مراحل طراحی سایت به چه صورت است

رتبه بندی کاربر: 3 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

مقدمه

هنگام طراحی لایه بندی وب سایت، برخی از اشتباهات رایج ، به خصوص با طراحان جدید، به وجود می آید. در زیر لیستی از مراحل طراحی وب سایت گفته شده است. هر سازنده وب سایت، برای انجام پروژه جدید باید بداند که در طی انجام مراحل ساخت سایت، چه کاری میخواهد انجام دهد تا بتواند از بروز مشکلات و اشتباهات در طول طراحی جلوگیری کند.

این اصول، نه تنها جنبه های طراحی را پوشش می دهد، بلکه نکات کلی کار را نیز می گوید تا بتوانید طراحی راحت تر و حرفه ای تر داشته باشید.  از آنها پیروی کنید تا بتوانید به زودی وب سایت های حرفه ای و زیبا طراحی کنید.

موفقیت یعنی چه؟

قبل از شروع به طراحی باید بدانید، برای چه می خواهید طراحی کنید. علاوه بر توصیفات سایت شما باید بدانید که انتظارات آن چیست؟  مثلا هدف یک سایت خبری چیست؟ آیا می تواند اطلاعات مناسبی را به عنوان یک سایت خبری به کاربران دهد و یا تجربه خوبی را برای کاربران ایجاد کند؟ این اهداف چگونه اندازه گیری می شود.

طراحی مجدد خوب، لزوما به زرق و برق آن نیست، بلکه باید بتواند عملکرد را در طول زمان بهبود ببخشد. صحبت کردن با مشتریان قبل از شروع طراحی، برای تحقق این هدف ضروری است.

اولین افکار خود را بر روی کاغذ بیاورید

این شاید به نظر واضح برسد، ولی اغلب طراحانی هستند که قبل از حل مشکلاتشان ، به کار خود ادامه می دهند. برای طراحی خوب باید مشکلات حل شوند و حل این مشکلات از طریق سلسه مراتب و روش های روشن امکان پذیر است.

قبل از شروع به کار در مورد محتوا، عملکرد و لایه بندی، فکر کنید. مطمئن شوید که این اهداف مطابق با اهداف مشتری شماست. هیچ مشتری ، هیچ گاه در مورد ایده های جدید و زیبا احساس نارضایتی نکرده است.

شروع به طراحی با فریم ورک سطح بالا کنید

هنگامی که از یک طراح خواسته می شود که یک پروژه را ایجاد کند، اولین کاری که باید انجام دهد این است که یک چهارچوب سطح بالا ارائه دهد. چهارچوب رابط کاربری است که محتوا را احاطه می کند و به کاربر کمک می کند تا از طریق آن اصلاحات را انجام دهد. این شامل نوار منو و ستون ها است.

اگر طرح خود را به این طریق انجام دهید، شما درک درستی از طراحی خود وآنچه که نیاز دارید خواهید داشت.

یک شبکه اضافه کنید

این بسیار ساده به نظر می رسد. قبل از شروع به طراحی چیزی که نیاز دارید یک شبکه است. هیچ بهانه ای برای شروع کردن بدون شبکه وجود ندارد. و من به شما اطمینان می دهم اگر بدون شبکه شروع به طراحی کنید، طراحی خوبی از آب در نمی آید. یک شبکه به شما کمک می کند تا لایه بندی بخش های مختلف را طراحی کنید. آن به شما برای ساخت سایت ریسپانسیو کمک می کند همچنین به شما برای ایجاد اندازه های مختلف راهنمایی می کند بنابراین شما از لحاظ فاصله  و بسیاری از مسائل دیگر در طراحی هماهنگ خواهید شد.

تایپوگرافی خود را انتخاب کنید

بررسی سبک های حروف و رنگ ها، بخشی از مرحله طراحی یک پروژه است. توصیه می شود که از دو نوع محتلف فونت در وب سایت استفاده شود ، اما باز هم بسته به نوع سایت می تواند متفاوت باشد.  به طور کلی فونتی را انتخاب کنید که برای قسمت های بزرگ متن متناسب باشد و با عناوین و دکمه های cta  بیشتر هم خوانی داشته باشد. از به کار بردن فونت های بزرگ نترسید و هنگام استفاده از تایپوگرافی خلاق باشید.

رنگ پس زمینه خود را انتخاب کنید

در هنگام انتخاب نوع تایپوگرافی، شروع به انتخاب رنگ هایی که می خواهید در UI و پس زمینه و در متن خود استفاده می کنید، کنید. ما پیشنهاد می کنیم که مجموعه محدودی از رنگ ها را برای رابط کاربری انتخاب کنید.  مهم است که آنها را براساس عملکردهای عناصر به طور مداوم در رابط کاربری به کار ببرید. در مورد لایه بندی سایت هایی مانند فیسبوک، توئیترو غیره فکر کنید. علاوه بر UI ، هیچ محدودیتی برای رنگ بندی تصاویر و جزئیات گرافیکی تا زمانی که آنها با عملکرد اجزاء سازنده تداخل نداشته باشند، وجود ندارد.

طرح را تقسیم کنید

هرچه ساختار سایت ساده تر باشد، کاربران ساده تر می توانند از آن استفاده کنند. هر بخش از سایت شما نیاز به داستانی دارد. طرح باید به محتوا کمک کند تا مهمترین قسمت های آن را برجسته سازد. در حقیقت، نباید دکمه های تماس فوری ، بیش از حد در یک صفحه وجود داشته باشد. در مورد ساده ترین نوع طرح بندی که می توانید برای یک هدف ساده انجام دهید، فکر کنید و شروع به اضافه کردن اجزاء مورد نیاز آن کنید. در نهایت شما تعجب می کنید که ساده نگه داشتن یک طرح چقدر سخت است.

نمونه اولیه

نمونه اولیه، بهترین راه برای آزمایش تعاملات و تکنولوژی است. امروزه بسیاری از ابزارهای نمونه سازی اولیه وجود دارد که این کار را برای شما آسان می کند و شما نیاز به دانش برنامه نویسی برای ساخت نمونه های موثر ندارید.

مراحل طراحی سایت موفق

مرحله 1: نیازهای مشتری

قبل از شروع به طراحی، تا جایی که امکان دارد اطلاعات کاربران را تا جایی که امکان دارد داشته باشید.

به ایده های آنها گوش دهید

معمولا مشتریان به شما نمی گویند که چه می خواهند، شما باید خودتان از آنها بپرسید. آنها می خواهند اطمینان داشته باشند که آنچه که آنها می خواهند به نحو احسن انجام خواهد شد. اما آنها به سختی توضیح می دهند که چه چیز می خواهند. بهترین راه غلبه بر این مشکلات ارتباطات است.  ضروری است که برای شناخت آنچه که مشتریان برای طراحی سایتشان در نظر دارند، شروع به سوال کردن از آنها کنید.

پرسشنامه مشتری

رویکرد مورد علاقه برای مشتری، پر کردن فرم هاست. لیستی از مهمترین سوالاتی را که برای شروع پروژه لازم دارید و به شما کمک می کند، فهرست کنید. هدف این وب سایت چیست؟ مخاطبان هدف چه کسانی هستند؟ رقبای شما چه کسانی هستند؟  چه اقداماتی لازم است انجام دهید تا مشتریان بیشتری جذب کنید؟ و غیره. این فرم نباید بیش از 10 سوال باشد. چرا که اگر واقع بین باشیم ، واقعا مشتریان وقت و صبر پر کردن 20 یا 30 سوال را  ندارند. اطمینان حاصل کنید که فرم را قبل از تهیه پیش نویس به مشتری خود ارسال کرده اید نه بعد از آن. برای نمونه می توانید فرم زیر را بررسی کنید. برای سهولت و آسانی کار، پیشنهاد می شود فرم خود را در google drive تنظیم کنید. زمانی که مشتری فرم شما را پر کرده است، می توانید پیشنهاد خود را ارسال کنید و توافق رسمی خود را در مورد دامنه ، هزینه، زمان بندی و مالکیت، نهایی کنید. پس از امضاء توافق نامه وقت آن است که تا شروع به کار کنیم.

مرحله 2 : تحقیق ایده ها و طرح ها

این مرحله اغلب، سخت ترین مرحله است. زمانی که خودم برای اولین بار شروع به انجام این کار کردم استرس زیادی داشتم. من طرح خود را بر روی کاغذ نوشتم.

شروع به طراحی

اگر شما یک طراح هستید و شما یک دفترچه شخصی ندارید، بهتر است که حتما یک دفترچه برای خود تهیه کنید. نوشتن یادداشت ها و اهداف خود با استفاده از قلم و کاغذ، کارآمد ترین راه برای هر فعالیتی است که باعث ایجاد طوفان عظیمی در مغز شما می شود. کمی وقت بگذارید و هر ایده ای را که در ذهن خود دارید بر روی کاغذ بنویسید.

تفکرات خود را گردآوری کنید

یک پوشه با نام پروژه برای خود ایجاد کنید. شروع به تحقیق و پژوهش و سپس ذخیره صفحات مورد نظر خود کنید. اطمینان حاصل کنید عناصرو یا ایده هایی را که قبلا مطرح شده است را کپی و یا سرقت نکنید. بهترین وب سایت ها و پوسته هایی را که بر اساس نیاز مشتریان هستند پیدا کنید. وب سایت های خوب را برای هر کسب و کاری جستجو کنید. آنچه را که دوست دارید  و یا دوست ندارید بنویسید. پوسته ها، رنگ ها ، انیمیشن ها و غیره و هر چیزی که به شما الهام و یا ایده ای برای گام بعدی می دهد.

رقبای خود را بشناسید

 نگاهی دقیق به وب سایت رقبای خود داشته باشید. تمام رقبای محلی و بین المللی خود را بشناسید و از آنها مطالب جدید یاد بگیرید. آیا همه آنها مشترک هستند؟ این ها چیزهایی هستند که شما در وب سایت خود نیاز دارید.

مرحله 3: wireframe ها

Wireframe  ها طرح وب سایت شما هستند. این چیزی است که وب سایت شما را به یک وب سایت بصری تبدیل می کند. برخی از طراحان تمایل  دارند عناصر طراحی را در wireframe  های خود داشته باشند. باید از این کار به طور کامل اجتناب شود، زیرا این کار هدف wireframe ها را به طور کامل منحرف می کند.  Wireframe  ها باید به صورت سیاه و سفید باشند تا بتوانند بر روی لایه بندی تمرکز کنند. اولین موضوع برای wireframe  ها کاغذ و قلم است. تمام عناصر موجود در صفحه را لیست کنید. سپس آنها را در صفحه مرتب کنید. شما می توانید این کار را بر روی کاغذ و یا با استفاده از هر ابزار wireframe  مانند proto.io  یا wireframe.cc  و یا حتی با فتوشاپ انجام دهید. این یک طرح بندی ساده برای شروع کار است.

اساسا فریم ها باید شامل عناصر زیر باشند:

قرار دادن عناصر

شما نمی توانید وب سایت خود را بدون دانستن اینکه هر چیزی کجا می رود، شروع کنید. شما حتی می توانید با مشتری خود در مورد بهترین مکان برای محتوا، صحبت کنید.

سلسله مراتب اطلاعات

قراردادن یک نقشه به همرا لیستی از لینک ها می تواند مشتری  و  حتی طراحان را تحت تاثیر قرار دهد. با گذاشتن نقشه بر روی سایت خود می توانید ببینید که چگونه صفحات بر روی محل خود قرار می گیرند. این کار به شما اجازه می دهد تنظیمات را به راحتی انجام دهید.

تعامل

هنگام ساخت قالب های فریم، شما باید این سوالات را از خود بپرسید: چگونه این عناصر می خواهند با یکدیگر تعامل داشته باشند؟ آیا بازدید کننده اقداماتی را که من می خواهم انجام می دهد؟  چگونه بازدیدکنندگان در اطراف سایت حرکت می کنند؟  این ها همه بستگی به تجربه کاربر دارد . بنابراین طرح خود را آغاز کنید سپس رابط کاربری را ایجاد کنید.

مرحل 4: استایل دهی

استایل دهی شامل سبک دادن به فونت ها، رنگ ها و عناصر رابط  است که ماهیت یک نام تجاری را می سازند. سبک دهی بر اساس، الویت هایی که مشتریان دارند ، است. عناصر بصری معمول شامل، لوگو ، تایپوگرافی، رنگ و تن صدا است.

مرحله 5: نمونه سازی

طراحی یک سایت بسیار شبیه به ساخت یک خانه است. فریم های طرح مانند کف ساختمان هستند و استایل دهی ، مانند طراحی داخلی هستند. چیز فوق العاده ای که در مورد این فرآیند وجود دارد این است که این مرحله بسیار آسان است.  با نوشتن فریم ها و استایل دهی ، تمام آن چیزی که شما برای انجام دادن نیاز دارید ترکیب اینها با یکدیگر است. در اینجا خواهید دید که وب سایت شما چگونه به نظر می آید. نمونه سازی به معنای ساخت مدل وب سایت قبل از ساخت وب سایت واقعی است. برخی از طراحان ، علاقه مند به طراحی نمونه اولیه در فتوشاپ هستند. اما برخی دیگر تمایل دارند که نمونه اولیه را در فریم ورک هایی مانند InVision و UXpin نشان دهند.

چگونه برای کسب و کار محلی خود وب سایت خود را بسازیم؟

ساخت وب سایت ممکن است یک کار دلهره آور باشد به خصوص برای افرادی که برای اولین بار شزروع به کار می کنند. اگر شما می خواهید یک وب سایت حرفه ای داشته باشید مطمئنا سایت پیچیده ای خواهید داشت. مطمئنا برای بسیاری از سایت های کوچک، شما در حقیقت قادر به انجام این کار نیستید.

اگر شما صاحب یک کسب و کار کوچک و یا یک متخصص بازاریابی هستید، ممکن است همیشه از خود بپرسید، "چگونه می توانم فروش کسب وکارخود را افزایش دهم؟"  امروزه پاسخ به این سوال اغلب وب سایت ها را درگیر کرده است. تقریبا هر شرکت موفق و شناخته شده ای یک وب سایت دارد. در مورد یک نام تجاری بزرگ و یا شرکتی کوچک و یا بزرگ و یا تولیدی پوشاک که می شناسید، فکر کنید. آنها احتمالا یک وب سایت دارند، درست است؟  وب سایت آنلاین آنها در واقع، چهره آنلاین آنها است، که می تواند باعث موفقیت در کسب و کار آنها شود.

دلایل زیادی برای داشتن یک وب سایت برای کسب و کار وجود دارد، " ارائه اطلاعات مهم در مورد محصولات یا خدمات به مشتریان بالقوه، محل فروشگاه ها، ارتباط با آخرین کمپین بازاریابی خود و غیره." بنابراین مشتریان شما برای حفظ ارتباط مداوم با شما نیاز دارند که از طریق وب سایتتان با شما ارتباط برقرار کنند.

 به همین دلیل اولین وظیفه یک تیم بازاریابی برای کسب و کار جدید، ایجاد وب سایت است. راه اندازی یک وب سایت تجاری ازابتدا آسان تر است.

در زیر مراحل ایجاد وب سایت برای کسب و کارهای محلی گفته شده است.

انتخاب نام دامنه و ثبت نام

به طور خلاصه ، ثبت نام، نام دامنه می تواند اعتبار وب سایت شما را در اینترنت افزایش دهد. در عین حال نام دامنه شما می تواند هویت نام تجاری خود را به وجود آورد.  دامنه شما مانند آدرس خیابان در اینترنت است. شما نمی توانید یک وب سایت بدون داشتن نام دامنه ایجاد کنید. یک نام دامنه خوب اولین گام برای به دست آوردن نام تجاری خوب است.

میزبانی قابل اعتماد انتخاب کنید

بعد از خرید نام دامنه ، به میزبان وب سایت مطمئن نیاز دارید. میزبان وب تعیین کننده این است که وب سایت شما واقعا  در اینترنت وجود دارد.  ارائه دهنده خدمات میزبانی وب سایت به شما یک فضای مجازی برای آپلود فایل ها ، پهنا باند برای بارگیری سایت، و بسیاری از مسائل دیگر ارائه می دهد.

انتخاب cms مناسب

بسیاری از شما ممکن است فکر کنید یک cms  چیست؟ cms یک برنامه وب است که می تواند به ویرایش و مدیریت محتوای دیجیتال کمک کند. Cms های مختلف دارای ویژگی های کاملا متفاوت هستند. اما بسیاری از آنها دارای ویژگی های انتشار وب سایت، مدیریت محتوا، کتابخانه و استفاده از رسانه ها، افزونه ها و افزودنی ها و بسیاری از عملکردهای دیگر هستند.

از وردپرس به عنوان cms خود استفاده کنید

چه cms ای خوب است؟ این یک سوال خوب است اما پاسخ دادن به آن کمی سخت است. شما نیاز به یک سیستم مدیریت محتوا دارید . اما شما بین چند سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا، دروپال، ویکس، ویبلی و غیره گیر کرده اید.

وردپرس دارای چندین پلاگین است که به شما امکان جمع آوری و تجزیه  و تحلیل آمار وب سایت را می دهد. این امر برای یک وب سایت بسیار مهم است زیرا شما می توانید، در مورد صنعت بازار خود بسیاری از آمارها را متوجه شوید.

استراتژی محتوا را برنامه ریزی کنید

بعد از دریافت سیستم مدیریت محتوا و نام دامنه می توانید طراحی وب سایت خود را آغاز کنید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که چه محتوایی می خواهید بر روی سایت خود قرار دهید.  بیش از حد از کلمات و پاراگراف ها و متون اضافه استفاده نکنید. بیشتر در مورد کسب و کار خود توضیح دهید. باید محتوا کاربر پسند باشد.

وب سایت را طراحی کنید

اکنون زمان آن است که هنر خود را به نمایش بگذارید. در این لحظه شما می توانید از استعدادهای درونی خود استفاده کنید. می توانید در طراحی سایت خود خلاقیت به خرج دهید تا سایتی زیبا و منحصر به فرد داشته باشید.

نیازهای اساسی که هر وب سایت به آن نیاز دارد

هویت برند قوی

قبل از شروع طراحی سایت، به دقت در مورد اینکه می خواهید برند شما چگونه به تصویر کشیده شود فکر کنید. طرح رنگ، فونت، نوع گرافیک و عکس ها، میزان محتوا و فضای خالی که استفاده می کنید، لحن صدا و پیام برند خود را در نظر بگیرید... همه این موارد باعث ایجاد هویت منسجمی می شود که به طور نامحسوس به بازدیدکننده شما اطلاع می دهد. از اینکه کی هستید و چه می کنید هویت نام تجاری اشتباه باعث می شود بازدیدکنندگان شما از ارتباط با شرکت شما مطمئن نباشند و نتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

به خوبی طراحی شده و کاربردی

سایت شما نشان دهنده شرکت، محصولات، خدمات شما و در نهایت برند شما است. بنابراین مهم است که از نظر بصری جذاب، جلا و حرفه ای باشید. به فضای سفید، طرح‌ بندی‌های نامرتب با عکس‌ها و گرافیک‌های باکیفیت اجازه دهید تا پیام شما بدرخشد. (نمونه ها را ببینید.) به همان اندازه مهم است که سایت باید به سرعت، درست و همانطور که انتظار می رود کار کند. مطابق با استانداردهای وب بسازید، به دقت تصحیح کنید و به طور منظم برای مشکلات سرعت یا عملکرد آزمایش کنید. هر صفحه باید همیشه سریع و کاربردی باشد، زیرا هر یک از آنها می تواند اولین یا تنها برداشت یک مشتری بالقوه باشد. مناطق شکسته، کند یا ضعیف، بازدیدکنندگان شما را ناامید می کند و آنها را تشویق به ترک می کند.

یک CMS با قابلیت به روزرسانی آسان

یکی از اولین مشکلاتی که افراد با آن مواجه می شوند این است که به روز رسانی وب سایت خود دشوار است. یا خودشان نمی توانند این کار را انجام دهند یا مدیریت و نگهداری وب سایت را استخدام کرده اند، که خوب است، با این تفاوت که وقتی نیاز به تغییر است، گاهی اوقات زمان زیادی طول می کشد تا واقعاً اتفاق بیفتد. تعدادی از سیستم های مدیریت محتوا (CMS) بصری، آسان برای استفاده و به روز رسانی وجود دارد که قابل تنظیم و به طور گسترده برای توسعه دهندگان شناخته شده است مانند: وردپرس، جوملا، دروپال و بسیاری دیگر.

قابلیت استفاده آسان از سایت

بازدید کنندگان سایت همیشه عجله دارند، آن ها را مجبور نکنید برای اطلاعات کار کنند، تجربه کاربری (UX) نقش کلیدی در کمک به بازدیدکنندگان برای استفاده، درک و ماندن در وب سایت شما دارد. ناوبری واضح و منطقی با سلسله مراتب واضح ایجاد کنید. از طرح‌ بندی‌ های ثابت و نشانه‌های بصری برای عملکرد در سراسر سایت استفاده کنید. سایت شما باید هم جستجو کننده ها را راضی کند، که اگر به دنبال چیزی خاص هستند در مرورگرهای خود به راحتی آن زا پیدا کنند. به کاربران کمک کنید تا وظایف خود را با جستجوی در محل به سرعت انجام دهند و با پیشنهاد محتوای مرتبط و به حداقل رساندن بن بست ها آن ها را درگیر سایت خود کنید.

وبسایت بهینه سازی شده برای موبایل

امروز هیچ بهانه ای وجود ندارد، سایت شما باید عالی به نظر برسد و در هر پلتفرمی به خوبی کار کند. رشد دستگاه های موبایل و تبلت کند نمی شود و شما فقط نمی دانید بازدید کننده بعدی شما از چه چیزی استفاده خواهد کرد. بهینه سازی برای موبایل هم تجربه بازدیدکنندگان و هم رتبه بندی SEO شما را بهبود می بخشد. یک وب سایت واکنش گرا (Responsive) وب سایتی است که برای تغییر ظاهر آن بر اساس دستگاهی که در آن مشاهده می شود طراحی شده است. به عنوان مثال، اگر یک مشتری وب سایت شما را روی دسکتاپ خود مشاهده کند، و سپس به تلفن خود مراجعه کند، سایت فقط در اندازه دسکتاپ در صفحه کوچکتر ظاهر نمی شود که به نظر تنگ و پر هرج و مرج می رسد. طراحی ریسپانسیو سایت شما را ساده می کند و خواندن آن را در دستگاه کوچکتر آسان می کند. این جزء یک وب سایت بسیار مهم است زیرا افراد بیشتری در اینترنت مرور می کنند، خرید می کنند و با تلفن و تبلت خود ارتباط اجتماعی برقرار می کنند و وب سایت شما باید به آنها اجازه دهد تا به راحتی دستگاه ها را بدون از دست دادن آنها تغییر دهند.

ناوبری مفید

هنگامی که بازدید کنندگان شما به وب سایت شما می رسند، باید بتوانند در عرض چند ثانیه مکان مورد نظر خود را پیدا کنند. نوار پیمایش کشویی در بالای سایت شما یک راه معمول و بسیار ساده برای سازماندهی صفحات و پیوندهای وب سایت شما است. نقشه سایت خود را به روشی منطقی برنامه ریزی کنید، سپس مطمئن شوید که هر لینک به صفحه مناسب می رود. لینک‌های شکسته یا لینک‌ هایی که بازدیدکنندگان را به اشتباه هدایت می‌کنند، باعث می‌شود آن ها علاقه خود را به سایت شما از دست بدهند یا ناامید شوند و در نهایت آن را ترک کنند.

تولید محتوای با کیفیت بالا

محتوا باید مختصر، جالب و جدید باشد از زبانی استفاده کنید که برای مخاطبان شما منطقی باشد از اصطلاحات تخصصی، صحبت های شرکتی و کلمات اختصاری خودداری کنید بازدید کنندگان دامنه توجه کوتاهی دارند: املای صحیح، دقیق بودن، مرتبط بودن و به روز رسانی منظم و... که یه این موارد توجه زیادی می شود. وبلاگ ها و بروزرسانی های رسانه های اجتماعی راه های عالی برای افزودن محتوای تازه هستند، که باعث می شود بازدید کنندگان به سایت شما مراجعه بیشتری کنند و این موضوع به استراتژی سئو کمک می کنند. هر صفحه در وب سایت شما باید دارای محتوایی خوب نوشته شده و حاوی کلمات کلیدی باشد. موتورهای جستجو در وب سایت‌ها به دنبال محتوایی می‌گردند که خوانا، ارزشمند و اغلب بروز شده باشند و سپس به آن سایت‌ها در نتایج بالاتری نسبت به آن‌هایی که این کار را نمی‌کنند ارائه می ‌دهند. بنابراین، هر صفحه ای که باشد چه لیست خدمات، قیمت گذاری، تاریخچه، توصیفات و ...، اول مطمئن شوید که محتوای جذاب، مفید و آموزنده در آن صفحات دارید. همانطور که قبلا ذکر شد، موتورهای جستجو از سایت هایی با محتوای باکیفیت که به طور منظم به روز می شوند، استفاده می کنند. بهترین راه برای اطمینان از اینکه سایت شما این ویژگی کلیدی را دارد، راه اندازی یک وبلاگ تجاری است. برای بالا رفتن رتبه سایت خود در موتورهای جستجو، به طور منظم پست بگذارید، وب سایت خود را با محتوای تازه بروز نگه دارید و محتوای آموزنده ای را پست کنید که کسب و کار شما را به عنوان یک رهبر فکری قرار می دهد، این موارد با کیفیت بالا است. مهمترین بخش هر وب سایت محتوا آن سایت است. بدون محتوا، وب سایت شما چیزی بیش از یک تبلیغ نیست، که یک استراتژی بازاریابی آنلاین موثر نیست. هدف هر حرفه ای بازاریابی که وب سایت طراحی می کند باید همیشه ایجاد یک منبع آنلاین برای افراد باشد. ساده به نظر می رسد اما حقیقت دارد، به همین دلیل است که شناخته شده ترین وب سایت ها در اینترنت بیشترین محتوا را دارند. محصول یا خدمات شما هرچه باشد هدف شما به عنوان یک کسب و کار یا سازمان باید توانمند سازی بازدید کنندگان باشد، نه اینکه به سادگی چیزی به آن ها بفروشید که به موقع خواهد آمد با نشان دادن اینکه علایق آن ها برای شما مهم است، دلیلی برای بازگشت دارند، بنابراین احتمال خرید یا خریدهای اضافی را افزایش می دهند، حتما موارد زیر را داشته باشید:

1. توضیحات کامل محصول

2. اطلاعات بالا در مورد محصول

3. پشتیبانی محصول

4. بخش پشتیبانی فنی پاسخگو

5. راهنمای استفاده از محصول

6. راهنمای کاربر و ...

با ارائه این موارد در وب سایت خود به بازدید کنندگان دلیلی برای بازگشت می دهید. به این موضوع فکر کنید، مهم نیست که معامله چقدر خوب است، یا خرید از کدام قسمت سایت انجام شده است، آیا چیزی را از شرکتی می‌خرید که به سادگی یک تصویر را نمایش می‌دهید و یا شرکتی که توضیحات مفصلی از محصول فروخته شده ارائه می‌دهد؟ هر چه مشتری زمان بیشتری را در سایت شما بگذراند، شانس بیشتری برای بازگشت اطلاعات بیشتر و خرید محصولات بیشتر است.

اطلاعات تماس

همه مخاطبان شما را به صورت دائمی دنبال نمی کنند پس تعامل را در سایت خود آسان کنید، چندین راه ارتباطی را ارائه دهید: تلفن، ایمیل، رسانه های اجتماعی و حتی یک فرم تماس با طرز استفاده آسان بگذارید و استفاده از نقشه گوگل که محل کار شما را نشان می دهد خودش یک امتیاز بشمار می آید و مهمتر از همه، اطمینان حاصل کنید که این اطلاعات به راحتی در یک صفحه تماس با سهولت یافتن اگر نه در هر صفحه از سایت شما در دسترس است. آدرس، شماره تلفن و ایمیل کسب‌ وکارتان را در پاورقی که در هر صفحه نمایش داده می‌شود فهرست کنید به این ترتیب مهم نیست که بازدید کنندگان شما به کدام قسمت از سایت شما مراجعه می کنند، آن ها می ‌دانند چگونه راه های ارتباطی با شما را پیدا کنند. همچنین می‌توانید علاوه بر پاورقی خود، صفحه (تماس با ما) ایجاد کنید، که این امر واضح است که برای بازخورد، سؤالات و تعامل با مشتری ارزش قائل هستید.

پاک کردن فراخوان برای اقدام

هدف سایت شما چیست؟ آیا این هدف برای بازدید کنندگان روشن است؟ حتی سایت‌ های شرکتی از بازدید کنندگان می‌خواهند

  •  مقالاتی را بخوانند و یا به اشتراک بگذارند
  •  شرکت را در رسانه‌های اجتماعی دنبال کنند
  •  جعبه‌های ابزار را دانلود کنند
  •  به لیست‌های پستی بپیوندند
  •  درباره سازمان اطلاعات بیشتری کسب کنند

شفاف بودن در مورد کاری که بازدید کنندگان می خواهند در سایت شما انجام دهند و برای هدایت آن ها و به کاهش سردرگمی آن ها کمک می کند تا در سرتاسر سایت خود مشخص باشد، آیا می خواهید آن ها در وبلاگ شما مشترک شوند، فرم تماس را پر کنند، محتوا را دانلود کنند و ... یک فراخوان برای اقدام در هر صفحه بگذارید تا بازدیدکنندگان سایت شما زمان بیشتری را در سایت شما سپری کنند.

رسانه های اجتماعی

یک وب سایت بدون پشتیبانی رسانه های اجتماعی فرصت بزرگی را برای ارتباط با مشتریان بالقوه از دست می دهد. تقریبا همه افرادی که از اینترنت استفاده می کنند، در برخی از شبکه های اجتماعی عضویت دارند. بنابراین پیوندهایی به شبکه های اجتماعی کسب و کار خود اضافه کنید و دکمه های (اشتراک گذاری) را به محتوای خود اضافه کنید. اگر قبلا این کار را نکرده اید، ایجاد صفحات تجاری در اینستاگرام، توییتر، فیسبوک، لینکدین، گوگل پلاس، یوتیوب و... را در نظر بگیرید.

ویژگی های امنیتی

این ویژگی برای وب سایت هایی که بازدید کنندگان ممکن است کارت اعتباری یا سایر اطلاعات حساس را وارد کنند بسیار مهم است. این احتمال وجود دارد که سایت شما ایمن باشد، اما بازدید کنندگان با نصب ویژگی های امنیتی بیشتر در سایت خود و نشان دادن آن ها از طریق گرافیکی که می گوید "امن شده توسط ..." حتی اگر چیزهایی را از طریق وب سایت خود نمی فروشید، بازدید کنندگان بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد، به مردم اجازه دهید بدانند که هر گونه اطلاعاتی که برای دانلود محتوا یا اشتراک ارائه می کنند (نام، ایمیل، آدرس و غیره) به یک خبرنامه یا وبلاگ برای شما امن است و شما آن را نمی‌فروشید یا برای هدف دیگری استفاده نمی‌کنید.

سئو و بهینه سازی سایت

ساختن یک وب سایت زیبا که استفاده از آن آسان باشد کافی نیست، نیاز به کسب ترافیک دارد و در غیر این صورت این همه تلاش در طراحی UX و توسعه محتوا بیهوده خواهد بود. صد ها قانون و دستورالعمل برای بهینه سازی موثر موتور جستجو وجود دارد بنابراین در اینجا چند مورد برای شروع وجود دارد:

  1. از عناوین صفحه و متا تگ ها در هر صفحه و از تگ های alt در هر تصویر استفاده کنید.
  2. محتوای سایت خود را بهینه سازی کنید تا با کلماتی که افراد واقعی جستجو می کنند، هماهنگ شود.
  3. از کلمات کلیدی به درستی در محتوا و لینک ها استفاده کنید.
  4. از برگه‌ های سبک آبشاری برای طرح ‌بندی استفاده کنید و کد HTML خود را بدون درهم ‌ریختگی نگه دارید.

اشتراک گذاری محتوای شما را تا حد امکان برای بازدیدکنندگان آسان کنید. شبکه های اجتماعی می تواند حجم زیادی از ترافیک را هدایت کند و بر رتبه بندی جستجوی شما تأثیر مثبت بگذارد و لینک های اشتراک گذاری واضح را فراموش نکنید (حتی اگر به ندرت در واقعیت استفاده شوند). این یک نمای کلی در سطح بالا از مراحل طراحی سایت می باشد. موضوع طراحی وب سایت عمیق است این اصول اولیه به شما کمک می کند تا زمانی که به سمت وب سایت عالی مورد نیاز خود حرکت می کنید، ارزش بیشتری از حضور وب خود کسب کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز