مراحل ساخت سایت به چه صورت است؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=6030

5/5 - (4 امتیاز)

در سال 2020 دیگر هر کسی بدون دانش فنی و کدنویسی می تواند طراحی سایت انجام دهد.

با استفاده از ابزار های موجود، براحتی می توانید برای خودتان و یا برای تجارتتان یک وب سایت عالی و کاربردی ایجاد کنید.

اگر در ساخت سایت مبتدی باشید شاید به نظرتان طراحی سایت سخت باشد و دانستن مراحل طراحی به نظرتان پیچیده آید.

اما حقیقت این است که ساخت سایت و یا وبلاگ خیلی آسان است. فقط باید مراحل طراحی سایت را بدانید و یک به یک آنها را پیاده سازی کنید.

مراحل ساخت سایت

نام دامنه

منظور از نام دامنه همان آدرس وب سایت شما می باشد. اولین مرحله از طراحی سایت انتخاب نام دامنه است. نام دامنه چیزی است که در نوار جستجوی موتور های جستجوگر ظاهر و به کاربر نمایش داده می شود. نام دامنه را بر اساس علاقه مندی خود انتخاب کنید. اما توجه داشته باشید که به حرفه ی شما مرتبط باشد و آسان باشد تا در ذهن کاربران باقی بماند.

اگر وب سایت شما تجاری است بهتر است نامی انتخاب کنید با نام تجاریتان همخوانی داشته باشد.

اگر یک وب سایت شخصی راه اندازی می کنید استفاده از نام خودتان در URL وب سایت خوب است.

اگر بازدیدکنندگان بین المللی دارید بهتر است از پسوند های نام دامنه ی .com و یا .net و یا .org استفاده کنید. اگر بازدیدکنندگان وب سایت شما ملی هستند، استفاده از نام دامنه ی .ir مناسب است.

میزبان وب سایت

وب سایت شما باید یک سرور و یا همان میزبان سرویس داشته باشد.

میزبانی وب، سرویسی می باشد که فایل ها و محتوای وب سایت شما را در یک سرور امن و همیشه فعال میزبانی و ذخیره می کند.

بدون میزبان، وب سایت شما برای کاربران در دسترس نخواهد بود.

اطمینان حاصل کنید که نام دامنه و میزبان وب سایت شما ایمن و براحتی قابل دستیابی هستند. مشکل در هر کدام از این دو می تواند طراحی سایت شما را با مشکل روبرو کند.

بعد از انتخاب این دو برای طراحی سایت دو گزینه پیش رو دارید. یا بایستی کدنویسی بدانید و از ابتدا طراحی را خودتان انجام دهید و یا از نرم افزار ها و سیستم های مدیریت محتوا استفاده کنید. بهترین و رایج ترین وب سایت ساز وردپرس می باشد.

وردپرس طرفداران زیادی دارد. طبق مطالعات، بیش از سی و پنج درصد از وب سایت های دنیا بر اساس وردپرس راه اندازی شده اند.

وردپرس حاوی طرح ها و ویژگی های زیادی می باشد که با آن می توانید یک وب سایت و یا وبلاگ بسازید و در آن به انتشار مطالب و یا فروش محصولات بپردازید.

نصب و راه اندازی وردپرس خیلی آسان است. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای منبع باز است. وردپرس را می توانید از سایت آن به طور رایگان و در کمتر از چند دقیقه بر کامپیوتر خود نصب کنید.

جالب است بدانید که بسیاری از وب سایت های بزرگ فروشگاهی و تجارت الکترونیک و یا سازمان های بزرگ با استفاده از بستر وردپرس ایجاد شده اند.

وردپرس در سراسر دنیا محبوب و مورد استفاده است. وردپرس یک نرم افزار منعطف و با قابلیت سفارشی سازی است. عملکرد و مدیریت وب سایت های وردپرس عالی است.

پس از نصب وردپرس و وارد کردن نام دامنه و انجام تنظیمات اولیه بایستی قالب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مراحل ساخت سایت به چه صورت است؟

مراحل ساخت سایت به چه صورت است؟

انتخاب قالب

وردپرس قالب های زیاد با طرح ها و رنگ ها و ویژگی های متنوعی دارد که با استفاده از آنها می توانید هر امکانی که می خواهید را در سایت وردپرس خود اضافه کنید. در انتخاب قالب، اول هدف خودتان از طراحی سایت را مشخص کنید. آیا برای فروش محصولات و کسب درآمد می خواهید وب سایت راه اندازی کنید و یا اینکه برای ارائه ی اطلاعات به دنبال ایجاد وب سایت هستید.

بیشتر قالب ها و ابزار های وردپرس رایگان هستید. قالبی انتخاب کنید که علاوه بر ظاهری زیبا عملکرد هایی که می خواهید را ارائه دهد. ضمن اینکه حاوی ابزار های زیاد و غیر ضروری هم نباشد. زیرا در این صورت وب سایت شما سنگین می شود و سرعت بارگذاری آن کاهش می یابد.

یک قالب خوب به شما امکان می دهد تا وب سایتی عالی و کاربردی طراحی کنید. با ایجاد وب سایت حرفه ای می توانید کاربران را بیشتر در وب سایت خود نگه دارید. همچنین ظاهر جذاب و ارائه ی تجربه ی کاربری خوب باعث می شود تا محتوای وب سایت شما بیشتر دیده شود و سطح فروش و درآمد شما ارتقاء یابد.

حقیقت این است که انتخاب قالب یکی از مهمترین و جذاب ترین بخش های طراحی سایت است. انتخاب قالب اگر به درستی صورت گیرد، می تواند تمام نیاز ها و اهداف وب سایت شما را برآورده کند.

اگر به تازگی شروع به طراحی سایت کرده اید و یا نمی خواهید بودجه ی زیادی برای قالب صرف کنید، انتخاب و استفاده از قالب های رایگان بهترین گزینه است. قالب های رایگان اگرچه محدودیت هایی دارند اما برای شروع خوب هستند.

اگر می خواهید وب سایتی حرفه ای راه اندازی کنید بهتر است قالبی تهیه کنید که با نیاز ها و اهداف وب سایت شما سازگار باشد و انعطاف بالایی نیز داشته باشد. معمولاً چنین قالب هایی غیر رایگان هستند. اما به این فکر کنید که با طراحی یک وب سایت حرفه ای می توانید حجم ترافیک خوبی به دست آورید. در واقع با خرید قالب سایت مناسب برای طراحی سایت خود سرمایه گذاری کرده اید.

برای انتخاب قالب می توانید از فروشگاه قالب شرکت دارکوب دیدن فرمایید. فروشگاه قالب شرکت دارکوب حاوی قالب های متنوع و بسیار زیادی است که پاسخگوی هر نوع طراحی می باشد.

مراحل ساخت سایت به چه صورت است؟

مراحل ساخت سایت به چه صورت است؟

راه اندازی وب سایت

اکنون که قالب وب سایت خود را انتخاب کرده اید وقت آن رسیده است که محتوا و مطالبی که از قبل جمع آوری کرده اید را در وب سایت خود بارگذاری کنید.

برای وب سایت خود صفحات مختلفی در نظر بگیرید. مانند صفحه ی اصلی، صفحه ی تماس با ما، صفحه ی درباره ی ما، صفحه ی خدمات و …

بارگذاری محتوا را بر اساس اهمیت صفحات انجام دهید.

تجارت الکترونیک در وردپرس

با وردپرس می توانید هر نوع وب سایتی حتی وب سایت های تجارت الکترونیک طراحی کنید. وردپرس این امکان را به شما می دهد که لیستی از محصولات را در وب سایت خود به کاربران نمایش دهید و گزینه های دیگر مربوط به تجارت مانند حمل و نقل و یا مالیات را مدیریت کنید.

با نصب پلاگین ووکامرس در وردپرس همگی این موارد قابل مدیریت هستند.

نتیجه

امروزه با وجود سایت ساز هایی مانند وردپرس، راه اندازی یک وب سایت عالی و کاربردی دیگر مانند گذشته سخت نیست. فقط کافیست مراحل ساخت سایت را یک به یک مطابق آنچه که در مقاله گفتیم طی کنید.

اگر به دنبال طراحی سایت حرفه ای هستید بهتر است از قالب های منعطف و با قابلیت سفارشی سازی استفاده کنید.

فروشگاه قالب شرکت دارکوب ارائه دهنده ی قالب های متنوع و با عملکرد های گوناگون و زیاد می باشد. برای برخورداری از سایتی حرفه ای، با انتخاب قالب مورد نظر و سفارش طراحی سایت خود به شرکت دارکوب، بالاترین کیفیت طراحی و بیشترین میزان ترافیک را به دست آورید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز