که می خواهید برای طراحی وب سایت صرف کنید را مشخص کنید. به طور مثال اگر به دنبال یک طراحی وب سایت سریع و منعطف هستید، طراحی سایت وردپرس بهتر است. طراحی سایت وردپرس به نسبت سایت سازها گزینه های بیشتری برای طراحی در اختیار کاربران قرار می دهد. اگر در طراحی سایت خیلی مبتدی هستید، استفاده از سایت ساز ها گزینه ی بهتری است. اگر به دنبال یک طراحی سایت حرفه ای با ویژگی های خاص و منحصر به فرد هستید و یا برای یک سازمان بزرگ با کاربران زیاد، طراحی وبسایت می خواهید، طراحی سایت اختصاصی راه حل بهتری است. اگر یک طراحی سایت ارزان می خواهید استفاده از سایت ساز ها و سیستم مدیریت محتوای وردپرس به یک اندازه خوب و مناسب هستند. هر دو گزینه، امکان ساخت و طراحی سایت ارزان را برای کاربران مهیا می کنند. اینکه واقعاً کدام راه حل گزینه ی بهتری است، بستگی زیادی به شما و خواسته های شما از طراحی وب سایت دارد.

برای طراحی سایت حرفه ای چه ویژگی هایی را باید در نظر بگیرم؟

یک طراحی سایت حرفه ای چندین خصوصیت دارد. از جمله:

محتوای مرتبط و ارزشمند

تولید محتوای مرتبط و ارزشمند برای طراحی سایت حرفه ای و عالی بسیار مهم است. در واقع یکی از راهکار هایی که می تواند کاربران را به وب سایت شما جذب کند تولید محتوای با کیفیت و خوب است. برای اینکه در تولید محتوای با کیفیت موفق باشید بایستی از کلمات کلیدی درست و به اندازه استفاده نمایید. تولید محتوای یکتا و منحصر به فرد داشته باشید. از کپی مطالب پرهیز کنید. از عناوین و زیرعناوین به درستی استفاده نمایید و ….

ارائه ی UX خوب

کاربران به وب سایتی جذب می شوند که UX خوبی ارائه دهد. برای اینکه بتوانید در ارائه ی UX خوب بهتر عمل کرده باشید، بایستی طراحی ساده و قابل فهمی داشته باشید. پیمایش سایتتان ساده باشد. طراحی سایت ریسپانسیو داشته باشید و به طور کلی وب سایتتان سرعت و عملکرد خوبی داشته باشد.

طراحی ریسپانسیو

امروزه کاربران زیادی با تلفن های همراه خود وب سایت ها را مشاهده و مرور می کنند. اگر طراحی سایت ریسپانسیو نداشته باشد، طبق گزارشات بیش از نیمی از ترافیک سایت خود را از دست می دهید. منظور از طراحی سایت ریسپانسیو این است که سایت شما در هر دستگاهی با هر اندازه مانیتوری قابل مشاهده باشد. اگر به دنبال طراحی سایت حرفه ای و ریسپانسیو هستید، با سفارش طراحی و سئو وب خود به شرکت معتبر دارکوب می توانید بالاترین میزان کیفیت را دریافت نمایید.

سئو

سئو یا بهینه سازی سایت یکی از مهمترین موضوعات در طراحی سایت حرفه ای است. به طور حتم هر کسی که وبسایتی دارد می خواهد تا بهترین رتبه ی موتور های جستجو را داشته باشد تا به تبع آن بتواند بیشترین میزان ترافیک را جذب کند. پیاده سازی درست اصول سئو می تواند صاحبین وب سایت ها را به این خواسته شان برساند. اما بایستی در نظر داشته باشید سئو کلاه سفید استراتژی های زیادی دارد. اگر اصول سئو را به درستی در سایت خود پیاده سازی ننمایید ممکن است مورد جریمه ی گوگل قرار گیرید. به همین دلیل اگر به اندازه ی کافی در این زمینه خبره نیستید بهتر است یک متخصص سئو برای وب سایت تجاری خود استخدام نمایید. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای و مجرب، سئو سایت و طراحی سایت صنایع مختلف را می پذیرد.

نتیجه

امروزه طراحی سایت به دلیل مزایای زیادی که برای مشاغل مختلف دارد، رواج زیادی پیدا کرده است. در واقع طراحی وب سایت به یکی از الزامات در هر کسب و کاری تبدیل شده است. طراحی سایت را به شیوه های مختلفی می توان انجام داد. طراحی سایت اختصاصی و با استفاده از کدنویسی، طراحی سایت با استفاده از سایت ساز ها و طراحی سایت با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس. برای خیلی از کاربران ممکن است سؤال شود که استفاده از کدام یک از این سه روش بهتر و به صرفه تر است! در پاسخ بایستی بگوییم که هر کدام از این روش ها سودمندی های خاص خود را دارند. اینکه یک سایت ساز بهتر است و یا وردپرس بستگی زیادی به نیاز های تجاری کاربران و اهداف آنها دارد. به طور مثال، طراحی سایت وردپرس انعطاف بیشتری نسبت به طراحی سایت با یک سایت ساز دارد، زیرا وردپرس افزونه ها و قالب های زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد. اما از سوی دیگر کار کردن با سایت ساز ها ساده تر از وردپرس است. برای اینکه بتوانید بهترین تصمیم گیری را کنید در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره حرفه ای و رایگان شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای و مجرب، طراحی سایت و سئو سایت مشاغل مختلف را می پذیرد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز