طراحی سایت دیجی کالا با php

نوشته شده توسط فائزه محمودی فرد

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=13397

4.1/5 - (23 امتیاز)

یکی از بهترین روش ها برای تبلیغات در فضای آنلاین طراحی سایت می باشد.

اکثر کسب و کارها تمایل دارند برای کار خود یک سایت را طراحی نمایند که بتوانند در آن محصولات خود را به نمایش گذاشته، مشتری جذب کنند و آن ها را به فروش برسانند. در واقع آنها می خواهند یک سایت فروشگاهی را طراحی نمایند.

طراحی سایت دیجی کالا با phpدر این مقاله قصد داریم درباره ی طراحی سایتی مشابه سایت دیجی کالا به زبان برنامه نویسی php صحبت کنیم.

طراحی سایت فروشگاهی

امروزه بیشتر مردم برای کاهش هزینه و زمان خرید های خود را به صورت اینترنتی انجام می دهند و محصولات و خدمات مورد نظر خود را در اینترنت جست و جو می کنند. بنابراین بیشتر فروشنده ها به فکر طراحی سایت فروشگاهی هستند. در واقع با داشتن یک فروشگاه اینترنتی فروش شما می تواند چند برابر شود. زیرا فروش در اینترنت فاقد محدودیت مکانی و زمانی می باشد و می توانید در هر زمانی  مشتری های بیشتری را در فاصله های دور و نزدیک به دست می آورید. همچنین فروش به صورت فیزیکی خود به تنهایی برای پیشرفت و رونق کسب و کارها کافی نیست و شغل هایی موفق هستند که در اینترنت نیز فعالیت دارند. هدف از سایت های فروشگاهی، طراحی سایت خرید و فروش اینترنتی می باشد. در سایت های فروشگاهی تولید کننده گان می توانند محصولات خود را برای معرفی و نمایش به کاربران در سایت قرار دهند. داشتن یک وب سایت متناسب با کسب و کارتان باعث شناخته شدن برند شما و جذب مشتری می شود. برای ساخت سایت فروشگاهی باید هزینه ی زیادی را بپردازید و زمان زیادی را صرف نمایید. در صورتی که نمی خواهید برای داشتن یک سایت فروشگاهی زیاد هزینه بپردازید می توانید متناسب با کسب و کارتان از سایت های آماده استفاده نمایید.

طراحی سایت با php

در این قسمت می خواهیم درباره ی طراحی سایت با php صحبت کنیم. php یکی از زبان های برنامه نویسی قدیمی و پر طرفدار می باشد. از این زبان برای ساختن نرم افزارهای مبتنی بر وب و ساخت وب سایت استفاده می شود. از آن جایی که یادگیری این زبان و استفاده از آن راحت و ساده است در میان توسعه دهندگان وب سایت دارای محبوبیت بالایی می باشد. در بخش بک اند طراحی وب سایت از زبان php استفاده می شود. در واقع کاربرد زبان  php در بخش ظاهری سایت نمی باشد و مربوط به پایگاه داده سایت است. در ابتدا برای طراحی سایت از زبان نشانه گذاری html استفاده می کردند سپس در کنار html از css نیز استفاده شد. و برای طراحی بهتر سایت ها این دو زبان را با هم ترکیب نمودند. اما پس از مدتی با توسعه ی وب سایت های پویا از زبان هایی چون Asp.net و Php استفاده نمودند. که زبان برنامه نویسی php بیشتر مورد استقبال طراحان وب سایت قرار گرفت. بنابراین اکثر وب سایت ها با استفاده از زبان برنامه نویسی php طراحی شده و توسعه یافتند. در ادامه مزیت های طراحی سایت با زبان php را بیان می کنیم.

مزایای طراحی سایت با زبان php

زبان برنامه نویس php دارای مزیت های زیادی می باشد این زبان امکانات و قابلیت های زیادی را در اختیار کاربرانش قرار می دهد. که در زیر برخی از این مزایا معرفی می شوند:

  • قابلیت استفاده رایگان: یکی از مهم ترین مزیت های طراحی وب سایت با زبان php در دسترس بودن و رایگان بودن آن می باشد. که دارای قابلیت بروز رسانی مداوم را نیز دارد.
  • امنیت بالا: یکی از مزیت های مهم طراحی سایت با زبان php امنیت بالای آن می باشد، که از اطلاعات وب سایت را در برابر حمله ی هکر ها و بد افزار ها محافظت می کند.
  • سرعت بالا: وب سایت هایی که با استفاده از زبان برنامه نویسی php ساخته شده اند زودتر بارگذاری می شوند در نتیجه کاربران از این گونه سایت ها رضایت بیشتری دارند.
  • قابلیت ادغام با سایر پلتفرم ها: زبان php می تواند به راحتی و خیلی سریع با پلتفرم ها و سیستم عامل های مختلف ادغام شود.
  • قابلیت سفارشی سازی: یکی دیگر از مزایای مهم طراحی سایت با php قابلیت سفارشی سازی بودن آن می باشد. با استفاده از امکانات و قابلیت های متنوع در آن می توانید بخش های مختلف وب سایت را طراحی نمایید.

طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوای وردپرس

علاوه بر طراحی سایت با استفاده از زبان های برنامه نویسی از سیستم های مدیریت محتوا نیز برای طراحی سایت می توان استفاده نمود. در این بخش در مورد طراحی سایت با وردپرس توضیحاتی را بیان می کنیم. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای منبع باز و رایگان می باشد که در ساختارش از زبان برنامه نویسی php  استفاده شده است و می توان از آن برای طراحی انواع وب سایت استفاده نمود. وردپرس دارای انعطاف پذیری بالایی می باشد که این باعث می شود بتوانیم با استفاده از آن وب سایت های بزرگ و بسیار پیشرفته را طراحی کنیم. در ادامه برخی از مزیت های طراحی سایت با وردپرس را بیان می کنیم.

  • عدم نیاز به کد نویسی: برای طراحی سایت با استفاده از وردپرس نیازی به دانش برنامه نویسی و کد نویسی نیست و این باعث می شود آسان تر بتوانید یک سایت را طراحی نمایید.
  • سادگی و استفاده آسان: یکی از ویژگی های اصلی در کار با وردپرس، سادگی می باشد. به این صورت که حتی افراد مبتدی هم می توانند با استفاده از آن سایت طراحی نمایند.
  • قابلیت انعطاف پذیری: با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا می توانید انواع سایت ها را با بالاترین کیفیت طراحی نمایید.
  • قابلیت استفاده از انواع افزونه: وردپرس دارای هزازان افزونه می باشد که هر کدام دارای ویژگی های خاصی هستند و برای هدف های مشخصی استفاده می شوند و شما می توانید بر حسب نیاز از هر کدام که می خواهید استفاده نمایید.
  • سیستم مدیریت محتوای منبع باز با استفاده رایگان: نرم افزار وردپرس به هیچ شرکت خاصی وابسته نیست و به صورت منبع باز می باشد این نرم افزار به گونه ای ست که توسعه دهندگان می توانند آن را ارتقاء دهند. بنابراین امکان پیشرفت برای ورد پرس وجود دارد.

طراحی سایت دیجی کالا

سایت دیجی کالا یکی از فروشگاه های اینترنتی موفق در حوزه ی کسب و کار آنلاین می باشد. بسیاری از افراد تمایل دارند با نحوه ی طراحی سایت دیجی کالا آشنا شوند. سایت دیجی کالا به دلیل داشتن ظاهری زیبا و مورد پسند کاربران توانسته است مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کند. اولین بار برای طراحی سایت دیجی کالا از زبان برنامه نویسی Asp.net استفاده شد پس از مدتی طراحان سایت دیجی کالا با هزینه های زیاد سرورهای ویندوزی سایت دیجی کالا مواجه شدند، به وجود آمدن این شرایط باعث شد زبان برنامه نویسی سایت دیجی کالا را از Asp.net به Php تغییر دهند. با توجه به شرایط کنونی بیشتر کسب و کارها اقدام به ساخت فروشگاه اینترنتی یا طراحی سایتی مانند سایت دیجی کالا نموده اند. این کار باعث شده بدون محدودیت زمانی و مکانی محصولات خود را به راحتی به فروش برسانند. اکثر علاقمندان به دنبال این هستند که سایتی مانند سایت دیجی کالا طراحی نمایند. در ادامه مراحل طراحی سایت مشابه دیجی کالا را بیان می کنیم:

  • خرید دامنه: پیش از طراحی سایت ابتدا باید یک نام را برای سایت خود انتخاب نمایید. این نام نباید طولانی باشد و بهتر است ساده باشد که به راحتی و زود بر سر زبان ها بیوفتد.
  • خرید هاست: پس از این که برای سایت خود نام مناسبی را انتخاب کرده و یک دامنه را خریداری نمودید باید یک هاست مناسب برای فروشگاه آنلاین خود خریداری نمایید. در واقع هاست فضایی می باشد که فایل های وب سایت شما بر روی آن قرار می گیرد و کاربران با وارد کردن نام دامنه اطلاعات مورد نیاز را از هاست شما دریافت می کنند. هاست دارای انواع مختلفی می باشد در صورتی که توانایی پرداخت هزینه ی زیادی را برای خرید هاست سایت شبیه دیجی کالا ندارید می توانید از هاست اشتراکی استفاده نمایید. در صورت پرداخت هزینه ی متوسط می توانید هاست بهینه شده برای ورد پرس را خریداری نمایید. یکی از بهترین هاست برای طراحی فروشگاه آنلاین خریداری هاست از ووکامرس می باشد این هاست ها دارای بیشترین قیمت می باشند.
  • نصب وردپرس: پس از انتخاب دامنه و خرید هاست لازم است سیستم مدیریت محتوای وردپرس را بر روی سیستم خود نصب نمایید. یکی از مهم ترین بخش ها در طراحی سایت های فروشگاهی، قالب فروشگاهی دیجی کالا می باشد که این نوع قالب با قالب های عادی وردپرس تفاوت دارد و دارای امکانات بیشتری می باشد. بنابرالین لازم است برای طراحی یک سایت مانند سایت دیجی کالا از قالب دیجی کالا استفاده نمایید. تنها عاملی که باعث متفاوت بودن سایت دیجی کالا نسبت به سایر سایت های فروشگاه اینترنتی شده، قالب فروشگاهی آن می باشد. در صورتی که سایت شما دارای قالبی مشابه قالب سایت دیجی کالا باشد سریع تر باز می شود و در نتیجه سئوی قوی تری خواهد داشت.
  • راه اندازی فروشگاه: پس از نصب قالب فروشگاهی باید یک افزونه ی فروشگاه ساز را نصب نمایید. افزونه های فروشگاه ساز مختلفی وجود دارد یکی از انواع این افزونه ها ووکامرس است که رایگان می باشد و دارای امکانات زیادی می باشد. بهتر است از فروشگاه ساز دیجی کالا استفاده نمایید.

ویژگی های فروشگاه ساز دیجی کالا

در ادامه برخی از ویژگی های فروشگاه ساز دیجی کالا را بیان می کنیم:

  • دارای درگاه های پرداخت بسیاری می باشد.
  • دارای سیستم های تبلیغات بنری و کلیکی است.
  • امکان دادن امتیاز توسط مشتریان در آن وجود دارد.
  • دارای جست و جوی پیشرفته ای ست.
  • امکان نمایش کالاهای مرتبط و پیشنهادی را دارد.
  • از سیستم موجودی انبار برخوردار است.

طراحی سایت مارکت پلیس

فروشگاه ساز مارکت پلیس، یک فروشگاه اینترنتی می باشد. کار این فروشگاه اینترنتی فروش محصولاتی می باشد که در آن ثبت می شوند. در واقع در طراحی سایت مارکت پلیس فضایی برای صاحبان کسب و کار ها و فروشندگان به وجود می آورید تا محصولات خود را در آن قرار داده و به فروش برسانند. در این سیستم، مدیر فروشگاه بر پیگیری سفارشات، فروش محصول و بخش مالی فروشندگان نظارت دارد. و به ازای فروش هر محصول درصدی را از تامین کننده دریافت می کند. فروشگاه اینترنتی دیجی کالا با راه اندازی مارکت پلیس به یک پاساژ اینترنتی تبدیل شده و از این طریق درآمد بالایی را به دست آورده است. در ادامه برخی از ویژگی های طراحی سایت مارکت پلیس را بیان می کنیم.

  • طراحی سایت مارکت پلیس به صورت کاربر پسند: در صورتی که طراحی سایت مارکت پلیس به صورت اصولی انجام شود می تواند باعث سود رسانی زیادی شود. در طراحی سایت مارکت پلیس یه سرمایه ی اولیه و داشتن انبار مناسب ندارید. در این سایت شما مانند واسط عمل می کنید و مشتریان را به تامین کننده متصل می کند. یکی از موارد مهم در جذب مشتری قالب سایت می باشد بنابراین باید قالب سایت را به گونه ای طراحی نمایید که کاربران سایت را به مشتری تبدیل نماید. علاوه بر این بهتر است سایت دارای رابط کاربری ساده ای باشد به گونه ای که کاربران به راحتی بتوانند از آن استفاده نمایند. طراحی سایت مارکت پلیس دارای رابط کاربری ساده و کاربر پسندی می باشد.
  • دارای فرم ثبت نام و تایید فروشنده: برای اینکه یک فروشنده بتواند در سایت شما ثبت نام کند باید سایت دارای فرم ثبت نام و تایید فروشنده باشد که در طراحی سایت مارکت پلیس این امکان وجود دارد. و مدیر می تواند پس از تایید اعتبار اسناد اثبات هویت فروشندگان، حساب آن ها را تایید نماید. فروشنده فقط در صورت تایید توسط مدیر می تواند به داشبورد فروشنده دسترسی داشته باشد.
  • بارگذاری محصول: یک فروشنده پس از ثبت نام در سایت مارکت پلیس و تایید شدن توسط مدیر می تواند محصولات خو را در قسمت فروشگاه مربوط به خود بارگذاری نماید. بعد از تایید محصول توسط مدیر سایت محصول در صفحه ی فروشگاه فروشنده نمایش داده می شود.
  • تایید محصولات: بعد از این که فروشنده محصول یا محصولات خود را در سایت بارگذاری نمود مدیر می تواند آنها را در پنل خود بررسی نموده و رد یا تایید کند در صورتی که آن ها را تایید نماید بلافاصله کاربران می توانند آن ها را ببینند و در صورت تمایل خریداری نمایند.

طراحی پرتال فروشگاهی

در این قسمت می خواهیم در مورد پورتال صحبت کنیم و همچنین بگوییم که پورتال چیست، طراحی پرتال فروشگاهی چه مزایایی دارد؟ پورتال به معنای درگاه می باشد. در دنیای وب پرتال به عنوان یک وب سایت است که شامل مجموعه ای از خدمات و اطلاعات مختلف می باشد که از منابع متفاوت جمع آوری نموده و به کاربران کمک می کند که نیازهای خود را با سرعت بیشتری رفع نمایند. در واقع پرتال به عنوان یک دروازه برای رسیدن کاربران به خدمات مورد نظرشان عمل می کند. در پرتال کاربران می توانند تعاملاتی با وب سایت داشته باشند به طور کلی هر وب سایتی که در آن تعاملی از سمت کاربر با سایت انجام شود یک پرتال است. برای مثال فروشگاه های آنلاین یک پرتال فروشگاهی می باشند زیرا در آن ها کاربران بعد از وارد شدن به سایت اطلاعات مختلفی را مانند: محصولات، مقالات و … دریافت می کنند و می توانند اقدام به خرید نمایند. پورتال ها با توجه به نیاز کاربران دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام دارای خدمات متفاوتی می باشند. مانند: پرتال شرکت و سازمان ها، پرتال بیمارستان و مراکز درمانی، پرتال دانشگاهی، پرتال مدارس، پرتال آگهی، پرتال گردشگری و … . طراحی پرتال دارای مزیت هایی می باشد که در ادامه آن ها را بیان می کنیم.

  • طراحی پرتال باعث کاهش هزینه ها می شود.
  • طراحی پرتال باعث افزایش تعاملات کاربران و افزایش بهره وری و در نتیجه افزایش فروش و درآمد می شود.
  • طراحی پرتال باعث می شود کاربران بتوانند به صورت 24 ساعته و به راحتی به خدمات دسترسی داشته باشند.
  • طراحی پرتال باعث می شود کاربران به راحتی به اطلاعات دسترسی پیدا کنند و همچنین اطلاعات در پرتال دارای امنیت بالایی می باشند.
  • در یک پرتال امکان قرار دادن نوشته و محتوای جدید، فرم های متنوع با امکانات متنوع، خدمات مربوط به ایمیل و … وجود دارد.

خدمات طراحی وب سایت

در این قسمت از مقاله می خواهیم در مورد مجموعه ی خدمات طراحی وب سایت صحبت کنیم.

  • رعایت سئوی فنی در طراحی وب سایت: برای این که طراحی سایت برای شما موفقیت آمیز باشد باید نکات مربوط به سئوی فنی را در آن رعایت نمایید.
  • انجام کد نویسی به صورت اختصاصی: بهتر است با توجه به نوع استفاده تان از سایت از سایت های ساخته شده با سیستم های مدیریت محتوا که ارزان هستند و یا از سایت هایی که از پایه کد نویسی شده اند و گران هستند استفاده نمایید.
  • ارائه ی خدمات پشتیبانی 24 ساعته پس از طراحی سایت: یکی از خدمات مهم در طراحی یک وب سایت ارائه ی خدمات مربوط به پشتیبانی سایت می باشد. ارائه ی خدمات پشتیبانی باعث می شود در کاربران بتوانند با مدیر سایت در ارتباط باشند و پیشنهادات و انتقادات خود را برای مدیر سایت نمایند و این به بهتر شدن سایت کمک می کند.
  • کیفیت کد نویسی: برای طراحی یک سایت روش های متفاوتی وجود دارد که طریقه ی کد نویسی دارای اهمیت زیادی می باشد. هر چه کد نویسی با کیفیت تر باشد طراحی سایت نیز موفق تر است.
  • طراحی قالب مناسب برای سایت: یکی از نکات مهم در طراحی سایت طراحی قالب سایت می باشد برای جذب مشتری بهتر است قالب سایت به صورت کاربر پسند باشد.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد طراحی سایت های فروشگاهی و مشابه سایت دیجی کالا به زبان برنامه نویسی php صحبت کردیم. امیدوارم مطالب بیان شده برایتان مفید باشد. شما می توانید آموزش های مربوط به طراحی سایت با زبان برنامه نویسی php را از طریق یک شرکت طراحی وب سایت معتبر دنبال کنید. شرکت دارکوب از جمله شرکت های معتبر می باشد که در زمینه ی طراحی وب سایت خدمات ارائه می دهد. در آموزشگاه دارکوب کلاس های مربوط به طراحی سایت برگزار می شوند. در این کلاس ها مباحثی چون آموزش طراحی وب با php، آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی، آموزش طراحی انواع سایت ها از پایه و به صورت کدنویسی تدریس می شود. در آموزشگاه دارکوب کلاس ها به صورت حضوری و غیر حضوری می باشند. علاوه بر این ها در صورت تمایل می توانید پکیج های آموزش مربوط به هر قسمت از طراحی سایت را که در سایت آموزشگاه دارکوب موجود است خریداری نمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز