فارسی سازی و راست چین نمودن قالب وردپرس

نوشته شده توسط مرضیه نوایی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=13862

5/5 - (4 امتیاز)
طراحی سایت ارزان

فارسی سازی و راست چین نمودن قالب وردپرس یکی از خدمات دارکوب می باشد.

فارسی سازی قالب وردپرس تنها با ترجمه ی آن به زبان فارسی تمام نمی شود. فارسی سازی نیازمند راست چین نمودن قالب سایت نیز هست. راست چین کردن قالب وردپرس برای وب سایت هایی که زبان آنها از راست به چپ است مانند وب سایت های فارسی زبان مهم است. با مجهز کردن قالب وردپرس به استایل RTL یعنی right to left قالب براحتی می تواند استایل راست به چپ را نمایش دهد.

طراحی قالب وردپرس

طراحی سایت با وردپرس محبوبیت زیادی دارد. بسیاری از وب سایت ها در دنیا بر اساس وردپرس طراحی می شوند. پنل کاربری وردپرس بصری است. به همین دلیل کار کردن با وردپرس ساده است. بسیاری از کاربران با ساخت قالب وردپرس خودشان اقدام به طراحی سایت وردپرس می کنند. قالب وردپرس اجزای مختلفی دارد. هر کدام از این اجزا وظیفه مشخصی دارد. اگر نحوه ی طراحی قالب وردپرس را بدانید می توانید آن را هر طور که خودتان می خواهید طراحی کنید و وب سایتی متناسب با اهداف خودتان داشته باشید.

چرا با وجود قالب های آماده وردپرس اقدام به ساخت قالب وردپرس کنم؟

استفاده از قالب های آماده وردپرس مزیت منحصر به فرد بودن طراحی وب سایت شما را از بین می برند. قالب های آماده وردپرس مورد استفاده کاربران زیادی هستند. بعلاوه قالب های آماده وردپرس ممکن است نتوانند تمام نیاز ها و اهداف شما را برآورده کنند. ایجاد تغییر در قالب های آماده سخت است و طراح برای ایجاد تغییرات محدودیت دارد. با طراحی قالب وردپرس می توانید طراحی سایت اختصاصی داشته باشید.

آیا می توان با طراحی قالب سایت کسب درآمد کرد؟

بله. با طراحی قالب سایت می توان براحتی کسب درآمد نمود. یک طراح قالب یکبار طراحی قالب سایت انجام می دهد و می تواند آن را با قرار دادن در وب سایت هایی که خدمات خرید قالب سایت ارائه می دهند، بار ها به فروش برساند. طراحی وب سایت های  وردپرسی متقاضیان زیادی دارد. از همین رو طراحی قالب سایت وردپرسی نیز پر رونق است. اگر می خواهید با طراحی قالب سایت کسب درآمد کنید براحتی با آموزش و کسب مهارت های لازم در زمینه طراحی قالب سایت می توانید به هدف خود برسید.

پیش از خرید قالب وردپرس چه نکاتی را رعایت کنم؟

وردپرس حاوی انواع و اقسام قالب سایت است. برای اینکه بتوانید قالب وردپرس مناسبی خریداری کنید رعایت چند نکته مفید است:

سازگاری با اهداف تجاری شما

قالب سایت های مختلف امکانات متفاوتی دارند. اما ممکن است تمام امکانات یک قالب سایت مورد نیاز شما نباشد و یا اینکه قالب سایتی که می پسندید امکانات مورد نیاز شما را نداشته باشد. در خرید قالب سایت علاوه بر زیبایی سعی کنید قالب سایتی انتخاب کنید که بیشتری هماهنگی را با اهداف تجاری شما داشته باشد.

ریسپانسیو بودن

ریسپانسیو بودن یک قالب سایت یک ضرورت است. اگرچه اکثر قالب های وردپرس ریسپانسیو هستند اما این موضوع را پیش از خرید قالب سایت مورد نظر خود بررسی کنید. طراحی سایت شما اگر ریسپانسیو نباشد کاربران زیادی را از دست خواهید داد.

سازگاری با مرورگر های مختلف

کاربران شما از مرورگر های مختلفی برای مشاهده ی طراحی سایت شما استفاده می کنند. برای اینکه مطمئن شوید قالب سایتی که پسندیده اید با اکثر مرورگر ها سازگاری دارد پیش از خرید قالب سایت بررسی کنید که از طریق مرورگر های مختلف قابل مشاهده است.

سئو فرندلی بودن قالب سایت

سئو قالب مهم است. اگر قالب سایتی سئو فرندلی نباشد رتبه ی خوبی به دست نمی آورد. کد های قالب باید به خوبی نوشته شده باشند تا قالب، سئو فرندلی باشد. پیش از خرید قالب سایت از سئو فرندلی بودن آن مطمئن شوید. اگرچه بررسی سئو فرندلی بودن قالب سایت برای همه افراد ممکن نیست اما می توانید این موضوع را از فروشنده بپرسید.

تغییر زبان قالب وردپرس چگونه است؟

زبان قالب وردپرس هم برای کاربران و هم برای دارندگان وب سایت ها مهم است. برای تغییر زبان قالب وردپرس از انگلیسی به فارسی بایستی از افزونه ی چند زبانه کردن وردپرس در قالب وبسایت خود استفاده کنید. برای تغییر زبان قالب وردپرس پس از اینکه وارد پنل وردپرس شدید بایستی به قسمت general بروید. سپس در قسمت site language زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید. در انتها save changes را بزنید تا تغییرات ذخیره شوند. برای تغییر زبان قالب وردپرس از فارسی به انگلیسی پس از ورود به پنل وردپرس بایستی به قسمت عمومی بروید. سپس از باکس زبان سایت، زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید و در انتها ذخیره تنظیمات را بزنید تا تغییراتی که ایجاد کرده اید سیو شود.

تبدیل قالب انگلیسی به فارسی

تبدیل قالب انگلیسی به فارسی در وردپرس کار چندان سختی نیست. برای تبدیل قالب انگلیسی به فارسی افزونه هایی در وردپرس وجود دارد. برخی از افزونه های تبدیل قالب انگلیسی به فارسی عبارتند از : loco translate و weglot

دو زبانه نمودن قالب وردپرس چگونه انجام می شود؟

بسیاری از دارندگان وب سایت ها، مشتریان بین المللی دارند و می خواهند بدانند دو زبانه نمودن قالب وردپرس چطور انجام می شود. با دو زبانه یا چند زبانه کردن طراحی سایت، کاربران می توانند محتوای طراحی وب سایت شما را به یک زبان دیگر مشاهده کنند. فرقی نمی کند که اطلاعات در کدام قسمت طراحی سایت قرار دارد. با دو زبانه نمودن قالب وردپرس تمامی اطلاعات به زبان دوم ترجمه می شود. برای دو زبانه نمودن قالب وردپرس دو افزونه معروف وجود دارد: wpml و polylang

با افزونه wpml شما براحتی می توانید اقدام به دو زبانه نمودن قالب وردپرس خود کنید. در استفاده از این افزونه شما هم می توانید به صورت دستی محتوا را به زبان دوم ترجمه کنید و هم می توانید از ماژول مدیریت افزونه استفاده کنید تا محتوای طراحی وب سایت شما به طور اتوماتیک به زبان دوم ترجمه شود. روش اول دقیق تر اما کند تر است. روش دوم سریعتر اما غیر دقیق تر است. برای استفاده از این افزونه بعد از نصب بایستی به بخش تنظیمات افزونه بروید و اقدامات لازم برای تغییر قالب انگلیسی به فارسی را انجام دهید. افزونه ی مترجم دیگری که برای تبدیل قالب انگلیسی به فارسی استفاده می شود polylang است. polylang هم نسخه رایگان دارد و هم اولیه. نحوه استفاده از این افزونه بسیار شبیه wpml است. اگر بخواهید با استفاده از این افزونه محتوا را به طور اتوماتیک ترجمه کنید بایستی از افزونه های کمکی در این زمینه استفاده کنید.

راست چین نمودن قالب وردپرس

راست چین نمودن قالب وردپرس به این معنی است که کاری کنیم قالب سایتمان، طراحی وب سایت هایی که از زبان های راست به چپ استفاده می کنند را به درستی نمایش دهد. راست چین نمودن قالب وردپرس از چند نکته ساده پیروی می کند. برای راست چین نمودن قالب وردپرس بایستی با css آشنایی داشته باشید. برای ویرایش کردن کد های css به یک ویرایشگر متنی مانند notepad نیاز دارید. در آخر به یک مرورگر که قابلیت inspect کردن دارد نیز نیاز داریم.

به صورت پیش فرض تمام استایل های مربوط به نمایش راست به چپ قالب های وردپرس در فایلی به نام rtl.css قرار دارند. برای اینکه یک عنصر در طراحی سایت را راست چین کنید بایستی بر روی عنصر مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه inspect element را انتخاب کنید تا استایل های عنصر مربوطه را ببینید. ویرایشات لازم را بر روی استایل ها انجام می دهید و آنها را در فایل rtl.css ذخیره می کنید. برخی از ویرایشاتی که برای راست چین کردن عناصر باید اعمال کنید عبارتند از:

اضافه کردن direction:rtl;

تغییر جهت چینش: text-align:right;

تغییر حالت شناور: float:right;

تغییر جهت کادر ها

تغییر موقعیت ثابت

تغییر padding ها و margin ها

تغییر جهت آیکون ها

و …. برای فارسی سازی و راست چین نمودن طراحی سایت خود در صورت علاقه مندی می توانید از خدمات طراحی سایت شرکت دارکوب استفاده نمایید.

انواع طراحی وب سایت چیست؟

طراحی وب سایت بسته به هدف کاربر انواع مختلفی دارد. برخی از انواع طراحی وب سایت عبارتند از طراحی وب سایت فروشگاهی، طراحی وب سایت شرکتی، طراحی وب سایت شخصی و … امکانات و ویژگی های هر یک از انواع طراحی وب سایت ها با هم متفاوت است. برای اینکه بتوانید طراحی وب سایتی حرفه ای داشته باشید بایستی هدفتان از طراحی وب سایت را مشخص کنید. مثلاً اینکه آیا به دنبال طراحی وب سایتی هستید که می خواهید در آن فروش محصولات و کالا هایی را انجام دهید و یا اینکه می خواهید برای نشر اطلاعات و اخبار طراحی سایت داشته باشید. اگر طراحی وب سایتی می خواهید که فروش آنلاین محصولات داشته باشید بایستی یک سایت فروشگاهی راه اندازی کنید. اگر می خواهید اخبار و اطلاعات انتشار دهید بایستی طراحی سایتی داشته باشید که ویژگی های مورد نیاز در این زمینه را در اختیار شما قرار دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه در صورت علاقه مندی می توانید از خدمات مشاوره رایگان و تخصصی شرکت دارکوب استفاده نمایید.

چرا طراحی وب سایت با وردپرس؟

طراحی سایت را به دو صورت می توان انجام داد. طراحی سایت با برنامه نویسی و طراحی سایت با استفاده از سایت ساز ها. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا و سایت ساز قوی است که بسیاری از وب سایت ها بر اساس آن می باشند. بر اساس مطالعات، بیش از 40% طراحی سایت های کل دنیا بر اساس وردپرس هستند. طراحی وب سایت با وردپرس بسیار سریع و کم هزینه انجام می شود. وردپرس تمام امکاناتی را که یک کاربر بخواهد در سایتش داشته باشد در اختیار وی قرار می دهد. طراحی وب سایت با وردپرس ایمن است. وردپرس افزونه های خوبی برای تأمین امنیت سایت دارد. سرعت بارگذاری طراحی وب سایت با وردپرس نیز خوب است. وردپرس قالب های فراوانی دارد که اکثر آنها ریسپانسیو هستند. جامعه بزرگ وردپرس از طراحی وب سایت با وردپرس حمایت می کند. اگر زمانی در طراحی وب سایت با وردپرس به مشکل بر خوردید به سادگی و با مراجعه به این جامعه بزرگ می توانید آن را رفع کنید.

چطور می توانم طراحی سایت ارزان و قدرتمند داشته باشم؟

برای داشتن طراحی سایت ارزان و قوی بهتر است از سایت ساز ها استفاده کنید. بسیاری از کد ها در سایت ساز ها از قبل نوشته شده اند. همین موضوع باعث طراحی سایت ارزان و تسریع روند طراحی وب سایت می شود. برای داشتن یک طراحی سایت ارزان و قوی بایستی از قالب سایت مناسب استفاده کنید. یک قالب مناسب افزونه ها و امکاناتی به شما می دهد که می تواند خواسته های شما از طراحی سایت را برآورده کند. برای داشتن طراحی سایت ارزان و در عین حال قدرتمند بایستی هاست و نام دامنه مناسب نیز انتخاب کنید. هاست قوی به خوبی از طراحی وب سایت شما پشتیبانی می کند. نام دامنه نیز باید مرتبط باشد تا بتواند ترافیک مرتبط با کسب و کار شما به دست آورد. برای داشتن طراحی سایت ارزان و با کیفیت در صورت علاقه مندی می توانید از خدمات طراحی سایت شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت ارزان و قوی، سئو سایت، پشتیبانی وردپرس و …. می باشد.

قالب شرکتی وردپرس چه ویژگی هایی دارد؟

اگر صاحب شرکت و سازمانی هستید و می خواهید طراحی سایت داشته باشید بایستی از یک قالب شرکتی وردپرس استفاده کنید. با یک قالب شرکتی وردپرس می توانید اقدام به طراحی وب سایتی کنید که در جذب مشتری و جلب اعتماد کاربر موفق است. یک قالب شرکتی وردپرس رابط کاربری خوبی دارد، سبک است، براحتی نصب می شود، ریسپانسیو و سئو فرندلی است، سرعت و امنیت خوبی دارد، خدمات پشتیبانی دارد و …. برای خرید قالب شرکتی وردپرس در صورت تمایل می توانید از فروشگاه قالب دارکوب دیدن نمایید. فروشگاه قالب دارکوب حاوی انواع قالب سایت برای طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت فروشگاهی و …. است. تمامی قالب های فروشگاه قالب دارکوب ریسپانسیو هستند، به سفارش شرکت دارکوب طراحی شده اند و از خدمات پشتیبانی وردپرس شرکت دارکوب برخوردارند.

قالب فروشگاهی وردپرس چه ویژگی هایی دارد؟

اگر می خواهید یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنید بایستی از یک قالب فروشگاهی وردپرس استفاده کنید. یک قالب فروشگاهی وردپرس بایستی ویژگی های زیادی داشته باشد. از جمله

بارگذاری سریع

سریع لود شود. زمان بارگذاری طراحی وب سایت فروشگاهی شما نباید بیشتر از چند ثانیه طول بکشد وگرنه کاربران خود را از دست می دهید.

امکان سرچ محصول

یک قالب فروشگاهی وردپرس امکان سرچ محصولات را باید فراهم کند. کاربران بایستی به سادگی بتوانند محصولات را در یک فروشگاه آنلاین سرچ کنند. باکس جستجو بایستی انواع کلمات کلیدی را حمایت کند.

رابط کاربری ساده

رابط کاربری در یک قالب فروشگاهی وردپرس باید ساده و قابل درک باشد. رابط کاربری پیچیده باعث سردرگمی کاربران و خستگی زودهنگام آنها می شود.

امنیت

امنیت قالب فروشگاهی وردپرس شما باید بالا باشد. امنیت به خصوص در وبسایت هایی که اطلاعات کاربران را دارند و یا تراکنش های مالی در آنها انجام می شود بسیار مهم است. امنیت وب سایت های وردپرس با افزونه های مربوطه تأمین می شود. خوشبختاه امنیت در وبسایت های وردپرسی بالاست.

ریسپانسیو بودن

با توجه به اینکه کاربران زیادی از طریق گوشی های خود وب سایت ها را مشاهده می کنند ریسپانسیو بودن نقش مهمی در ایجاد تجربه کاربری مثبت ایفا می کند. قالب فروشگاهی وردپرس شما حتماً باید ریسپانسیو باشد.

بهترین سایت فروش قالب وردپرس چیست؟

یافتن بهترین سایت فروش قالب وردپرس کمک می کند تا بهترین طراحی سایت را داشته باشید. اگر در اینترنت برای یافتن بهترین سایت فروش قالب وردپرس سرچ کنید احتمالاً با وب سایت های مختلفی روبرو می شوید. برای اینکه بتوانید بهترین سایت فروش قالب وردپرس را بیابید چند نکته را در نظر داشته باشید:

خدمات پشتیبانی وردپرس

از سایتی خرید قالب سایت انجام دهید که خدمات پشتیبانی وردپرس ارائه می دهد. حتی بهترین قالب سایت ها نیز ممکن است روزی با مشکل روبرو شوند. خدمات پشتیبانی وردپرس کمک می کند تا در صورت بروز مشکل براحتی بتوانید آن را رفع کنید.

ریسپانسیو بودن

بهترین سایت فروش قالب وردپرس، قالب سایت های ریسپانسیو ارائه می دهد. رسیپانسیو بودن سایت دیگر به یک الزام تبدیل شده است.

ارائه ی انواع قالب سایت

سایتی برای خرید قالب سایت خوب است که انواع قالب سایت را ارائه دهد. اینگونه گزینه های بیشتری برای یک انتخاب بهتر دارید. فروشگاه قالب دارکوب حاوی انواع قالب وردپرس است. تمامی قالب های فروشگاه قالب دارکوب ریسپانسیو هستند، به سفارش شرکت دارکوب طراحی شده اند و از خدمات پشتیبانی وردپرس برخوردارند.

خلاصه

خیلی از وب سایت ها کاربران بین المللی و داخلی دارند و می خواهند که طراحی سایتی دو زبانه و یا چند زبانه داشته باشند. خوشبختانه وردپرس به خوبی این موضوع را پشتیبانی می کند. با وردپرس می توان طراحی سایتی انجام داد که هم راست به چپ بودن را برای زبان هایی مثل فارسی حمایت کند و هم چپ به راست بودن را. برای فارسی سازی و راست چین نمودن قالب وردپرس بایستی استایل ها را تغییر دهید. برای تغییر استایل ها بایستی فایل rtl.css را ویرایش کنید. برای دو زبانه نمودن قالب وردپرس نیز بایستی از افزونه های مربوطه استفاده کنید.

وردپرس حاوی انواع قالب سایت برای انواع طراحی وب سایت است. اگر به دنبال طراحی سایت ارزان و قدرتمند هستید بهترین راه حل استفاده از وردپرس است. وردپرس حاوی انواع قالب سایت شرکتی و قالب سایت فروشگاهی با امکانات بسیار خوب است. برای خرید قالب سایت بهتر است از سایت های فروش قالب وردپرس معتبر استفاده کنید. برای خرید قالب وردپرس در صورت علاقه مندی می توانید از فروشگاه قالب دارکوب دیدن نمایید. فروشگاه قالب دارکوب حاوی انواع قالب سایت است که همگی ریسپانسیو هستند، به سفارش این شرکت طراحی شده اند و از خدمات پشتیبانی وردپرس شرکت دارکوب برخوردارند. همچنین اگر طراحی سایتی دارید و می خواهید قالب سایت خود را راست چین و فارسی سازی نمایید در صورت تمایل می توانید از خدمات طراحی سایت شرکت دارکوب استفاده نمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز