وردپرس و یا PHP کدام برای طراحی وب سایت بهتر است؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=4131

5/5 - (2 امتیاز)

هر کسی که کسب و کاری دارد به یک وب سایت کارآمد نیاز دارد. هیچ شغلی بدون وب سایت، در این بازار رقابتی، نمی تواند سر پا بماند. شما از طریق وب سایت خود می توانید مشتریان خود را تحت تأثیر قرار دهید. اما ساختن یک وب سایت کارآمد و متناسب با شغل هر فرد، کمی دشوار است. موضوع مهمی که وجود دارد اینست که وب سایتی که طراحی می کنید بایستی متناسب با هدف شما باشد. برای این موضوع سؤالی که پیش می آید اینست که کدام ابزار برای طراحی وب سایت مورد نظر شما بهتر است؟ وردپرس و یا PHP ؟

اگر یک جواب قطعی برای این سؤال وجود داشت دیگر مشکلی نبود اما مسئله اینست که فاکتور های مختلفی از جمله دانش و تخصص مورد نیاز و بودجه و موضوعات دیگری بر تصمیم گیری برای یک انتخاب مناسب بین این دو تأثیر می گذارند.

بیشتر افراد برای راه اندازی یک وب سایت، وردپرس را ترجیح می دهند. اما واقعیت اینست که چارچوب PHP هم به اندازه ی وردپرس مهم است. برای یک انتخاب مناسب لازم است تا این دو ابزار را با هم مقایسه کنیم.

وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا می باشد که به شما در ایجاد، مدیریت و طراحی محتوای وب سایت خود کمک می کند. بیشتر سیستم های مدیریت محتوا بصری هستند و به همین دلیل جذاب تر هستند.

وردپرس این امکان را به شما می دهد تا با استفاده از مضامین های موجود برای بارگیری و ابزار ها و افزونه های موجود در آن بتوانید قابلیت های اصلی ویژگی های آن را افزایش دهید. همچنین با کمی هزینه می توانید افزونه ها و تم های بهتری را خریداری کنید. مضامین اولیه، پشتیبانی و خدمات بهتری را به شما ارائه می دهند و به وب سایت شما کمک می کنند تا ظاهر بهتری داشته باشد.

محبوبیت اصلی وردپرس ساده بودن آن است و اینکه برای ایجاد یک وب سایت با استفاده از وردپرس به دانش خاصی نیاز ندارید. حتی اگر یک مبتدی باشید با استفاده از وردپرس به راحتی می توانید یک وب سایت برای خود راه اندازی کنید. همچنین وردپرس بسیار کاربر پسند است و به همین دلیل انتخاب بسیاری از افراد می باشد.

وردپرس یک پلتفرم کوچک نیست. میلیون ها نفر روزانه در سراسر دنیا از آن استفاده می کنند. وردپرس به بسیاری از افراد کمک کرده است تا بتوانند تجارت خود را آغاز کنند.

نیاز های چارچوب PHP چیست؟

برای اینکه بتوانید درک کنید که PHP چیست بایستی دانش برنامه نویسی داشته باشید. PHP یک زبان برنامه نویسی است که برای توسعه ی وب سایت ها، برنامه ها و تعداد کمی از ابزار ها مورد استفاده قرار می گیرد. این زبانی است که به وردپرس قدرت می دهد تا به آرامی عملکرد داشته باشد.

برای ساخت وب سایت، PHP چارچوبی انعطاف پذیرتر می باشد. در PHP ابزار ها و عملگر های بهتری نسبت به قبل ساخته شده است. برای ایجاد وب سایت های پویا می توانید از PHP استفاده کنید. در حال حاضر بیش از 240 میلیون وب سایت در سراسر جهان از PHP استفاده می کنند. PHP هم از طرف کاربران و هم از طرف متخصصین بازخورد های مختلف زیادی دریافت می کند.

PHP به شما امکان می دهد تا بتوانید هر شکلی که می خواهید به وب سایت خود بدهید.

وردپرس و یا PHP ؟ کدامیک بهتر است؟

هر دو گزینه های خوبی برای طراحی وب سایت هستند، اما می خواهیم بین این دو برای تصمیم گیری بهتر مقایسه ای انجام دهیم.

  • بودجه دوستانه

اساسی ترین مسئله برای هر کسی که می خواهد وب سایتی داشته باشد این است که راه اندازی یک وب سایت چقدر هزینه نیاز دارد؟

اغلب مردم فکر می کنند که چون وردپرس یک سیستم مدیریت محتواست پس نسبت به PHP ارزان تر است. این گفته هم می تواند درست باشد و هم نادرست! حقیقت اینست که توسعه ی اصلی وردپرس رایگان است برای برخی مضامین، حق بیمه و برخی افزونه ها شاید مجبور شوید کمی هزینه کنید. ساخت سایت در وردپرس می تواند ارزن تر و مناسب تر باشد. اما اگر می دانید که چقدر می خواهید برای ساخت وب سایت خود هزینه کنید، PHP می تواند گزینه ی بهتری باشد.

  • نوع وب سایت

آیا یک وبلاگ شخصی می خواهید یا یک وب سایت عظیم تجارت الکترونیک؟ آیا می خواهید یک وب سایت تک صفحه ای داشته باشید و یا یک وب سایت چند لایه ای؟ اگر یک وب سایت پیچیده می خواهید، PHP می تواند گزینه ی بهتری باشد. اما یک وب سایتی می خواهید که همیشه در حال تغییر است و پر از بلاگ و مطالب آموزنده می باشد، وردپرس می تواند گزینه ی بهتری باشد.

  • دانش برنامه نویسی

اگر از دانش برنامه نویسی خوبی برخوردارید، PHP را انتخاب کنید. اما اگر در برنامه نویسی تازه کار هستید، وردپرس پاسخگوی خواسته های شما خواهد بود. اگر در زمینه ی PHP متخصص هستید، در این صورت گزینه ها و انعطاف پذیری بیشتری در اختیار خواهید داشت.

  • سئو دوستانه

دانش شما در زمینه ی سئو، همه ی تفاوت ها را ایجاد می کند. اگر فقط به یاد داشته باشید که تگ های متا و عناوین و توضیحات را در جای درست خود قرار دهید می توانید وب سایت خود را همانطور که می خواهید سئو دوستانه کنید. وردپرس برای کاربرانی که می خواهند یک وب سایت سئو دوستانه داشته باشند این کار را راحت تر کرده است، زیرا در وردپرس پلاگین های زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند تا آنچه را که می خواهید به نمایش در آورید.

  • امنیت

اگر اقدامات امنیتی لازم را در وب سایت خود انجام ندهید، وب سایت شما مورد تهاجم هکر ها قرار خواهد گرفت. فراموش کردن چند نکته در وب سایت های طراحی شده توسط PHP آنها را به سادگی در معرض هک شدن قرار می دهد. امنیت سایت های مبتنی بر وردپرس بهتر است. زیرا افزونه های امنیتی بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد.

  • تجربه ی مشتری

تجربه ی مشتری، چیزی است که هنگام بازدید از یک وب سایت در ذهن همه باقی می ماند. وردپرس تجربه ی مشتری بهتری را نسبت به PHP ارائه می دهد. زیرا وردپرس مضامینی با تمرکز تنها بر تجربه ی مشتری دارد. با استفاده از PHP شما از انعطاف پذیری و سادگی برخوردار می شوید، اما ضمانت تجربه ی مشتری بر عهده ی برنامه نویس خواهد بود.

خلاصه

اینکه کدام یک از این دو ابزار (وردپرس و یا PHP) برای شما بهتر است بستگی به ماهیت و نوع وب سایتی که می خواهید ایجاد کنید، دارد. اگر شما یک برنامه نویس هستید، PHP را انتخاب کنید زیرا به شما این قدرت را می دهد تا هر تغییر کوچکی را که می خواهید بتوانید اعمال کنید. اما اگر مبتدی هستید و به دنبال ایجاد وب سایتی هستید که تمرکز آن بر روی تجربه ی کاربر می باشد بهتر است وردپرس را انتخاب کنید.

انتخاب خود را با دقت انجام دهید. زیرا وب سایت شما بخش مهمی از تجارت شما می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز